Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ulukai
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kaikki tähän mennessä tehdyt kolme Avatar-elokuvaa nähneenä olen myös sitä mieltä, että ensimmäinen osa on paras, mutta kaksi muutakin osaa katsomisen arvoisia. Vaikea uskoa, että elokuvat on kuvattu lähinnä jotain liikuntasalia muistuttavassa ankeassa hallissa, mutta lopputulos näyttää kauniin värikkäälle luonnolle. Myös Stephen Langin esittämä Quaritch-hahmo pelastaa paljon muuten melko unohdettavien hahmojen joukossa.

Yksi merkittävä asia, joka ensimmäisessä osassa toimii paremmin tunnelman luomisessa on James Hornerin säveltämä musiikki. Esimerkiksi tämä musiikki luo hyvin surullisen/epätoivoisen tunnelman:

Samaa musiikkia käytettiin uudelleen vielä toisessa osassa, mutta kolmannessa musiikki ei jäänyt ainakaan itselleni enää samalla tavalla mieleen.

James Horner kuoli vuonna 2015:
Horner kuoli 61-vuotiaana syöksyttyään maahan yksityiskoneellaan Los Padresin kansallispuistossa Santa Barbaran lähistöllä Kaliforniassa 22. kesäkuuta 2015.
Lähde: https://fi.wikipedia.org/wiki/James_Horner

Kaikki kolme osaa nähneenä, ensimmäisen on edelleen paras. Se oli silloin aikanaan uusi idea ja super hieno tekninen toteutus.

Molemmat jatko-osatkin ovat visuaalista karkkia, mutta ei se tarina oikein pysty samaan ensimmäisen osan jälkeen. Hienon näköisiä elokuvia vauhdikkaalla toiminnalla onnistuneesti mietityssä miljöössä.

Kyllä ok tason tarinaakin katselee näin hienosti luodussa maailmassa.
Olen ihan samoilla linjoilla. Ensimmäinen oli uutta, monin tavoin. Jälkimmäiset kierrätystä. Mutta kyllä tää uusinkin pitää katsoa kotisohvalta kun tulee johonkin suoratoistopalveluun.

Itse en Avatareista sen suuremmin innostu, mutta mukavaa, että kerää katsojia. Enemmän väkeä elokuvateattereissa on aina hyvä juttu.

Jonkin aikaa jo pyöritellyt mielessä pelikokoelman jatkoksi pelielokuvat kerätä hyllyyn. Nyt on 7 leffaa valikoitunut näin aluksi blurayna ja kaikki tilaan 4k mitä vaan saa. Aloitin taas yhden keräilyn lisää :D Laitan leffoista kuvaa myöhemmin...

Ylös Bottom