No siihen verrattuna, että leffateatterissa käynti maksaa jo yli 20€ plus mahdolliset eväät päälle niin eihän tuo paha ole. Ja ehkä huono verrata ihan uutta 4k julkaisua Anttilan 5€ alennus DVD:hen, kun ei siihenkään aikaan uutta julkaisua saanuu siihen hintaan. Kyllä ne uudet maksoi sen 20-25€ silloinkin.
Itse ei jaksa tätä vertailua, miten asia X tai Y maksaa enemmän tms. No mitä sitten? Ei minulle leffateatterikäynti ole sama asia kuin kokoelmaan tuleva elokuvan fyysinen versio, joten ei niitä verrata, oli hinta mikä tahansa. Elokuvan katselun hintaa voi toki vertailla mutta itse koen että kun puhutaan levy-leffoista, niin keräily on silloin iso osa hommaa.
Muuten olet kyllä oikeassa. En silti ole samalla tapaa nähnyt aleleffoja oikein missään ja ne alennushinnatkin tuntuu olevan paljon korkeampia mitä siihen ns. Anttila-aikaan olivat.
Blu Ray leffojen hinnat on mun mielestä kyllä aika halpoja, esim käytettynä huutonet ja tori täynnä 1-5€ hintaista leffaa ja ihan uudenkin hinta tippuu nykyään aika nopeaan sinne kympin luokkaan.
Joo, no (perus!)bluray on ehkä nykyään sitten se entinen DVD.
Noita 4k leffojen myynti varmasti pienintä noista niin siksi ne hinnatkin aika kovia, toki niitäkin saa käytettynä ihan ok hintaan.
Sitä vain ihmettelen että miksei 4K-leffat ole samanlainen normi mitä VHS tai DVD on aikanaan olleet? Miksi niiden hinta on yhä niin korkea eikä ne ole ns. perusbulkkia? Siis sitä, jota näkee jonkin ajan päästä "Anttilan alelaareissa" vitosella?
Ja mitä tulee tuohon Turtles boksiin niin normi 4k leffan hinta on uutena 30€ nii ei tuo boksi hinta mikään mahdoton ole.
Tuo "normihinta" eli 30 euroa vain on minusta tosi hintava. Se on aika paljon ~2 tunnin viihteestä, jos vertaa vaikka musiikkilevyn tuntimääriin, joita niitä saatetaan soitella. Samoin jos vertaa peleistä saataviin tuntimääriin.
Olkoonkin ettei näitä nyt pelkän keston/käyttötuntien kautta kannata vertailla.
Edit
Ja muistan kun silloin kun blu ray leffat tuli niin esim Discshop myi uutta blu Ray leffaa hintaan 24,95€ niin nuo 4k levyjen hinnat on ihan linjassaan, toki eihän ne halpoja ole.
Ymmärrettävää silloin aikanaan mutta onko nykyään sama "syy" tälle se, että on bluray ja 4K-bluray? Ihmetyttää että miksi on edes muita kuin 4K-blurayta olemassa. Luulisi harrastajien ostavan vain parasta ja jos laite toistaa parasta, niin mitä luultavimmin pyörittää myös muitakin formaatteja.