Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ensivaikutelma Xboxista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chrono
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Re: NTSC DVD toisto

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kirvasto
Vähän samanlaista nykimistä on myös halossa, josta herääkin pelko että ei kai kaikkia Xbox pelejä tehdä 640x480 resolla ja 60 Hz frameratella josta PAL kone sitten konvertoi sen 640x512 resoon ja 50 Hz frameratelle (ellei PAL60 valita ole päällä).

Pitkään muistelinkin, että joskus MS hehkutti koneen osaavan automaattisesti kääntää nämä jutut (sillon kun vielä puhuttiin koneen olevan alue-vapaa) ja että tämä nopeuttaisi pelien tuloa Eurooppaan. Ovatkohan pojat onnistuneet siinä ihan oikeasti (vaikkei sinun selostuksen mukaan kovin hyvällä laadulla)?

Melkein asiaan liittymätöntä:
Oli outoa kun Anttilassa Xbox-esittely koneen ohi kävellessäni, aina kun Bloodwakessa kääntyi vähänkin, oli selvää tökkimistä havaittavissa, ja se oli juuri kuvaamanlaisesi 5/6 ilmiö :( Toisaalta pelissä suoraan ajettaessa en huomannut vastaavaa ilmiötä, mutta todellakin vain kävelin ohi, en jäänyt ihmettelemään.

Re: Re: Re: Re: Re: Fiilikset:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TeKe

Siis pointti oli: miten liikkeen tunnistin, joka siis havaitsee vain liikettä, voi kertoa minulle, mikä liikkuva massa on oma ja mikä ei? Kaikki vaan samalla värillä ja sitten arvaillaan kumman luo kannattaa heittää kranaatti.

Siten että omilla miehillä on lähettimet jotka lähettävät jotain signaalia. Jos signaalia ei tule se on vihollinen. :)

Re: Re: NTSC DVD toisto

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lootus

Pitkään muistelinkin, että joskus MS hehkutti koneen osaavan automaattisesti kääntää nämä jutut (sillon kun vielä puhuttiin koneen olevan alue-vapaa) ja että tämä nopeuttaisi pelien tuloa Eurooppaan. Ovatkohan pojat onnistuneet siinä ihan oikeasti (vaikkei sinun selostuksen mukaan kovin hyvällä laadulla)?

Jotain tuommoista minäkin olen kuullut. DVD:lla se nykii jatkuvasti tasani sekunnin välein, joten se on melko varmasti huonon konvertoinin tulosta. Halossa se ei näytä nykivän ihan jatkuvasti, joten se voi johtua myös jostain muusta.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Onko teillä PAL -koneet??

Minulla ainakin on, eikä Halo töki. Tai sitten mun silmien päällä on sangen paksut fanikakkulat..? Tosin leffoja tai muita pelejä en ole pelannut/käyttänyt.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fiilikset:

Siten että omilla miehillä on lähettimet jotka lähettävät jotain signaalia. Jos signaalia ei tule se on vihollinen. :)

Minä ajattelin, että se vois skannata elintoimintoja? Tosin sillon sen pitäis näyttää paikkallaankin olevat viholliset. Mutta jos covenantit saa käsiinsä sellasen lähettimen nin se on paha juttu.:eek: :D

Re: Re: Re: NTSC DVD toisto

Jotain tuommoista minäkin olen kuullut. DVD:lla se nykii jatkuvasti tasani sekunnin välein, joten se on melko varmasti huonon konvertoinin tulosta. Halossa se ei näytä nykivän ihan jatkuvasti, joten se voi johtua myös jostain muusta.

Siis ymmärsinkö tämän nyt oikein: kaikki dvd:t joita yritän boxilla
katsoa nykäisevat kerran sekunnissa? Itse en ole vielä ehtinyt
boxin dvd-ominaisuuksia testata, mutta jos tuo pitää paikkansa
tunnen jotenkin tulleeni kusetetuksi.

Tuosta Halon nykimisestä vielä. Itselläni oli myös tuo ongelma
Halossa, mutta kun vaihdon boxin asetuksista 60hz:n moden
50hz:iin Halo alkoi toimia kuin unelma. Eli ilmeisesti tuota 60hz
ei pitäne käyttää muutoin kuin sellaisten pelien kanssa jotka
tukevat ko. asetusta.

Re: Re: Re: Re: NTSC DVD toisto

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Azathoth

Tuosta Halon nykimisestä vielä. Itselläni oli myös tuo ongelma
Halossa, mutta kun vaihdon boxin asetuksista 60hz:n moden
50hz:iin Halo alkoi toimia kuin unelma. Eli ilmeisesti tuota 60hz
ei pitäne käyttää muutoin kuin sellaisten pelien kanssa jotka
tukevat ko. asetusta.

Saman huomasin minäkin. PAL60 tuki jos on päällä, niin HALO nykii. Jos taas PAL60 on pois päältä, niin johan taas suksi luistaa... Pyörii jouhevasti. Ja DVD ei ole minulla nykineet yhtään. Mitkä ihmeen x-box vehkeet hemmoilla oikein on kun DVD:t nykii? Oletteko tilanneet ne jostain Viipurin torilta?

EDIT: Tai jos se PAL60 on päällä ja telkku ei tue sitä. Voikohan se DVD le´ffojenkin nykiminen johtua siitä? Enpä ole kokeillut. Itse kuitenkin pidän PAL60 asetuksen pois päältä koska telkkuni ei käsittääkseni sitä tue.

Re: Re: Re: Re: Re: NTSC DVD toisto

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan saato

Saman huomasin minäkin. PAL60 tuki jos on päällä, niin HALO nykii. Jos taas PAL60 on pois päältä, niin johan taas suksi luistaa... Pyörii jouhevasti. Ja DVD ei ole minulla nykineet yhtään. Mitkä ihmeen x-box vehkeet hemmoilla oikein on kun DVD:t nykii? Oletteko tilanneet ne jostain Viipurin torilta?

Hmm...pitääpä testata jos Halo lopettaisi paikoitellen esiintyvän nykimisen. Kaverit ovat myös huomanneet Halon nykimisen. joten en taida kuvitella omiani. Käytän muuten kaikissa peleissä Pal60-asetusta.

Re: Re: Re: Re: NTSC DVD toisto

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Azathoth

Suomesta/euroopasta ostettut R2 PAL elokuvat eivät nyi yhtään. Tuo vika on vain aluekoodittomissa NTSC elokuvissa (jos tulevaisuudessa xboxilla pystyy katsomaan R1 alueen elokuvia niin niissä myös).

Re: Re: Re: Re: Re: NTSC DVD toisto

Suomesta/euroopasta ostettut R2 PAL elokuvat eivät nyi yhtään. Tuo vika on vain aluekoodittomissa NTSC elokuvissa (jos tulevaisuudessa xboxilla pystyy katsomaan R1 alueen elokuvia niin niissä myös).

No eikös nuo leffat taas sitten toimi ihan nätisti sillä PAL60-modella?

Ei toimineet. PAL60 valinta ei vaikuttanut dvd toistoon, vain peleihin jotka sitä tukevat. RalliSport tukee, Halo ei tue ja muita en ole vielä kokeillut.

Ylös Bottom