Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ensivaikutelma Xboxista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chrono
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pääsin tänään kaverille vetään Haloa co-oppina. Jos joku vielä sanoo että ps2n ja xboxin graffat on yhtä hyvät (huonot) niin vedän kuonoon: Suunnilleen jokaisessa pinnassa on bump-mappingia ja/tai todella tarkka tekstuuri. Sahalaitoja en huomannut missään eikä peli nykinyt edes hektisimmän taistelun aikana.
Pelattavuus oli täydellinen ja ohjaimiin tottui alle 10 minuutin. Yli 4 tunnin jälkeen iski nälkä vaikka peliä olisikin voinut jatkaa vielä pitkään.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan maagiset

Olitko muuten sattumoisin Pelimestassa johonkin kolmen aikaan? Jos olit niin katoin jonkun aikaa kun pelasit kaverisi kanssa sitä Haloa ja ihan hienolta näytti. Sillon siinä teidän vierässä taisi olla jotain pikkupenskojakin vinkumassa.

Jop, 12-15 pelailin Halo. Vihdoinkin pääs kunnolla kokeilemaan sitä sen Gameworldin jälkeen . Ja hemmetti niiden pikkupenskojen kanssa: "anna mä pelaan! anna mun pelata seuraavaks! jne jne jne..."

Jep, eli ostin Xboxini Gigantista heti avauspäivänä. Aika vähän oli porukkaa, jotain 10 henkeä. RGB scartiia ei ollut siellä myynnissä mutta halon sain sieltä mukaan. Halo on überhieno. Vanha kunnon Doomi pcllä tuntuu ihan kuuslankkupeliltä tähän nähden. Edellinen FPS mitä olen pelannut taisi olla Quake 2 ja kyllä tämä on huimasti parempi. Ohjain tärähtää kun ampuu ja tärinä reagoi muutenkin hyvin pelin tapahtumiin. Sotilaat jubaavat keskeenään niin että tulee kunnon sotaleffa / aliens leffa fiilis. Graffat ovat perskutin hienoja eikä nyi yhtään. Örkit pitävät hauskoja ääniä. Kiikarikivääri on sairaan magee.

KOKEMUKSET:

1) Halo; Upea peli. Eilen (14.3) vaatimaton 6 tunnin sessio. Tänä aamuna ennen töihin lähtöäkin piti listiä muutaman convetti... Emäntä pyöritteli aamulla päätä... Omistan ensimmäistä kertaa elämässäni konsolin ja tottuneena PC-FPS pelien pelaajana toi padilla ohjaus hieman kyllä vielä ontuu, mutta eiköhän siihen totu. Tähtääminen on rankoissa taisteluissa hankalaa... Harmi, ettei padin näppäimiä saa valita itse täysin vapaasti.

2) RallySport Challenge. Kuten muutkin ovat todenneet, niin grafiikka on hieno. Ajettavuus padeilla ei oikein luonnistu vielä. Sitä on niin tottunut ratilla pelaamaan. Eipä auta muu kuin marssia ostamaan ratti. Kunhan nyt selvittää ensin mikä noista x-boxin rateista olisi hyvä... Ferrari 360?

Yhteenvetona sanon sen, että iloa tulee olemaan pitkään!!!
Lisäksi 5.1 -äänet tuovat aivan mahtavan lisän pelitunnelmaan. Alakerran mummo varmaan ihmettelee, kun jytinää kuuluu...

EDIT: Niin ja siitä padin koosta. Meikäläisellä on melkoiset lapiot, joten padi istuu käteen kuin nyrkki silmään...

Viimeksi muokannut moderaattori:
Kyllä minä tykkään

Eilen tuli haettua kone klo 10, ja sitten takaisin töihin. Töistä ei oikein tullut mitään, ja jo n. klo 17 olinkin jo kytkemässä konetta käyttöön.

No en ole pettynyt. Kone on itseasiassa paljon pienempi kuin kuvittelin. Xboxin kokoa on kummasteltu niin paljon, että pohdin että pitääkö lainata firman pakettiautoa. No, videoita pienempihän se on.
Ja ohjain on, no loistava. Minulla on kylläkin isot kädet, ja voin kuvitella ettei kaikille teineille, joiden pituuskasvu jatkuu vielä oikein sovi se ohjain käteen. Mutta aikuiseen makuun se on juuri sopiva.

Halo on loistava yksin, mutta kaksinpelinä, co-operativena, se on jotain suurta.

Ja Rallisport Challenge... tiedättekö sen fiiliksen kun epäilee vähän jotain peliä, ja kun se peli alkaa, niin kaikki epäilykset huuhtoutuvat mennessään ja huomaa käsissään olevan jotain erikoisen hienoa? Se on RalliSport.

Juu, nyt olen pelannut pelannut pari päivää. Vaikuttaa hyvältä paketilta. Kone on pienempi kuin luulin. Oikeastaan liian pieni. Ei ole standardi levyinen, kuten dvd-soittimet ja vahvistimet. (Huom. jostain pitää valittaa ;))

Ohjain tuntui aluksi omituiselta, mutta pelatessa se ei enää tuntunut mitenkään omituiselta. Tänään aloittaessani uudestaan pelaamaan, ohjain vaikutti aivan tutulta ja juuri sopivan kokoiselta. Ohjaimessa ei ole omasta mielestäni mitään vikaa.

Peleinä minulla on Jet Set Radio Future, Halo, Dead or Alive 3 ja Project Gotham Raicing.

JSRF on käännetty hyvin. Minkäänlaista nykimistä ei ole, kuten Halossa. Välillä on joissain harvoissa kohdissa pientä hidastumista, muttei niin paljoa kuin DC:n taanoisessa esi-isässä. Kontrollit on helpommat. Taaksepäin lusitelu ei tuota enää vaikeuksia, vaan sille on määrätty oma näppäin (olikohan se keltainen napukka). Itse peli ei ole vielä osoittautunut kovin vaikeaksi. Tosin olen pelannut vasta muutaman tehtävän läpi, joten ehkäpä se vaikeutuu eteenpäin mentäessä. Musiikki on hyvää, kuten uskoa saattaa. Tallennussysteemi on pikkaisen hassu, sillä pelille on varattu vain kolme tallenusblokkia. Pelille varattuja tallennusblokkeja sais olla minun mielestä niin paljon kuin kiintolevyllä on tilaa. Kokonaisuutena erittäin onnistunut jatko-osa, joka jakaa omasta mielestäni Halon kanssa ykköspaikan parhaimpana julkaisupelinä.

Project Gotham Raicing. Joku autopelihän sitä pitää olla :D. MSR on tuli todettua DC:llä päteväksi kaahauspeliksi, joten jatko-osan saattoi ostaa turvallisin mielin. Rallisport Challengen olisi ollut toinen vaihtoehto, mutta se ei oikein vakuuttanut. Vähän liian arcademainen ja, eikä nuo hyvät arvosanatkaan oikein vakuuttaneet. Mitäpä jenkit rallista tietäisi? PGR on graaffisesti autojen ja tien osalta näyttävä, mutta itse muu osa kentästä ei yllä samalle tasolle. Taloja ja muita esineitä kyllä riittä, mutta jotenkaan ne eivät yllä niin laadukkaaseen jälkeen kuin autot. Ajotuntuma on hyvä ja äänetkin ovat riittävän hyvät. Pikku vioista huolimaata PGR:ssä on sitä jotakin, jonka takia tätä tulee pelattua.

Halo on pelinä erittäin hyvä, mutta mukaan on eksynyt muutaman ärsyttävä tekijä. Ensinnäkin pelissä on välillä siellä ja täällä havaittavissa omituista nykimistä. Ei mitään slowdownia (hidastumista), vaan nykimistä. Jopa alun videossa kaikki liikkuvat esineet (ihmiset, jeepit ja lentovehkeet) nykivät, mutta kuitenkaan itse kamera ei. Hyvin omituista. Vaikuttaa pikaselta PAL-käännökseltä tai sitten olen saanut jonkun alemmansarjan Xboxin ;) Toinen ärsyttävä tekijä on niiden pikku vihulaisten naurettavat kuolin äänet. Astetta isommat vihulaiset sentään karjuvat kuolin hetkellään. Kaikessa muussa peli sitten loistaakin. Tästä ei varaaman tarvitse enempää kertoa, koska netti on pullolaan pelin arvosteluja. Jos harvakseltaan esiintyvän nykimisongelman ei anna häiritä, pääsee nauttimaan todella mukavasta vaihtelusta FPS-pelien sarjaan.

Dead or Alive 3:sta en pysty muuta sanomaan kuin että upea ilmestys ja hyvät kontrollit. En ole kerinnyt pelaamaan tätä kovinkaan paljoa.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Tahtoo JSRF!

Aargh! meitsi on todella kateellinen heille jotka ounaa JSRF!!!!
Tahtoo pelata JSRF :mad: Kaveri ei oo ostanu vielä sitä! *huoh*

PS onhan toi Halo ylihypetty peli, ihan ok.

nyt on 1 elokuvan verran kokemusta xboxin DVD:stä... pitää sanoa että hyvä oli! en löytänyt mitään vikaa, Xboxin dvd toiminnot ovat yhtä laajat kuin "oikeassa" DVD soittimessa...
ainut mitä jäin miettimään oli että voiko ton max, 10 kertaisen zoomin tarkentaa muualle kuin keskelle ruutua...

Jos et omista DVD soitinta, niin xboxin jälkeen ei sinun sitä tarvitse erikseen ostaa, yhtään häpeämättä voisin laittaa tämän puhtaiden DVD soittimien viereen.

ainut huono mikä tässä nyt mieleen tuli on kaukokapulan napit. itse ohjain oli hyvä, napit taas hiukan "heiveröiset"

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Batou

Ensinnäkin pelissä on välillä siellä ja täällä havaittavissa omituista nykimistä.

Oletko huomannut noiden nykäsyiden aikana siellä kuvan vasemmassa reunassa sellaista "checkpoint"-tekstiä? Pelihän tekee noiden kohdilla välitallennuksen josta aloitat jos kuolet ja ainakin tämä aiheuttaa nykäisyn ja noita checkpointteja on ylättävän usein. No en nyt sano että tuo asia jotenkin vähentäisi sitä nykäyksen vaikutusta, kuhan koitin keksiä selityksen sille, vaikka mielestäni tuon "välitallennuksen" olisi voinut varmasti hoitaa jotenkin sulavammin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser

Oletko huomannut noiden nykäsyiden aikana siellä kuvan vasemmassa reunassa sellaista "checkpoint"-tekstiä? Pelihän tekee noiden kohdilla välitallennuksen josta aloitat jos kuolet ja ainakin tämä aiheuttaa nykäisyn ja noita checkpointteja on ylättävän usein. No en nyt sano että tuo asia jotenkin vähentäisi sitä nykäyksen vaikutusta, kuhan koitin keksiä selityksen sille, vaikka mielestäni tuon "välitallennuksen" olisi voinut varmasti hoitaa jotenkin sulavammin.
noh..hyvänen aika..olet kumminkin toosan ostanut..;)

no en mä nyt osaa kuvailla sitä "heiveröistä" paremmin... osta ja testaa =)

no jos nyt jotain koitan.... napit olisivat voineet olla jämäkämmät, jooh =) ei tullu tostakaan mitään

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser

No lol :). En tarkoittanut välitallennuksia, vaan ihan muita kohtia pelissä. Eikö kukaan todella ole huomannut ensinmäisen videon nykiviä/pätkiviä äijiä ja jeeppejä, tai muissa kohdissa esiintyvää nykimistä? Ehkä minun Xboxi on vain läski, eikä jaksa pyörittää peliä nykimättä ;).

Eikö ketään muuta Xboxilla pelannutta hämännyt padin värinä efektin laimeus, vai pelasinko vain peliä jossa se on valmiiksi laimea, pelasin jotain rallipeliä kaupassa enpä tiedä nimee, komee oli. PS2:n ohjain värisee paljon voimakkaammin, tuo Xboxin padin värinä oli vain semmosta ärsyttävää värinää joka ei tuo "tunnelmaa" :) . Sit oli myös semmonen, että välillä kun se värisi niin se ohjain kolisi, aivan kuin olisi ollut jotain irrallista sisällä joka olisi lennelly ohjaimes ja pitäny kamalaa ääntä. Kai mä oon vaan vainoharhainen :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
no en mä nyt osaa kuvailla sitä "heiveröistä" paremmin... osta ja testaa =)

no jos nyt jotain koitan.... napit olisivat voineet olla jämäkämmät, jooh =) ei tullu tostakaan mitään
Ahaa..eli siis pitää "survoa" ennenkuin tieto menee perille..kö...?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jonjes

Ahaa..eli siis pitää "survoa" ennenkuin tieto menee perille..kö...?

"Kaukosäädin ei ole tarkka suuntauksesta ja näppäimen painallukset menevät heti perille" -Ari Kekkonen, Pelit. Noin herra Kekkonen kuvaili DVD-kapulaa.

Fiilikset:

"Jes! Vihdoin!"
"Prkl, kirjotukset..."

En kadu hetkeäkään ostostani, mutta vaihtaa se pitää. Halo on hyvä, enkä ennen ole muista FPS-peleistä kuin Delta Forcesta innostunut. Padi on edelleen loistava vaikkakin Halon "käsikähmätila" :D tuppaa välillä olemaan aseen vaihdos lyönnin asemesta kun painan Y:tä B:n sijaan. Halo on muuten hyvä, mutta jonkinasteen kartta olisi kiva ja niitä kuiluja on liikaa. Välillä kun ajelin sillä autolla niin huomasin liian myöhään ettei edessä ollutkaan jyrkkä mäki vaan äkkikuolema. miten liikkeentunnistin muuten erottaa viholliset omista? :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk

"Kaukosäädin ei ole tarkka suuntauksesta ja näppäimen painallukset menevät heti perille" -Ari Kekkonen, Pelit. Noin herra Kekkonen kuvaili DVD-kapulaa.
Niinhän tuo herra Codekin on väittänyt...mutta heiveröiset..mitä sitten herra Womputti tarkoittaa...? Ei ymmärrä..

Lisätääs tähän topiciin yksi ehkä pahimmista vioista. Xboxin pelaaminen aiheuttaa riippuvuutta. Pitäisköhän tää palauttaa?

Re: Fiilikset:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TeKe
miten liikkeentunnistin muuten erottaa viholliset omista? :)

Heh... etkö oikeesti tiedä?! Noh, viholliset on punasella ja omat on keltasella, jos tarkoitit sitä pikku radaria...

Ylös Bottom