Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ensivaikutelma Xboxista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chrono
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Re: Re: Fiilikset:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
Heh... etkö oikeesti tiedä?! Noh, viholliset on punasella ja omat on keltasella, jos tarkoitit sitä pikku radaria...

Siis tarkoitin mistä se tietää, kuka on oma kuka ei? Sehän haivaitsee vaan liikettä. :D Se tois kivan lisän, jos kaikki olis samalla värillä. Aliens, nääs.

Re: Re: Re: Fiilikset:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TeKe

Siis tarkoitin mistä se tietää, kuka on oma kuka ei? Sehän haivaitsee vaan liikettä. :D Se tois kivan lisän, jos kaikki olis samalla värillä. Aliens, nääs.

:confused: No ne häiskät jotka ei ammu sua, on sun biatcheja. Ja ne jotka ampuu sua, on sun biatcheja pienen opetuksen jälkeen. Ja jos niitä "villejä biatcheja" on 6, ainoastaan sua vastaan, unohda niitten koulutus ja juokse kikeen, niin nopeasti kuin se Master Chief pääsee. Oliko toi sitä mitä tarkoitit?

Re: Re: Re: Re: Fiilikset:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
:confused: No ne häiskät jotka ei ammu sua, on sun biatcheja. Ja ne jotka ampuu sua, on sun biatcheja pienen opetuksen jälkeen. Ja jos niitä "villejä biatcheja" on 6, ainoastaan sua vastaan, unohda niitten koulutus ja juokse kikeen, niin nopeasti kuin se Master Chief pääsee. Oliko toi sitä mitä tarkoitit?

No ei. Mitään juosta. Kranaattia vaan ja neulapyssy supiseemaan.

Siis pointti oli: miten liikkeen tunnistin, joka siis havaitsee vain liikettä, voi kertoa minulle, mikä liikkuva massa on oma ja mikä ei? Kaikki vaan samalla värillä ja sitten arvaillaan kumman luo kannattaa heittää kranaatti.

Ei se Halo mulla oikeestaan nyi, piatsi niissä loading...done kohdissa ja ehkä vähäsen checkpoint kohissa.
Halo on paras peli mitä oon pelannut (en kyllä vielä tiedä kuinka kauan sitä jaksaa pelata, mutta uskon, että co-op moodia jaksaa erittäin kauan). Oon nyt pelannu co-op moodissa niitä ekoja kenttiä 4 kertaa läpi, kun kaikki kaverit on halunnu pelaa co-oppia, eikä ne kentät kyllästytä vielä yhtään. Onks muuten joku muu kun mä pelannu Halon co-opilla läpi?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Onysablet
Onks muuten joku muu kun mä pelannu Halon co-opilla läpi?
Joo mä oon pelannu sen legendaryl co-oppina läpi.
Aika helppo verrattuna jos pelais yksinpelil, kun ei jääny mihinkään kohtaan kohtaan "jumiin" siis, että pysty aina vaan etenemään eikä tarvinny jäädä pelleilee pariks tunniks yhteen kohtaan.

mieli tekis ostaa toinen ohjain, mut ootan et a) joku kaveri ostaa boxin ja tuo ohjaimen meille b) ostan jonkun toisen erikoisohjaimen joskus... ehkä controler-s (vain siks et jos joku valittaa boxin omaa ohjainta niin lykkään sen sille)

co-oppina peli varmasti rulettaa vielä kovemmin =) tosin nyt yksinpelinä on oikea "fiilis" eli sielä pimeissä "luolastoissa" oikeasti pelkää =)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
mieli tekis ostaa toinen ohjain, mut ootan et a) joku kaveri ostaa boxin ja tuo ohjaimen meille b) ostan jonkun toisen erikoisohjaimen joskus... ehkä controler-s (vain siks et jos joku valittaa boxin omaa ohjainta niin lykkään sen sille)

Seuraavassa Pelit-lehdessä on testissä xboxin ohjaimia ja muuta sälää... Kannattanee tarkkailla.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut

co-oppina peli varmasti rulettaa vielä kovemmin =) tosin nyt yksinpelinä on oikea "fiilis" eli sielä pimeissä "luolastoissa" oikeasti pelkää =)

Toivottavasti Controller S ei sitten petä, se on kuulemma ihan hemmetin pieni (vrt. Normaaliin ohjaimeen).

Master Chiefillä on taskulamppukin... :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Steltti

Joo mä oon pelannu sen legendaryl co-oppina läpi.
Aika helppo verrattuna jos pelais yksinpelil, kun ei jääny mihinkään kohtaan kohtaan "jumiin" siis, että pysty aina vaan etenemään eikä tarvinny jäädä pelleilee pariks tunniks yhteen kohtaan.

Mikäli sallit minun esittää epäilykseni asiasta, nimittäin Legendarya ei vedetä 3 päivässä läpi, vaikka olis kaveri co-oppina. Perusteluina: 1) Legendary on vaikein aste. 2) Sen läpäisemiseks tarvitaan hitosti taitoa. 3) Taito vaatii harjoittelua. 4) Harjoittelu vaatii aikaa. Siis, kokemuksista olen kuullut että pelin eteneminen tyssää heti alkuvaiheissa, kun Covenantit hakaa päälle. Mutta on tosiaan pieni mahdollisuus että olet pelannutkin sen läpi.

Re: Re: Re: Re: Re: Fiilikset:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TeKe

Siis pointti oli: miten liikkeen tunnistin, joka siis havaitsee vain liikettä, voi kertoa minulle, mikä liikkuva massa on oma ja mikä ei? Kaikki vaan samalla värillä ja sitten arvaillaan kumman luo kannattaa heittää kranaatti.

Ööö... no jos vaikka siten että se on peli? Entäs tälläinen selitys... Tulevaisuudessa kaikissa ihmisissä on henkilöllisyys todistus sisäisenä (kuten leffoissa sci-fi leffoissa) ja tämä liikkeentunnistus tunistaa sen kautta omat kun niistä mörökölleistä ei tällästä löydy... kelpasko. Pakkohan se oli jotain keksiä vaikka mun mielestä paras selitys on se että kyseessä on peli :)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fiilikset:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser
Ööö... no jos vaikka siten että se on peli? Entäs tälläinen selitys... Tulevaisuudessa kaikissa ihmisissä on henkilöllisyys todistus sisäisenä (kuten leffoissa sci-fi leffoissa) ja tämä liikkeentunnistus tunistaa sen kautta omat kun niistä mörökölleistä ei tällästä löydy... kelpasko. Pakkohan se oli jotain keksiä vaikka mun mielestä paras selitys on se että kyseessä on peli :)

No on se peli, mutta kun pitää jotain negatiivista keksiä. :D

Ja aiheesta toiseen:
Eikä mulla ainakaan nyi demoissa mikään.

Legendary

Sä ja sun Co-op kaveri ootte kyllä aivan helvetin hyviä jos ootte legendaryn vetäny! Mä oon pelannu 20 tuntia ja päässy Halon normaalilla läpi co-oppina ,mutta mulla ei oo ees mitään asiaa legendarylle. Jumitin siinä lumitason silta- kohassa jo heroicillä jonkun tunnin (huom. silta kohta ei oo ees mikään vaikee.)
Ajattelin lähtee ens viikonloppuna tahkomaan coop kamun kanssa legendarya sillä etana vauhdilla, mut varmasti menee kauan. Millos Unreal Hawk tuut meille jatkamaan siitä mihin messuilla ja julkasu tilaisuudessa päästiin?

Re: Legendary

Sä ja sun Co-op kaveri ootte kyllä aivan helvetin hyviä jos ootte legendaryn vetäny! Mä oon pelannu 20 tuntia ja päässy Halon normaalilla läpi co-oppina ,mutta mulla ei oo ees mitään asiaa legendarylle. Jumitin siinä lumitason silta- kohassa jo heroicillä jonkun tunnin (huom. silta kohta ei oo ees mikään vaikee.)
Ajattelin lähtee ens viikonloppuna tahkomaan coop kamun kanssa legendarya sillä etana vauhdilla, mut varmasti menee kauan. Millos Unreal Hawk tuut meille jatkamaan siitä mihin messuilla ja julkasu tilaisuudessa päästiin?

Tota mä tarkoitin, se on melkein mahdotonta. Ja mahdotonta se on newbieltä (En tarkoittanut sua Ony).

Ja kattoo nyt, kai joku viikonloppu vois tulla taistelee.

Re: Legendary

Niin no joo, olisihan mä voinut ilmoittaa, että importtasin ton tossa tammikuussa, oon itseasiassa pelannut ton nyt kaikilla vaikeutasoilla läpi :)

Juupajuu, laitteen hain muutama tunti sitten toisen ohjaimen, RGB-kaapelin, Halon ja DoA3:n kera. Pari tuntia on tullut pelejä hakattua, ja ohjaimeen on tottunut jonkun verran, mitä nyt meikäläisen käsiin se on hieman turhan suurehko; oikean käden peukalo puutui jo tunnin pelaamisen jälkeen, kun esim. PS2:n ohjaimella tuli välillä tahkottua tuntikaupalla putkeen.

Halo on kerrassaan mainiota viihdettä kohtalaisine grafiikoineen ja DD5.1-äänineen - valitettavasti tähän mennessä mitään graafisesti mullistavaa ei kuitenkaan ole tullut vastaan. Jatketaan pelaamista ja katsotaan sitten.

DoA3 ei minulle yksinpelinä tarjoa mitään, täytyy odottaa että parempi puolisko kotiutuu, niin pääsee mätkimään urakalla. Voisihan sitä tietysti liikkeitä harjoitella, mutta eipä jaksa syventyä tarkemmin tuohon ennen kuin Halo on läpi.

Muuten on positiivinen maku jäänyt Xboxista, mutta ohjaimeen tottuminen tulee kestämään totuttua kauemmin.

Toi äksboksin ohjainhan on todella kömpelö, ainakin verrattuna ps2 vastaavaan ja ainakin kaupassa pelattuna Halo vaikutti ihan perusmatskulta eli ei tehnyt meikäläiseen ainakaan mitään vaikutusta... mut hei yx tykkää äidistä ja toinen tyttärestä - eix nii!?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan El Magico
ainakin kaupassa pelattuna Halo vaikutti ihan perusmatskulta eli ei tehnyt meikäläiseen ainakaan mitään vaikutusta...

No omiin kokemuksiin perustuen tuntuu siltä että yksikään peli joka vaatii hieman keskittymistä ei säväytä kaupassa pelattuna...

NTSC DVD toisto

Huomasin semmoisen ikävän seikan että NTSC (R0) DVD elokuvilla kuva pakotetaan PAL formaatiin. Tuossa on se ongelma, että siinä joudutaan tekemaan 60 Hz => 50 Hz kovertointi. Xboxissa tuo konvertointi on sitten tehty sillä mahdollisimman huonolla tavalla eli näytetään elokuvasta 50 kuvaa jonka jälkeen hypätään 10 kuvan yli. Tuo tientenkin nykii ja pahasti.

Vähän samanlaista nykimistä on myös halossa, josta herääkin pelko että ei kai kaikkia Xbox pelejä tehdä 640x480 resolla ja 60 Hz frameratella josta PAL kone sitten konvertoi sen 640x512 resoon ja 50 Hz frameratelle (ellei PAL60 valita ole päällä). Jos näin on ainakin minä olisin ennenmin ostanut aidon NTSC kuin PAL konsolin.

Xboxin menut myös nykivät hieman. Eihän sillä ole mitään käytännön merkitystä, mutta se vaan antaa huonon kuvan tuotteesta. Tuntuu että tuo PAL konsoli on vähän vasemmalla kadellä väsätty kasaan, jos NTSC koneessa ei vastaavia ongelmia ole.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom