Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Enthusia Professional Racing

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Enthusia Professional Racing [Hype]

Konamin ilmoituksen mukaan 3.5.2005 Enthusia on kaupoissa jenkeissä.
 
Vastaus: Enthusia Professional Racing [Hype]

Näyttää ihan älyttömän hyviltä!!!! :eek: Ja autovalikoimassa Lancioita, Bemareita ym!! Saa vaan nähdä että miten paljon sitten b-ryhmän ralliautoja tai c-ryhmän Le Mans autoja tulee, joista pidän ja joita GT4 on pullollaan... :rolleyes:

Toinen juttu mitä kattelin on että joissain kisa-autoissa on hieman oudot sponsoritarrat esim. Audi R8:ssa, ja Ford Focus WRC:ssäkään ei ollu kaikista tavallisimmat tarrat. Lisenssiongelmia??? :confused:

Samoin ratavalikoimaa ei oikein tullu selville.

Onko auto- tai ratalistaa missään? Viralliset sivut ei toiminu.
 
Vastaus: Enthusia Professional Racing [Hype]

Viralliset sivut löytyvät nykyään osoitteesta http://www.konamistudio.co.jp/enthusia/ ja sieltä löytyy kuvia muutamista radoistakin.
Kokonaisia listoja radoista tai autoista ei ole vielä julkaistu, mutta lupailtu on tusinoittain ratoja ja satoja autoja yli 40 valmistajalta.
 
Vastaus: Enthusia Professional Racing [Hype]

- 200 autoa, 50 valmistajaa
- 50 rataa. Ainoastaan Nyrre ja Tsukuba on mallinnettu oikeista radoista peliin.

IGN:n jutut Enthusiasta

Virallisille sivuille lisätty tänään uusi mm. uusi video ja haastattelu.
 
Vastaus: Enthusia Professional Racing [Hype]

Kyllä näyttää pelottavan hienolta!

Kaksi asiaa pisti heti silmään yhdessä videossa. 1.monta kertaa hienompi savy/pöly sutiessa/diftatessa kuin GT4:ssa. 2.vesisateella ajo, aidon näköinen efekti renkaan ja maan kanssa, että oikeasti ajaa märällä asfaltilla

Jos pelissä on monia pieniä asioita oikein kuten nämä kaksi niin loistava paketti tulossa.
 
NewsFlash

Enthusia Euroopaan toukokuussa 15.03.2005

Konami of Europen ilmoituksen mukaan Enthusia: Professional Racing julkaistaan Euroopassa toukokuun 6. päivä. Tuottaja ja pääsuunnittelija Manabu Akitan mukaan pelissä keskitytään ajotaitojen hiomiseen, eikä auton säätöjen tai ulkonäön muokkaamiseen.

'Enthusia Life' -pelimuodossa aloitetaan pitkä kisakausi ja yritetään kerätä Enthu- ja taitopisteitä kilpailemalla koneen ohjaamia autoja vastaan. Vaarallinen ajotyyli vie Enthu-pisteitä ja jos kaikki pisteensä menettää, joutuu diskatuksi seuraavasta kisasta. Taitopisteet karttuvat oikeilla ajolinjoilla sekä törmäyksien välttelyllä ja niitä voidaan käyttää menetettyjen Enthu-pisteiden kompensoimiseen. Muita pelimuotoja ovat muun muassa reaktioita testaava 'Driving Revolution' ja kelloa vastaan käytävä 'Time Attack'.

Ajopeleiksi löytyy parisataa autoa viideltäkymmeneltä valmistajalta ja kisoja käydään viidelläkymmenellä radalla, joista muutama on mallinnettu oikeista radoista ja osa mielikuvituksen tuotetta.
 
Vastaus: Enthusia Professional Racing [Hype]

Hieman epäilyttää tuo pistesysteemi, että "oikeista ajolinjoista" nopea voi olla myös erilaisilla linjoilla kun mahdollisesti peliin on isketty joten siinä tulee pakkopulla olo, samaten tuo törmäily, kaikki on kiinni AI:ssa, ei ollu kovin mairittavat nuo famitsun pisteet jos ovat totta, mutta pakko tätä pakettia on ainakin testata, ostaa ei kyllä uskalla ilman kokeilua.
 
Vastaus: Enthusia Professional Racing [Hype]

Pääsin hieman testailemaan tämän pelin japsi-versiota... ja nyt kun Turismo 4 löytyy omasta hyllystä, niin eip kovin suurta osto-hinkua synnyttänyt...
Ehkä tuo ajamisen vaikeus olisi suurin peruste, mutta ulkonäöllisesti sekä ajotuntuman mukaan jää todella pahasti Tursimo 4:sen jalkoihin.
Ja himpskatti, tuossahan kisat keskeytyivät jo pelkästään siitä jos ralliautolla ajoi liian syvään hiekkaan ja auto jäi jumikseen hiekkaan... tuo oli jo melkinen kulttuuri-shokki! :eek:
 
Vastaus: Enthusia Professional Racing [Hype]

Parin tunnin session jälkeen:

-Autot: ei ihan niin hienoja mallinnuksia kuin GT4:ssa mutta yllättävän paljon ovat kuitenkin nähneet vaivaa. Äänet on ihan ok: joskaan ei yllä tälläkään saralla GT4:n tasolle, ja rajottaja ei tiputa nopeutta lyödessään kiinni, mikä on parempi kuin GT4:ssa. Kässäri tuntuu aidommalta ja siitä on oikeasti hyötyäkin, toisin kuin GT4:ssa.

Radat: yllätyin positiivisesti, jos tämä peli olisi tullut GT3:n rinnalle, olisi se piessyt visuaalisesti GT3:n radat, maisemat on miltei upeita, Marcosin yörata sateella on todella kaunista katseltavaa, samoin useissa radoissa on hienosti syvyyttä. Mutta kyllä ainakin toistaiseksi GT4 vetää pidemmän korren.

Ajomallinnus: Aika lähelle GT:tä ollaan päästy tietyllä tapaa, mutta eroja kuitenkin löytyy, kokonaisuutena ei yllä kovinkaan lähelle GT4:n tasoa, mutta joillaki osa-alueilla tuntuu jopa hitusen paremmalta, Ralliosuus on heti ensituntumalta paremman ja realistisemman tuntuinen, samoin drfitaamisessa tuntuu olevan jotenkin aidompi ote.

Pelaaja menettää energiaa (HP palkki) kun autolla ottaa osumaa joko muihin kumppaneihin tai radan reunuksiin, valikossa on rest nappi jossa ukko laitetaan lepäämään. Ajaminen tuntui jokseenki helpommalta kuin mitä GT4:ssa, auto ei lähteny ainakaan nyrreä ajaessa läheskään yhtä helposti käsistä kuin mitä GT4:ssa, ajoavuilla meni sitten kuin raiteilla, ja vaikka pelissä ei pysty pelaamaan kuin tateilla, mikä lopetti viimeisimmätkin ostohaluni niin silti pystyin ajamaan hyvin helposti pyörähtelemättä.

Valikot on myös sen verran karseita että latistaa pelifiilistä aika roimasti..

Loppuveto: Pelkistetty arcade pläjäys GT4:sta.
 
No niin, peli on kaupoissa, mitkä on fiilikset?? Omani ostin tuossa äsken ja pelaamaan pääsen vasta illemmalla..
 
Vastaus: Enthusia Professional Racing

Oletko Jogi päässyt jo testaamaan Enthusiaa? Millainen on verrattuna GT4:seen?
 
Vastaus: Enthusia Professional Racing

Viimeisin GT sarjan peli mitä pelasin oli GT3, sen jälkeen IMO homma ei ole kehittynyt joten vertailukohtana on GT3 ja Toca race driver 2.

Ensin tekniset detailit.
- sujuva 50fps kuten GT3:ssa ja TOCA2:ssa
- ei laajakuva ja progressiivista tukea.
- Musiikki jaappanin poikien pianopimputusta
- Äänet ihan kohtuulliset autojen osalta, rengasvinku toistuva gt3 tyyliin
- ei vauriomallinnusta
- ei verkkopeliä (ei ole tosin mainostettukaan :) )
- Automallit ihan GT3 luokkaa, heijastukset hillitympiä, eli hieman realistisemman näköiset.
- Ratamallit.. ei nämä ainakaan huonoja ole, ei ole mitään erityisiä vikoja silmiin näkynyt.

Sitten itse pelaamisesta. Pelimoodeista voisi mainita 3. Ensimmäinen on sellainen "Life" moodi jossa ajellaan siis valitulla autolla kilpaa muita vastaan. Kisasta saa palkinnoksi voittamiensa autojen joukosta yhden satunnaisesti arvottuna. Pääerona GT yms peleihin on jonkinlainen ajotaito pisteytys "Enthu" pisteet, jos ajaa huolimattomasti niin pisteet vähenee ja liekkö niin että pisteiden loputtua joutuu lepäämään jolloin pisteet taas "palautuu". Tätä kisailua en ole montaa rundia kerinnyt ottaa.

Toisena "moodina" on autokoulu tyylinen taitoajo. Radalle tulee "aitoja" joiden kautta/kosketuksella pitää ajaa joko asetetulla nopeudella tai nopeampaa. Pisteet vähenee joka mokauksella ja jos pisteitä ei kerry tarpeeksi niin seuraavan tehtävään ei pääse. Ihan mielenkiintoinen systeemi, en vaan tiedä miten pitkälle noita kisoja riittää,.. joku 15 tehtävää olen ajellut.

Kolmas moodi on vapaa kisailu, valitse rata ja auto ja kisaile muita vastaan. Jos et mokaile niin voitat kisassa taaksesi jääneet autot käyttöösi.

ja sitten se ohjaus ja/tai fysiikka... tämä on vaativa padillä ajettuna kun ajoavut ovat poissa, ja niidenkin kanssa riippuen autosta. Nähdäkseni pädi ohjauksessa kaasua ja jarrua ei saa oik. tatille, se tosin ei minua haittaa :) Ohjaus on siis herkän oloinen ja sladin korjaus on työn takana jos ei harjoittele... mut joo, kunhan saan aikaiseksi testata ratin kerron lisää mietteitä.

Jos jotain inhaa voi sanoa on tuo ns. mokailu indikaattori, eli yhdestä kolhaisusta voi unohtaa palkintoautot ainakin vapaassa kisa moodissa. Ehkä hiukka liian rankka, mutta olen kuullut että jotkut GT sarjan kisaisijat olisi toivoneet tuollaista kunnon rankaisu systeemiä jos kolhii tai ajaa ruoholla... nyt se on tässä :D

Ai niin, autoja on ihan mielenkiintoinen valikoima, ei varmaankaan yhtä mahtava kuin GT 4:ssä mutta laaja kirjo lisensoituja, täyttää minun skaalan hirmu hyvin.
 
Ylös Bottom