Vastaus: Enthusia Professional Racing
Viimeisin GT sarjan peli mitä pelasin oli GT3, sen jälkeen IMO homma ei ole kehittynyt joten vertailukohtana on GT3 ja Toca race driver 2.
Ensin tekniset detailit.
- sujuva 50fps kuten GT3:ssa ja TOCA2:ssa
- ei laajakuva ja progressiivista tukea.
- Musiikki jaappanin poikien pianopimputusta
- Äänet ihan kohtuulliset autojen osalta, rengasvinku toistuva gt3 tyyliin
- ei vauriomallinnusta
- ei verkkopeliä (ei ole tosin mainostettukaan

)
- Automallit ihan GT3 luokkaa, heijastukset hillitympiä, eli hieman realistisemman näköiset.
- Ratamallit.. ei nämä ainakaan huonoja ole, ei ole mitään erityisiä vikoja silmiin näkynyt.
Sitten itse pelaamisesta. Pelimoodeista voisi mainita 3. Ensimmäinen on sellainen "Life" moodi jossa ajellaan siis valitulla autolla kilpaa muita vastaan. Kisasta saa palkinnoksi voittamiensa autojen joukosta yhden satunnaisesti arvottuna. Pääerona GT yms peleihin on jonkinlainen ajotaito pisteytys "Enthu" pisteet, jos ajaa huolimattomasti niin pisteet vähenee ja liekkö niin että pisteiden loputtua joutuu lepäämään jolloin pisteet taas "palautuu". Tätä kisailua en ole montaa rundia kerinnyt ottaa.
Toisena "moodina" on autokoulu tyylinen taitoajo. Radalle tulee "aitoja" joiden kautta/kosketuksella pitää ajaa joko asetetulla nopeudella tai nopeampaa. Pisteet vähenee joka mokauksella ja jos pisteitä ei kerry tarpeeksi niin seuraavan tehtävään ei pääse. Ihan mielenkiintoinen systeemi, en vaan tiedä miten pitkälle noita kisoja riittää,.. joku 15 tehtävää olen ajellut.
Kolmas moodi on vapaa kisailu, valitse rata ja auto ja kisaile muita vastaan. Jos et mokaile niin voitat kisassa taaksesi jääneet autot käyttöösi.
ja sitten se ohjaus ja/tai fysiikka... tämä on vaativa padillä ajettuna kun ajoavut ovat poissa, ja niidenkin kanssa riippuen autosta. Nähdäkseni pädi ohjauksessa kaasua ja jarrua ei saa oik. tatille, se tosin ei minua haittaa

Ohjaus on siis herkän oloinen ja sladin korjaus on työn takana jos ei harjoittele... mut joo, kunhan saan aikaiseksi testata ratin kerron lisää mietteitä.
Jos jotain inhaa voi sanoa on tuo ns. mokailu indikaattori, eli yhdestä kolhaisusta voi unohtaa palkintoautot ainakin vapaassa kisa moodissa. Ehkä hiukka liian rankka, mutta olen kuullut että jotkut GT sarjan kisaisijat olisi toivoneet tuollaista kunnon rankaisu systeemiä jos kolhii tai ajaa ruoholla... nyt se on tässä
Ai niin, autoja on ihan mielenkiintoinen valikoima, ei varmaankaan yhtä mahtava kuin GT 4:ssä mutta laaja kirjo lisensoituja, täyttää minun skaalan hirmu hyvin.