Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Erikoisohjaimet: Mikä ratti / rattiongelmat?

Vastaus: Erikoisohjaimet: Mikä ratti / rattiongelmat?

Tulipa tuo Driving Force Pro itsellenikin hankittua kun MOMO ei kuulemma tule toimimaan GT4:sen kanssa. Punainen MOMO lähti ukolle ja itselle sitten kaupasta tuo DFP :p

GT3:sta, WRC4:sta ja Underground 2:sta on tullut testailtua ja kyllähän tuo GT3 on aika näppärä tuon ratin kanssa vaikka siinä ei 900 asteen tukea olekaan. Innolla odottelen maanantaita kun saan käsiini Prologuen niin pääsee veivaamaan rattia 2,5 kierrosta. Tosin onhan tuossa UG2:ssa 900 asteen tuki, mutta siinä se tuntuu jotenkin kökköselle.

Kyllä tuo ratti aika hyvin kestää vertailun punaiseen MOMO:n. Polkimissa kyllä häviää, mutta muuten yhtä kova laaturatti kuin MOMO:kin. Kiva käytellä kanssa pitkästä aikaa vaihdekeppiä, viimeksi taisi olla Thrustmasterin ratilla, aikakaudella kun Force Feedback efekteistä ei ollut tietoakaan.

Kyllä jos autopelejä paljon pelaa PS2:lla niin ihan pakkohankinta tuo Driving Force Pro on. Siitäkin huolimatta, että ratilla on hintaa sen yli 100 euroa.
 
Vastaus: Erikoisohjaimet: Mikä ratti / rattiongelmat?

FatDiamond sanoi:
Tuli sitten ostettua tuo DFP, vielä en ole pleikkaril pelannut kun ei ole GT4:sta tullut mutta PCllä koittanut pelata, 900 asteen modea en saa päälle enkä force feedbackia... ei kovin lupaavaa vielä siis PC puolella.
Vasta tuossa paiskottiin kaverin kanssa Live for Speediä, hyvin pelitti. 900 asteen käännön saa päälle painamalla select+R3+oikeanpuoleinen vaihdelaippa. Tuota en ihan ymmärtänyt että forcet ei toimi? Kyllä täällä on toimineet ihan moitteettomasti koko ajan. Voimakkuutta voi säätää pelin säätöjen lisäksi yhdistelmällä select+R3+vasen vaihdelaippa, siinä on kaksi vaihtoehtoa eli forcet täysillä tai sitten rajoitettu hiukan heikommaksi.
 
Vastaus: Erikoisohjaimet: Mikä ratti / rattiongelmat?

Meisseli sanoi:
Vasta tuossa paiskottiin kaverin kanssa Live for Speediä, hyvin pelitti. 900 asteen käännön saa päälle painamalla select+R3+oikeanpuoleinen vaihdelaippa. Tuota en ihan ymmärtänyt että forcet ei toimi? Kyllä täällä on toimineet ihan moitteettomasti koko ajan. Voimakkuutta voi säätää pelin säätöjen lisäksi yhdistelmällä select+R3+vasen vaihdelaippa, siinä on kaksi vaihtoehtoa eli forcet täysillä tai sitten rajoitettu hiukan heikommaksi.
Kaveri oli suomentanut tuon hieman väärin, select+R3+oikea poljin :rolleyes:

Nyt kyllä toimii tuo 900 astetta. Force Feedbackilla pelaamisesta on aika pitkä aika mutta muistaakseni ratin pitäisi "potkia" hieman jos esim ajaa kanttarin päältä...?
 
Vastaus: Erikoisohjaimet: Mikä ratti / rattiongelmat?

FatDiamond sanoi:
Force Feedbackilla pelaamisesta on aika pitkä aika mutta muistaakseni ratin pitäisi "potkia" hieman jos esim ajaa kanttarin päältä...?
Pitäisihän sen ja paljon muutakin. Tietysti jos peli ei niitä tue niin niitä ei tietenkään ole. Onhan koneeseen asennettu Logitechin peliohjelmisto ja konffattu ratti sieltä oikein? Ja onhan se ratti verkkovirrassa kiinni myös? :rolleyes: Mitään ohjelmiston asentamista kummallisempaa en itse joutunut tekemään, joten vaikea keksiä mikä muu siinä olisi vialla.
 
Vastaus: Erikoisohjaimet: Mikä ratti / rattiongelmat?

Pystytkö antamaan suoraa URLia tuohon Logitechin ohjelmistoon? Ratin mukana ei meinaan ainakaan tullut mitään asennettavaa.
 
Vastaus: Erikoisohjaimet: Mikä ratti / rattiongelmat?

FatDiamond sanoi:
Pystytkö antamaan suoraa URLia tuohon Logitechin ohjelmistoon? Ratin mukana ei meinaan ainakaan tullut mitään asennettavaa.

Ei varmaan tullu ei ku ratti on PS2:lle tarkotettu...
 
Vastaus: Erikoisohjaimet: Mikä ratti / rattiongelmat?

Tulikettu sanoi:
Ei varmaan tullu ei ku ratti on PS2:lle tarkotettu...
Kyllä tuo nyt on tiedossa mutta jos siihen on kerran olemassa jotain softaa niin kai sitä saa kysellä kun en itse löytänyt.

Kiitos Meisseli.
 
Vastaus: Erikoisohjaimet: Mikä ratti / rattiongelmat?

FatDiamond sanoi:
Mistä kaikista peleistä tuo 900° kääntyvyys tuki löytyy?

Richard Burns Rally tuli jo ilmi, onko muita?

Flatoutista löytyy myös 900 asteen kääntyvyys tuki.
 
Vastaus: Erikoisohjaimet: Mikä ratti / rattiongelmat?

Meisseli sanoi:

Paitsi että nuohan eivät ole tälle ratille tarkoitetut, vaikka se niilläkin toimii. Mutta noilla ei pysty esimerkiksi säätämään portaattomasti käytettävää kääntösädettä. Ne parhaat ajurit löytyvät täältä: http://www.wingmanteam.com/files/Patches/beta/LGS460ENU.exe . Suosittelen kaikille DF Pron ja PC:n omistaville!
 
Vastaus: Erikoisohjaimet: Mikä ratti / rattiongelmat?

Ostin Driving Force Pro:n mutta eipä toimi ratti Colin McRae 2005:ssa. Onko muut saanu toimimaan? Asetuksia ei pysty muuttamaan, kuin kahden presetin välillä, eikä kumpikaan toimi. Kaasupoljin ei toimi. Menee ehkä sen 100 metriä eteenpäin ja sitten menee pakki päälle.

Kävin muuten niin DFP:n kanssa, että GT4:sta pelattaessa rupesi kaasu pikkuhiljaa pomppaamaan pois päältä. Piti nostaa jalka pois kaasulta ja tällätä uudestaan. Vein ratin takaisin ja sain uuden. Vielä ei ole vika uusiutunut. Onko muilla ollut ongelmia?

edit. Nyt ilmaantui uusi ongelma. Sain Richard Burns Rallyn käyttööni ja tässä jarrupoljin toimii päinvastoin. Eli yläasennossa se jarruttaa ja ala-asennossa se on pois päältä. Onhan tää nyt masentavaa, kun huippuratti ei toimi kuin yhdessä pelissä.
edit2.Nyt rupesi Richard Burns Rally pelittämään. Uusi käynnistys ja usb-portti 2 auttoivat.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Erikoisohjaimet: Mikä ratti / rattiongelmat?

Nyt olen ottanut asioista hieman enemmän selvää. DFP:n kanssa on monilla ollut ongelmia juurikin polkimien osalta. Jarru menee itsestään päälle ja kaasun kanssa ongelmia. Vika on hyvin yleinen ja korjaaminenkin ilmeisesti suht helppoa. Aiheesta lisää täällä: http://www.gpforums.co.nz/showthread.php?s=&threadid=262257 ja http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=43686.

Itse en ruvennut aukomaan settiä, vaan otin yhteyttä Logitechiin. Hieman oli vaikea selittää ongelmaa, koska asiakaspalvelu oli englanninkielinen :eek: Epäilivät että kyse saattaisi olla liittimissä, mutta olen varma ettei näin ole. Pyysivät minua kokeilemaan kojetta jollakin toisella pleikkarilla. Käyn varmaan kokeilemassa kaverilla, mutta olen varma että kyse on itse polkimissa. Sanoivat että jos ongelma jatkuu, niin otan yhteyttä heihin ja lähettävät minulle uudet polkimet.

Jos polkimissa ilmenee ongelmia, niin soittakaa suoraan Logitechille. Numero on 09-81710021. Minä kävin vaihtamassa laitteen kertaalleen, mutta sama vika oli toisessakin vehkeessä.
 
Vastaus: Erikoisohjaimet: Mikä ratti / rattiongelmat?

Näyttää siltä että on tapahtunut vääryyttä, joten korjaan asian edellisestä viestistä.

Tuo että DFP:n jarru- ja kaasupolkimesa esiintyy vikaa johtuu juuri niistä liittimistä. Villain oli varman ettei se johdu vaikkei ollut edes koko koteloa avannut...

Jarru- ja kaasupolkimien potentiometreille kumpaiseenkin menevät 3 johtoa liittimineen alkaa ennemmin tai myöhemmin heilua ja tästä kosketushäiriöstä johtuen jarru ja/tai kaasu alkavat temppuilla omiaan.

Homma on korjattu alta 10 minuutin. Ensi otetaan polkimien kotelo auki, se on kiinni pohjasta jollain muutamalla ruuvilla. Sen jälkeen nostetaan se pala pois jota ruuvit pitivät ja esiin tulee ne potentiometrit liittimineee ja johtoineen. Sitte irrotetaan liitin vastakappaleesta johto kerrallaan ja varovasti painetaan pihdeillä liitintä hieman kasaan. Sitte liitin kiinni siihen kohtaan vastakappaletta, jossa se tuntuu tiukimmalta ja sama homma lopuille 5 liittimelle. Tämän jälkeen polkimet toimii kuin unelma.

Polkimien/ratin vaihtaminen toiseen ei siis auta tähän koska jokaisessa DFP:n polkimessa on samat huonot liittimet. Yksi varma konsti olisi myös kolvata liitin kunnolla kiinni sen vastakappaleeseen, mutta se potikka on niin lähellä sitä vastapalaa että se voi ottaa siitä lämmöstä vähä pulttia.

Täytyy myöntää että itsekkin meinasin lähettää polkimet ostopaikkaan vaihdettavaksi, mutta ajattelin että homma hoituu paremmin ja ennen kaikkea nopeammin, ku itse korjaa ne ja niin myös tapahtui.

P.S. Logitechille soittaminen ei siis korjaa tätä vikaa, ei edes englanninkielinen :rolleyes:
 
Vastaus: Erikoisohjaimet: Mikä ratti / rattiongelmat?

Olen ajatellu ostaa ton Logitechin Driving Force Pron, kun kuulemma toimii ps2 ja pc:llä. Mutta miten se liitetää tohon koneeseen, kun pleikkarissahan on ihan erilaiset liittimet? Muistaakseni... onko siinä joku usb liitin mukana vai?
 
Vastaus: Erikoisohjaimet: Mikä ratti / rattiongelmat?

Pleieri sanoi:
Muistaakseni... onko siinä joku usb liitin mukana vai?
Jep, ratti tulee kiinni Pleikkarin USB-porttiin, ei peliohjainporttiin.
 
Vastaus: Erikoisohjaimet: Mikä ratti / rattiongelmat?

vrmx sanoi:
Näyttää siltä, että nyt olisi tullut jokin uusi DFP mikä on ainakin halvempi kuin 'vanha'.

Onkohan kenelläkään mitään tietoa mitä eroa tuossa on?

Eli hintaseurannassa on liuta DFP ratteja minkä perässä lukee (NEW).
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/18183
Itse itselle vastaten.

Eli kyseessä on ilmeisesti 'uusi' revisio DFP:sta mikä nyt ainakin tulee korvaamaan vanhan ensi kuun (lokakuu05) alusta lähtien ja hinta on halvempija siten toivotaan saavan enemmän myyntiä.

Paketin sisältö siis säilyy samana ainakin tukkurin tiedon mukaan ja speksien perusteella ei osannut sanoa onko muuten mitään eroa.
 
Vastaus: Erikoisohjaimet: Mikä ratti / rattiongelmat?

Osaisikos joku neuvoa minua hieman ratin hankkimisessa? Eli minun autopelaamiseni on tähän mennessä jäänyt pääasiassa GT3:en, mutta (ainakin vielä tällä hetkellä) tarkoitus olisi ostaa/toivoa GT4 joululahjaksi. Tämä ei kuitenkaan ole vielä varmaa. Vaihdan jostain syystä "kyttäämisen" kohdetta aika usein. Tässä viime aikoina.

Eli haluaisin hyvän ratin, mutta se ei saisi olla mahdottoman kallis (=yli 80 euroa), koska en ole varma, haluanko pelata autopelejä vielä tammikuussa samalla intensiteetillä (onkohan edes oikea sana tähän tarkoitukseen?) kuin nyt. Pitäisikö minun siis ostaa Logitechin Driving Force nyt vai katsoa sitten lähempänä joulua, jos vieläkin haluan GT4:n ja toivoa samalla lahjaksi myös Driving Force Pro?

EDIT: Päätinkin jo, että jos vielä jouluna haluan panostaa ajopeleihin sen verran, että hankin (kalliin) ratin, niin ostan/toivon joululahjaksi sen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Erikoisohjaimet: Mikä ratti / rattiongelmat?

Eli ongelma on seuraava:

- Ostin käytettynä Logitechin driving force pron

- Myyjä lähetti paketin (btw en ostanut tältä foorumilta), mutta ei virtajohtoa

No eihän se ilman sitä toimi eikä myyjästä nyt kuulu mitään.
Ajattelin jos jollakin olisi neuvoa, että voinko esim biltemasta hakea sopivan johdon ja tarvittavat adapterit että pääsen sillä pelaamaan.

Paketissa eikä liion ohjekirjassa ollut mitään mainintaa volteista yms, eikä googlekaan auttanut asiaan.

Jos joku ossoo neuvoa, olisin kiitollinen.

Pelkään että siihen ei voi ostaa mitään tarvikejohtoa, mutta yrittänyttä ei laiteta.
 
Vastaus: Erikoisohjaimet: Mikä ratti / rattiongelmat?

Bonsku sanoi:
No eihän se ilman sitä toimi eikä myyjästä nyt kuulu mitään.
Ajattelin jos jollakin olisi neuvoa, että voinko esim biltemasta hakea sopivan johdon ja tarvittavat adapterit että pääsen sillä pelaamaan.
Kyllä se periaatteessa onnistuu, mutta Biltemasta ei taida löytyä. Laitteen muuntaja tarjoilee nimittäin 24V ja 0.75A. 24 volttiset muuntajat tuntuu olevan hiukan harvassa, mutta varmasti jostain elektroniikkaliikkeestä löytyy. Muistat vaan varmistaa että virtaa irtoaa minimissään tuo 0.75A ja napaisuus on niin että liittimen keskipiikki on plus-napa.
 
Ylös Bottom