Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

ESPN NHL Hockey - Sliderit / säädöt / editit / muut vinkit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MikkoT
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

MikkoT

New Member
Joku tuolla ENH-threadissa tällaista ketjua ehdottelikin.. eli siis jos ja kun löydätte hyvät säädöt niin olkaa kilttejä ja jakakaa ne muidenkin kesken. :)

ESPNHockey.netin forumista löytyivät nämä "Pengman" nimisen äijän sliderit. Niitä olen itse käyttänyt.

"Skill: All star
Period Length: 7 or 8 min
Game Speed: 0
Penalties: 7
Fighting: 5
Puck Friction: 9
Ice Friction: 0
Freeze Puck: 0

HUM/CPU Goalie: 0
HUM/CPU Defense: 10
HUM Offense: 4
CPU Offense: 7
HUM/CPU Speed Burst Effect: 2
HUM Speed burst time: 3
CPU Speed burst time: 2
HUM/CPU Speed burst recovery: 2
HUM/CPU Fatigue effect: 10
HUM/CPU Fatigue time: 10
HUM/CPU Fatigue recovery: 0
HUM/CPU Hitting power: 0
HUM Shot Acc: 1
CPU Shot Acc: 2
HUM/CPU Pass Acc: 0
HUM/CPU Pass Speed: 1
HUM/CPU Pass Int: 10
HUM/CPU Rebounds: 2
HUM/CPU Shot block: 4
HUM/CPU Puck retention: 0
HUM/CPU Puck control: 0

Only differences I made were to speed burst time, shot accuracy, and offense. I feel computer has a slight advantage in speed, but this may have more to do with their superior abilities to conserve energy and use speed burst more efficiently. I also have noticed on breakaways that on Shot Acc 0 for computer they hit a lot of posts. At 2, they seem to score those breakaway goals more often [and rightfully so].

Key facts:

-first time ive ever been forced to ice the puck by the computer

-been awhile since i was forced to dump. these settings force me to dump because of pressure or in need of a line change numerous times a game.

-these settings require A LOT of defensive focus. Position is key. Different teams and different players require different defense. If there's a fast player barreling in, I usually try to aggressively position myself right in front of the player with timely poke checks and then finally i charge for a check to try to throw him off the puck. Other players i merely play the pass and wait in the lane to try to intercept it. USING WHITE IS HUGE HUGE DEFENSIVE FUNCTION. TURN AUTO GRAB PUCK OFF and when there's a pass prees white you will attempt to intercept it or block it with stick, skate, body, glove, player will even kneel down to block it. it also works well at STEALING the puck. get up close to a player and press white, or bump into him and press white.

-bottom line: if goalie makes a save, and there's traffic, hold Y to freeze the damn puck quick! a faceoff will give you chance to get fresh boys out there, it will also slow down the tempo a bit. finally, play your strategies. i use positional because i like to cycle, i try to set up point shots, and wrist shots from the faceoff dots. i stick with it and usually the bounces come. Most team's defenes are aggressive enough where you have to actually fight for good scoring chances. Other teams [NSH, CAR, etc.] arent as aggressive so there's a LITTLE more room to get off shots. but sticking to your strats will bring the goals. AND USE WHITE ON DEFENSE!!!!!!! "
 
Ite käytän just noita samoja, vähän olen jotain viilannut sieltä, mutta kokonaisuudessa noi on hyvät sliderit, ainakin pohjana...
 
GOALIE EDIT

Goalie edittiä varten, jos joku innostuu tekemään. Sujuu kyllä x-portin ja Flying finn's ESPN NHL 2k4 editorin kanssa helposti.
Editorin saa tuolta:
http://web.tampabay.rr.com/flyingfinn/roster.htm

Saa muuten nimettyä historic ja international rosteritkin kätevästi tolla.

Eli tässä edittini ALL-STAR-tasolle.

Älä muuta kuin näitä arvoja. Tein vielä lisäyksiä tiukan tutkimustyön tuloksena, eli vähensin ekan editin jälkeen vielä lisää, merkkasin ne tuonne alle (suosittelen ehdottomasti tekemään ne näiden jälkeen).

Angle: decrease by 10%
Anticipation: decrease by 10%
Dump Bias: set to 20% (tän voi oikeastaan laittaa 10%, niin ei veskat töki kiekkoja koko ajan vastustajan lapaan torjuntojen jälkeen)
Lateral Movement: decrease by 10%
Rebounds: decrease by 25%
Reflexes: set to 50%
Vision: set to 50%
Blocker: decrease by 25% (ja tätä voi laskea 35% jos tuntuu yhä hankalalta)
Body: decrease by 25%
Glove: decrease by 35%
Kick: decrease by 10%
Pads: decrease by 10%
Stick: decrease by 10%

Tuntuvat toimivan, tulee enempi maaleja all-starillakin.


HUOM! Tein vielä muutoksia joihinkin ja johan alkoi maaleja tulla!
3-6 maalia/joukkue/ottelu, ja torjuntoihin varsin oikeassa suhteessa, eli veskojen torjuntaprossat 85-95 luokkaa. Nyt onnistuu myös tehdä siniviivalämäreillä pakeilla maaleja, ja ei-onetimer-lämärit menee hyökkääjiltäkin välillä sisään. Maalaaminen ei kuitenkaan ole liian helppoa. Mutta human goalie skill kannattaa nostaa ainakin 6-8:aan, koska muuten kone saa halpoja maaleja. Nostamalla arvoa ovat veskat suht tasaisia, meinaan human goalien taso laskee all-starilla huikeasti suhteessa koneen veskaan.

Eli lisää miinusta näihin seuraavat määrät (huom! Tee noiden em. edittien jälkeen):

Anglea ja Anticipationia -5%
dump bias -10%
lateral mov. -10%
Blocker -13%
Glove -5%
Kick/Pads/Stick -5%
Reflexesin ja Visionin asetin 45:een.

-------------------------------------------------

SLIDERIT

Maalinteko ongelmiin all-starilla:
ensinnäkin, goalie edit jeesaa pirusti. Näiden slidereiden kanssa toimii loistavasti aiemmin ketjussa mainitsemani editit. Maaleja tulee monipuolisesti, muttei liian halvalla.

Mun sliderit on kutakuinkin seuraavat (vaihtelen niitä aina välillä, esim pidemmillä erillä ukkojen väsymystä ja speed burstia):

Skill: All star
Period Length: 6-8 min

Game Speed: 2 (nolla on ihan liian hidas, 1 tai 2 on hyvä, riippuu fiiliksestä, 3 liian nopea)

Penalties: 5-6 (tulee sopivasti kummallekin)

Fighting: 5-6 (sama homma)

Puck Friction: 9
Ice Friction: 1-2

Freeze Puck: 0 (kestää muutenkin jo pirun kauan ennenkuin vihellys tulee)

Pass assist: 10 (ottaa x-tusti päähän jos ei syöttö mene perille 2-0 vastaan tilanteessa)

HUM/CPU Goalie: 6-8/0 (pelaajan veskaa voi jopa nostaa pari pykälää, se pelaa hitosti huonommin kuin koneen oma)

HUM/CPU Defense: 7/3 (muuten ei omat osaa taklata maalinedustalla tai mennä irtokiekkoihin)

HUM Offense: 10 (ei ne muuten osaa edes luistella oikeille paikoille)

CPU Offense: 3

HUM/CPU Speed Burst Effect: 6/6 (pitäähän tän vaikutus edes hiukan huomata...)

HUM Speed burst time: 4
CPU Speed burst time: 4
HUM/CPU Speed burst recovery: 3

HUM/CPU Fatigue effect: 8
HUM/CPU Fatigue time: 8
HUM/CPU Fatigue recovery: 4

HUM/CPU Hitting power: 1/2 (kakkosella kone taklaa sentään joskus, ei ihan joka välistä pääse luikahtamaan)

HUM Shot Acc: 10 (pakit lämää muuten ohi lähes aina)
CPU Shot Acc: 2-4 (ne osuu muutenkin)

HUM/CPU Pass Acc: 4/4
HUM/CPU Pass Speed: 5/5

HUM/CPU Pass Int: 7/1 (kone katkoo muuten KAIKKI poikittaissyötöt...)

HUM/CPU Rebounds: 7/3
HUM/CPU Shot block: 7/1 (...ja blokkaa joka vedon)

HUM/CPU Puck retention: 4/2 (pysyy kiekko edes joskus lavassa kun kone karvaa)

HUM/CPU Puck control: 4/2

Noi nyt on viitteelliset, jos joku kokeilee ja keksii parannuksia, kertokoon toki.
Ei ole mikään häpeä laittaa omia slidereita all-starilla paremmiksi kuin koneella, koska kone saa hillitöntä buustia vaikeustason nostosta, erityisesti maalivahdit. Tuntuu meinaan typerältä, että pitäis kiroilla ja kärsiä pelatessa jonkun NHL2K-gurun "realistisilla" slidereilla. Vaikka laukausten määrä olisikin oikea, ei realistista taas ole se, että joka peli päättyy 1-0. Näillä sain aikaan kilpailua, eli vuorotellen maaleja, ennenkaikkea monipuolisesti! Peleissä joukkueet tekee useita maaleja kumpainenkin, maaliedestä, lämäreillä, siniviivalta... Tappiot ovat puhtaasti olleet huonon puolustuspelaamiseni syytä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Kertokaas kokeneemmat parit vinkit. Olemme aloittamassa sarjaa (season), siten että meitä on kolme pelaajaa, jotka pelaavat aina tietyllä joukkueella (esim. yhdellä pelaajalla St.Blues, yhdellä Nashville ja yhdellä Toronto).

Onko käytännön vinkkejä?

Onko jotain bugeja mitä olis hyvä tietää (esim. loukkaantumiset)?

Voiko asetuksia säätää kesken kauden (esim. pro, all star, shot blocking jne.)?

Voiko pelejä "simuloida" kuten ea:ssa?

Muuta?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tomsaksa
Onko jotain bugeja mitä olis hyvä tietää (esim. loukkaantumiset)?
Ainakin franchisea pelatessa kannattaa laittaa franchise difficulty minimiin, niin ei ole joka pelin jälkeen pelaajia puolikuolleina.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tomsaksa
Voiko asetuksia säätää kesken kauden (esim. pro, all star, shot blocking jne.)?
Vaikeustasoa ei voi, asetuksia kyllä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tomsaksa
Voiko pelejä "simuloida" kuten ea:ssa?
Voi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Cavalera
Goalie edittiä varten, jos joku innostuu tekemään. Sujuu kyllä x-portin ja Flying finn's ESPN NHL 2k4 editorin kanssa helposti.
Editorin saa tuolta:
http://web.tampabay.rr.com/flyingfinn/roster.htm

Tota onkos sulla PAL versio, vai?

Itse kysyin tuolta FlyingFinn tyypiltä, että toimiiko editori PAL version kanssa niin sano ettei toimi. Tosin mulla on xbox. eiköhän sama juttu luulis olevan PS2:senkin kanssa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tomsaksa
Onko jotain bugeja mitä olis hyvä tietää (esim. loukkaantumiset)?

Periaatteessa tuota loukkaantumis "bugia" ei ole olemassakaan, mistä on ollu kauheesti mekkalaa. Joillakin ei tuota ongelmaa ole ollenkaan ja joillakin taas on. Kaikki riippuu siitä millä tyylillä pelaat ja mitä slider asetuksia käytät.

Itse en oo viel kautta tai franchisea alottanu joten en tiiä tuleeko mulla niitä loukkaantumisia ihan älyttömästi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nupe_31
Tota onkos sulla PAL versio, vai?

Itse kysyin tuolta FlyingFinn tyypiltä, että toimiiko editori PAL version kanssa niin sano ettei toimi. Tosin mulla on xbox. eiköhän sama juttu luulis olevan PS2:senkin kanssa.

Kato, Nurminen31 ;)
Luinkin sen topicin sieltä sivulta...

On mulla PAL-versio, ja editori toimii kyllä, tietyin rajottein. (PS2:lla on vissiin muutenkin enemmän ongelmia editorin yhteensopivuudessa). Valitettavasti X-boxin kanssa toimivuudesta en osaa sanoa, itselläni kun on tuo PS2-versio.

Toiminnasta PS2:n kanssa todettua:
Pelaajien arvoja voi muokata ilman ongelmia, esim goalie editin teko onnistuu, mutta pelaajasiirtoja tehtyäni peli tilttaa, kuten aiemmin mainitsin. Rookie-pelaajien tekemisestä ongelmien aiheuttajana en osaa sanoa. FFeditorin auto-editit toimii, eli international ja historic-rosterit, kuin myös goalie styles edit pelittää (veskat torjuu kutakuinkin oikeiden esikuvien tyylillään, esim. Nurminen ja Belfour butterfly-tyylillä ja Kölzig maassa).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Cavalera
Toiminnasta PS2:n kanssa todettua:
Pelaajien arvoja voi muokata ilman ongelmia, esim goalie editin teko onnistuu, mutta pelaajasiirtoja tehtyäni peli tilttaa, kuten aiemmin mainitsin. Rookie-pelaajien tekemisestä ongelmien aiheuttajana en osaa sanoa. FFeditorin auto-editit toimii, eli international ja historic-rosterit, kuin myös goalie styles edit pelittää (veskat torjuu kutakuinkin oikeiden esikuvien tyylillään, esim. Nurminen ja Belfour butterfly-tyylillä ja Kölzig maassa).

Hei toi on mahtavaa kuulla, toivottavasti se toimis xboxillakin jotenkin. Mulle riittäs, vaikka toimis samanlailla kun sullakin toi. Kannattaiskohan hankkii toi action replay ja kokeilla editorii?
 
Calavera:

Voisitko selventää mitä tuo set to- komento ff-editorissa tarkoittaa. Onko se nyt niin, että siinä pitää käyttää miinus fixediä ja decreasessa percentagea?
 
Kyselin uudestaan FlyingFinn:iltä onko mahdollista, että editori voisi toimia xbox versiossa edes osittain, niin sano että ei. V*ttu. Sen pitäs kuulemma saada jostain xbox PAL version "resigning keys", että pystys tekee tuosta editorista PAL yhteensopivan. Pitää vaan toivoa et onnistuu :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nakkerton
Calavera:
Se on Cavalera ;)
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nakkerton
Voisitko selventää mitä tuo set to- komento ff-editorissa tarkoittaa. Onko se nyt niin, että siinä pitää käyttää miinus fixediä ja decreasessa percentagea?

Edit: koko aiempi vastaus.
Set to -komennossa käytin equal-toimintoa, eli kaikille veskoille sama arvo johonkin, esim visioniin 50. Toivottavasti nyt ymmärsin oikein sun kyssärin.
Decreasessa käytin itse percentagea, ja laiton miinus arvon, eli laskee esim gloven arvoa 35%.

Tossa editorissa on se hyvä puoli, että veskareiden overall-arvot ei laske, joten veskat ei mene retired-tilaan heti ekan kauden jälkeen franchisessa.

EDIT: se olikin fixed tuossa set to-toiminnossa! Equal nostaa tietyn (ei prosentuaalisen) määrän.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan MikkoT

HUM Offense: 4
CPU Offense: 7

!??!
Itselläni on HUM Offense 6:lla ja CPU Offense 3:lla ja turpaan tulee koko ajan järjettömin lukemin. Vai että vielä pitäisi mennä laskemaan omaa Offensea?! :eek:
 
Juupajuu, miten helvetissä tässä pelissä voitetaan otteluita? All-Starilla pelaan, Hum Accuracy 7, CPU Accuracy 3, CPU Defense 4 ja Human 5. Voitan laukaukset ylivoimaisesti, sitten tulee tietokoneen hörhöt ja voittavat kuitenkin ottelun murskalukemin tyyliin 4-1 tai 3-0. En siirry Prolle, koska siellä tietokone on onneton surkimus, eli kertokaa ihmeessä hyviä slidereita. Tämä menee yli ymmärryksen ja ohjain alkaa kohta lennellä seinille...
 
Mä kyllä kaipaisin kanssa kunnon slidereita, jolla sais kummatkin (minä ja kone) all-starsilla maaleja! Itellä on St. Louisilla 13 peliä takana, tehtyjä maaleja 14, pisteitä 9 ja sijoitus omassa konferenssissa neljänneks viimenen... Alkaa pikku hiljaa kyrsimään noi 1-1 tai 1-0 pelit...

Prolle en laske...
 
Tuo peli alkaa kyllä viedä mielenterveyden; laitoin viime matsiin Kingsejä vastaan:
Human offense 10
CPU Offense 0
Human Shot Accuracy 10
CPU Shot Accuracy 0
Human Defense 8
CPU Defense 2
Human Hitting Power 10
CPU Hitting Power 0

***Ja HÄVISIN 2-0!!***

:D Ehhehehehee...hee...hee...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom