Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Eternal darkness

Aloittelin peliä ja vain yhden faktan voin sanoa: AIVAN LOISTAVA ÄÄNIRAITA! Pelin musiikki- ja äänipuoli on todella, todella upeaa! Muutenkin geimi tuntuu erittäin mielenkiintoiselta. Kannattaa hankkia!
 
Chapter 8

En yleensä kysele ohjeita peleihin, mutta nyt joudun jättäytymään teidän armollisuutenne varaan. Chapter 8. Roberto Bianchi en saa avainta altarilta. Texti kuuluu: there is a key placed on the pedestal. It glints in the room soft light. Niimpä, mut miten saan avaimen haltuuni? Jos joku voisi ystävällisesti auttaa, olen tuhlannut kyseisessä kohdassa jo useita tunteja. Puuttuuko minulta joku oleellinen tavara? Vai pitääkö siinä heittää joku tiety loitsu? Omat loitsut eivät tehoa, eikä mikään hallusani olevista tavaroista käy.:confused:
 
Olen nyt kolme chapteria ehtinyt pelata ja aivan mahtava peli Eternal Darkness on. Äänet ovat todellakin upeat. Kun pelailen yöllä pimeässä huoneessa kuulokkeet päässä, on tunnelma sanoinkuvaamattoman hieno (ja jopa pelottava). Sitaatit Poelta ja Lovecraftilta iskevät kuin tuhat volttia, olenhan tutustunut perin pohjin ko. kirjailijoiden tuotantoon. Peli vaikuttaa myös siltä, että se kestää useammankin pelikerran.
 
Re: Chapter 8

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan horoolipa
En yleensä kysele ohjeita peleihin, mutta nyt joudun jättäytymään teidän armollisuutenne varaan. Chapter 8. Roberto Bianchi en saa avainta altarilta. Texti kuuluu: there is a key placed on the pedestal. It glints in the room soft light. Niimpä, mut miten saan avaimen haltuuni? Jos joku voisi ystävällisesti auttaa, olen tuhlannut kyseisessä kohdassa jo useita tunteja. Puuttuuko minulta joku oleellinen tavara? Vai pitääkö siinä heittää joku tiety loitsu? Omat loitsut eivät tehoa, eikä mikään hallusani olevista tavaroista käy.:confused:

Voisin autta, jos vain itse muistaisin tuota kohtaa, ei mulla mitään ongelmaa ollut:(
 
Onkos jo joku muukin pelannut pelin kolmesti läpi? Itse pelasin ja tässä on siitä saatava bonus (Spoilaa joten malaa):


Siinä tulee uusi video, mikä selventää pelin juonta vieläkin tarkemmin. Kahden peli kerran jälkeen saat valita pelihahmon, jolla voit pelata tämän chapterin!


Että tämmöstä tällä kertaa. Pitänee palata pelin ääreen kun on se niin helskutin hyvä!
 
Sain tänään Eternal Darknessin! (kiitokset flubberille)
On kyllä loistava peli!!
Ei ehkä pääse pelottavuudessa Resident Evilin tasolle, mutta peli on muutenkin hiukan eri tyyppinen.
Olen pelannut tänään 3 tuntia ja ainakaan vielä en ole saanut paljon mitään Insanity efektejä.
Johtuu varmaan siitä, että mittari ei ole kertaakaaan tippunut alle puolen välin.

Loisto peli, näitä lisää!! :D
 
Triforce,
Peli muuttuu kyllä todella pelottavaksi kun vähän matkaa eteenpäin pelailet. Sitä parempi peli on, mitä syvemmin siihen eläytyy.

Lievähkö spoiler:
Peli onnistui säikäyttämään kylpyhuoneessa tapahtuneen kohtauksen takia niin pahasti, etten muista aikoihin pelästyneeni noin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Willennium
Peli onnistui säikäyttämään kylpyhuoneessa tapahtuneen kohtauksen takia niin pahasti, etten muista aikoihin pelästyneeni noin.
Totta, se kylppärikohtaus oli kyllä pelin parhaita/pelottavimpia kohtia:)
 
Tässä nyt tulee varmaan spoilattua vähäsen, mutta minäkin onnistuin pelästymään tosi pahasti kylpyhuoneessa. Ja kun kartanossa kuuluu aina välillä niitä ääniä, kun joku koputtaa ovia mielipuolisesti, saavat selkäpiin pakostakin karmimaan. :eek:
 
Joo se kylpyhuone kohtaus tais olla vähän liikaa tällaiselle 13 -vuotiaalle pennulle kuin minä. Mutta kuitenkin hulluusefectejä on tullut vaikka minkälaisia, huoneet kääntyilleet ja alkuvideota ladattu kesken tiukan zombien lahtaus -kohtauksen. Ääninäyttely on kuitenkin karmivaa, kaikki pahimmat säikäytys kohtaukset ovat tapahtuneet kartanossa. Voin kyllä sanoa että tässä on kauhupelien uusi ykkönen. :)
 
Tänään ennätin pelaamaan jälleen vähän eteenpäin. Nyt olen kuitenkin hieman jumissa Dr. Maximillian Roivaksen chapterissa.

Lopetettuani pelin lähdin isohkon talomme alakertaan (siis elävässä elämässä). Ketään muita ei ollut kotona, eikä valoja päällä missään koska aloitin pelaamisen valoisana aikana. Pimeä ennätti tulla ennen kuin lopetin. Keittiömme näytti erehdyttävästi ED:n kartanon keittiöltä, kun ulkonta valo heijastui sinne samalla tavalla ja oli aivan pimeää. Jotenkin en edes erottanut, pelaanko enää peliä vai en koska kylmät väreet kulkivat edelleen selkäpiissä ED-session takia. Avasin talomme kellarin oven ja oudolla tavalla odotin näkeväni portaat väärinpäin, tai että avattuani kellarin oven seisoisinkin jossain yläkerran huoneessa. Ehkä vain syvennyin peliin hieman liikaa. ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Willennium
Tänään ennätin pelaamaan jälleen vähän eteenpäin. Nyt olen kuitenkin hieman jumissa Dr. Maximillian Roivaksen chapterissa.

Lopetettuani pelin lähdin isohkon talomme alakertaan (siis elävässä elämässä). Ketään muita ei ollut kotona, eikä valoja päällä missään koska aloitin pelaamisen valoisana aikana. Pimeä ennätti tulla ennen kuin lopetin. Keittiömme näytti erehdyttävästi ED:n kartanon keittiöltä, kun ulkonta valo heijastui sinne samalla tavalla ja oli aivan pimeää. Jotenkin en edes erottanut, pelaanko enää peliä vai en koska kylmät väreet kulkivat edelleen selkäpiissä ED-session takia. Avasin talomme kellarin oven ja oudolla tavalla odotin näkeväni portaat väärinpäin, tai että avattuani kellarin oven seisoisinkin jossain yläkerran huoneessa. Ehkä vain syvennyin peliin hieman liikaa. ;)

Oiskohan noin? No jos oli niin kannattaa pitää taukoa...tosin mäkin näin unta jossa kuulu samanlaista naisen itkua jota kuuluu ED:ssä :D
 
Kyllä se vaan noin oli... outoa tosiaan. Ei mikään peli ole aiemmin vastaavaa aiheuttanut. Tosin joskus pari vuotta sitten pelailin Severancea PC:llä (se on semmonen teurastus-seikkailupeli) muutaman tunnin putkeen. Sen jälkeen menin keittiöön ja otin veitsen käteen leikatakseni leipää. Samalla meinasin huitaista pikkusiskon palasiksi kunnes havahduin että hetkinen, peli loppui jo. :D
Kaveri puolestaan pelattuaan muutaman päivän Max Paynea lähti ajelemaan autolla, ja katsoi että hei tuollahan on energiakapseli ja ajoi ojaan (miksi sitä energiaa nyt siinä pelissä kutsuttiin, ei tule mieleen).
 
Päivällä kun olin muutaman tunnin pelaillu ED:tä ja lopetin, jätin telkkarin auki ja lähdin kävelemään keittiöön. Sit kuulu koputusta ja menin tietysti ulko-ovelle sitä aukomaan. Ei siellä ketään ollut. Koputus toistui ja menin katsomaan ikkunasta ovelle, että oliko siellä ketään. Ei tietenkään siellä ketään ollut. Ahdistuin ihan sairaasti ja menin keittiöön. Sit kuulu taas koputusta. Säikähdyksissäni tiputin veitsen jalalleni (leikkasin lihaa leivälle). Sit menin takaisin olohuoneeseen telkkaria katsomaan, ja kuului taas koputusta, vasta silloin tajusin että kaikki koputukset olivat tulleet telkkarista... Pakko pitää vähän taukoa ton ED:n kanssa, mähän saan vielä hermoraunion... :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Willennium
Kyllä se vaan noin oli... outoa tosiaan. Ei mikään peli ole aiemmin vastaavaa aiheuttanut. Tosin joskus pari vuotta sitten pelailin Severancea PC:llä (se on semmonen teurastus-seikkailupeli) muutaman tunnin putkeen. Sen jälkeen menin keittiöön ja otin veitsen käteen leikatakseni leipää. Samalla meinasin huitaista pikkusiskon palasiksi kunnes havahduin että hetkinen, peli loppui jo. :D
Kaveri puolestaan pelattuaan muutaman päivän Max Paynea lähti ajelemaan autolla, ja katsoi että hei tuollahan on energiakapseli ja ajoi ojaan (miksi sitä energiaa nyt siinä pelissä kutsuttiin, ei tule mieleen).

Vuoden hauskin viesti :D !!! Voiko joku olla niin ihmeellinen että kuvittelee että oikeassa elämässä täytyy hakea tienreunasta energiakapseli. Toivottavasti kummassakaan jutussa ei käynyt pahemmin.
 
En yleensä kysele ohjeita peleihin, mutta nyt joudun jättäytymään teidän armollisuutenne varaan. Chapter 8. Roberto Bianchi en saa avainta altarilta. Texti kuuluu: there is a key placed on the pedestal. It glints in the room soft light. Niimpä, mut miten saan avaimen haltuuni? Jos joku voisi ystävällisesti auttaa, olen tuhlannut kyseisessä kohdassa jo useita tunteja. Puuttuuko minulta joku oleellinen tavara? Vai pitääkö siinä heittää joku tiety loitsu? Omat loitsut eivät tehoa, eikä mikään hallusani olevista tavaroista käy.

Tee tässä huoneessa viiden pisteen reveal hidden- loitsu.
Sitä ei opi mistään. Itselläni kesti hetken aikaa oikean yhdistelmän löytämisessä. Kuten avaimen edessä oleva symboli kertoo, täytyy loitsu aloittaa sinisellä merkillä (oliko se nyt Ulyaoth tai jotain?). Oikeassa yhdistelmässä on näiden kolmen tiedossa olevan lähtömerkin lisäksi ainakin viimeinen listassasi oleva merkki sekä muistaakseni toiseksi viimeinen.

Onnistuneen loitsun jälkeen avautuu silta avaimen luoksi.
 
Eternel Darkness tuntuu jakavan kansaa kahtia oikein urakalla. CubeFI "haukkui" Eternel Darknessin, kun taas esimerkiksi Peliplaneetta kehui taivaisiin. Minulle tuli elävästi mieleen Pelaajan arvostelu Mafiasta, kun vertasin sitä omiin kokemuksiini kyseisestä pelistä. Samoja seikkoja olen huomannut monesta muustakin arvostelusta, mutta pysyn kuitenkin näissä mainitsemissani esimerkeissä.

Asenne miten peliin tutustuu tuntuu vaikuttavan suuresti pelin pitämiseen/vihaamiseen. Jos on odottanut RE:n kaltaista verimössöä, niin pettymys on ollut suuri. Mutta niille, jotka eivät ole sortuneet vertaamaan peliä mihinkään, niin ovat todella pitäneet pelistä. Aivan kuten Pelaaja oli erehtynyt vertaamaan Mafiaa GTA3:een, joka on mielestäni todella typerää. Ovat kuitenkin täysin kaksi erilaista peliä vaikka ulkoisesti tuntuvatkin samalta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tilt
Tee tässä huoneessa viiden pisteen reveal hidden- loitsu.
Sitä ei opi mistään. Itselläni kesti hetken aikaa oikean yhdistelmän löytämisessä. Kuten avaimen edessä oleva symboli kertoo, täytyy loitsu aloittaa sinisellä merkillä (oliko se nyt Ulyaoth tai jotain?). Oikeassa yhdistelmässä on näiden kolmen tiedossa olevan lähtömerkin lisäksi ainakin viimeinen listassasi oleva merkki sekä muistaakseni toiseksi viimeinen.

Onnistuneen loitsun jälkeen avautuu silta avaimen luoksi.

Kiitos yrityksestä mutta en silti onnistunut löytämään oikeaa ketjua. Kokeilin vikaa sekä tokavikaa ja mielestäni kaikkia yhdistelmiä niiden lisäksi, mutta turhaan. Jaksaisitko vielä mitenkään tarkentaa tuota kuvaustasi? Reveal hidden on ainoa loitsu joka minulta puuttuu ( tai siis kaikilla loitsuilla ei ole nimeä, mutta mulla on ne yhtä vaille kaikki ). Loitsuista voi muodostaa ainakin yli tuhat mahdollista riimua, kun ottaa huomioon, että yhtä voi käyttää useammin kuin kerran.
 
Ylös Bottom