Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

Vastaus: Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

Tässä tuore videoarvostelu otsikon pelistä. Tekijänä IGN.

[video=youtube_share;aAGmVZl3KjU]http://youtu.be/aAGmVZl3KjU[/video]

Arvosana:

9
 
Vastaus: Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

attachment.php


Evolve - Peliseuraketju on nyt pystyssä kaikille PS4-version omistaville!

Nosto uudelle sivulle!

---

Vähän vaikea uskoa näitä viime päivien lukuja eilisen perusteella:

B9ncZ_rIgAACyV_.jpg:large


Meinaan sen verran isolla kädellä tuli Hirviöltä turpaan! Aikuinen mies meinasi jo vaipua epätoivoon... Noh, ainakin sain itkettyä itseni aikaisin uneen. :D

Eihän siinä muuta kuin reeniä, reeniä ja reeniä! Tässä on niin hitosti liikkuvia osia ja paljon opittavaa. Hyvä vain. Loppuu se saatanan kasuaali kädestä pitely!

Muuten kyllä mukava huomata että balanssissa ollaan onnistuttu noinkin hyvin. Mielenkiintoista nähdä miten Kraken ja Wraith tulevat siirtämään numeroita.

PS: Ei tämä Metankaan numero yhtään sen pöllömpi ole!
 
Vastaus: Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

Juu.. mukavat örmymetsästykset oli poikien kans :)
Kyllä peli on pisteensä ansainnut.

Ja harvoissa peleissä tekoäly on näin vahva kuin tässä.
 
Vastaus: Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

Pystyykö Evolvea pelaamaan esim. englantia puhuvien kanssa. Tuntuu nyt pahasti siltä että Suomi pelaajia on noin 50 kpl, kun Project CARS ilmestyy heitä on 25 kpl. Eli jos hommaan pelin niin kyllä tuo kv. yhteisö on se juttu missä pelataan.

Harmittaa sillä tällaisia pelejä pitäisi olla juuri paljon enemmän, luovuutta ja riskejä. Nyt esim. 2014 tunnetuimmat pelit PS4 ovat GTA V, FIFA, NHL, CoD, BF. Destinyssä ei sitten ollut mitään uutta. Näin siis tänäkin vuonna 2015. Ainoa joka kai voi yllättää olisi tuo DICEn Star Wars.

Evolven kaltaisia pelejä ei tule jatkossa koska pelaajille on liian suuri riski ostaa sikaa säkissä. Täälläkin joku foorumisti kertoi vieneensä kaikki pelinsä vaihtoon, sai Evolven, mutta syystä tai toisesta ei päässyt peliin sisään. Hmm.. itse halusin Evolvea pelata, mutta en päässyt kumpaankaan Alpha / Beta, vaikka oli koodit. Ei toiminut. Nyt pitäisi sitten hankkia 70 € peli ja toivoa löytäväni vain Suomi peliseuraa. Joka kaikkoaa noin kuukauden kuluttua. Eikai sentään näin.

Nykyajan pelaaminen esim. PS4 ... pettymyksien ja kärsimyksien tie. Toivottavasti vuosi 2015 loppu muuttaa tämän.
 
Vastaus: Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

Pystyykö Evolvea pelaamaan esim. englantia puhuvien kanssa. Tuntuu nyt pahasti siltä että Suomi pelaajia on noin 50 kpl, kun Project CARS ilmestyy heitä on 25 kpl. Eli jos hommaan pelin niin kyllä tuo kv. yhteisö on se juttu missä pelataan.

Laita viestiä ja lisää kaveriksi kaikki tuolta Evolve peliseura listalta, niin kyllä varmaan sieltä useammin peliseuraa löytyy suomestakin. Eilen jo oltiin porukalla metsästämässä.
 
Vastaus: Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

Tämä oli juurikin se pointti eli Suomi pelaajia on noin 50 kpl. Ei peli voi toimia pitkässä juoksussa jos pelaaminen on kiinni samantasoisista ja suomea puhuvista. Harmittaa Evolven puolesta.
 
Vastaus: Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

Alkuun tarvitaan enempi kommunikointia kunnes mekaniikat tulee porukoille tutuksi. Sen jälkeen voisi kuvitella pelaamisen onnistuvan paremmin myös randomien kanssa ilman jatkuvaa puheensorinaa.
 
Vastaus: Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

Ihan kivaa se randomien kanssa pelaaminen on myös Evolvessa, ja oppii siitä kun pelaa erilaisten pelaajien kanssa, tosin onhan se tosin kivointa tutun porukan kanssa.
 
Vastaus: Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

Näyttää kyllä mielenkiintoiselta peliltä, mutta...
Onko tämä peli tosiaan vain rundi toisensa jälkeen? Voisin kuvitella ettei jaksa eriä toisensa jälkeen pelata, jos peli on vain yhtä ja samaa.
Korjatkaa toki jos olen väärässä. Kuinka kauan yksi peli suurinpiirtein kestää?
Kuten sanoin: kiinnostaa kyllä, mutta onko tuossa kauan pelattavaa?
 
Vastaus: Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

Näyttää kyllä mielenkiintoiselta peliltä, mutta...
Onko tämä peli tosiaan vain rundi toisensa jälkeen? Voisin kuvitella ettei jaksa eriä toisensa jälkeen pelata, jos peli on vain yhtä ja samaa.
Korjatkaa toki jos olen väärässä. Kuinka kauan yksi peli suurinpiirtein kestää?
Kuten sanoin: kiinnostaa kyllä, mutta onko tuossa kauan pelattavaa?
Pelaahan jengi sotapelejäkin aktiivisesti, joten en ihmettele, jos tätäkin tahkotaan rundi toisensa jälkeen.

Mieltymykset kullakin.
 
Vastaus: Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

Näyttää kyllä mielenkiintoiselta peliltä, mutta...
Onko tämä peli tosiaan vain rundi toisensa jälkeen? Voisin kuvitella ettei jaksa eriä toisensa jälkeen pelata, jos peli on vain yhtä ja samaa.
Korjatkaa toki jos olen väärässä. Kuinka kauan yksi peli suurinpiirtein kestää?
Kuten sanoin: kiinnostaa kyllä, mutta onko tuossa kauan pelattavaa?

Rundin kesto riippuu pääasiassa kuinka hyvä hirviö/monsteri on. Tähän asti yksittäisen rundin kesto on ollut noin 3 - 30 minuuttia (hunt pelimuodolla).
 
Vastaus: Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

Rundin kesto riippuu pääasiassa kuinka hyvä hirviö/monsteri on. Tähän asti yksittäisen rundin kesto on ollut noin 3 - 30 minuuttia (hunt pelimuodolla).

Reilu 2 minuuttia on yks trophy. Eli hyvin mahdollista sekin :)
 
Vastaus: Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

Neogafista napattu kuva Trapperin käytöstä:

Oohpbqb.png


Allekirjoitan tämän täysin. Tästä kannattaa muidenkin luokkien ottaa mallia.

Eilen huomattiin Hirviöiden oppineen pistämään kampoihin ihan kunnolla. Tänään oli nähtävissä pientä edistystä metsästäjien leirissä. Vaikka ottavana osapuolena siellä vieläkin ollaan... Jäljittäminen tuppaa edelleen menemään juuri tuon ensimmäisen kuvan kaltaiseksi haahuiluksi. Randomit tuntuvat ainakin menevän suoraan sinne minne jalanjäljet tai linnut johdattavat. Suoran ryntäyksen sijasta pitäisi luottaa enemmän omiin vaistoihin (risk & reward) ja ENNAKOIDA Hirviön liikkeitä. HUD-elementtien orjallinen seuraaminen on pelin suurimpia virheitä.

Itse kokeilen jäljittää monsteria erityisesti äänien ja korkeiden paikkojen avulla. Vuorokauden ja sääolosuhteiden niin salliessa. Monissa kentissä on todella korkeita paikkoja, joista näkee usein kentän toiseen päähän. Sinne vaikka Val kiikaroimaan sniperin kanssa tai Bucket UAV:lla skannailemaan. Attenborough-taktiikka on se sekin ihan kelvollinen. Hirviön suunnan voi päätellä esim. karkuun juoksevista ja omituisesti käyttäytyvistä eläimistä. Esim. se öiseen aikaan liikkuva pieni ja sininen eläin paskoo ympäriinsä hehkuvia pökäleitä, jos sitä on häiritty/häiritsee.

EDIT:

Reilu 2 minuuttia on yks trophy. Eli hyvin mahdollista sekin :)
Vedettiin Abbasoturin kanssa yksi Defence-tehtävä alta kahteen minuuttiin. Trophy Unlocked. :D
 
Vastaus: Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

Eilen kokeilin peliä ekan kerran ja treenailin soolona bottien kanssa. Medicciä yritin pelata, mutta aika hankalaa tuo juonittelu bottien kanssa on. "Tekoäly" nimittäin tuntuu odottavan, että pelaaja liidaa joukkoa ja etsii monsterin. On aika typerää sännätä tappeluun medicci kärjessä. Parikin kertaa kävi niin, että olin ensimmäinen uhri, koska en ehtinyt pois monsterin alta. Jos taas kyttäilee yläilmoista kauempaa, säntäilevät botit pelaajan ympärillä sinne tänne, eivätkä itse tajua tehdä mitään.

Lisäksi botit sijoittuvat lähinnä piiriin hirvön välittömään läheisyyteen, joten kaatuneiden virvoittaminen on pirun hankalaa. Kamerakin pyörii niin villisti ja korkeuserot ovat sen verran isot, että tiimikaverien liikkeitä tuntuu olevan mahdoton seurata. Ensifiilikset pelistä ovat varsin sekavat, vaikka täytyy tunnustaa, että en hakannut kuin puolitoista tuntia. Ehkä online tuo toivotun parannuksen.
 
Vastaus: Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

Hmmh, mitäköhän sitä on nyt tullut hakattua näitä online pelejä... varmaankin suht säännöllisesti jotain 7 vuotta?

En ole ikinä todistanut (kilpailullisissa moninpeleissä) sellaista dynaamikan heittelyä, jota Evolve tarjoaa. 1. päivä meni peeloillessa. 2.-3. päivä otettiin turpaan oikein kunnolla ja 4. päivä oltiin A-luokan kurittajia. Vedettiin eilen illalla KFIN-Possessa oikeasti 8 matsia (joista 5 oli kokonainen Evacuation-kampanja) monstereita sata lasissa pitkin seiniä. Oltiin todellinnen tour de force. Suurta pelkoa herättäneet Krakenit kaatuivat kolmos tasoilla ja Goliathit olivat pelkkää välipalaa. Tiimityö oli sulaa voita, jota hierot kasvoillesi ja muut nuolevat sen pois. Nam!

Yön laskeutussa, dynamiikka vaihtui taas.

Here comes the Wraith! Kokenut jäljittäjien ja nakittajien joukkomme ei ollut varautunut tämän paskiaisen oveluuteen. Kyseessä ei ole erityisen voimakas ökkiäinen. Vaan viekas, varjoissa hiipivä rasite. Mieleen muistuu ne ensimmäiset päivät, jolloin Kraken sai läsnäolollaan vellit housuun. Nyt sen paikan lunastaa Wraith. Toistaiseksi. Eilinen voittoputki johtui pitkälti intensiivisestä opettelusta, taktikoinnista ja sopivien roolien omaksumisesta. Putki pysähtyi kuin seinään kun vastaan heitettiin ökkiäinen, jota emme osanneet kontroloida. Seuraavassa oppitunnissa opetellaankin tämän monsterin sulattelua.

Ennustan Evolvelle jo nyt todella kirkasta tulevaisuutta. Aika harva moninpeli jättää näin paljon tilaa taitojen parantamiselle, luovuudelle ja oveluudelle. Erityisesti kun pelataan monsterilla. Käytännössä viidelle pelaajalle annetaan vain iso kartta ja keinot tehdä mitä haluaa. Aika harva moninpeli onnistuu tälläisessä olematta kuitenkaan täysin päämäärätön.
 
Vastaus: Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

Hieno peli kyllä. Opettelussa on edelleen. Jospa tänään jonkun kiekan pääsos possessa vetämään.
 
Vastaus: Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

Ihan näpsäkkä vinkkivideo pelinsä juuri hankkineille by GameSpot:

[video=youtube_share;0Yg14wy3lSM]http://youtu.be/0Yg14wy3lSM[/video]

Arvosteluissa, joitta on nyt viikonlopun aikana ilmestynyt useita, painotetaan pelikokemuksessa tutun porukan merkitystä. Tavallaan pelin akilleen kantapää ja voimavara.
 
Vastaus: Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

Ugh, nämä Wraithin suuntaan kaatuvat luvut ensimmäiseltä viikolta ovat kyllä aika ahdistavia:

a2eaa095fd424735.jpg


Luvut tulevat aika varmasti vielä nousemaan. Goliath on kuitenkin se monsu, jolla jokainen joutuu pelamaan aluksi. Siksi sen lukemat ovat noin korkeat. Wraith on vain rasittava perkele. Jopa jo siinä määrin ettei pelejä sitä vastaan oikein viitsisi enään edes pelata. 20 minuuttia ympäri pyörimistä ja kolmos stagella varmat niitit kalloihin. Silloin kun sen saa tapettua niin vastassa on kaveri, joka vasta opettelee tai ei osaa pelata sillä.

Goliathia ja Krakenia vastaan peli on edelleen täyttää timanttia. Wraithiä vastaan aika löysää ripulia. Siksi onkin niin saatanan rasittavaa että 75% matseista on nykyään sitä vastaan...
 
Ylös Bottom