Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

Vastaus: Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

Noniin viimeinkin eilen kerkesin hakkaamaan tähän kunnolla aikaani ja ompas muuten huikean hyvä peli KUNHAN pääsee sisään. Ei tarvi tätäkään ketjua montaa viestiä ylemmäs lukea kun näkee että allekirjoittanutkin oli ihan ulapalla Betan perusteella pelin potentiaalista. Eipä tähän voi muillekaan mitään muuta vinkkiä antaa potentiaalin näkemiseen kuin että peliäpeliäpeliä! Oppimiskäyrää on reippaanlaisesti jos haluaa päästä näkemään mistä on kyse, ja videoita katselemalla on turha edes yrittää. Ei tule avautumaan pointti sitä kautta...

Eilen päädyin viimeisessä matsissa Goliathin puikkoihin ja olipahan hauskaa silläkin vetää. Matsit oli tiukkoja, yksikin niistä viidestä kesti varmaan puoli tuntia. Olin altavastaajana aluksi, mutta finaalikartassa sain jo niin paljon eteen että pääsin niskan päälle. Mutta en saanut vahingoitettua sitä perkeleen generaattoria kunnolla jostain syystä. Vaikka laitoin kiviä menemään ja hakkasin sitä jne. Osaako joku kertoa Pr0 tipsin että millä sitä saa parhaiten jäydettyä hajalle? Ei se pöllömpää ole Monsterinakaan pelata, mutta eniten kiinnostaa noit Hunter roolit.
 
Vastaus: Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

Mutta en saanut vahingoitettua sitä perkeleen generaattoria kunnolla jostain syystä. Vaikka laitoin kiviä menemään ja hakkasin sitä jne. Osaako joku kertoa Pr0 tipsin että millä sitä saa parhaiten jäydettyä hajalle?
Eikös perus Huntissa generaattoria saa vahingoitettua vain ja ainoastaan sillä hyökkäys-animaatiolla, joka aktivoidaan sen toosan edessä? Sama toimii varmasti myös Defendissä. Muista hyödyntää niitä pikku monsuja. Ne tekevät hyvin vahinkoa generaattoriin. Hoida aivan ensimmäiseksi turretit pois pelistä. Sen jälkeen keskittäisin kaikki voimat hunttereiden kiusaamiseen ja antaisin minioneiden hoitaa hommat kotiin. Kraken toimii tässä pelimuodossa todella kiitettävästi. Huntereilla Defend on kuitenkin huomattavasti helmpomaa. En ole todistanut vielä yhtäkään matsia, jossa monsteri olisi voittanut.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

Muutama ilta Evolven co-op matseja takana ja nyt alkaa jo hieman otetta saamaan peliin. Taitaa olla lvl 11 tai 12 tällä hetkellä. Kaikkia hunter classeja jonkin verran testattu ja trapperista on muotoutunut oma ehdoton suosikki. Varsinkin Abella on hauskaa pelata. (Jäljitys on vaikeampaa mutta jos/kun monsun saa kiinni, ei se helpolla pääse enää karkuun)

Tiimipeli tuntuu olevan päivän sana Evolvessa. Eilen neljän pelaajan tiimillä meni ihan hyvin. Voittoja tuli ja pari monsua saatiin melkein heti spawniin. Myöhemmin jengi hupeni ja mukaan tuli randomeita. Eräskin urhea random medic (tässä tilanteessa tiimin tärkein hahmo) lähti yksinään kurittamaan lvl. 3 Wraithia kun muut hakeutui puolustusasemiin generaattorin lähelle. Ei se yhden miehen sota kauaa kestänyt.. Siinä tuon pelaajan huono päätös ratkaisi pelin hirviön eduksi. No ei sillä että me oltais lvl. 3 wraithia muutenkaan tapettu, ehkä tuo medic halusi vaan säästää kaikkien aikaa.. :) Anyways pointtina siis, että nautinnollinen pelikokemus huntterina vaatii tiimipeliä ja edes jonkinlaista kommunikointia (spottaus).

Muuten on kyllä kaikinpuolin mainio peli. Peliin on melko helppo päästä sisään ja oppia perusasiat mutta haaste on oppia pelaamaan tehokkaasti tiimin eduksi. Propsit myös siitä, että tässähän on periaatteessa kaksi eri peliä. Kun ei metsästys ja muiden seura kiinnosta, voi hypätä hirviösimulaattorin puolelle ja harjoitella taktiikoita siellä!
 
Vastaus: Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

Kiitti! Harvemmin sinne asti pääsee. On kyllä haastetta Goliathilla peluussa ja piilosilla on jänskä olla ja etsiä syötävää. Peliseuran puutteessa olenkin nyt vähänjämähtänyt Goliathin rooliin. Nälkä oppia pelaamaan paremmin, mutta onhan tässä vielä mapitkin oppimatta. Että osaisi valita öttiäiselle sopivan ympäristön kun se mylly tulee jne. Paremmaksi tulee peli koko ajan mitä enemmän jauhaa menemään!
 
Vastaus: Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

Olin hirveän kriittinen kyseistä peliä kohtaan. Rahastusta. Muutama mappi, maksa lisää 70 € lisäksi, niin saat lisää pelattavaa jne. Ostin sitten Storesta sen paketin, missä tuli peli sekä Season Pass. Vielä en ole peliä päässyt pelaamaan, mutta katsomani videot myivät minut. Kyseessähän olikin ihan oikea tiimipeli. Eikä edes kaduta osto. Tiedän varmaksi, että tulen tästä pelistä nauttimaan. Niin ihminen on heikko...

Sitten, kysymys:

Yritän Evolven kautta mennä Storeen, tulee teksti "Your Sony Entertainment Network Account language does not match your system language. Please change your language settings and try again.". PS4:n kieli on suomi. Vaihdoin sen englanti (Yhdysvallat), ja pääsin Storeen pelin kautta. Vaihdoin SEN accountin kieleksi suomen, ja PS4 takaisin suomeksi. Silti herjaa tuota. Ärsyttää, koska en halua jatkuvasti vaihtaa kieltä. Joten, saako tuota ratkaistua?
 
Vastaus: Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

Olin hirveän kriittinen kyseistä peliä kohtaan. Rahastusta. Muutama mappi, maksa lisää 70 € lisäksi, niin saat lisää pelattavaa jne. Ostin sitten Storesta sen paketin, missä tuli peli sekä Season Pass. Vielä en ole peliä päässyt pelaamaan, mutta katsomani videot myivät minut. Kyseessähän olikin ihan oikea tiimipeli. Eikä edes kaduta osto. Tiedän varmaksi, että tulen tästä pelistä nauttimaan. Niin ihminen on heikko...

Sitten, kysymys:

Yritän Evolven kautta mennä Storeen, tulee teksti "Your Sony Entertainment Network Account language does not match your system language. Please change your language settings and try again.". PS4:n kieli on suomi. Vaihdoin sen englanti (Yhdysvallat), ja pääsin Storeen pelin kautta. Vaihdoin SEN accountin kieleksi suomen, ja PS4 takaisin suomeksi. Silti herjaa tuota. Ärsyttää, koska en halua jatkuvasti vaihtaa kieltä. Joten, saako tuota ratkaistua?

No eikös tuossa sanota, että järjestelmän ja tilin kieli pitää olla sama? En usko, että on muuta vaihtoehtoa kuin pitää kokoajan englannin kielellä tuo tai sitten aina vaihdella. Varmaksi en osaa sanoa onko tuohon jotain muuta ratkaisua..
 
Vastaus: Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

Evolven PS4-teema nopeimmalle:

QKGP-E8NM-L3CL
 
Vastaus: Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

Evolven PS4-teema nopeimmalle:

Napattu.

Rank 40 paukahti ja vielä maittaa vaikka wraithit hyppii silmille. Ensi viikon nurkilla pitäisi olla jo patchi käsillä jossa wraithin ylivoimaa tasoitetaan hitusen.
 
Vastaus: Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

No eikös tuossa sanota, että järjestelmän ja tilin kieli pitää olla sama? En usko, että on muuta vaihtoehtoa kuin pitää kokoajan englannin kielellä tuo tai sitten aina vaihdella. Varmaksi en osaa sanoa onko tuohon jotain muuta ratkaisua..

Juu, sain toimimaan. Kesti hetken päivittyä.
 
Vastaus: Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

Ensi viikon nurkilla pitäisi olla jo patchi käsillä jossa wraithin ylivoimaa tasoitetaan hitusen.
Onko tästä jossain jotain patch noteja? Kiinnostaisi tietää mitä kaikkea se pitää sisällään.
 
Vastaus: Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

Onko tästä jossain jotain patch noteja? Kiinnostaisi tietää mitä kaikkea se pitää sisällään.

Tähän mennessä vain kehittäjien kommentteja foorumilla jotka vihjailee muutoksista.

Hyde is low. Cabot is high. Wraith is high. Griffin is low. Val is low. Testing some good changes this week.

Perjantaille suunnittelivat streamia jossa esitellään patchin tuomia muutokisa, luultavasti ranked matseistakin saisi uutta tietoa tuolloin.
 
Vastaus: Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

Hyde is low. Cabot is high. Wraith is high. Griffin is low. Val is low. Testing some good changes this week.
Hmmh, nämä on aika mielenkiintoiset heitot... Miten ne näitä mahtaa parantaa?

Griffin nyt on (tietenkin <3) jo ihan käyttis. Sillä pitää vain osata pelata! Eikä Valissa ole mun mielestä ollut koskaan vikaa. Ainakaan osaavissa käsissä. Muutokset liittynevät soundspikeihin ja parannuspyssyyn...
 
Vastaus: Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

Patch nootteja:
https://talk.turtlerockstudios.com/...pst-followed-by-trs-stream-4pm-pst/17873/2775

Please keep in mind that these are not final.
So these are the changes that we'll be playing with today. Interested in hearing what people think.

All Monsters
Minor maintenance and improvements
There is now a cooldown after each stealth pounce
All monsters can see recent damage on their health bar to help make burst damage visible.

Kraken
Fixing some flight edge cases that were causing inconsistencies making him too powerful or too weak depending on the situation.
Tranq Darts, Stasis Grenades and Harpoons pull Kraken down at a consistent rate regardless of whether he is in combat or out of combat. (they used to stack outside of combat)
Kraken’s flight speed is no longer slowed by Tranqs and Stasis grenades since they pull him to the ground where running speed is affected.
Aftershock
- Fixed a bug that was causing Aftershock to not break harpoon traps, Arc Mines or Sound Spikes.

Wraith
Making her movement speed less bursty which makes her easier to keep track of. Making Supernova less lethal while still allowing it to be just as powerful. Making Warp Blast a damage dealer instead of a traversal mechanic.
Warp Traversal
- Speed reduced 25%
Supernova
- Duration decreased by 50%
Decoy
- Wraith becomes visible for half a second when shot while cloaked.
- Cooldown increased by 2 seconds.
Warp Blast
- Speed reduced by 40%.
- Radius levels up now instead of range.
- Max travel distance set to 30 meters for all levels.
- Damage increased by 10%.

Trappers
Increasing the Trapper's effectiveness.
Mobile arena
- Can no longer be heard by the Monster player (equipment sfx and VO callout.) Monster players need to be more aware and see the location of the Hunters rather than just listening for the Mobile Arena audio.

Markov
Balancing the Arc Mines a bit.
Arc Mine
- Damage reduced by 20%
- Fixed a bug where damage extended past the trigger radius.
- Health reduced by 75% (they pop real easy now with flame breath, etc.)
- Arm time increased by one second.

Hyde
Making Toxic Grenade a more effective area of denial weapon while also making it less spammy. Buffing Hyde's overall damage output.
Toxic Grenade
- DPS increased by 50%
- Now explodes in proximity to a monster (works vs airborne Kraken now)
- Throw rate reduced
- Toxic cloud lifetime reduced by 15%
Minigun
- Accuracy increased by 12%
- Damage increased by 20%

Parnell
Multifire Rocket launcher
- Has better accuracy while jumping and jetpacking

Maggie
Harpoon Trap
- Arm time increased by one second.

Griffin
Sound Spike
- Detection range increased to 60 meters
- Now detects stealthing monsters within a 15 meter radius

Bucket
Guided Missile Launcher
- Damage increased 11%

Cabot
Rail Cannon
- Damage reduced by 30%
- Reload time increased by 25%

Val
Increasing her overall effectiveness. Made her Medgun a bit more bursty. This makes capacity and reload perks useful for Val.
Medgun
- Heals 20% faster
- Consumes ammo 2.5x faster.
- Takes 50% more time to recharge.
Tranquilizer
- Duration increased to 10 seconds on all monsters (was already 10 seconds on Wraith, now other monsters match)

Caira
Acceleration Field
- Cooldown increased by 15 seconds.

Kehittäjien streami uudesta patchista:
http://www.twitch.tv/turtlerockstudios/v/3843252


Kuulostaa hyviltä muutoksilta. Täytynee vaihtaa takaisin Valiin ja kokeilla jos muutokset toisivat hänet Cairan tasolle.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

Bucket Guided Missile Launcher Damage increased 11%, me likes.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

monsteri vie kyllä voiton jos vähänkin osaa sillä pelaa ja huntterit ei ole kavereita keskenään. eillenkin monesti ne meni aina ihan sekasin kun pomppas jostain puskasta sekottamaan pakkaa.

sitten sai kuulla sitä pään aukomista kun vei niitä jo 4 matsia peräkkäin.
 
Vastaus: Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

voisi toi "mikä olen ensi-sijaisesti" valikko toimia paremmin...aina saa monta miljoonaa kertaa lähteä pelistä kun peli valitsee mulle huntterin.
 
Vastaus: Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

Johtuu siitä miten oot sijoittanu kaikki classit.
Jos esim sulla on 1. Monster ja 2. Soldier ja kaikilla muilla 1. Monster ja vasta 5. Soldier, niin sä olet Soldier.
Tossa asetelmassa sä saat pelaa toisiks mieluisinta, eikä muut joudu pelaa sitä itselleen epämieluisinta (5.) soldieria. Noita vähän muokkailemalla onnistuu taktikoimaan monsterin itselleen.
Monster, support, medic, trapper, soldier järkkä on toiminu ainaki itellä ihan hyvin...
 
Vastaus: Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

Eilen illalla pleikka latas 8,3gt patchin. Tuli Behemoth ja uus tier huntereita.
Mitään ei vielä ole tullu testattua kun ei pysty ennen iltaa pelaa, mutta tutorial videot vilkaistu.
Jäi vähän sellanen maku, että Behemoth tietyissä mapeissa on aivan naurettavan kova ja tehokas jos ihmiset ei pelaa hyvin tiiminä... tai pelaa uuden tierin hahmoilla. Niistä joka ikinen vaikutti aivan op:lta. Nyt haiskahti videoiden perusteella ilmaisulta, jota inhoon käyttää, Pay to win.

Soldieri pystyy granaatilla räjäyttää monsterin täyteen weak spotteja, joita räimiä autoshotgunilla. Myös löytyy minimortar, joka tiputtelee taivaalta tavaraa mobsterille niskaan. Näppärä trapeissä, Aben/uuden trapperin hidastuksissa.

Medicilla on healing drone, joka seuraa ja healaa haluttua hunteria. Healing burts vaikutti valvavalta. Ampumalla monsteria, oman healing burstin cooldown laskee. Videossa spämmäs sitä muutaman sekunin välein.

Trapperin se lintu lentää suoraan haluttuun suuntaan (kannattaa siis käyttää korkealta kohdalta ja aukealle alueelle) ja spottaa kaiken näkemänsä matkalla. Aben hidastuskranaatti, mutta asemuodossa. Yksikkäin ampumalla ampuu vaan yhden, hetken aikaa pysyvän rinkulan. Hetken latauksella samanlaisen mitä Abe. Kestää kaiketi tosin hetken lyhyemmän aikaa.
Itse varsinainen damage dealer ase ampuu semiautomaattisesri, eikä tee kummosia damoja... sekin ladattuna hetken aikaa pohjassa ampuu sitte vähä isomman paukun, joka ignoree monsterin armorin. Näytti menettävän sillä n. 1/5health barista, joka on aika paljon.

Support... Hankin suoja shield, mutta maahan heitettävänä(/heitettävinä?) Droneina. Ase jolla voi ampua toista hunteria, antaen järkyttävän(!!!) speed ja jetpack buustin. Lentää kilsan päähän....


Kokeilemallahan se oikeasti selviää, mutta piti päästä sanomaan ja näkemään oonko väärässä :D
 
Vastaus: Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

Eilen illalla pleikka latas 8,3gt patchin. Tuli Behemoth ja uus tier huntereita.
Mitään ei vielä ole tullu testattua kun ei pysty ennen iltaa pelaa, mutta tutorial videot vilkaistu.
Jäi vähän sellanen maku, että Behemoth tietyissä mapeissa on aivan naurettavan kova ja tehokas jos ihmiset ei pelaa hyvin tiiminä... tai pelaa uuden tierin hahmoilla. Niistä joka ikinen vaikutti aivan op:lta. Nyt haiskahti videoiden perusteella ilmaisulta, jota inhoon käyttää, Pay to win.

Soldieri pystyy granaatilla räjäyttää monsterin täyteen weak spotteja, joita räimiä autoshotgunilla. Myös löytyy minimortar, joka tiputtelee taivaalta tavaraa mobsterille niskaan. Näppärä trapeissä, Aben/uuden trapperin hidastuksissa.

Medicilla on healing drone, joka seuraa ja healaa haluttua hunteria. Healing burts vaikutti valvavalta. Ampumalla monsteria, oman healing burstin cooldown laskee. Videossa spämmäs sitä muutaman sekunin välein.

Trapperin se lintu lentää suoraan haluttuun suuntaan (kannattaa siis käyttää korkealta kohdalta ja aukealle alueelle) ja spottaa kaiken näkemänsä matkalla. Aben hidastuskranaatti, mutta asemuodossa. Yksikkäin ampumalla ampuu vaan yhden, hetken aikaa pysyvän rinkulan. Hetken latauksella samanlaisen mitä Abe. Kestää kaiketi tosin hetken lyhyemmän aikaa.
Itse varsinainen damage dealer ase ampuu semiautomaattisesri, eikä tee kummosia damoja... sekin ladattuna hetken aikaa pohjassa ampuu sitte vähä isomman paukun, joka ignoree monsterin armorin. Näytti menettävän sillä n. 1/5health barista, joka on aika paljon.

Support... Hankin suoja shield, mutta maahan heitettävänä(/heitettävinä?) Droneina. Ase jolla voi ampua toista hunteria, antaen järkyttävän(!!!) speed ja jetpack buustin. Lentää kilsan päähän....


Kokeilemallahan se oikeasti selviää, mutta piti päästä sanomaan ja näkemään oonko väärässä :D


kuullostaa just siltä mitä olen pelännyt, eli on helpotettu sitä että ei tarvitse ihmisten kanssa kommunikoida. tekee vaan meillä monstereilla pelaajien pelikokemuksen taas astetta huonommaksi.
 
Vastaus: Evolve - Hirviöö mä metsästän, tahdon saada suuren!

Kolmen tunnin pelaamisen loppupäätelmä:
Behemoth ei ole millään tavoin luokkaa Wraith kaikessa ärsyttävyydessään. Se on loppupeleissä äärimäisen kömpelö ja turpaanottamisaltis tapaus. Ehkä huonoin monsteri tähän mennessä. Sillä tuli testattua pari ottelua botteja vastaan ja sen jälkeen publalle. Sattu sellanen peli, missä pysy melkein kaikki koko ajan, ja kaikilla sattui olemaan dlc:t.
Ite tuli otettua Behellä pari matsia turpaan, ja sen jälkeen vasta tajusin pikkuhiljaa sen pelityyliä. Liiku. Paljon. Nopeasti. Toisinsanoen kivenä toiseen päähän, feeding speedillä ruokaa naamariin ja pientä sneakkailua. Heti ku vähääkään tuntuu siltä, että nyt sun sijainti on aika tarkasti tiedossa, kivenä taas todella vauhdilla pois. Liikkuu äärimäisen kömpelösti, ei osaa hypätä, leijua, teleportata tms. Vaan kiivetä ja pyöriä kivenä. Kivenä sitte pyöriiki kauemman ajan haneen ku mitä wraith pystyy teleporttailuillaan. Goliathilla tiimi tipahti stage2:lla ja Krakenilla tuli S3 täys teurastus.

Soldier on niin ja näin. Muutaman matsin päästä sen pelaaja vaihto Parneliin. Sillä en pelannu olleskaa ite.

Medic, en myöskään testannu, mutta en nähny loppupeleissä siinä mitään, mikä tekis siitä paremman ku Caira tai Lazarus. Valin se kyllä voittaa. Unohdin mainita sen "kranaatista", jonka takia monsteri ei voi käyttää haisteluaan. Tuli matsin aikana kranaatissa muutamia kertoja oltua, mutta eipä se suuri uhka monsterina ollu. Enemmänki taktinen ase kaatuneen nostossa.

Trapper, tuli testattua pari-kolme kertaa. Se on ihan ok. Ite en saanu mitään aikaseks sen aseella. Sillä ampuessa täydessä latauksessa ei myöskään voi "alkaa tähtäämään" tai "lopettaa tähtäämistä". Tekee monsteriin ampumisesta haastavaa sillä armorin läpäsevällä kudilla. Aben hidastuskranaattimainen ase oli ihan ok. Se vaan sitä aika paljon mua ja tuli ammuskeltua sillä tauotta. Aben kranaattia käytän ite tehokkaammin. Lintu oli ihan ok. Näkee suht hyvin kaiken lähetettyyn suuntaanta ja sen voi lähettää lentoon heti ku palaa matkaltaan. Ei lennä sentään toiseen päähän mappia. Monsterina pelatessa huomaa tulleensa sillä nähdyks siitä, että omat ääriviivat muuttuu keltaseks (kuten vaikka Valin tranqillä ammuttuna). Vaikutus kestää näköhavainnossa varmaan 5sec.

Support aka Sunny. Sillä pelasin eniten, ja musta tuli sen totaalinen fani. Se on kova. Se on sairaan kova. Joka ikinen monsteri kaatu ku sillä sai pelata, eikä oma tiimi ollu edes kauheessa hädässä. Tippu S3 Goliath helposti, joka kävi hakee 2-3 kertaa armorinsa täyteen. Kukaan omista ei käyny edes maassa. Tippu S3 Behe, joka kävi tankkaa välissä. Se sai sentään tapettua medicin ja trapperin just ennen kuolemaansa. Silti en tuntenu tilannetta uhkaavaks. Suojakilpeä heittävä drone on ihan naurettava kun sitä käyttää fiksusti ja aktiivisesti. Se suojaa lähistön pelaajia ja ite voi aseella auttaa muita pakenemaan. Ampuu kaveria sillä, niin se liitää jetpackillä nopeasti ja kauas monsusta. Lisäks sen oma ase, jonkisortin kranaatinheitin on suhteellisen tehokas. Hyvä Sunny mun mielestä pystyy päättämään etenkin Power relayllä, että kumpi puoli voittaa.

Tuli aika samaa tekstiä kyllä ku aiempaan. Mutta lyhykäisyydessään; Sunny on aika op. Muut on ihan hyviä, muttei todellakaan selvästi parempia ku alkuperäset 4 tieriä.
 
Ylös Bottom