"
Oletko sitten kertaakaan pelannut konsolilla FPS -peliä jossa olisi hyvät kontrollit? Et, paitsi Wiilla ja PS3:lla (hiiri/näppäimistö) joskus tulevaisuudessa. Vähän kärjistin liikaa sillä voivat FPS ei välttämättä tule koskaan kontrolleiltaan olemaan hyvä konsoleilla, mutta Killzone jo todisti että tarinaankin voi panostaa vaikka peli muuten IMO onkin kuraa. Ja ne graffat oli ihan kivat, tai no ei graffat vaan tyyli. haloissa on ehkä grafiikat ja kontrollit paremmat(ainakin niin on minulle sanottu, itse en juuri eroa muihin peleihin huomannut), mutta kyllä Killzonessa on munakkaammat ja muutenkin paremmat aseet, paljon parempi tarina ja yleinen tyyli niin vihollisten, aseiden kuin maailman suhteen. Itse en pelistä kauheasti välitä, vaikka läpäisinkin että pääsisin pelaamaan Liberationia joka on hyvä peli. Ja kakkosenkin ostan jos laittavat hiiri/näppäimistö tuen. Harmi että niissä räjähdyksissä tinkivät, verratessa siihen ensimmäiseen traileriin.
Timesplitterseistä pidän itsekin, itse en niitä ennen ollut konsoleilla pelannut kauheasti FPSiä ennen Timesplittersejä, edes Golden Eyeta sillä IMO siinä oli kamalat kontrollit. Ehkä minulla on mennyt päässä jotain vikaa. mutta Timesplittersejä, varsinkin toista ja kolmatta osaa olen pelannut valtavasti. Pidän niistä niin paljon että jopa harkitsin Hazen ostamista. Timesplittersit eroavat muista konsoli-FPS-peleistä sillä että ne ovat oikeasti hauskoja, paitsi ne apinat. Kontrollit ovat syvältä niissäkin, mutta kavereiden kanssa ne ovat todella hauskoja. halot eivät pystyneet tähän vaikka kuinka yritin pelejä pelata, se visuaalinen tyyli ei miellytä sitten yhtään."
jatketaanpas täällä niin ei tule enempää offtopicia tuonne.
Ai enkö? no siis hyvät fps kontrollit löytyvät ainakin seuraavista peleistä: Deus ex conspiracy, Timesplitters1-3, HALO1-3, Resistance fall of man, RedFaction2, Killzone, Project snowblind,
Rainbow six vegas, Black, the darkness(no enemmänkin ok tämän suhteen),
Liikkuminen: konsolilla hahmon liikuttaminen on aina ollut
huomattavasti kontrolloidumpaa, nopeampaa, mukavampaa kuin PC puolella, normaalin 8 suunnan sijaan löytyy analogista 360* kääntyvyys joka nostaa tämän tietokoneiden asdw liikkumisen yläpuolelle ja vahtavasti.
myös kaikki mitä tulee hyppimiseen, kranaattien heittämiseen, kyykkimiseen sekä aktivoimiseen on konsoleilla aina käden ulottuvilla. Ainoa mikä tässä esteenä välillä on, on joidenkin padien puute nappuloissa kuten Wii:ssä ja Gamecube padissä.
Mutta useasti kun tämä tietty näppimäärä ylitetään menee sormet solmuun jopa tietokoneilla.
Kaikki nämä komennot ovat koko ajan ainakin yhden sormen alla konsoleilla. tietokoneella näin ei ole joten viivettä tulee padia enemmän.
Tähtääminen:
Tämä on varmasti monelle PC:llä paljon fps pelejä pelanneelle todella hitaan ja epätarkan tuntuinen. Ja ei se tarkkuudessa kyllä tule PC:tä voittamaan edes wii motella. Itselläkin oli kontrollit ihan aluksi unreal tournament ps2 versiota pelatessa sormet aivan solmussa kun analogien käyttö oli vielä psonelta siirtyessä ollut todella harvassa, äkkiä sen kuitenkin oppi ja pelaaminen alkoi jo tuntua mielekkäältä. Tämän jälkeen tulivat timesplitters sekä RedFaction2, joiden 4 peli splitscreenissä on tullut harrastettua ainakin vuosi molempiin peleihin. Redfactionissä harjaantui tähtääminen entisestään sillä peli omasi aikaansa nähden poikkeuksellisen hyvän tähtäys systeemin (ei autoaim) tätä pelatessa (erityisesti sniper taisteluissa) tuli sitten itse harjattua tähtäämistä edelleen. Tappoja tulee kiitettävästi resistancessa sekä muissa tämän tyylisissä peleissä. Konsoleilla tärkein asia tässä kuitenkin on että tuo tähtäin ei saa olla tietokoneella tuttu 1mmx1mm kokoinen piste sillä tälläistä tarkkuutta ei konsoleilla saa harjoiteltua ilman auto aimia paitsi ehkä hullut korealaiset.
Tarkkuus ei kuitenkaan ole lähellekään suoraan verrannollinen
että pelit eivät voisi omata hyviä kontrolleja myös konsoleilla. Sillä tähtääminen on tarpeeksi tarkkaa ja kevyt autoaim kuuluu konsolipelaamiseen ja tekee pelaamisesta miellyttävämpää. Taitoakin vaaditaan ja jos tätä ei usko niin meneppäs haastamaan vaikka resistancessa muutamia kenraaleja mittelöön niin näät miten konsoleilla todella pelataan.
Ymmärrän silti sen että taidat olla näitä PC guruja fps peleissä?
en yhtään ihmettele jos Pc:ltä countier strike yms pelejä pelanneena siirtyy epätarkempaan mutta jokseenkin sulavampaan hidas tempoisempaan fps räiskintään.
Itsekkin olen pc:llä monet fps:t pelannut läpi.
Konsoleilla hyväksi pelaajaksi näissä peleissä vaatii harjoitusta aivan kuin tietokoneellakin.
Ja niin konsoleilla kuin tietokoneilla kaikki pelaajat käyttävät sitä samaa kontrolleria kuin sinä, joten mitään PC näppis v/s padi taisteluja ei tule, sillä pc:n huomattavasti nopeampi ja tarkempi supersotilas tähtäin antaa epäreilun edun.
Ja mitä tulee realistisuuteen on konsoli fpsien tarkkuus huomattavasti monia tietokoneen fps pelejä realistisempi (pois lukien ne joissa konekivääri oikeasti ampuu minne sattuu sarjatulella tai kiikarikiväärillä tähtäin heiluu kuin synti.) emme ole super sotilaita ja mikäli armeijan olet käynyt tai tulet käymään olet varmasti tämän huomannut.
RTS peleissä olet kyllä oikeassa, nämä ovat pro pelaajien kynsissä täyttä pikanäppäin sinfoniaa, jotain warcraftiakin kun katsoo kaverin pelaavan niin ei siinä kyllä hitailla konsoli valikoilla päästä lasta tai paskaa pidemmälle.
Mutta pointtinin on, Konsolin fps kontrollit ovat jo nyt monissa peleissä mukavat ja hyvät. Ja Tämä FAKTA näkyy hyvänä esimerkkinä nyt näissä suosituissa FPS peleissä kuten vaikka HALO tai timesplitters tai resistance. Ei näissä kukaan kontrolleista valita?
takanani on lukemattomia arvostelijoita tässä asiassa.