Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Eye of Judgment

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Eye of Judgment [Hype]

The Great Samu sanoi:
Mikä sitten on? Itse en ole keksinyt vielä mitään joka oikeuttaisi 3/10 arvosanaan...

Jaa-a, hyvä kysymys. Mieli tekisi pelaamaan joskus Mäzik Tö Käteringiä, kortteja löytyy vaatehuoneesta tuhansia ja taas tuhansia kappaleita (pääosin unlimitediä ja revisediä). Pitäis vaan opettaa kaverit pelaan :P. Nooh Eye of Judgment tulee takuulla pelattua ja opetettua muutkin pelaamaan. Kortteja saa lisää kaupasta kohtuuhintaan.

En ole vielä Pelaajaa lukenut, mutta mielessä kävi että arvostelun on tehnyt henkilö joka ei omaa kokemusta MTG korttipelistä.

Rixa sanoi:
En ole vielä Pelaajaa lukenut, mutta mielessä kävi että arvostelun on tehnyt henkilö joka ei omaa kokemusta MTG korttipelistä.
Suora lainaus pelaaja-lehdestä:
...on nauttinut Magicin lisäksi ainakin Cthulhu- ja Babylon 5-keräilykorttipeleistä
Asiasta jo palautetta annoinkin Pelaaja-lehden foorumilla, että kuinka noin tuore idea voisi luiskahtaa metsikön puolelle.

...on nauttinut Magicin lisäksi ainakin Cthulhu- ja Babylon 5-keräilykorttipeleistä

Jos tämä on totta niin sitten pelissä on jotain todella väärin... Jotain todella pahaa... Päätän olla luottamatta arvostelijaan joka antaa halo 3:lle 10/10, enkä siksi noteeraa tuota mitenkään. Edes Honkala ei antaisi pelille yli 94 pistettä, saati täysiä pisteitä... Olisi voinut edes tuoda esille mikä Eye of Judgmentissa oli huonoa, siis oikeasti niin huonoa että ansaitsi 3/10. En ymmärrä. Olen varmaan tyhmä. No ostettuani pelin tyhmänä ja naïvina ehkä ymmärrän... Ehkä...

The Great Samu sanoi:
Olisi voinut edes tuoda esille mikä Eye of Judgmentissa oli huonoa, siis oikeasti niin huonoa että ansaitsi 3/10. En ymmärrä. Olen varmaan tyhmä. No ostettuani pelin tyhmänä ja naïvina ehkä ymmärrän... Ehkä...
lainaan itseäni ja Pyykköstä pelaajan sivuilta.
Vinnie sanoi:
Eye of Judgmentin arvostelu säikäytti, Pyykkösen arvostelukykyä väheksymättä,
idea on kuitenkin tuore konsoleille, voiko toteutus oikeasti suistaa hyvän idean noin pahasti tieltä?
mutta propsit tämänkin artikkelin hyvistä kuvavalinnoista...
johon arvostelun kirjoittanut herra itse vastasi seuraavasti:
Jep, se oli ikävä ylläri meillekin. Olemme Huttusen kanssa vanhoja keräilykorttimiehiä, ja rupesimme sen vuoksi testaamaan Eye of Judgmentin kaksintaisteluja aluksi aika liekeissä. Ongelmia riitti ihan teknisessä toteutuksessa, käyttiksessä ja mikä ikävämpää juuri korttimekaniikassa. Kuten sanottu, ehkä paremmat korttisetit pelastavat jotain.
jos tämä on siis 100% totuus, niin kyllä on sitten tuore ja kiinnostava peli ryssitty ihan urakalla,
mutta ei pidä taas olla arvostelu-sokea, pakkohan tuo on sitten itse todeta.
onko peli todella näin huono, ettei sitä suositella kenellekkään?

Vinnie sanoi:
jos tämä on siis 100% totuus, niin kyllä on sitten tuore ja kiinnostava peli ryssitty ihan urakalla, mutta ei pidä taas olla arvostelu-sokea, pakkohan tuo on sitten itse todeta.
onko peli todella näin huono, ettei sitä suositella kenellekkään?
Toivotaan että näin ei ole. Mitä mieltä ovat omat arvostelijamme pelistä? Onko se oikeasti niin huono, että ette suosittelisi peliä kenellekään?

Pelaaja - lehti haukku ainakin tän peli ihan pystyyn, ja antoi komeat 3/10 pisteet.

Uskon, että antoivat ihan oikean määrän pisteitä. Tälläset Pokemon/Duel Masters/Digimon - kaltaiset korttipelit on 5 - vuotisille lapsille.

Itsekkin olen kyllä keräillyt Pokemon/Duel Masters ja Macig the Gathering - kortteja, mutta siitä on aikaa jo monta vuotta.

Ainoa juttu mikä tässä pelissä kiinnostaa, on tuo uusi Eye - kamera. Tuleeko se samalla erillismyyntiin?

Eddy93 sanoi:
Uskon, että antoivat ihan oikean määrän pisteitä. Tälläset Pokemon/Duel Masters/Digimon - kaltaiset korttipelit on 5 - vuotisille lapsille.

Itsekkin olen kyllä keräillyt Pokemon/Duel Masters ja Macig the Gathering - kortteja, mutta siitä on aikaa jo monta vuotta.

Sanoo hän 14 vuoden syvällä ja kokeneella rintaäänellä.. Vielä kun äänenmurros olisi tullut jo.

Eiköhän se kamera tule myyntiin kanssa.

Eddy93 sanoi:
Pelaaja - lehti haukku ainakin tän peli ihan pystyyn, ja antoi komeat 3/10 pisteet.

Ainoa juttu mikä tässä pelissä kiinnostaa, on tuo uusi Eye - kamera. Tuleeko se samalla erillismyyntiin?

Voiko tähän enää sanoa edes mitään muuta? :D

Janus sanoi:
Sanoo hän 14 vuoden syvällä ja kokeneella rintaäänellä.. Vielä kun äänenmurros olisi tullut jo.

:D

Eddy93 sanoi:

Mulla meni eilen kevyt kokikset nenään, kun tämän luin. Täällä on 5+30 - vuotias "lapsi" joka pelistä diggaa :D

Eilen kirjoittelin tähän ketjuun tuosta pelistä, mutta nyt aamulla tuhosin viestin. Oli vähän hätäsesti runoiltu, niin kirjoittelen sen paremmin tässä lähiaikoina ja lisään tekstin blogiin.

Joka tapauksessa peli ei minun mielestäni ole 3/10 - peli vielä erikoismaininnalla. Tai sitten en ymmärrä enään mistään mitään jos on.

XShava sanoi:
Mulla meni eilen kevyt kokikset nenään, kun tämän luin. Täällä on 5+30 - vuotias "lapsi" joka pelistä diggaa :D

Eilen kirjoittelin tähän ketjuun tuosta pelistä, mutta nyt aamulla tuhosin viestin. Oli vähän hätäsesti runoiltu, niin kirjoittelen sen paremmin tässä lähiaikoina ja lisään tekstin blogiin.

Joka tapauksessa peli ei minun mielestäni ole 3/10 - peli vielä erikoismaininnalla. Tai sitten en ymmärrä enään mistään mitään jos on.

This is very confusing...

Demonoid sanoi:
This is very confusing...

Luin tuon viestin juuri kun hörppäsin kevyt kokista samaan aikaan, nauratti niin meni nenään. Ikää minulle on 36 -vuotta ja pidän tästä pelistä.

Kirjoitin kommentteja tuosta pelaajan arviossa olevista kommenteista ja omia näkemyksiä muutenkin. Teksti vaan hyppi asiasta toiseen ja en ollut siihen aamulla tyytyväinen (Sen siitä saa, kun kirjoittaa puolenyön jälkeen hirveellä kiireellä). Sen takia leikkasin sen editoitavaksi ja jäsentelen sen paremmin. Sen jälkeen julkaisen tekstin KonsoliFINin blogissa.

Se löytyy täältä http://blog.konsolifin.net/

Peli sai uusimmassa pelaajalehdessä arvostelijalta pisteet 3/10 (Pelaaja käyttää 1-10 asteikkoa). Lisäksi he antoivat pelille pommia nilevän pacman merkin, joka tarkoittaa että peli on aivan sontaa eikä sitä kannata erkinkään ostaa.

Minun mielipide on, että peli ei ole noin huonojen pisteiden arvoinen.

Eddy93 sanoi:

Lainatakseni erittäin suosittua TV-ohjelman juontajaa (Showlla ~250 miljoonaa katsojaa globaalisti).

Jeremy Clarkson: "Wrong, So wrong"

Nyt tulevana sunnuntaina tulee lasiin 33 vuotta ja tämä peli on ostoslistalla heti kun se julkaistaan. Ei, eivät nämä taktiset korttipelit todellakaan ole viisi vuotiaille tarkoitettu.

Edit: Xshava, takuulla.

Rixa sanoi:
Ei, eivät nämä taktiset korttipelit todellakaan ole viisi vuotiaille tarkoitettu.

Aivan ja tämä peli on taktinen. No pelaillaan me sitten Rixa matseja netissä ;)

XShava sanoi:
Aivan ja tämä peli on taktinen. No pelaillaan me sitten Rixa matseja netissä ;)

Minä tulen mukaan. Lapsi on terve kun se leikkii, mutta tällainen 30v. on sitten ilmeisesti häiriintynyt. Tuleeko nuo boosterpakat muuten samalla myyntiin, että saa vaimolle oman pakan kasattua.

Täytyy kyllä sanoa, että Pelaaja-lehden arvostelujen taso on alkanut heitellä viime aikoina vähän turhan paljon. Suoraan sanottuna tuntuu, että osa niistä tyypeistä ei erota kyynärpäätä perseestä. Fränttilän ja Salmisen kaltaiset aivan väärällä alalla olevat hyypät eivät paljoa asiaa paranna, mutta uskoisin Pelitin arvostelun kertovan jotain aivan muuta.

Sama henkilö joka arvosteli HALO3:sen arvosteli Eye of judgementin, joten hieman heräsi kysymyksiä tuoltakin kannalta. Hänen mielestään kun Halo oli täysin virheetön ilman mitään ongelmaa ja ehdoton täydellisyys ja sitten eye of judgement täyttä kuraa.
eli nykyään tarvitsee jo katsoa pelaajastakin ketä pelin nyt on arvostellut -_-"

Viper7 sanoi:
Sama henkilö joka arvosteli HALO3:sen arvosteli Eye of judgementin, joten hieman heräsi kysymyksiä tuoltakin kannalta. Hänen mielestään kun Halo oli täysin virheetön ilman mitään ongelmaa ja ehdoton täydellisyys ja sitten eye of judgement täyttä kuraa.
eli nykyään tarvitsee jo katsoa pelaajastakin ketä pelin nyt on arvostellut -_-"
Tarviiko sitä sitten enään miettiäkkään, että puolueellisuus kukoistaa...

Viper7 sanoi:
Sama ongelma on kyllä Pelit-lehdenkin kanssa jenkkijulkaisuista ja sivuista puhumattakaan. Arvostelijat eivät voi olla puolueettomia ja heillä on oma mielipide.

The Great Samu sanoi:
Arvostelijat eivät voi olla puolueettomia ja heillä on oma mielipide.
Mitä ihmettä tarkoittaa "puolueeton"? Ei kai kukaan peliarvostelija tee kahta työtä: yhtä pelitalossa ja toista pelilehdessä.

Jos nyt ei jostain Official Playstation Magazineista ja vastaavista puhuta.

Arvostelijan toimenkuvaan kuuluu se, että asioista on mielipide ja se esitetään. Jos itse on eri mieltä kuin arvostelija, niin ei se tarkoita, että jompikumpi on väärässä.

jryi sanoi:
Mitä ihmettä tarkoittaa "puolueeton"? Ei kai kukaan peliarvostelija tee kahta työtä: yhtä pelitalossa ja toista pelilehdessä.

Jos nyt ei jostain Official Playstation Magazineista ja vastaavista puhuta.

Arvostelijan toimenkuvaan kuuluu se, että asioista on mielipide ja se esitetään. Jos itse on eri mieltä kuin arvostelija, niin ei se tarkoita, että jompikumpi on väärässä.

No jos menee jenkkisivustoista vaikka IGN:nään tai gamespottiin niin siellä on turha puhua arvostelijoiden puolueettomuudesta... Tosin sitä en tarkoittanutkaan väittämälläni. Tarkoitin vaan että kaikilla on lempilaite, firma ja peli. Ajattele nyt jos pistäisivät Nnirvin arvostelemaan jonkun Super Mario Galaxyn... Tai no voisi olla ihan hyväkin, mutta Nnirvi on PC-mies eikä konsoleita ihan kauheasti rakasta... Tarkoitan myös sitä että jos samassa lehdessä on kaksi suurta peliä ja vaikka toinen olisi hieno, loistava, genreä uudistava jne... ja toinen kuuluu lempitrilogiaan niin kumpi saa paremman arvosanan jos molemmat ovat suunnilleen samantasoisia... Tai no Eye of Judgmentin ja halo 3n tapauksessa ihan eri tasoisia, mutta Hurmeen MP3 ja halo3 arvostelua voi käyttää hyvänä esimerkkinä. Enkä väitä että MP3 "olisi hieno, loistava, genreä uudistava jne...", mutta uudistaa se sarjaa lukemani, näkemäni ja kuulemani perusteella enemmän kuin halo 3, eikä ollut alunperinkään haloa heikompi sarja. Go with the flow.

PS. Pelit-lehti on tunnetusti (liiankin) reilu arvosanojen suhteen, mutta Hurme ei varmaan ole koskaan antanut yhdellekään XO-pelille vähempää kuin 84-pistettä... Eihän Nnirvikään anna huonoja arvosanoa kauheasti, mutta hän pääseekin arvostelemaan nämä ns. suuret pelit ja pelit jotka häntä itseään kiinnostavat, tai ainakin tuomaan oman kantansa jonkun muun arvosteluun. Toivottavasti jotenkin hämärästi tajusit mitä tarkoitin. Sori olen kai liian väsynyt tai jotain, tosin en kyllä muutenkaan mitenkään kauhean selkeä ole.

The Great Samu sanoi:
Tarkoitin vaan että kaikilla on lempilaite, firma ja peli.
Mutta kyllähän tuo lempilaite tai lempipeli on tuohon asemaan päässyt ihan omilla ansioillaan. Kyllä esimerkiksi omistamistani konsoleista pidän PS3:a parhaana, ja pelisarjoista olen täysin polvillani Ratchet&Clankin ja GTA:n edessä, mutta ei se tarkoita, että olisin puolueellinen. Jos PS3 olisi täysi paska, niin se ei olisi suosikkini, eikä R&C-häröilyni johdu mistään muusta, kuin siitä, että ne nyt vain ovat loistavia pelejä.

Silti väitän olevani puolueeton, kun arvostelen jotain peliä, johon minulla ei ole aiempia tunnesiteitä (ja jopa noita jeesus-sarjojani). Kyllä pelin ja pelisarjan täytyy myydä itsensä uudestaan joka kerta, en minä vanhoista meriiteistä pisteitä anna.

Tietysti sitten on joitain elämää suurempia pelisarjoja (Zelda, Metroid, Halo, FF, MGS), joille ei saa antaa alle kymppiä, tai muuten muut fanipojat repivät Internetin rikki valituksillaan. Siksi tuollaista peliä ei saa arvioida kukaan muu kuin fanipoika, joka antoi sen kympin jo siinä vaiheessa, kun pelistä ensimmäisen kerran hiiskaistiin. Nämä arvostelut täytyy lukea sillä mielellä, että niissä vain perustellaan sitä jo annettua kymppiä, eikä kukaan oikeasti tee ostopäätöstään noiden pelien kohdalla minkään arvostelun perusteella. Halokin oli maailman eniten ennakkotilattu peli jo viime jouluna, ja se myisi kuin häkä, vaikka se olisi vain Vampire Rain eri tekstuureilla.

Tämä nyt vain on videopeliskeneä. Meitä fanipoikia on moneen lähtöön, ja joskus me kirjoitamme vain toisillemme.

Ylös Bottom