Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F.E.A.R 2: Project Origin [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pexi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Pexi

New Member
Kyseinen peli on tullut kaupan hyllyille. Kyllä tätä peliä on odoteltu jonkin verran. Nyt muutama on tunti on takana, ihan hyvää räiskintää on ollut, toistaiseksi.

Räiskintätuntuma lainattu COD4 Modern warfaresta, samalla slow-mo-hurvittelu säilytetty pelissä. Kaveri osaa sprinttaa. Lähitaistelu on ollut lähes olematon, perusmeleellä tarkkuusongelmia, se ei trakkaa lähietäisyydellä kun samalla vihollinen juoksee ympäri ja ämpäri, ilmaisia luodinreikiä luvassa. Ei yhtään eric-cantona-tyylistä kung fu-potkua osunut...

Jonkin verran puhutusta "suojautumismekaanikasta", aika köyhä viritys. Pöytiä voi kaataa sivulleen ja suojautua luodeilta. On kivaa kaataa sairaalasänkyä, sen verran kapea se on, että pelaajan pää näkyy kyykyssä ollessa.

Aseet näyttävät siistimmältä kuin edellisessä, *muistelee ensimmäisen fearin konepistoolia*,
Peruskonepistooli muistuttaa suoraan Ghost in the shell-sarjan aseelta :) Ja samalla haulikon ääni kuulostaa niin munattomalta. Perusvika kaikissa räiskintäpeleissä?

Toistaiseksi aika köyhää pelottelua ollut Alman kohdalla, muutama hauska ylläri tuli.

Normaalilla vaikeusasteella helppo kuin mikäkin, ei ole tullut käytettyä yntään medikittiä, luotiliivillä pärjänyt ihan hyvin. Health packit lojuu ympäri. Pakko nostaa vaikeusastetta kun jatkaa ensi kerralla.

ja lopuksi, infinite flashlight!
 
Vastaus: F.E.A.R 2: Project Origin

Joo ihme ja kumma kun pelissä on todellakin tuo infinite flashlight. :D

Ja samaa mieltä tuosta Alman pelottelusta, aika köyhää on. Mutta ehkä sitä on vaan turtunut tälläiseen. Voin kuitenkin sanoa että peli on minusta ainakin todella viihdyttävä pelata.

Harmi että ei ole mahdollista muuttaa nappien paikkaa, ne default napit on aika epäloogiset ja taitavat olla pöllitty COD:ista. Ei muuten haittaisi, mutta menee sormet sekaisin kun on tottunut 90% räiskintä pelien nappuloihin jotka ovat suurinpirtein samat kaikissa. Napit olisi yksi asia joka ei haittaa jos se kopioidaan joistain muista peleistä.

Mutta joo, peli on todella loistava muuten. Eikä nuo viat haittaa pahemmin, nappeihin tottuu ja Alman pelottelut nyt voi onneksi jättää omaan arvoonsa.
 
Vastaus: F.E.A.R 2: Project Origin

Aika kuluu mukavasti tätä pelaillessa. Hyvää räiskintää, vaikkakaan ei pelottavaa, jota odotin tältä. Vaikka eihän se fear ykkönenkään pelotellu yhtään.

Toi infinite-flahslight sopii kyllä tähä. Tuntuu vaan aika hassulta pitää sitä jatkuvasti päällä, kun tottunu esim. HL2 sammutteleen sitä vähän väliä, että mehut riittää valon näyttämiseen.

Kaikenkaikkiaan hyvää ajavietettä.
 
Vastaus: F.E.A.R 2: Project Origin

Itse sain juuri pelattua tuon kyseisen pelin läpi, ja täytyy sanoa, että olen hiema pettynyt...
Olihan se parempi kuin edeltäjänsä, mutta jotenkin se tuntui yksitoikkoiselta sokkeloissa juoksemiselta..mutta en tiedä sitten, kai sen voi vielä kerran kaksi läpi tahkoa :):):)
 
Vastaus: F.E.A.R 2: Project Origin

Ja samaa mieltä tuosta Alman pelottelusta, aika köyhää on. Mutta ehkä sitä on vaan turtunut tälläiseen. Voin kuitenkin sanoa että peli on minusta ainakin todella viihdyttävä pelata.

Alman pelottelut taas estää mua hankkimasta tätä peliä. Toisaalta vois olla mukava välillä saada kunnon jännitystä ja pelkoa, kun ei ole tullu pelattua oikein näitä kauhupelejä. Left 4 Dead oli jo aika pelottava, mutta siihenkin just turtui. Muuten peli näytti demon perusteella toimivalta. Kontrollit tuntui hyviltä ja ympäristöt ovat hienot jne. Joskus vois harkita tämän pelin ostoa kunhan saa pakolliset pelit ensin alta pois :)
 
Vastaus: F.E.A.R 2: Project Origin

Alman pelottelut taas estää mua hankkimasta tätä peliä. Toisaalta vois olla mukava välillä saada kunnon jännitystä ja pelkoa, kun ei ole tullu pelattua oikein näitä kauhupelejä. Left 4 Dead oli jo aika pelottava, mutta siihenkin just turtui. Muuten peli näytti demon perusteella toimivalta. Kontrollit tuntui hyviltä ja ympäristöt ovat hienot jne. Joskus vois harkita tämän pelin ostoa kunhan saa pakolliset pelit ensin alta pois :)

Noniin Steltti, kauppaan vain sitten. :D

Peli ei oikeasti ole kovin pelottava. Se Alma ei kuitenkaan sua yritä tappaa... paljoa. Joten mitäs sitä yli-innokasta naista pelkäämään. Sehän vain halailee vähän!
 
Vastaus: F.E.A.R 2: Project Origin

Peli ei oikeasti ole kovin pelottava. Se Alma ei kuitenkaan sua yritä tappaa... paljoa. Joten mitäs sitä yli-innokasta naista pelkäämään. Sehän vain halailee vähän!

Niin ei peli olekkaan pelottava ihmisille, jotka ovat jo turtuneita kauhupeleihin ja ketkä eivät pelkää vihaisia naisia;)

Yllätyshyökkäykset ovat kaikkein pelottavinta. Sitä oikein odottaa kokoajan että mitäköhän mahtaa seuraavaksi lentää silmille kun kävelee hiljaista ja pimeää käytävää pitkin. Siinä pomppaa ihan kattoon kun sitten odotettavissa oleva hyökkäys lopulta toteutuu.
 
Vastaus: F.E.A.R 2: Project Origin

Viime peli edettiin flashlightin armoilla: eteenpäin mentiin kunnes virta loppui, jäätiin paikalle lataa virrat ja matka jatkui :D

Mitä vaikeusasteeseen tulee normal= easy ja hard= normal. Suosittelen heti hardi kättelyssä, muuten pelataan 3 medikittiä ja armouria täynnä loppuun saakka:rolleyes: Ei mitään hätää, kamoja piisaa hardissa ja paljonkin.
 
Vastaus: F.E.A.R 2: Project Origin [X360]

Semmonen fiilis et loppu häämöttää jo :p Testasin pelata ilman slow-mota, on se aika vaikea osua vihollisiin! Duracell-puput juoksee ja väistää kuin viimeistä päivää.

Tunnelma on hyvää ja pari siistiä kohtausta on tullut, ei liity kauhuun. Alman pelottelu on ihan olematon pelissä, välillä tyttönen vetää tyypillistä in-your-facet. Pientä jälkivaikutusta peli jättää, nukkuumaan mentäessä, tyttö pyörii ajatuksessa :D

Kyl Ringin Sadako pieksee Alman kuusnolla *pientä piinaa Sadakoa ajatellessa*:eek:
 
Vastaus: F.E.A.R 2: Project Origin [X360]

Tuli pelailtua tämä tänään läpi. Ihan hyvä fps.
Aikaisempien kommenttien perusteella aloin pelaamaan suoraan hardilla ja peli oli siltikin suorastaan helppo.

Ainoa mitä jäi kaipaamaan vaikeustason lisäksi oli kauhu, eipä juuri jännittävä peli.
Ei tätä sen takia hankkimatta kannata jättää, että kuvittelee pelin olevan pelottava.
 
Vastaus: F.E.A.R 2: Project Origin [X360]

Just meni mun osalta peli läpi. Peli ei tosiaan ole pelottava, pieni yllätyksiä iski muttei kunnon säikkyä tullut. Varmaan johtui siitä että edellisestä pelistä tottui säikyttelyyn, toinen kerta ei sit onnistunu :)
Peli oli jopa lyhyempi kuin edeltäjänsä, alle 7 tuntia. Toimintapeliksi suosittelen, mutten kauhupeliksi. Kenttäsuunnitteluun vaihtelevuutta oli ehdottamasti pelin antia, ei enää jatkuvaa varasto-toimisto-tunneli-helvettiä kuin edellisessä, mutta kyseiset paikat löytyvät pelistä muttei liikaa.

Oli aika pettymys pelin loppu ja jonkin verran häröä. Sakkoliha-Alma (kuollut) raiskaa Becketin ollessa tajuttomana istuimessa. Ja lopuksi paljastuu Alma odottaa sen lasta :D Taas keskeneräinen loppu, huoh. Olisi voinyt edes tehdä selvempää loppua. 3. osaa odotelessa....
Tarinankerronta hieman ontui, ei pysyny mukana kunnolla.
Pari siistiä kohtaa jäi mieleen, erityisesti replica-ninja tulee tyhjästä ja repii Snake Fistin pään:D
Snake Fistin ja Genevieven keskustelu labrassa, huippua!
 
Vastaus: F.E.A.R 2: Project Origin [X360]

Pexin viestiin (koska foorumit näyttävät valittavan jostain image ongelmasta tai jotain, en voi quotia):
Eipähän tuo Alma nyt enään mitään sakkolihaa ole. ;)

Mutta joo, samaa mieltä muuten, tarinankerrontaan saisi monessakin pelissä paljon enemmän potkua jos päähahmokin osallistuisi siihen sanomalla pari sanaa sillointällöin. Vaikka tuo Half Life 2:sessa toimiikin, ei sitä systeemiä joka peliin tarvii pistää että päähahmo on hajuton ja mauton ukko joka ei välitä mistään mitä tapahtuu ympärillä.

Pelissä olen jopa aloittanut uusinta kierroksen pelaamisen. Hauskaa sen pelaaminen on.
 
Vastaus: F.E.A.R 2: Project Origin [X360]

Japu, tuli itsekkin ostettua tämä tekele torstaina. Viikonlopun aikana pelasin läpi ja täytyy kyllä hiukan mainostaa, että pienoinen pettymys oli. Säikyttelyä oli mielestäni liian vähän, pariin otteeseen kyllä tuli säpsähdys, kun
Alma esimerkiksi hissin kohdalla hyökkii päälle ja tajuaa, etteihän se meinaakaan Assault Rifleen pysähtyä.

Räiskintä oli toteutettu varsin hyvin mielestäni, Iron Sight lainattu hyvin COD nelosesta. Hidastus oli sitä samaa, mitä ykkösessäkin eli parhautta. :) Räjähtävän kranaatin katsominen hidastuksena on vain joka kerta yhtä MAKIJAA! Grafiikka oli keskitasoa nykystandardeilla, ei mitään supergrafiikkaa, mutta ei kyllä mitään hirveätä suttuakaan. Suurimpana tunnelmantappajana kyllä toimi kenttäsuunnittelu. Muutamaan otteeseen tuli totisesti mietittyä, että onko alkuperäisen Half-Lifen kenttäsuunnittelija palkattu Monolithille, niin pahasti oli samaa tuntoa ko. pelin kanssa kenttäsuunnittelun suhteen.:rolleyes:
 
Vastaus: F.E.A.R 2: Project Origin [X360]

Olihan tämä aika mehevä räiskintä alusta loppuun, vaikkakin loppupuolen kentät tympivät. Tykkäsin toimisto-, sairaala ja koulumestoista. Loppu oli kyllä aika hämynen :p
 
Vastaus: F.E.A.R 2: Project Origin [X360]

Joo itse tuli kanssa tämä ostettua pelattuani demoversiota ensin, paljon parempi kuin ensimmäinen osa. Taskulamppu voi olla koko ajan päällä mutta joissain kohdin peliä se ei silti valaise paljonkaan. Itselläni on muutamassa kentässä ollut bugeja texture mappingissä vai missä lieneenkään, grafiikat välillä ihan sekaisin ja pelkkää mustaa ollu kentät ja näkynyt seinien läpi, välillä taas ihan ylivaloisia kaikki paikat ilman varjoja, joutui aloittamaan edellisestä checkpointista että korjaantui, liekö muilla ollut samoja ongelmia? Tosi hyvä peli kuitenkin, kauhua oisin toivonut vaan enemmän kuin räiskintäkohtauksia! :)
 
Vastaus: F.E.A.R 2: Project Origin [X360]

Japu, tuli itsekkin ostettua tämä tekele torstaina. Viikonlopun aikana pelasin läpi ja täytyy kyllä hiukan mainostaa, että pienoinen pettymys oli. Säikyttelyä oli mielestäni liian vähän, pariin otteeseen kyllä tuli säpsähdys, kun
Alma esimerkiksi hissin kohdalla hyökkii päälle ja tajuaa, etteihän se meinaakaan Assault Rifleen pysähtyä.

Räiskintä oli toteutettu varsin hyvin mielestäni, Iron Sight lainattu hyvin COD nelosesta. Hidastus oli sitä samaa, mitä ykkösessäkin eli parhautta. :) Räjähtävän kranaatin katsominen hidastuksena on vain joka kerta yhtä MAKIJAA! Grafiikka oli keskitasoa nykystandardeilla, ei mitään supergrafiikkaa, mutta ei kyllä mitään hirveätä suttuakaan. Suurimpana tunnelmantappajana kyllä toimi kenttäsuunnittelu. Muutamaan otteeseen tuli totisesti mietittyä, että onko alkuperäisen Half-Lifen kenttäsuunnittelija palkattu Monolithille, niin pahasti oli samaa tuntoa ko. pelin kanssa kenttäsuunnittelun suhteen.:rolleyes:

Vielä kun granaatit eivät olisi semmoisia super-palloja, niin olisi hienoa. XD

Graffoista sen verran että ainakaan minusta ne eivät ole jotain keskitasoa, hienot graffat todellakin, minun silmiä ainakin hivelee.
 
Vastaus: F.E.A.R 2: Project Origin [X360]

tällä viikolla tuli itelläkin tämä ostettua ja tänään sitten meni peli läpi..

itse tykkäsin paljonki pelistä, vaikka välillä juuri kenttäsuunnitelu alko ottaa päähän. kauhusta ei kovinkaa kyllä ollu tietoo, mutta pari säpsähdystä jopa tuli koettua.

kokonaisuudessaan ei yllä lähellekään ykkösen tasoa, mutta nautinnollinen peli oli. moninpeliä n. vartin verran tuli testailtua ja melko huonolta vaikutti..
8/10
 
Vastaus: F.E.A.R 2: Project Origin [X360]

Pelasin tästä demon ja pidin kovasti ja aion hankkia tämän. Kannaittaisiko mun kuitenki pelata ykkösosa ensin läpi?
 
Vastaus: F.E.A.R 2: Project Origin [X360]

Todella aliarvostettu ja pienelle huomiolle jäänyt peli. Juoni on aivan käsittämättömän hyvä, ja käänteitä sun muita riittää ihan joka nurkkaan. Varsinkin lopun kliimaksi on jostain ihan toiselta planeetalta.
Pelkoa riittää, ja pimeillä stageilla tulee pompittua ihan jokaista ääntä. Upeaa.
Grafiikat ovat ihan riittävät, ja gameplay on kaikkine goreineen ja vielä martial artsin ja slow-motionin kera upeaa.

Loistava peli.
 
Ylös Bottom