Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 Online Lohko 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Player9
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

KonsoliFIN F1 2010 / Lohko 2 / Kiinan GP / Tulokset

Aika-ajo

Sija / Kuljettaja / Aika / Ero / HUOM
1 / Markoboy780 / 1:34.914 /
2 / CamonFIN / 1:35.792 / +0.878
3 / artzi10 / 1:36.829 / +1.915
4 / zse99 / 1:36.922 / +2.008
5 / qolazor / 1:37.105 / +2.191
6 / Miccis / 1:37.155 / +2.241 /
7 / Hydrogen-_- / 1:37.233 / +2.319
8 / samitzuFIN / 1:37.893 / +2.979 / +10 POS
9 / Pqohi / 1:52.972 / +8.966 / +5 POS
10 / akitus79 / DNS*
11 / Jaba82 / DNS*
12 / Eetu123 / DNS*

Kilpailu

Sija / Kuljettaja / Auto / Lähtöruutu / Aika / Pisteet
1 / Markoboy780 / BMW Sauber / 1 / 37:54.442 / 25
2 / CamonFIN / Lotus / 2 / +27.5s / 18
3 / samitzuFIN / Mercedes / 9 / +48.7s / 15
4 / zse99 / HRT / 4 / +53.4s / 12
5 / Miccis / Williams / 6 / +65.5s / 10
6 / artzi10 / Toro Rosso / 3 / +78.9s / 8
7 / qolazor / McLaren / 5 / +98.7s / 6
8 / Pqohi / Ferrari / 8 / +1 LAP / 4
9 / Hydrogen-_- / Virgin / 7 / +1 LAP / 2
10 / akitus79 / - / - / DNS* / 0
11 / Jaba82 / - / - / DNS* / 0
12 / Eetu123 / - / - / DNS* /

DNF = Did not finish
DNS = Did not start

Markoboyhan sen taas vei :)
Ei jaksa kirjoittaa ny mitään kisauutista, niin kerron lyhyesti kisan tapahtumat.
Aikajoissa olikohan ensimmäisellä nopealla kierroksella vedin Hydrogenin perään melkoisen pusun ja molemmat lensi radalta ulos, mutta Hydrolta oli puhjennut kuulemma rengas hetkeä aikaisemmin joten suurempaa vahinkoa en saanut aikaan :o.
Sain siitä kuitenkin 5:n lähtöruudun rangaistuksen, mutta ei se mihinkään vaikuttanut kun olin muutenkin joukon hännillä... tutusti.
Lähtö sujui kerrankin ongelmitta ja olin parhaimmilaan neljäs. Mutta koska satoi veti porukka ulos oikein urakalla ja yhdessä mutkassa oli melkoinen kaaos josta luonnollisesti minä pääsin viimeisenä ulos. Noh siinä sitten kisailin Hydrogenin, Qolazorin ja Camonin kanssa muutaman kierroksen (Camon tosin karkasi meiltä melko nopeasti). N. kuudennella kierroksella, kun olin seitsemäs, puhkesi oikea takarengas ja piti käydä varikolla jolloin jouduin jälleen pohjille. (Onnekseni) Hydrogeniltäkin puhkesi rengas pariinkin otteeseen ja sijoituin kahdeksanneksi. Mitään suurta draamaa ei nähty...
:)

Ihan ok kisa kun podiumille pääsin... Mielummin kuivassa säässä olisin ajanut kuitenkin.

Aika-ajossa en saanut yhtään ehjää kierrosta ja lähtöruutu 8. Ekoissa mutkissa putosin joukon hännille kun väistelin törmäileviä autoja.. Siitä hyvä nousu kun muut kolaroivat ja spinnailivat.. Puolvälissä kisaa kävin vaihtaan uudet sadekelin renkaat ja just samalla hetkellä sade lakkaa ja toinen varikkostoppi siitä sitten perään.. Tuossa ylimääräisessä stopissa sitten hävisin kakkos sijan kun camoon pääsi siinä ohi.. Minulla ja zse:llä aika tiukkaa koko kisan ajan, zse:llä taisi käydä sama juttu kuin minulla että joutui tekeen uuden stopin heti perään?

Onko tuossa muuten pakollista varikkostoppia kun on dynaaminen sää ja sataa alussa?

Teknisiä ongelmia! :eek: Kakkospaikalta autoni hyytyi yllättäen eikä mitään tapahtunut vaikka kuinka kaasua annoin. Lopulta ongelman aiheuttajaksi paljastui ratista irronnut polkimien kaapeli... Ainakin parikymmentä sekuntia siinä paloi.

Taktisesti kisa oli mainio, sillä onnistuin vaihtamaan juuri oikeaan aikaan pehmeän seoksen alle ja ajoinkin silloin viitisen sekuntia nopeampia kierroksia kuin edellä ajaneet.

Olin lopulta viides. Ongelma huomioon ottaen ihan ookoo kuitenkin. :)

Uran puolella olen jo kotiutunut Virginille varsin mukavasti, Lotuksen suuntaan en enää kusekaan. Paitsi KFIN:in kisoissa.

Ennen aika-ajoa kävin ottamassa vähän tuntumaa rataan ja autoon, eikä se lopulta niin huonolta tuntunut. Aika-ajoon lähdin ihan luottavaisena kun muiden kommentit oli luokkaa "En oo muuten just tätä rataa harjotellu". Ensiksi 1:38.xxx, sitten 1:37.xxx, sitten 1:35.xxx... Mutta vielä Markoboy veti pidemmän korren. No ei se mitään, eturivin paikassa oli ihan hyvät edellytykset kisaan. Vaikkei siitä likaiselta puolelta kunnon linjaa saakaan ekaan mutkaan.

Kisaan oli 17% sade-ennuste ja kosteaa rataa + kevyttä sadetta sieltä sitten tuli alkuun. No ei se mitään, ajoin samana päivänä Spassa kisan joka alkoi kuivana ja loppui läpimärkänä, joten tuntuma dynaamisiin olosuhteisiin oli aika hyvä. Yhdet pykälät lisää siipeä ja jarrupaine pienelle, ne muutokset kuivan kelin säätöihin ja kisaan.

Jarruttelin ekaan mutkaan herrasmiesmäisesti liian aikaisin ja autoa tuntui tulevan ohi joka puolelta. Ehdittiin vähän matkaan mutkaan sisään kunnes se alkoi kiristyä. Olin edelleen sisällä ja zse99 seuraavana vasemmalla. En tiedä alkoiko minulla valua leveäksi vai leikkasiko zse99 sisään, joka tapauksessa mutka kiristyi odotetusti ja osuin zse:n ponttooniin tai takapyörään. Huokasin syvään ja ajoin itsekin pintareelle sieltä autojen seasta karkuun lisävahinkoja. Kun kolmosmutkassa zse:n HRT oli jälleen edessäni, pääsi kisaa jatkamaan kohtuullisen puhtaalla omalla tunnolla.

Kaaos jatkui kuutosmutkassa. Olin letkassa vissiin 6-8 paikkeilla ja edestä ajoi ainakin neljä autoa mutkan leveäksi. Minä tulin jarrutukseen jälleen varovasti ja pidin sisälinjan. Sitten mutkan jälkeen perä lähti alta joko omasta virheestä tai jonkun tönäisystä. Taas nurmikolle keräilemään ja takaisin kisavauhtiin.

Hetken aikaa taisin ajella neljäntenä ja edessä kaksi kuljettajaa kävivät keskinäistä taisteluaan. Yliyritin vähän joka mutkaan ja ajauduin leveäksi, joten en päässyt iskuetäisyydelle. Kierroksella 3 takasuoralla puhkesi takarengas, spinni neulansilmään ja äkkiä varikolle.

Uusilla välikelinrenkailla alkoi sitten kova takaa-ajo jumbosijalta. Kuutospaikalle pääsin parissa kierroksessa kun hitaimmat 3 kävivät omaa taisteluaan itseään vastaan. Sitten alkoi tuntua ettei palkintopallille ole mitään asiaa, vaikka kierrosajat näytti siltä että saavutin lähintä edellä ajavaa muutaman sekunnin / kierros. Ja pysyin jopa Markon tahdissa aika hyvin.

Kierroksella 10 huomasin että rata alkoi kuivua nopeaan tahtiin. Kun auto ei enää nostattanut juuri lainkaan vesisumua, kierroksella 12 kävin vaihtamassa kovat renkaat alle. Ehdin ajella muutaman kierroksen ja kappas, ainuttakaan varsinaista ohitusta tekemättä olinkin yhtäkkiä kakkospaikalla. Taktiikka taisi toimia siinä kohtaa. Tai sitten muilla ei toiminut. :p

Siinä ei sitten ollut enää varsinaisesti mitään tehtävissä voiton suhteen. Kierrosajat näytti että pysyin kutakuinkin Markon tahdissa, mutta kun väliaikoja ei kerrota niin ei tiennyt onko mitään syytä puristaa autosta kaikkea mitä lähtee. Eipä se toisaalta erityisen vaikea ollut arvata että matkaa on, ja paljon. Pidin kuitenkin tahtia yllä ja odottelin Markon rengasrikkoa tai mälliä kierroksella ohitettavan kanssa tai jotain. Ei tullut. Maalissa puoli kierrosta voittajaa perässä, onnea!

Alunperin ajattelin että tämä on näistä kymmenestä ensimmäisestä yksi minun vahvoista kisoistani, ja tulihan sieltä se kakkospaikka kuten Bahrainistakin. Vielä kun olisi riittävän terävänä heti ekassa mutkassa ja pääsisi siitä alun kaaoksesta ulos ilman ylimääräistä ohjelmaa niin voisi haastaa siinä voittotaistossa. Eikä sekään tietysti tekisi pahaa jos renkaat pysyisi kasassa.

Onko tuossa muuten pakollista varikkostoppia kun on dynaaminen sää ja sataa alussa?

Homman pitäisi olla selvä sillä, että autossa on lähdössä jotkut muut renkaat kuin pehmeät/kovat kuivan kelin renkaat. Silloin pakollista varikkokäyntiä ei ole.

Varmaan omalta osalta paras kisa toistaiseks, vaikka tästäkin jäi pikkuisen hampaankoloon.

Aika-ajo, meni ihan ok. Onnistuin kuitenkin ryssimään kaikki nopeimmat yritykset vetämällä toiseksi viimeisen mutkan pitkäksi. Neljäs sija antoi kuitenkin hyvät lähtökohdat.

Ensimmäiseen mutkaan edessä ollut Camon jarrutti rajusti, ja pääsin selkeästi ohi. Menin kuitenkin vähän liian pitkäksi, ja kun taitoin melko jyrkästi toiseen mutkaan niin osasin jo melkein odottaa että johonkin osuu. Camoniin se ilmeisesti vähän tökkäsi, ja molemmat pihalle. Noh, pääsin yllättävän helposti pyörähtämään takaisin baanalle, ja lähdin jo uudestaan nousemaan. Uudestaan kolahti vain hetki myöhemmin kun melko vaarattomassa tilanteessa artzi rysäytti perään. Täytyy myöntää että tossa vaiheessa lenteli melko hyvin ärräpäitä :cool:

Alkuhässäköiden jälkeen ajelin melko pitkään Micciksen ja samitzun kanssa. Jossain vaiheessa Miccis tippui tästä leikistä pois, ja saatiin melko hyvää kisaa samitzun kaa aikaan. Olin edellä kun menin hakemaan uudet sadekelinrenkaat. Sade kuitenkin lakkasi melkeinpä heti sen jälkeen, jolloin kävin hakemassa pehmeät renkaat varikolta, ja vaikka samitzu teki samat muuvit niin hän pääsi ohi.

Lopussa tuli sitten vähän yliyritystä ja helppoja virheitä, joten siinä ei enää pystynyt kunnolla taistelemaan podiumisijasta. Kuitenkin sivuan nyt kauden parasta, Valenciasta haetaan sitten se podium ;)

Olisitte nähnyt mun naaman aika-ajoissa, kun yhdessä välissä ajoin ensimmäiseksi. Tämä riemu ei kuitenkaan kauaa kestänyt, kun marko ja camon ajoivat siihen eteen. Ihan hyvä suoritus, sillä odotin tältä radalta jotain sijaa 6-7 ja tämä nopeinkin kierrokseni meni hieman piloille Hydrogenin takana. Lopuista kierroksista ei sitten tullut mitään.

No kisaan siirryttiin ja huomasin kauhukseni, että autossani oli välikelin renkaat. Kirosin siinä hieman ja muutin säätöi hieman sateelle sopivammaksi. Lähtö onnistui täydellisesti, kun nousin Camonin ohi suoraan siihen Markon perään ja takana olleisiin oli jo aikamoinen ero. Kolmannessa mutkassa marko sitten veti leveäksi ja repesin riemuun. Muutaman mutkan ehdin ajaa ensimmäisenä, koko kfin-urani aikana, kunnes yliyrittämiseks meni ja spinnasin. Siinä tipuin muistaakseni zsen taakse, hieman kolaria tuli (pahoittelut siitä) ja omia virheitä, sillä olen surkea sadekelin kuski.

Renkaat alkoivat jo käydä liukkaana, joten menin vaihtamaan uudet välikelin renkaat. Kierroksen ehdin niillä jo ajaa, kunnes huomasin, että rata oli jo tarpeeksi kuiva kuiville renkaille ja sitten jälleen varikolle. Loppukisa sitten meni Micciksen kaa siihen, kun jompikumpi otti aina toista kymmenyksillä kiinni.

Kuivalla olisi ollut hyvät mahdollisuudet podiumiin, mutta ei mahda mitään...

Btw. Miten olisi niin, että kaikki yrittäisivät saada ylös nopeimman kierroksensa ja ilmoittaisivat sen kisan jälkeen. Näin saatais hieman krediittiä sille joka ajaisi nopeimman kierroksen.

Pistetaulukko, tulokset ja seuraavan kilpailun tiedot päivitetty etusivulle.

Mulla meni koko kisa ihan pipariksi. Aika-ajossa oli tulossa huima parannus (melkein eturivi) mutta kappas rengas puhkes. no kuudes sitten.
Kisassa ekalla kierroksella siinä edessä porukka ajoi leveäksi tuli sieltä sitten eteen ja mun nokka tietysti hipas niin eiku läpiajorangaistus:mad: no kierros kuusi: rengas puhkes.
kierroksella 12 vaihtamaan pehmeet renkaat. sitten 2 kierrosta rengas puhkes :mad:
ja sitten kovat alle mutta ei siinä ollu enää mahiksii ketään saaha kiinni :( aika tais olla 1.36.003 vikalla kierroksella kovilla renkailla.

Enpä päässy sit kisaan, otin "pikku" torkut, niin heräsin vasta 20:00 jälkeen:(

Suosittelen pelaamaan patchiin asti cosmetic-vaurioilla, niin ei mene kasapäin noita renkaita.

Mää en tosiaa ymmärrä miten te saatte noita renkaita puhki ku mulla ei oo ainottakaan näissä kisoissa nii kertaakaan oo rengas menny :confused:

Mää en tosiaa ymmärrä miten te saatte noita renkaita puhki ku mulla ei oo ainottakaan näissä kisoissa nii kertaakaan oo rengas menny :confused:

Kävitkö kisassa paljon radan ulkopuolella? Ajoitko paljon kanttareiden päältä? Osuitko muihin autoihin?

Minusta tuntuu että renkaiden puhkeamisiin vaikuttaa nuo kolme juttua. Niiden lisäksi vielä radalla olevat roskat (isoja voi yrittää väistää) ja puhdas sattuma. Noista viidestä tekijästä todennäköisyys puhkeamiseen on varmaankin muutamassa turhan korkea. Jos tietty tekijä ei tule vastaan radalla niin ei ne renkaatkaan puhkea, oli puhkeamiset sitten kuinka herkällä tahansa.

Kävitkö kisassa paljon radan ulkopuolella? Ajoitko paljon kanttareiden päältä? Osuitko muihin autoihin?

Minusta tuntuu että renkaiden puhkeamisiin vaikuttaa nuo kolme juttua. Niiden lisäksi vielä radalla olevat roskat (isoja voi yrittää väistää) ja puhdas sattuma. Noista viidestä tekijästä todennäköisyys puhkeamiseen on varmaankin muutamassa turhan korkea. Jos tietty tekijä ei tule vastaan radalla niin ei ne renkaatkaan puhkea, oli puhkeamiset sitten kuinka herkällä tahansa.

Minusta tuntuu kuitenkin kun tuolla urapuolella ja ihan onlinessäkin mulla puhkee renkaat jopa välillä ekalla kierroksella ilman ulosajoa tms., että se on ihan arpapeliä :D

Minusta tuntuu kuitenkin kun tuolla urapuolella ja ihan onlinessäkin mulla puhkee renkaat jopa välillä ekalla kierroksella ilman ulosajoa tms., että se on ihan arpapeliä :D

Nimenomaan, puhtaan sattuman takia puhkeaminen tuntuu olevan aika todennäköistä. Sitä vastaan tosin sotii se, että jostain syystä sattumaa ei osu kaikille tasaisesti. Minulla urassa renkaat puhkeaa pääsääntöisesti niin, että harjoituksissa ne menee joko kolmen ensimmäisen kierroksen aikana tai kun renkaan kunto on noin 85%. Aika-ajossa rengas saattaa mennä ensimmäisen kolmen kierroksen aikana. Kisassa sitten aivan satunnaisesti. Jos käyn revittelemässä jollain hiekkakuopalla, seuraavan kolmen kierroksen aikana puhkeamisen todennäköisyys kasvaa.

Kyl toi Pqohi tais tehdä kisan hienoimman ohituksen, kun viimeisestä mutkasta pääsin qolazorin ohi pääsuoralla muistaakseni, kunnes pqohi tulikin sieltä mun toiselta puolelta ohi. Tuli Häkkisen ohitus Schumista Spassa mieleen :D

No kävin mä muutaman kerran. En aja just sen takii et renkaat hajoo nii pyrin välttää viimesee asti. Ja en tainnu osua kehenkää.

Pleikkari on rikki, joten luultavasti en voi osallistua tämän viikon kilpailuun. Käyn vielä ilmoittamassa varmistuksen lauantaina, mutta varamiehen voi jo nyt hätyyttää valmiuteen.

Ylös Bottom