Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 Online Lohko 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Player9
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Enpä muistanut koko reenejä, meni ilta tehdessä ihan muita juttuja. Mutta sunnuntaina hostaan Katalonian GP:n.
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

pitää koittaa ens kisas ottaa noi pisteet pois.....en mä siltikään rupee reenaan, ainakaan pahemmin. seuraavana on monaco mis meikä on huikee! mut siellä voi sattuu mitä vaan.
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

miellenkiinnolla ootan kisaa! ehkä me saatas ny uus voittaja?
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Ajolinja sit sallituks ainakin tähän kisaan kun muissakin lohkoissa on sallittu. En ole kerinnyt rataa ajamaan vielä kertaakaan.
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

KonsoliFIN F1 2010 / Lohko 2 / Espanjan GP (Katalonia)/ Kilpailu 31.10.2010 klo 19.30

- Toimin isäntänä.
- Aika-ajo alkaa klo 19.30.
- Ajetaan 15min aika-ajo ja 40% kilpailu dynaamisissa olosuhteissa.
- Luon huoneen klo 19.10 ja aloitan kutsujen lähettämisen 19.15. Jatkan tätä viiden minuutin välein kunnes kaikki kynnelle kykenevät ovat paikalla.
- Käytetään jälleen KFIN F1 Lohko 2 -keskusteluhuonetta. Ilmoittakaa myöhästymisistä sinne tai tähän ketjuun, ilmoituksen perusteella voidaan odottaa 15min.
- Mikit sallittuja, muttei pakollisia. Muistakaa muten käyttö.
- Kaikki avoavut sallittuja paitsi Brake Assist. Käytössä manuaaliset varikkokäynnit.
- Mikäli pelin uunituore päivitys ei osoittaudu kisapäivän aikana täysin sudeksi, käytämme sitä tässä kilpailussa. Muistakaa päivittää ajoissa ettei tarvitse sen takia odotella!
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

KonsoliFIN F1 2010 / Lohko 2 / Espanjan GP / Tulokset

Aika-ajo

Sija / Kuljettaja / Aika / Ero / HUOM
1 / Markoboy780 / 1:22.331 /
2 / CamonFIN / 1:23.177 / +0.846
3 / Miccis / 1:23.407 / +1.076
4 / akitus79 / 1:23.489 / +1.158
5 / qolazor / 1:23.556 / +1.225
6 / Jaba82 / 1:23.671 / +1.340
7 / samitzuFIN / 1:23.772 / +1.441
8 / artzi10 / 1:23.776 / +1.445
9 / Hydrogen-_- / 1:25.071 / +2.740
10 / Pqohi / 1:26.396 / +4.065
11 / zse99 / DNS*
12 / Eetu123 / DNS*

Kilpailu

Sija / Kuljettaja / Auto / Lähtöruutu / Aika / Pisteet
1 / Markoboy780 / BMW Sauber / 1 / 37:07.986 / 25
2 / Miccis / Williams / 3 / +26.3s / 18
3 / CamonFIN / Lotus / 2 / +27.8s / 15
4 / Hydrogen-_- / Virgin / 8 / +54.5s / 12
5 / samitzuFIN / Mercedes / 6 / +72.1s / 10
6 / akitus79 / Red Bull / 4 / +1 LAP / 8
7 / Jaba82 / Renault / 5 / +1 LAP / 6
8 / qolazor / McLaren / 4 / +1 LAP / 4
9 / Pqohi / Ferrari / 9 / +1 LAP / 2
10 / artzi10 / Toro Rosso / +1 LAP / 1
11 / zse99 / - / - / DNS* / 0
12 / Eetu123 / - / - / DNS* /

DNF = Did not finish
DNS = Did not start

Taas jotain hässäkkää noissa kisatulosten lähtöruuduissa, qolazor ja akitus79 lähteneet kimpassa ruudusta 4 eikä ketään ruudussa 10. :confused:
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Kylläpäs oli paska kisa, kiitos mersukuskin, joka ei näköjään osaa antaa yhtään tilaa!
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Olipas aikas jänskä kisa. :)

Aika-ajot menivät itselläni melkein kokonaan sivu suun, sillä ehdin ajaa vain yhden nopean kierroksen. Seuraavalla nopealla Williams lähtikin lapasesta nopean Campsa-mutkan ulostulossa. Siinä sitten seurattiin reilu kymmenen minuuttia miten monta menee ohi.

Ei onneksi montaa. Ensimmäinen nopeani oli sen verran jees kierros, että sen turvin pysyin kolmantena. Olin lähtöruutuun todella tyytyväinen, tapahtunut huomioon ottaen.


Lähtö, se menikin sitten täysin penkin alle. Aiemmissa kisoissa olen onnistunut ottamaan OK lähtöjä, ja mikä tärkeintä, pystynyt välttämään lähtökolarit. Siihen en kuitenkaan tällä kertaa pystynyt, sillä liiallisen ahneuden takia kolaroin ykkösmutkassa jonkun kanssa (en huomannut kenen) ja tipuin jonon hännille, kymmenenneksi.

Siitä alkoi takaa-ajo, sillä edessä oli vielä iso nippu kierroksia. Nousin nopeasti neljänneksi, osittain muiden virheiden avustuksella. Seuraavat kierrokset ajoin tuli hännän alla kiinni Hydrogenia. Viiden sekunnin karkumatka typistyi kierros kierrokselta, kunnes olin aivan tämän kannassa. Hydron virheen avulla pääsin luikahtamaan ohi ja nousin kolmanneksi.

Kun CamonFIN ja MarkoBoy tekivät varikkokäyntinsä, huomasin yllättäen johtavani kisaa. Ajoin pehmeillä renkailla aika pitkän stintin - ehkä liiankin pitkän. Kovat kävin vaihtamassa muistaakseni kierroksella 14 alle. Ehkä nautin johtopaikalla ajamisesta niin paljon, että varikon kutsukin meinasi unohtua :p

Kierrosta myöhemmin taivaalta tippui muutama pisara vettä... :D Mutta siihen se jäi.

Viimeiset kymmenen kierrosta taistelin hyvän ja reilun taiston CamonFINiä vastaan. Monen kierroksen tahkoamisen jälkeen saavutin Lotuksen, mutta ohi ei todellakaan ollut helppoa päästä. Monen kierroksen taistelun jälkeen suht hyvä paikka avautui ja iskin siihen. Pääsin kuin pääsinkin ohi.

Camon ei kuitenkaan tehnyt loppua minulle helpoksi, vaan hillosti taustapeilissä viimeiseen asti, noin 1,5 sekunnin päässä.


Aika-ajon virhe ja ensimmäisen mutkan kolinat huomioon ottaen mainio lopputulos radalla, josta en edes erityisemmin pidä. :)
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Yllättävän hieno kisa tosiaan, hyvästä väännöstä kiitokset IcematSibille ja Superiorille. Ja onnittelut molemmille!

Ennen aika-ajoa kävin vähän kokeilemassa miltä se vormula tuntuu uuden pätsin kanssa, ja yllätys oli aikamoinen kun ilmeisesti force feedbackiä on muutettu siten, ettei ratti keskitä enää läheskään samalla voimalla kuin aikaisemmin, vaikka wheel weight -efekti on täysillä. Tuntui kuin ohjauksessa olisi ollut reilu dead zone keskellä eikä ollenkaan tuntumaa kaarteissa. Kokeilin runkata asetukset läpi siltä varalta ettei ne olisi rekisteröityneet vaan päivityksen jälkeen oltaisiin "perusasetuksilla", mutta ei auttanut. Tuota sai kierrettyä kun tiputin ohjauksen lineaarisuutta alemmas (60->75) niin keskialueella pyörät kääntyivät herkemmin (mielestäni sen pitäisi mennä nimenomaan toisin päin), mutta ei se silti yhtä hyvä ollut kuin aikaisemmin.

Aika-ajossa päätin ajaa kaksi viiden kierroksen vetoa ja katsoa mihin se riittää. Auto tuntui kulkevan equal-tehoilla paljon paremmin kuin GP-tilassa ja sehän kelpasi. Ensimmäisen stintin jälkeen taisin olla kolmantena, tuoreet renkaat alle toiseen stinttiin ja menoksi. Sain puristettua Micciksen ohi ja viimeisellä aikakierroksella oli lähtemässä kolme kymmenystä jo pelkästä ensimmäisestä sektorista, mutta polttoaine loppui ennen kolmatta sektoria. Ei olisi päässyt Markoboysta ohi mutta olisi saanut vähän hajurakoa Miccikseen.

Startti onnistui kerrankin aivan nappiin. Markoboy lähti peittämään sisälinjaa, liimauduin perään ja heitin siitä ulkopuolelle. Olin ennen jarrutuspaikkaa hetken jopa edellä, mutta Markoboy otti jarrutuksen paljon tarkemmin ja ampaisi johtoon ykkösmutkasta. Ykkösmutka tuntui ainakin siellä kärjessä menevän aika siististi, kiitokset siitä. Pidin kakkospaikkani ja eroa taaksepäin alkoi syntyä.

Markoboy tuntui ajavan tasaisesti karkuun joka kierroksella, mutta kierroksen 5 alkupuoliskolla vaikutti että Sauberin ohjaamossa oli vähän ongelmaa. Sain pari sekuntia kiinni ja olin hetken aikaa sekunnin päässä, mutta sitten eroa alkoi tulla taas lisää. Renkaat oli keltaisella kierroksella 7 ja olin tilannut stopin sille kierrokselle joten ajoin varikolle. Vähän veikkaan että seuraavalla kierroksella olisi mennyt jo vasen eturengas oranssille ja kierrosaika olisi ollut paljon heikompi.

Varikkokäynti menikin sitten ihan puihin. Jarruttelin reilusti ennen nopeusrajoitusviivaa ja hävisin vähän. Sitten jarruttelin urasta tutulle Virginin pilttuulle kunnes tajusin ettei nuo olekaan niitä mun jätkiä. Matelin omaan ruutuun, kovat pyörät alle ja menoksi. Ehdin ensimmäiseen mutkaan muistaakseni akituksen eteen neljänneksi (?) ja vaikutti että olin tehnyt ihan hyvän pysähdyksen.

Sain kelattua vähän eroa akitukseen ja häntä seuranneeseen autoon, mutta kovat renkaat ei tuntuneet ollenkaan hyviltä. Alun rattikikkailun jälkeen tuntuma oli todella hukassa. Sitten jätin La Caixan jarrutuksen hieman liian myöhään ja spinnasin. Siinä meni kaksi autoa ohi, mutta aavistin ettei niillä ollut vielä varikkokäyntiä tehtynä joten en jaksanut kummemmin hermostua. Sitten tietysti tein vielä melkein saman virheen seuraavalla kierroksella samassa paikassa, mutta onneksi nokka pysyi menosuuntaan.

Aloin pääsemään sinuiksi kovien renkaiden kanssa ja sai ajella yksin. Nousinkin sitten takaisin omalle paikalleni kakkoseksi ja varikkokäyntirumban jälkeen ero Markoboyhin näytti olevan 20 sekuntia. En oikein ymmärtänyt mistä se oli niin paljon eroa repinyt kun olin ennen omaa varikkokäyntiä 2-3 sekunnin päässä, mutta kaipa nuo kaikki omat virheet kumuloituivat. Välillä ero kävi 15 sekunnissa ja elättelin toiveita ainoastaan nähdäkseni eron taas kasvavan 20 sekuntiin.

Pieni punainen piste näytti lähestyvän ratakartalla uhkaavasti kun kierroksia oli ajettu suunnilleen 18/26. Vaikka radalla oli siellä täällä kierroksella jääneitä, tein omat johtopäätökseni ja totesin ettei se voi olla kuin Miccis. Rupesin miettimään Micciksen taktiikkaa, ei ollut ainakaan samassa rytmissä minun kanssani. Olikohan jopa lähtenyt kisaan kovilla renkailla kun saavuttaa niin paljon, loppuvatkohan minun renkaani ennen sen renkaita jne.

Miccis pääsi kantaan siinä viisi tai kuusi kierrosta ennen maalia, tajusin että tässähän täytyy ruveta ajamaan ihan tosissaan. Alkuun ajoin pari kierrosta moottori edelleen Standardilla ja parhaasta kierrosajasta tippui pari kymmenystä per kierros. Mentiin jo alle 1:25 ja sitten kokeilin saisiko sitä eroa Fastillä, mutta ei saanut.

Nopeimmaksi kierrokseksi taisi jäädä 1:24.2xx ja tietysti taas, La Caixassa jätin jarrutuksen hieman liian myöhäiseksi, ajauduin vähän leveäksi ja Miccis kuittaisi nätisti ohi. Otettiin pieni rengaskosketus muttei mitään vakavaa, ihan kilpa-ajoon kuuluvaa.

Sitten yritin pysyä perässä, Miccis yliyritti selkeästi ja ajoi siellä sun täällä leveäksi mutta minä tietysti tyylilleni uskollisena toistin kaikki edellä ajavan virheet. :o qolazor teki aika hienon liikkeen viimeisillä kierroksilla, 6. ja 7. mutkan välissä otti ensiksi radan vasempaan reunaan ja päästi Micciksen ohi, jonka jälkeen leikkasi terävästi oikeaan reunaan ja päästi minut ohi. Onneksi siinä olin vähän tilaa ja olin hereillä niin ei tullut hiilikuitusilppua. :)

Viimeiselle kierrokselle lähdettäessä otin vielä tehoja pois koneesta siinä toivossa että Miccis olisi ajanut pidempään Fastillä ja siltä loppuisi bensa, mutta ei käynyt tuuri tällä kertaa. Tulokseen täytyy kuitenkin olla tyytyväinen, en oikein tykkää tästä Kataloniasta varsinkaan kun se kolmossektori raiskattiin muutama vuosi sitten. Saa nähdä miten Monacossa ensi viikolla. ;)
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Ei oo kovin reiluu vetää kylkeen

Itse en muista kyllä että olisin vetänyt kylkeen.. Itse sen sijaan kun kantaan pääsit, yritit joka mutkassa ohitusta ja etkä odottanut kunnon paikkaa, ja sit aina pyörähtelit kun liian huonossa paikassa ohitusta hait.
Ainakaan mitään kovin räieetä kylkeen ajoa ei kyllä tapahtunut,pientä kontaktia saattoi olla, en muista. Jossain vaiheessa taisit pökkäisi radan keskivaiheilla olevassa vasen oikee yhdistelmässä perääni?
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Itse en muista kyllä että olisin vetänyt kylkeen.. Itse sen sijaan kun kantaan pääsit, yritit joka mutkassa ohitusta ja etkä odottanut kunnon paikkaa, ja sit aina pyörähtelit kun liian huonossa paikassa ohitusta hait.
Ainakaan mitään kovin räieetä kylkeen ajoa ei kyllä tapahtunut,pientä kontaktia saattoi olla, en muista. Jossain vaiheessa taisit pökkäisi radan keskivaiheilla olevassa vasen oikee yhdistelmässä perääni?

Sullahan on mielenkiintoinen näkemys asiasta:D mut koska täs ei hidastuksia voi katsoa, niin tätä keskustelua on turha jatkaa.
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Pitää oikeen erikseen tulla kehumaan Jabaa vastaavasta tilanteesta kuin yllä. Viimeisessä shikaanissa olin Jaban edellä ja jarrutin vähän liian ajoissa niin Jaba osui takarenkaaseeni ja pyörähdin, joilloin Jaba pääsi edelle. Kuitenkin pääsuoran lopussa huomasin Jaban jarruttelevan ja päästävän minut edelleen. Herrasmiesmäinen ele. Paljoa en siitä kuitenkaan hyötynyt kun pyörähdin muutaman kurvin jälkeen hiekalle, ja Jaba pääsi taas eteeni.:)
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Koska ensi sunnuntaina ajetaan oikeassa elämässä brasilian gp klo 18-20, niin ehdottaisin, että siirretään meidän kisa alkamaan klo 20.15. Mitä olette mieltä? Itse aion katsoa kisan, joten en osallistu Monacoon, jos ajankohtaa ei muuteta.
 
Ylös Bottom