Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 Online Lohko 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Player9
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Mä en pääse tänäänkään mukaan, ens viikolla pitäis olla taas back in business.

Kyllähän tuo minulle ainakin sopii :) Käykö muille?

Vaihtoon kts!
Nyt voisi tuomaristo käyttää "valtaansa" ja antaa jtn sanktiota tälle herralle. Hienosti olin aika-ajoissa 4. ja muutaman ekan mutkan jälkeen viides kun jarruttaessa mutkaan rysähtää perään. Siinä meni etusiipi ja molemmat eturenkaat. Vitutuksissani sitten seinään pitkän suoran jälkeen! :mad:

Kyl oli inhottavin ja vituttavin kilpailu koskaan. Lähdön otin rauhallisesti, ohitin samitzun ja pqohin heidän kolaroidessaan, mutta neulansilmämutkassa lipes perä ja meni etusiipi. No sitten varikolle hankkimaan uutta, mutta heti varikon ulostulossa KOSKETIN seinää, niin etusiipi ja oikea eturengas paskaks. No sitten jälleen uusia hakemaan. Seuraavaksi olin Force Indian perässä ja tämä ajoi hieman seinään, en voinut väistää vaan eturenkaani hieman KOSKETTI tämän takarengasta ja minulle langetettiin läpiajorangaistus. Siinä pääsin samitzun perään, mutta samitzu pääs hieman karkuun, sillä mun piti väistää kärkeä ja tällä radalla väistäessä kuluu todella aikaa. Tunnelin jälkeisessä alastulossa auto päätti vetää yhtäkkiä 360 asteisin spinnin, vaikka jarrutin täysin suoraan ja etusiipi vahingoittui siinä. Sitten lopulta tämä uusi kuljettaja oli ilmeisesti ajanut seinään neulansilmässä ja minä törmäsin perään, sillä ei ollut tilaa väistää. Tässäkin paloi sekuntteja. Sitten lopulta kierroksella 10 tai 11 KOSKETIN seinää ja auto muka tuhoitui siinä...

Voi ***** kun vitutti oikeasti.

Kaikessa rauhassa ajelin kisan puolenvälin tienoilla neljännellä sijalla, kunnes tunneliin tultaessa heiluteltiin keltaisia lippuja. Noh, ajattelin että siellä joku on kiihdyttämässä pyörahdyksen jälkeen, mutta siellä oltiinkin keskellä tunnelia poikittain! Sitä yritin sitten epätoivoisesti täydessä vauhdissa väistää sillä seurauksella, että otin osuman seinään ja kisa oli ohi. :mad:

Sillon huudettiin perkelettä tässä olohuoneessa...

Vaihtoon kts!
Nyt voisi tuomaristo käyttää "valtaansa" ja antaa jtn sanktiota tälle herralle. Hienosti olin aika-ajoissa 4. ja muutaman ekan mutkan jälkeen viides kun jarruttaessa mutkaan rysähtää perään. Siinä meni etusiipi ja molemmat eturenkaat. Vitutuksissani sitten seinään pitkän suoran jälkeen! :mad:

Ei muuten pidä paikkansa, miten voin ajaa perään, jos olet viides, kun itse olin viimeisenä! Olit seinässä jo kun ajoin sinusta ohi. ei omia ajovirheitä kannata laittaa muitten piikkin, toki kisassa tuli ulosajoja mutta annoin suosiossa tietä muille. Tuossa tunnellisa meni auto katolleen ja jäi siihen.

Aijaa oon tässä lohkossa varakuskina :)

Tarvii olla hereillä näin sunnuntaisin jos on kotosalla et tarviiko jotain tuurailla.

KonsoliFIN F1 2010 / Lohko 2 / Monacon GP / Tulokset

Aika-ajo

Sija / Kuljettaja / Aika / Ero / HUOM
1 / Miccis / 1:21.211 /
2 / CamonFIN / 1:25.888 / +4.677
3 / Jaba82 / 1:26.171 / +4.960
4 / Pqohi / 1:27.727 / +6.516
5 / Markoboy780 / 1:31.821 / +10.610 / Yhteys katkesi aika-ajon ja kilpailun välissä.
6 / akitus79 / 1:32.423 / +11.212
7 / samitzuFIN / --:--.--- / +--:--.---
8 / kepagt / --:--.--- / +--:--.---
9 / artzi10 / --:--.--- / +--:--.---
10 / qolazor / DNS*
11 / zse99 / DNS*
12 / Hydrogen-_- / DNS*

Kilpailu

Sija / Kuljettaja / Auto / Lähtöruutu / Aika / Pisteet
1 / Miccis / Williams / 1 / 41:42.817 / 25
2 / akitus79 / Red Bull / 3 / +25.1s / 18
3 / CamonFIN / Lotus / 2 / +29.7s / 15
4 / samitzuFIN / Mercedes / 4 / +2 LAPS / 12
5 / Jaba82 / Renault / 3 / DNF* / 10
6 / artzi10 / Toro Rosso / 9 / DNF* / 8
7 / Pqohi / Ferrari / 4 / DNF* / 6
8 / kepagt / Force India / 8 / DSQ* / 0
9 / Markoboy780 / BMW Sauber / 5 / DSQ* / 0
10 / qolazor / McLaren / DNS* / 0
11 / zse99 / - / - / DNS* / 0
12 / Hydrogen-_- / - / - / DNS* / 0

DNF = Did not finish
DNS = Did not start
DSQ = Disqualified

Diskatuille ei varmaan mitään syytä antaa pisteitä, vaikka olisikin ollut kilpailussa mukana? Kisatuloksissa lähtöruudut on jälleen sekaisin, ilmoitan ne aina kuten peli ne ilmoittaa.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Ei muuten pidä paikkansa, miten voin ajaa perään, jos olet viides, kun itse olin viimeisenä! Olit seinässä jo kun ajoin sinusta ohi. ei omia ajovirheitä kannata laittaa muitten piikkin, toki kisassa tuli ulosajoja mutta annoin suosiossa tietä muille. Tuossa tunnellisa meni auto katolleen ja jäi siihen.

Totta, kolari tapahtui samitzun ja pqohin kesken, sillä ajoin Samitzun takana kun hän yritti ohittaa Pqohia, joka käänsi mutkaan ja seurauksena molemmat ajoivat suoraan seinään. Hieman hankala kisa uusille aloittaa, mutta ihan hyvin pärjäsit. Siinä toisella kierroksella tosin et mennyt millään ohi, kun tarjosin ohituspaikkaa, kun itse ajoin rengas tyhjänä.

Huh huh, aikamoinen kisa. Oma ajo sujui erinomaisesti ja vielä kun oli tuuritkin matkassa, niin tuloksena Monacon GP:n paalupaikka ja voitto.

Aika-ajoon heitti märän kelin. Ilmeisesti onnistuin ajamaan oman kierrokseni tismalleen oikeaan aikaan ennen kuin sade rankkeni, sillä olin paalulla lopulta lähes 5 sekunnin turvin. Epäilen kyllä, että jokin bugi tuossa saattoi tulla. Kierros oli kyllä ihan OK, ei siinä mitään, mutta ero tuntui tosi isolta.

Kilpailun lähtö sujui itseltäni mainiosti ja ampauduin mukavaan johtoon heti ensimmäisestä mutkasta. Takana taisi tulla Renault-kuski. Toisella kieroksella vähän perä lähti irti ja rellu-mies koitti onneaan tuikata ohueen väliin ja edelleni. Itse en tilanteessa kärsinyt, mutta toinen osapuoli taisi kolhia autoaan aika pahasti?

Kierroksella ohitettavien kanssa säätäminen astui kuvaan mukaan yllättävän aikaisin. Välillä sai olla todella tarkkana, kun poikittain tiellä ollut Force India hyppäsi seuraavan mutkan takaa eteen. Varsinkin La Rascasseen ajattaessa on todella vaikea väistää jos siellä joku on spinnannut. Itselläni oli kuitenkin näissä tilanteissa tuurit sen verran kohdallaan, että onnistuin kasvattamaan eroa toisena ajaneeseen Akitukseen, joka varmasti kärsi kierroksella ohitettavista minua enemmän.

Kierroksella 12 kävin hakemassa kovat renkaat alle ja Akitus liimautui perääni noin viiden sekunnin erolla. Tämä oli minun kilpailun synkkä hetki, sillä panikoin vähän siinä ja kolhaisin hiusneulassa etusiipeä keltaiselle. Akitus oli siinä vaiheessa hiipinyt jo parin sekunnin päähän.

No, kompensoin hieman viottunutta siipeä nostamalla kulmaa plussalle ja aloin keskittyneesti ajamaan eroa Akitukseen, jota tuli taas yhtä-äkkiä suuret määrät lisää. Kierroksella ohitettavat taas kiusaamassa? Näin ainakin päättelin. Välillä Camon käväisi toisena.

Kun johtoa oli niin paljon, ettei se enää näkynyt mittauksessa, aloin pitämään huolta renkaistani ja pitämään kierrosajat tasaisena - kuitenkaan liikaa hölläämättä. Johtoasema voi kostautua Monacossa nopeasti jos nukahtaa.

Yli 40 minuutin kisailun jälkeen maalilinjan ylittäminen voittajana tuntui todella hienolta. Monaco on yksi lempiradoistani, joten voitto täällä maistuu senkin takia kahta paremmalta. :)

Siinä tapauksessa pyydän anteeksi, osuit vain ensimmäisenä silmään siinä rytäkässä niin oletin sinun olleen asialla, pahoittelen. Mutta jos se olikin Samitzu niin samat kiroukset sinulle! :mad:

Kisaan lähdin tavoitteena päästä maaliin koska tiesin että näissä karkeloissa silläkin saattaa tulla jo ihan hyvät pisteet.

Aika-ajossa se työnsi sitä vettä, aluksi lähdin välikelin pyörillä liikkeelle kun inssi niitä suositti, mutta eihän siitä mitään tullut. Takaisin varikolle hakemaan sadekelin renkaat ja niillä sain ehjän kierroksen aikaiseksi. Sitten olosuhteet meni vaan huonompaan suuntaan eikä tarvinnut enää edes yrittää. Kakkosruutu kuitenkin, ei hassumpaa.

Lähtö oli ihan ok, Jaba82 pääsi ohi ja joku vähän tökki perään ykkösmutkan jälkeen mutta ei sen pahempaa. Sitten Jaba82 oli tehnyt omat ratkaisut siellä uima-altaan tienoolla, pääsin ohi pyörähtäneestä ja takaisin kakkoseksi. Tämän jälkeen akitus79 alkoi lähestyä ja väänsimme hyvään kisaa 2-3 kierrosta, kunnes kepagt oli tehnyt jekun ekaan mutkaan ja parkkeerannut autonsa nokka seinää vasten juuri mutkan lakipisteen taakse. En ehtinyt reagoida siihen kunnolla ja ajoin itseni pussiin vahingoittamatta omaa autoani pahasti, samalla akitus79 ohitti tyylipuhtaasti.

Kierroksella 5 kolhaisin autoa vähän reilummin muistaakseni neulansilmässä ja etusiipi meni kokonaan rikki. Olin jo aikaisemmin kolhaissut sen samassa paikassa keltaiseksi. Lähdin kisaan kovilla renkailla tavoitteena pidätellä muita mahdollisimman pitkään takana. Tein pikaisen tilanteenarvion ja päätin lähteä kokeilemaan miten pitkälle pehmeillä renkailla pääsisi.

Ne kestivät yllättävän hyvin, jossain siinä kierroksen 18 paikkeilla oli kolme oranssina ja yksi punaisena mutta vauhtia tuntui riittävän. Siinä vaiheessa olin taas muiden varikkokäyntien ja virheiden takia noussut kakkoseksi. Totesin että siitähän pääseekin jo maaliin toisella pehmeällä setillä, joten kävin taas varikolla. akitus79 meni pysähdyksen aikana ohi ja lähdin takaa-ajoon. Nouvellessa (tunnelin jälkeinen shikaani) akitus oli pyörähtänyt ja oli poikittain radalla. Päätin kiertää vasemman kautta ja akitus pääsi samaan aikaan liikkeelle, joten ajoimme Nouvellen jälkeisen suoran hetken aikaa rinta rinnan renkaat kiinni toisissaan. :D Olin kuitenkin ulkolinjalla joten seuraavaan mutkaan akituksella oli etulyöntiasema ja hän pääsi edelle.

Sitten väännettiin taas pari kierrosta, tällä kertaa minä olin takana ja akitus edellä. Sitten kepagt oli tehnyt toisen pikku källin ajamalla autonsa tunneliin turvakaaren varaan väärinpäin. Keltaisia heiluteltiin ja akitus uskalsi pitää lapun lattiassa, minä jarruttelin ja hävisin 5 sekuntia. Sitä eroa en sitten enää saanutkaan kiinni, lopussa renkaat oli keltaisena, oranssina ja punaisena mutta kantoivat maaliin saakka. Vaikka eipä se näköjään olisi paljoa lopputulokseen vaikuttanut vaikka olisi joku puhjennut viimeisellä kierroksella.

kepagt:llä ei tosiaan mikään helppo paikka aloittaa lohkossa, mutta tietysti sitä pitäisi aina ajaa juuri niin lujaa kuin omat taidot antavat myöten. Nyt kepagt:n ajo vaikutti minun ja akituksen keskinäiseen kilpailuun kahdesti ja varmasti myös muiden kilpailuun. Peli diskasi oikeutetusti ja se mielestäni riittää. Istanbulissa sen spinnaavan Force Indian näkee sitten vähän kauempaa. :rolleyes:

Edit: Niin ja onnea Superiorille, hyvä että joku muukin uskaltaa voittaa. :)

Siinä tapauksessa pyydän anteeksi, osuit vain ensimmäisenä silmään siinä rytäkässä niin oletin sinun olleen asialla, pahoittelen. Mutta jos se olikin Samitzu niin samat kiroukset sinulle! :mad:

Jesp, ymmärrän vi**tuksen, kun kisa menee mönkään. Hyvä, että asia selkkis. Kaikki ok .) joten toivotaan, että saan jatkaa kisakuskina :) ettei tule potkuja jo heti ekan kisan jälkeen. Täytyy myöntää, että oli vaikea kisa ja "töpeksin" aika monesti kisan aikana. Otetaan oppia ensi kisaa varten ja pahoittelut kaikille.

t.Kepagt

Aika-ajoissa lähdin välikelinrenkailla mikä oli suuri virhe, ei ollu mitään pitoa ja toka kierroksella osuin seinään ja AA jäi siihen. kisa oli muuten ihan ok ajoa, kunnes joku kierroksella ohitettava alkoi antamaan tietä, ja kiilas suoraan eteen. mulle tilanteesta siipeen damagea ja läpiajo rangaistus:D ilman tota ois ollu saumat taistella voitosta. oma nopein kisassa oli 1:18.008

Ylös Bottom