Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 Online Lohko 2

Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

En päässyt osallistumaan serkun synttäreiden takia. Alunperin piti lähteä sieltä n. kello seitsemän aikaan, mutta jostain syystä viivästyikin ja en ehtinyt kisaan. En ilmoittanut asiasta, sillä luulin ehtiväni.
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Lähtökohta kisaan oli että paukahdin kotiin isänpäiväriennoista suunnilleen 19:10. Sitten äkkiä rattia paikoilleen ja pleikkaria tulille. Perjantaina otin muutaman kierroksen tyypit Red Bullista Istanbulissa mutta en sen enempää. Rata on onneksi yksi niistä joita on tullut aikaisemmin hinkattua aikalailla. Jälleen tavoitteena oli palkintopallisija, joka ei ollut mikään mahdoton tehtävä kun ottaa huomioon ainoastaan seitsemän auton selvinneen lähtöviivalle.

Aika-ajossa päätin vetää kaksi 3 kierroksen stinttiä. Lähdin liikkeelle kun aikaa oli suunnilleen 13 minuuttia. Tein parhaan aikani ekalla vedolla. Kun lähdin toiselle, unohdin laittaa alle uudet pehmeät renkaat. Suoraan takaisin sisään enkä sitten enää ehtinyt ajaa kuin yhden nopean, jolla parannusta ei tullut.

Kisassa lähtö sujui ihan mukavasti, vähän turhan varoen jarruttelin ekaan mutkaan mutta pidin kolmospaikan. Kisan ensimmäinen virhe tuli 7. mutkassa, jossa ahnehdin kaasulle liian aikaisin ja tein puolikkaan spinnin. Onneksi ajauduin sisämutkaan pois ajolinjalta enkä ilmeisesti aiheuttanut ylimääräistä hämminkiä. Sen jälkeen kuitenkin jo tiesi, että ilman ihmeitä voi olla turhaa yrittää ottaa kiinni Markoboytä ja Miccistä.

Ensimmäisen virheen jälkeen lähdin ajamaan letkaa takaa ja nousinkin pikku hiljaa sijoituksissa. Olisikohan ollut kierros 3 tai 4 kun pääsin 9. mutkasta Jaba82:ta paremmin läpi, tinttasin moottorin Fastille ja yritin päästä imuun. Pääsin iskuetäisyydelle neulansilmän jarrutukseen mutta jarrutin liian myöhään ja tein taas puolikkaan spinnin. Sama toistui muistaakseni juuri ennen varikkokäyntiäni kierroksella 7. Täysin identtinen tilanne, moottori Fastille, Jaba82:n imuun ja jarrutus samalla tavalla pieleen. Noissa virheissä ei kamalan montaa sekuntia palanut, mutta kuitenkin sen verran että kärkikaksikko oli taas kauempana.

Varikkokäynti meni nappiin. Sen jälkeen päätin ottaa pari kierrosta rauhallisesti, totutella kovempaan renkaaseen ja tarkkailla tilannetta. Olinkin sitten taas kolmantena ja rupesin miettimään taktiikkaa jolla saisi Micciksen kiinni.

Kisan loppu meni Miccistä kiinni ajaessa. Se yksi hänen virheensä antoi vähän toivoa, mutta eipä se ero siitä vähän alle viidestä sekunnista enempää kuihtunut. Ensimmäisellä sektorilla tosiaan taisin jäädä eniten ja sitten otin kolmannella kiinni, välillä toisellakin.

6 kierrosta ennen maalia päätin kokeilla vielä epätoivoisesti ajaa pari kierrosta moottori Fastillä jos sillä pääsisi iskuetäisyydelle, mutta ei se tuntunut vaikuttavan kierrosaikoihin erityisemmin. Joissain kohdin olin nopeampi ja sitten taas meni joitain paikkoja leveäksi kun oli enemmän vauhtia. Kisan toisen puoliskon ajan näytti siltä että pysyin Markoboyn tahdissa melkeinpä sekunnilleen, mutta toisaalta Markoboy varmaan lähinnä säästeli autoa, renkaita ja tarkkaili tilannetta samalla kun minä ajoin Miccistä kiinni hiki hatussa.

Tulokseen täytyy kai olla tyytyväinen kun sijoitus lohkon neljän parhaan joukossa vahvistui, mutta toisaalta jos olisi ehtinyt valmistautua paremmin, olisin ehkä säästynyt parilta tyhmältä virheeltä ja saattanut olla voittotaistossa mukana. Mutta tällaista tuli tällä kertaa, paremmin valmistautuen Montrealiin. :rolleyes:

Edit: Taisi muuten olla tähän mennessä tiukin kisa. Eikös meillä ole ollut joka kisassa voittajan ja kakkosen väli ainakin 25 sekuntia, nyt kolme parasta 15 sekunnin sisällä. :p
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Itsellä ehkä neljäs sija olisi voinut olla tänään mahdollinen, mutta sitten pari typerää spinniä ja putosin sijalle 5. jossa ajelin suurimman osan kisasta kunnes...

...itsekseni ajelin täysin rauhassa cruisella viimeistä kierrosta ja auto lähti käsistä viimeisessä mutkassa ja vielä qolazor meni ohi! Tuli sitten lahjoitettua pari pistettä siitäkin. Sillo otti pattiin.
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Pistetaulukko, tulokset ja seuraavan kilpailun tiedot päivitetty etusivulle.
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

En pääse sunnuntain kisaan, en ole kotosalla aikavälillä 15.30-22 sunnuntaina.
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

väliin jää kisa. tultiin just reissusta, joten hommaa piisaa ja virrat vähissä.
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Minulta puolestaan jää viikon päästä ajettava Valencia väliin työmatkan takia, joten isännöin tämän Kanadan.

KonsoliFIN F1 2010 / Lohko 2 / Kanadan GP / Kilpailu 21.11.2010 klo 19.30

- Aika-ajo alkaa klo 19.30.
- Ajetaan 15min aika-ajo ja 40% kilpailu dynaamisissa olosuhteissa.
- Luon huoneen klo 19.15 ja aloitan kutsujen lähettämisen. Jatkan tätä viiden minuutin välein kunnes kaikki kynnelle kykenevät ovat paikalla.
- Käytetään jälleen KFIN F1 Lohko 2 -keskusteluhuonetta. Ilmoittakaa myöhästymisistä sinne tai tähän ketjuun, ilmoituksen perusteella voidaan odottaa 15min.
- Mikit sallittuja, muttei pakollisia. Muistakaa muten käyttö.
- Kaikki avoavut sallittuja paitsi Brake Assist. Käytössä manuaaliset varikkokäynnit.
- Kanadan radalla pahin paikka on varmaankin ensimmäinen mutka, koska sen voi ajaa parilla eri linjalla ja siihen tulee aina ajettua vähän liian lujaa. Malttia ohitustilanteisiin jos pääsee mestarien muurilla kantaan!
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Perkele ku oli jo 5sec johto, ku miccis kävi jostain syystä ylimääräsel varkikkokäynnillä. niin piti sit mennä täräyttään siin hiusneulas kaiteeseen, ja etusiipi paskaksi. kierrosajat tippu yli sekunnilla samantien.
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

KonsoliFIN F1 2010 / Lohko 2 / Kanadan GP / Tulokset

Kilpailu

Sija / Kuljettaja / Auto / Lähtöruutu / Aika / Pisteet
1 / Miccis / Williams / 1 / 36:27.648 / 25
2 / akitus79 / Lotus / 4 / +2.5s / 18
3 / CamonFIN / Red Bull / 2 / +3.9s / 15
4 / artzi10 / Toro Rosso / 3 / +59.6s / 12
5 / Jaba82 / Renault / 5 / +62.4s / 10
6 / qolazor / McLaren / 4 / DNS* / 0
7 / samitzuFIN / Mercedes / - / DNS* / 0
8 / kepagt / Force India / - / DNS* / 0
9 / Markoboy780 / BMW Sauber / - / DNS* / 0
10 / Pqohi / Ferrari / - / DNS* / 0
11 / zse99 / HRT / - / DNS* / 0
12 / Hydrogen-_- / Virgin / - / DNS* / 0

DNF = Did not finish
DNS = Did not start
DSQ = Disqualified

En saanut aika-ajon tuloksia talteen koska tulin vasta session lopun jälkeen maaliin ja kameran muistikortti oli jäänyt täydeksi, en sitten siinä häslingissä saanut valittua sieltä mitään poistettavaa. Kukaan ei tietenkään varmentanut?
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

En tullut ottaneeksi tällä(kään) kertaa kuvia tuloksista. Varmaan täytyy jatkossa tehdä se, niin on tulos back up.

Olipa aikamoinen kisa! Yhdessä vaiheessä minä, Camon ja Akitus ajettiin ihan sekunnin sisällä toisistamme. Hienoa kilvanajoa oli siinä kohtaa.

Palatakseni hieman taaksepäin, niin aika-ajo onnistui omalla kohdallani varsin hyvin ja ajoin itseni paalupaikalle. Eroa kertyi Camoniin lopulta n. 0,7 sekuntia.

Kisassa eivät kaikki asiat sitten mennetkään kuin elokuvissa, vaikka lopputuloksissa ykkösenä komeilinkin. Ajoin nimittäin Kanadan radalla todella ahnaasti, joka johti joukkoon pieniä oikaisuja, jotka taas johtivat läpiajorangaistuksiin. Näitä rangaistuksia tuli lopulta jopa kolme kappaletta! Yksi johtui siitä, että jouduin väistämään Camonin spinnaavaa Red Bullia nurmikolle ja sain drive throughin siitä tilanteesta sääntöjenvastaisesta ohituksesta. Jos mukaan siis lasketaan oikea varikkokäynti, niin kaiken kaikkiaan vierailin varikkosuoralla neljä kertaa. :rolleyes:

Oli tuuria, että myös Camonilla ja Akituksella oli tässä kisassa omat ohjelmanumeronsa, sillä ilman sitä olisin ollut armotta kolmas lopputuloksissa. Kanada on kyllä makee rata, mutta piru vie siellä on helppo ahnehtia liikaa.
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Tämä oli taas yksi niistä minun vahvoista radoistani, palkintopallipaikka oli hakusessa. Kun lähtöviivalle saapui vain 5 autoa, elättelin toivoa voitostakin. Joka ei ollutkaan lopulta kamalan kaukana.

Aika-ajosta tuli kakkosruutu, ajoin mielestäni jo vähän yli omien kykyjeni mutta Miccis oli silti nopeampi. Lähtövaloista oli otettu etuveto pois, en tiedä yllättyikö Miccis siitä ja melkein pääsin haastamaan ykkösmutkaan. Otin ensimmäisen kierroksen alun kuitenkin sen verran rauhallisesti että Miccis pääsi heti muutaman sekunnin karkuun ja akitus79 oli pian takasiivessä kiinni.

Olikohan toisella vai kolmannella kierroksella kun tein virheen viimeisessä mutkassa. Ilmeisesti takapyörä osui vähän oikean puoleiseen korokkeeseen ja perä meinasi lähteä alta. Juuri ja juuri sain pelastettua siten etten kolauttanut kunnolla mestareiden muuriin. akitus79 meni kuitenkin siinä ohi ja alkoi kiskoa eroa. Samoin Miccis ajoi kärkipaikalla karkuun.

Suunnittelin varikkopysähdyksen kierrokselle 8, mutta renkaat tuntui keltaisinakin sen verran hyvältä että taisin käydä varikolla vasta kierroksella 10. Ennen sitä Miccis ilmeisesti kävi kärsimässä läpiajorangaistuksen ja nousin toiseksi. Kierroksella 10 kärkikolmikko oli yhtä aikaa varikolla. Mielestäni minun pysähdykseni oli paras, koska saavutin akitusta hieman ja sain hetkellisesti Miccikseen jokusen sekuntin eroa.

Sitten alkoikin se varsinainen kilpa-ajo. Miccis hiosti lujasti useamman kierroksen ajan, kerran oltiin vierekkäin kakkosmutkan ulostulossa, minä olin ulkopuolella ja etupyörä osui Micciksen kylkeen, ilmeisesti meinasi sen takia lähteä lapasesta mutta pääsi kuitenkin jatkamaan suoraan. Hetken päästä Miccis oli kuitenkin taas aivan perässä ja huomasin että saavutimme akitusta, muutamilla kierroksilla aika reilustikin.

Lopulta kierroksella 19 olimme kelanneet akituksen etumatkan kiinni ja päätin kokeilla ohitusta neulansilmään, joka vaikutti olevan akitukselle vaikein paikka. Laitoin moottorin Fastille kierroksen alkupuolella. Renkaat olivat tuntuneet jo parin kierroksen ajan siltä että ajoin aivan äärirajoilla, ja lopulta sitten ollessani aivan akituksen perässä 8. mutkan jarrutuksessa, tulin siihen hieman liian kovaa ja perä lähti alta.

Tietysti akitus ja Miccis pääsivät siitä selkeälle karkumatkalle, keräilin nurmikolla oman aikani eikä se yksi spinni riittänyt, taisin pyörähtää vielä toisen ja kolmannenkin kerran ennen kuin sain nokan taas menosuuntaan. Heti näytti myös käyneen niin että Miccis heilahti akituksesta ohi.

Lopussa olin 6-7 sekunnin päässä akituksesta, yritin parin kierroksen ajan ottaa eroa kiinni Fastillä mutta ei tuntunut olevan vaikutusta. Mitä siellä viimeisellä kierroksella kävi? Huomasin kakkossektorin alussa että akituksen vauhti on hidastunut selvästi ja toivoin että olisi vaikka bensa loppumassa, mutta ei kuitenkaan riittänyt kiinni ottamiseen.

Onnittelut Miccikselle voitosta, meni oikealle miehelle. Kun tippuu läpiajorangaistuksen takia muiden kuolevaisten tahtiin ja nousee sieltä vielä tiukkojen tilanteiden jälkeen voittajaksi, ei jää hirveästi epäselvää kuka oli nopein tänään. :) Ja ylipäänsä kiitoksia tiukasta kilpailusta, tämä oli minun ajamistani F1 2010 -verkkokisoista tähän mennessä selkeästi hienoin. Vaikka autoja olikin viivailla vaivaiset 5.
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Itse huomasin jo aika-ajoissa, ettei taida olla asiaa kilpailla sijoituksista. Päätinkin sitten vaan yrittää ajaa mahdollisimman ehjän kisan ja jättää itselle tyypilliset spinnailut pois. Onnistuinkin siinä hyvin, sillä tein vain yhden oma-aloitteisen spinnin, enkä siinäkään hajottanut autoa!

Aika kaukana ollaan kärkivauhdista, koska ajoin kuitenkin niin kovaa kuin pääsin, enkä käynyt varikollakaan kuin sen yhden pakollisen kerran. Silti jäin voittajasta reilun minuutin, joka siis vieraili varikollakin 4 kertaa :D

Noh, jos sitä tulis tasaisempia kisoja, kun laitetaan lohkojaot uusiksi.
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Niin ja tosiaan sanonpa vielä kun muistan - en pääse Valencian osakilpailuun ensi sunnuntaina. Eli isännöinti ja tulosten raportointi on sitten Pqohin, IcematSibin tai jonkun muun vastuulla.
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Montreal on yksi lempiradoistani ja itseasiassa mielestäni ensimmäinen hyvä rata koko kaudella. kahdeksaa ensimmäistä rataa inhoan ja se näkyi tuloksissa.

Aika-ajossa sitten vain yksi kierros onnistui ja se oli ensimmäinen kierrokseni. Muut kierrokset meni yliyrittämiseksi ja mutkia tuli leikattua hieman liikaa. Yksi kierros oli onnistua ja olin pääsemäs Camonin kannoille, kunnes näin toiseksi viimeisessä mutkassa Aksun Lotuksen spinnaaneena, menetin keskittymisen ja spinnasin.

Kisassa sitten sain melko hyvän lähdön, mutta Akitus pääsi ohi toisessa mutkassa pakottamalla mut hieman leveeks. Sen jälkeen sitten ilmeisesti Jaba törmäsi perääni ja spinnasin. Siinä sitten lähin ajamaan kiinni ja yliyrittämiseksi sekin meni ja spinnasin ylitettyäni hieman liikaa kanttaria ja etusiipi hajosi. Sitten menin hakemaan uutta ja otin kovat renkaat alle (Vasta 3. kierros), mutta varikkosuoralla rajoitin ei mennyt päälle, vaikka kuinka hakkasin ja annoin vahingossa kaasua, joten läpiajorangaistus rapsahti.
Kärsittyäni sen ero Jabaan oli jo 40 sekunttia. Siinä lähin ottamaan kiinni ja jonkin ajan päästä sainkin jo hänet kiinni. Pari kierrosta odotin hyvää ohituspaikkaa ja yhdessä välissä spinnautin hänet vahingossa vielä (sovitaan, että se oli kosto lähdöstä). Odotin kiltisti, että hän pääsisi takaisin edelle ja jatkettiin sit kilpaa. Suoralla sitten suuremman suoranopeuden avulla pääsin shikaanissa ohi.

Sen jälkeen keskityin vaan säästämään renkaita, sillä niillä oli jo ajettu paljon ja pitämään Jaban takana.
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Pistetaulukko, tulokset ja seuraavan kilpailun tiedot päivitetty etusivulle.

Sarjassa on nyt sellainen tilanne, että Markoboy tarvitsee seuraavasta kilpailusta yhden pisteen enemmän kuin Miccis ja CamonFIN tarvitsee 14 pistettä enemmän kuin Markoboy, jos haluaa vielä taistella mestaruudesta kauden päätöskisassa.

Valmistajien sarja on vielä avoin ja 5 tallilla on vielä mahdollisuus titteliin.

Mobile Chicane Racing tarvitsee seuraavan verran pisteitä varmistaakseen mestaruuden jo seuraavassa kilpailussa:

MCR - Energy Racing GP 31 pistettä enemmän
MCR - Fetus Racing 27 pistettä enemmän
MCR - S&B Racing 20 pistettä enemmän
MCR - Eagle Racing 17 pistettä enemmän
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Mitä, nytko se loppuu jo? :(
Kaikki parhaimmat radat jää pois
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

Mitä, nytko se loppuu jo? :(
Kaikki parhaimmat radat jää pois

tarkoituksena on laittaa lohkojaot uusiksi 9 kisan jälkeen
eli lohkojen...
sijat 1-4 -> lohkoon 1
sijat 5-8 -> lohkoon 2
sijat 9-12 -> lohkoon 3

Näin saadaan tasaiset lohkot "toiselle kaudelle" (eli kalenterin loput 10 kisaa). Tästä on keskusteltu muutama sivu taaksepäin ;)

edit. ja itseasiassa etusivulla on tarkempi selostus
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

tarkoituksena on laittaa lohkojaot uusiksi 9 kisan jälkeen
eli lohkojen...
sijat 1-4 -> lohkoon 1
sijat 5-8 -> lohkoon 2
sijat 9-12 -> lohkoon 3

Näin saadaan tasaiset lohkot "toiselle kaudelle" (eli kalenterin loput 10 kisaa). Tästä on keskusteltu muutama sivu taaksepäin ;)

edit. ja itseasiassa etusivulla on tarkempi selostus
Vielä täsmennyksenä tähän eli 2 kisaa jäljellä tätä kautta ja seuraavalla kaudella on loput 9 kisaa. Laitoin vaan spekulaatiota että markoboy voi varmistaa mestaruuden jo seuraavassa kisassa :p
 
Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2

En luultavasti pääse tänään, sillä tv päätti sanoa itsensä irti
 
Ylös Bottom