Vastaus: F1 2010 Online Lohko 2
Tämä oli taas yksi niistä minun vahvoista radoistani, palkintopallipaikka oli hakusessa. Kun lähtöviivalle saapui vain 5 autoa, elättelin toivoa voitostakin. Joka ei ollutkaan lopulta kamalan kaukana.
Aika-ajosta tuli kakkosruutu, ajoin mielestäni jo vähän yli omien kykyjeni mutta Miccis oli silti nopeampi. Lähtövaloista oli otettu etuveto pois, en tiedä yllättyikö Miccis siitä ja melkein pääsin haastamaan ykkösmutkaan. Otin ensimmäisen kierroksen alun kuitenkin sen verran rauhallisesti että Miccis pääsi heti muutaman sekunnin karkuun ja akitus79 oli pian takasiivessä kiinni.
Olikohan toisella vai kolmannella kierroksella kun tein virheen viimeisessä mutkassa. Ilmeisesti takapyörä osui vähän oikean puoleiseen korokkeeseen ja perä meinasi lähteä alta. Juuri ja juuri sain pelastettua siten etten kolauttanut kunnolla mestareiden muuriin. akitus79 meni kuitenkin siinä ohi ja alkoi kiskoa eroa. Samoin Miccis ajoi kärkipaikalla karkuun.
Suunnittelin varikkopysähdyksen kierrokselle 8, mutta renkaat tuntui keltaisinakin sen verran hyvältä että taisin käydä varikolla vasta kierroksella 10. Ennen sitä Miccis ilmeisesti kävi kärsimässä läpiajorangaistuksen ja nousin toiseksi. Kierroksella 10 kärkikolmikko oli yhtä aikaa varikolla. Mielestäni minun pysähdykseni oli paras, koska saavutin akitusta hieman ja sain hetkellisesti Miccikseen jokusen sekuntin eroa.
Sitten alkoikin se varsinainen kilpa-ajo. Miccis hiosti lujasti useamman kierroksen ajan, kerran oltiin vierekkäin kakkosmutkan ulostulossa, minä olin ulkopuolella ja etupyörä osui Micciksen kylkeen, ilmeisesti meinasi sen takia lähteä lapasesta mutta pääsi kuitenkin jatkamaan suoraan. Hetken päästä Miccis oli kuitenkin taas aivan perässä ja huomasin että saavutimme akitusta, muutamilla kierroksilla aika reilustikin.
Lopulta kierroksella 19 olimme kelanneet akituksen etumatkan kiinni ja päätin kokeilla ohitusta neulansilmään, joka vaikutti olevan akitukselle vaikein paikka. Laitoin moottorin Fastille kierroksen alkupuolella. Renkaat olivat tuntuneet jo parin kierroksen ajan siltä että ajoin aivan äärirajoilla, ja lopulta sitten ollessani aivan akituksen perässä 8. mutkan jarrutuksessa, tulin siihen hieman liian kovaa ja perä lähti alta.
Tietysti akitus ja Miccis pääsivät siitä selkeälle karkumatkalle, keräilin nurmikolla oman aikani eikä se yksi spinni riittänyt, taisin pyörähtää vielä toisen ja kolmannenkin kerran ennen kuin sain nokan taas menosuuntaan. Heti näytti myös käyneen niin että Miccis heilahti akituksesta ohi.
Lopussa olin 6-7 sekunnin päässä akituksesta, yritin parin kierroksen ajan ottaa eroa kiinni Fastillä mutta ei tuntunut olevan vaikutusta. Mitä siellä viimeisellä kierroksella kävi? Huomasin kakkossektorin alussa että akituksen vauhti on hidastunut selvästi ja toivoin että olisi vaikka bensa loppumassa, mutta ei kuitenkaan riittänyt kiinni ottamiseen.
Onnittelut Miccikselle voitosta, meni oikealle miehelle. Kun tippuu läpiajorangaistuksen takia muiden kuolevaisten tahtiin ja nousee sieltä vielä tiukkojen tilanteiden jälkeen voittajaksi, ei jää hirveästi epäselvää kuka oli nopein tänään.
Ja ylipäänsä kiitoksia tiukasta kilpailusta, tämä oli minun ajamistani F1 2010 -verkkokisoista tähän mennessä selkeästi hienoin. Vaikka autoja olikin viivailla vaivaiset 5.