Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mulla ainakin tuotti hemmetisti onkelmia noi jarrut, ku tuntuu, että joutuu aivan todella aikaisin alkaa jarruttamaan, että se pysähtyy, kokeilin jarruttaa kuten CE:ssä, niin aina meni pitkäks... Vai onko noiden eritallien jarruilla jotain eroa, kun ajelin Vörtsinillä eilen sen nelisen kierreosta :D

Jos varikko jutut on manuaalille asetuksista laitettu ni pitää kaasuttaa ja jarruttaa ite, muuten menee pitkäksi.

Tarviiko itse painella nappuloita, että vaihtuu renkaat ja tikkarimiäs päästää radalle?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Jarrutusmatkan pidentymiseen löytyy syy ihan oikeassa maailmassakin.
Sarjan virallisen jarruvalmistajan Brembon .pdf-tiedosto selventää jarrutusajan pidentymistä.

Tiivistettynä välitankkauskielto johtaa siihen, että painavammalla bensakuormalla auto painaa enemmän -> Jarrutusmatka pitenee.
Joten eikö tästä vedetä sitten johtopäätös, että Codemasters on onnistunut tekemään realistisen pituiset jarrutusmatkat?

Aiemmin olin epäileväinen pelin suhteen, mutta nyt, kiitos Nisun videon, ajattelin silti sotkea näppini F1 2010-peliin.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Kiinnostaisi tietää minkälaisia säätöjä käytät G25:ssa. Itse en niistä tiedä mitään, mutta ratin kyllä omistan.

Steering:
Deadzone 0%
Saturation 100%
Linearity 75%
Throttle:
Deadzone 0%
Saturation 100%
Brake:
Deadzone 0%
Saturation 100%

Force Feedback:
Environmental Effects 100%
Feedback Strength 100%
Wheel Weight 100%


Tuota ohjauksen lineaarisuutta joutui etsimään vähän (70/75/80) mutta mielestäni tuo 75 on paras. Ja forceissa tykkään siitä että on paljon vastetta niin kauan kun on pitoakin. Tuntui aina vaan paremmalta mitä suuremmalle laittoi ja lopulta ne oli kaikki täysillä. :rolleyes:
 
Itellä linearity sadassa dfgt:llä

Ja noi enviromentaalit on semmosia mitä en ainakaan pysty pitää yli 20:ssä
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Itellä linearity sadassa dfgt:llä

Ja noi enviromentaalit on semmosia mitä en ainakaan pysty pitää yli 20:ssä


Laittaisiks Mäksä nuo kaikki ratti asetukses näkyville? Itse saan pelin vasta ens viikon puolella. Niin ois kiva päästä samantien ajamaan kunnon asetuksilla, jottei tarvi montaa tuntia kuluttaa niiden kanssa räpläämiseen.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Tarviiko itse painella nappuloita, että vaihtuu renkaat ja tikkarimiäs päästää radalle?

Ei onneksi. Kuskin tehtävä F1:ssä on ajaa eikä vaihtaa renkaita. Mutta varikon nopeusrajoitin pitää itse pistää päälle ja ja painaa kaasua varikolla. Auto kyllä kulkee vaikkei kaasua paina, mutta hitaammin ja siinä menee aikaa. Sitten kun varikolle pysähdytään ni pitää jarruttaa, muuten menee pitkäksi ja varikkotyypit joutuu työntää sua vähä taaksenpäin ja siinäkin menee aikaa.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Melbournessa alko puolvälissä kisaa hirveä sade, mutta en viittinyt ajaa varikolle. 2 kierrosta meni viel hitaasti luistellen sitten kaasun painalluskin oli jo aika tehokas spinnaus-nappi.

Lopulta ajoin varikolle, jossa aikaa tuhlautui 4.4 sekuntia - täydellistä.

Lopussa palo pinna ajoin Petrovin perään, joka aiheutti joukko kolarit ja mun autosta vain eturengas vähän puhki.. niin helposti maaliin.

Ei apuja - Interi vaikeus - pädi, sijoitus 40% kisassa 6:s , minulle tuotti pientä hymyä.
 
En oo nyt kotona et illal voin laittaa ne tarkemmin, mut ulkomuistista

Deadzone 0
Sit linearity ja Öö saturation? Ne on sadassa, polkimet on oletuksella.

Sit forcet on silleen et ne neviromentit on 20:ssä dfgt:llä, muuten koko kerrostalo rämisee (näähän on peliin tehostettuja juttuja joita oikeasti ei ole) ja sit forcet sekä weight on sadassa
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mitä väliä tuolla lineaarisuudella on? Itsellä dfgt:ssä 40% ja hyvin pelaa.

Sitten muuta:
Ai että osaa ottaa pattiin tuo sepangin rata. Pelin ajolinjoissa jarrutuspaikat aivan liian myöhään ja muuten ei sitten saa hyviä kierroksia. Perun sanani että peli olisi liian helppo nimittäin bahrainissa vasta 22 ja australiassa 24.

Taisin löytää bugin, en ole varma:

Australiassa noudatin CM poikien ohjetta ja menin oikeata varikkostoppia aikaisemmin varikolle. Noh muutama kierros myöhemmin pyydettiin taas sisään kun se oikea stoppi tuli. Luulin että jaa tässä onkin 2 stoppia mutta muut eivät tulleet...


Nettipelistä:
Aivan käsittämättömiä idiootteja liikenteessä. Tätä en tule muuten kuin priva matseissa vetämään koska publilla on vain aivottomia apinoita liikenteessä.


Sitten vielä toinen bugi nettipelissä:

Oli 10min aika-ajot custom sessiossa Australiassa. Ensimmäinen kunnon kierros melbournessa ikinä päättyi aikaan 1.19.071. Mietin että johan on kierros ajat tässä perseelleen ja koitin parantaa jos menisi paremmin. Eihän sitä millään saanut alle 1.30.00 ja sain paalun 10sec erolla. Onko kyseessä bugi vai voiko todella vetää noin kovaa? Sanokaas samalla mitä itse olette saaneet melbournessa.


Ja sitten vielä kysymys:

Mistä näkee kisa strategian? Eli siis mistä voi ennen kisaa nähdä, milloin pitää mennä varikolle?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Myffe, kisa-"aamuna" , puhu sille rengasäijälle, sen alin juttu on Kisa taktiikka. Sieltä laitat sen 1 stopin vaikka 2kierrosta myöhemmäksi niin johan homam pelittää.

Peliin on alkanut tottua, kyllä on huippu peli.

Korean rataa ajelin aamulla ekaa kertaa, aika Malesia/Abu Dhabi sekoitus tuli mieleen.

Sekavat mietteet pelistä. Hiton vaikea ainakin perusnobolle, toisaalta haastava ja jännittävä kisa.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mistä näkee kisa strategian? Eli siis mistä voi ennen kisaa nähdä, milloin pitää mennä varikolle?

Kun istut varikolla ennen Racea niin meet siihen vasemmalle Tyres kohtaan. Siellä on alimpana Race Strategy ja sielä voit valita millä renkailla lähet ja millo tuut stoppeihin.

On kyllä hyvä ja haastava peli. Aika-ajoissa tulee sijoja 17-21 ja kisoissa 17-24 .. ei millään riitä itellä taidot parempiin sijoihin.. ja jos kerranki spinnaa kisassa nii se on sit melkein aina siinä. Australian kisassa kävin itse vain kerran varikolla ja yllätyin kun AI kuskit kävi vissiin kaikki kahesti vaihtamassa renkaat. Nousin siinä sit sijalta 22 -> 17 : )

Malesiassa tuli diskaus kun jymäytin vahingossa Rubinhon ilmalentoon suoralla.. En nähny Williamsia takasuoralla ja lähin vaihtamaan ajolinjaa ja rubenssi oliki siellä ja sit se jäi mun auton ja seinän väliin ja lähti volttisarjaan. Erittäin hianon näköne mälli vaa siitä sit tuli diskaus.. kun oli pohjalla jo muuta törttöilyä mulla.. :p

Pakko huilia välillä pelaamisesta kun niska kipeytyy..
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Onhan sitä kunnon formulapeliä saanut odotella sitten F1 97 jälkeen konsoleille aika kauan, mutta odotus on vihdoin palkittu sillä F1 2010 on paras "simulaatio" tästä lajista johon olen koskenut. Pelkäsin että codemasters tämän pelin sössii koska niin Dirt että Grid olivat todella isoja pettymyksiä, eihän tämä täydellinen ole mutta paljon tärkeitä asioita on onnistuttu tekemään todella oikein. En voi kisoista mitään sanoa koska takana vasta 2 harjoitukset ja pari online peliä mutta ajotuntuma on ainakin onnistuttu tekemään todella hyvin mielestäni, auto on todella vaikea pitää menosuuntaan jos ajaa väärin mutkista tai painaa kaasua liikaa. Toisiksi vaikein taso on aivan liian helppo joten täytyy toivoa että vaikein taso ei sitten taas ole liian vaikea ettei tarvi laittaa ajoapuja päälle. Vauriomallinnus on kyllä aika skeidaa mutta kuten sanoin niin ei tämä täydellinen peli ole. Täytyy ajaa eka kisa ja katsoa miten peli ja tekoäly silloin toimii koska se nyt on suurin huolenaiheeni edellisen formulapelin jälkeen jossa A.I oli täysin olematon.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Ei tuo voi olla mahdollista.. :D

No en tiedä että minkälainen ratajeesus itse olet, mutta mitä noita nettiskaboja on ajellut niin samalla tavalla siellä muutkin pyörii, yleensä selviän aina 8 pelaajan startissa kolmen sakkiin, kun muut ajaa vielä huonommin.

Onhan se hienoa tehdä peli mitä ehkä 10% ostaneista osaa pelata :center:
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mites sitten nuo muut bugit sun muut? Mitä aikoja vedätte australiassa?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Minua ei haittaa yhtään ettei peli vielä tullut viikonlopuksi Verkkokaupan kalasta. Jää aikaa seurata futista ja muuta urheilua. Ensi viikonloppuna ehtii sitten pelaamaan kunnolla.

Mulla on Logitech G25. Siinä h-kaaviossa vaihdekeppi heiluu kakkos- ja nelosvaihteella tosi paljon (n. 1cm) sivusuunnassa. Onko muilla samaa "vikaa"?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

joo legend on kyllä semmonen et ei millää lotuksella pärjää.malesias 23 sija ku yks keskeytti et ei voi oikee mitää ku ei se vaa kulje mihinkää..
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

onko kellään tietoa mites toi pyörien vaihto varikolla menee ja voiko siihen ite mitenkään vaikuttaa kesken kisan?
kun just ajoin shanghain osakilpailun ja ennen kisaa luvattii sadetta ja otin märänkelin renkaat ja johin kisaa startista niin pitkään kun sade lakkas ja rata kuivu mut sitte kaikki muut haki kuivan kelin pyörät ja ite meinasin että ajan loput 10kierrosta ja kaula oli joku 30sec+ siin vaihees mut eihän se pitäny, rupes kärkiautot tulemaa ohi ja meinasin että käyn varikolla vaihtaa pyörät et jos nyt ees 10 sakkiin kerkeis, no sisäänmeno kierroksella rengas puhkes ja kun kävin siellä varikolla ne vaihto uuden samanlaisen renkaan puhjenneen tilalle ja siin vaihees tiesin et peli on pelattu mut tulin sit seuraaval kierroksella uudestaan pehmeiden renkaiden toivossa mut ei, ne lyö uudet märän kelin renkaat? eli npc varikolla ei vissiin oo mitään käsitystä miten niitä pyöriä tulis vaihtaa eikä omaa race strategyy voi mitenkään kesken kisan muuttaa? loppuenlopuks toisiks viimesenä maaliin ja fiilis on se et käytin ton 30kierroksen kisan (n. tunnin?) taas niin turhaan kun joku yks npc ei osannut hommiaan. ei sen puoleen et aivan mahtavahan toi peli on mutta hajottaa tommoset. tosin omaan piikkiinhän toi varma voitto meni kun ei märänkelin pyörät kestä kuivalla säällä mutta niitä ei voi edes vaihtaa kesken kisan jos on märänkelin strategia ja pyörät alunperin alla?
 
Ylös Bottom