Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

No huh huh.. kyllä pistää vihaks toi monaco video.. Itelle ei oo kyl muita bugeja sattunu eteen. Haluisin kyllä uskoa, et bugi on vaan tos ajanotossa, eikä siinä ettei auto ajaisi radalla. Toisaalta miks uusintamoodissa ei voi kuvata muita autoja? :( Tai itse en ainakaan sellaista nappia ole löytänyt. Tämä puhuisi hieman kyllä tuon karmivan vaihtoehdon puolesta... Harmittaa sinällään, koska muuten peli on tarjonnut ihan kelpo viihdettä. Jopa tälläselle perus noviisikuskille, joka viimeks on pelannut formuloita PC:llä joskus GP2 aikaan eli oisko jotain 14vuotta sit :D
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Muutamien ilmoitettujen bugien jälkeen harkitsin vielä pelin hankkimista, mutta kerta tekoälykin on perseilty Codemasterin puolelta tarkoituksella niin jää satavarmasti väliin. Täytynee pelata muutama kisa F1 Challenge 99-02:sta näin kovimpaan formulahimoon sillä tuon jälkeen en ole pelattavassa kunnossa olevaan formulapeliin törmännyt.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Kyllä ne autot siellä radalla oikeasti ajaa... Karttakin näyttää missä autot kulkee. Ajan otto perseilee vain täysin. Onhan se huomattu nettipeleissäkin, missä sain ekalla kierroksella 20sek. paremman ajan kuin kärjessä oleva. itse taisin olla silloin viidentenä. Ja mm. Singaporessa pystyy näkemään toiselle puolelle rataa yhdessä kohtaa, ja kivasti ne autot siellä ajelee.
Editiä: muutamia typoja
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Kyllä ne autot siellä radalla oikeasti ajaa...

No tämä teksti toi vähän uskoa tähän peliin. Ehkä meitä ei sittenkään huijata. Tai siis eihän minua vielä ole kukaan huijannut, kun en peliä omista :) Jos kyse on vain ajanottobugista, niin tuo saattaisi olla korjattavissa päivityksellä.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Kyllä ne autot siellä radalla oikeasti ajaa... Karttakin näyttää missä autot kulkee. Ajan otto perseilee vain täysin. Onhan se huomattu nettipeleissäkin, missä sain ekalla kierroksella 20sek. paremman ajan kuin kärjessä oleva. itse taisin olla silloin viidentenä. Ja mm. Singaporessa pystyy näkemään toiselle puolelle rataa yhdessä kohtaa, ja kivasti ne autot siellä ajelee.

Täytyy osallistua tänne ps3 puolelle kanssa. Yllä olevan kanssa täysin samaa mieltä asiasta. Se on ajanotto joka kusee ja kunnolla. Mä ainakin suosittelen että ei ton takia kannata jättää peliä hyllyyn jos on harkinnut ostamista. Itelleni toimii loistavasti tämä peli, jonkin sortin formulafanina. Kuitenkin tullut tahkottua tota uraa jo kymmenen kisan verran ja täytyy sanoa että on oikein loistava peli kyseessä, tietenkin pieniä vikoja on mutta itse en ainakaan ole vielä törmännyt täydelliseen peliin missä ei olisi jotain naputtamista.
 
Niin ja mitä väliä ajaako ne siellä radalla vai ei, kuitenkin ne on scriptattu et sillon ja sillon tulee virheitä, muuten tulee tietynlaisia kierroksia, ei se muuta sitä omaa ajoa mitenkään
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Voi myös olla, että ne autot kiertää sitä rataa, mutta niillä ei ole sen kummempaa merkitystä kilpailun kulkuun. Ne on ainoastaan liikkuvia shikaaneita ja täytettä radalla. Eli niiden kierrosajat voi olla jotain aivan muuta, kuin ajanotto näyttää ja kilpailun lopputulokset aivan muuta kuin voisi olettaa. Saa nyt nähdä, kunhan vähän enemmän tietoa tulisi asiasta.

edit.

Niin ja mitä väliä ajaako ne siellä radalla vai ei, kuitenkin ne on scriptattu et sillon ja sillon tulee virheitä, muuten tulee tietynlaisia kierroksia, ei se muuta sitä omaa ajoa mitenkään

Jos peli toimii sillä tavalla kuin nyt on pelätty, niin kilpailun ajaminen on sama kuin ajaisi time trialia, jossa peli arpoo välillä eteen kilpailijoita, joita ohittamalla voi nousta sijoituksissa ylöspäin. Mm. varikkotaktiikat muuttuvat myös aika lailla turhiksi, kun AI:n ei välttämättä tarvitse varikolla käydä ollenkaan.

Aika erikoista on myös se, että jos vaikkapa Red Bull tai Ferrari onnistuu jotenkin jäämään kisassa viimeisille sijoille, sen kierrosajat muuttuvat yhtä hitaaksi kuin Lotuksilla tqai Virgineillä normaalisti. Jos taas Lotus on kärkijoukoissa sen kierrosajat nousevat samalle tasolle kärkiautojen kanssa..
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Kyllä ne autot siellä radalla oikeasti ajaa... Karttakin näyttää missä autot kulkee. Ajan otto perseilee vain täysin. Onhan se huomattu nettipeleissäkin, missä sain ekalla kierroksella 20sek. paremman ajan kuin kärjessä oleva. itse taisin olla silloin viidentenä. Ja mm. Singaporessa pystyy näkemään toiselle puolelle rataa yhdessä kohtaa, ja kivasti ne autot siellä ajelee.
Editiä: muutamia typoja

Juuri näin, kukahan tänkin jutun keksi?? Ajanotto sukkaa aika-ajoissa ja muutenkin välillä, bugi-korjaukset peliin, niin vot, hieno on, vanha simumieskin on onnensa kukkuloilla, konsolien historian paras F1 peli ever!! :)
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Joo onhan sitä kierroksellakin ohiteltu AI kuskeja, joten ainakin silloin ne oli ihan todellisia.
Mutta tosiaan ainakin tuo ajanotto bugaa pahasti.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Kyllähän tuohon feikkitekoälyyn aika uskottavat perustelut on olemassa. Onko kukaan ennen tätä pelannut ajopeliä, jossa aikaeroja muihin kuljettajiin ei ole nähtävillä? Tuo on aika tärkeä ominaisuus ajopelille ja ainoa järkeenkäypä syy tuon puuttumiseen lienee se, että muut eivät siellä oikeasti kilpailua aja. Muitakin perusteluita tuolle epäilylle löytyy sen verran, että ei se ihan uskomattomalta kuulosta..
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Kyllähän tuohon feikkitekoälyyn aika uskottavat perustelut on olemassa. Onko kukaan ennen tätä pelannut ajopeliä, jossa aikaeroja muihin kuljettajiin ei ole nähtävillä? Tuo on aika tärkeä ominaisuus ajopelille ja ainoa järkeenkäypä syy tuon puuttumiseen lienee se, että muut eivät siellä oikeasti kilpailua aja. Muitakin perusteluita tuolle epäilylle löytyy sen verran, että ei se ihan uskomattomalta kuulosta..
Jep ja replaytä ei voi kattoo muitten näkökulmasta. Melkein jokasessa F1 pelissä on pystyny tai sitten codemasters on unohtanu, mutta kyllähän tuo aika hyvältä teorialta kuulostaa selvittää monen monta asiaa.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Koitin tuossa vähän testailla tuota tekoälyän käyttäytymistä, mutta en nyt mitään kovin konkreettista onnistunut saamaan irti.

Ajoin kolmen kierroksen kisan Australiassa ja ensimmäisen kierroksen alussa kiilasin Liuzzilta etusiiven irti. Jättäydyin sitten itse viimeiseksi ajelemaan kauas muista. Liuzzi meni kyllä ihan kiltisti varikolle ensimmäisellä kierroksella toisiksi viimeiseltä sijalta. Tuli sieltä myös pois toisiksi viimeisenä kun itse ajelin edelleen noin kävelyvauhtia. Maalissa autojen väliset aikaerot olivat jakautuneet aika tasaisesti ja toisiksi viimeinen eli Liuzzi oli jäänyt kärjelle 40 sekuntia. Edellä ajavista Liuzzi oli kuitenkin vaan 4 sekunnin päässä, joten melkoista vauhtia on Liuzzi ajellut edellä ajaviin nähden, kun kirinyt noissa kahdessa kierroksessa lähes varikkostopin verran eroa kiinni.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Jep ja replaytä ei voi kattoo muitten näkökulmasta. Melkein jokasessa F1 pelissä on pystyny tai sitten codemasters on unohtanu, mutta kyllähän tuo aika hyvältä teorialta kuulostaa selvittää monen monta asiaa.
Sehän johtuu siitä, että EGO-pelimoottorilla ei voi AI:n menoa katsoa. Sama homma oli siis Dirtissä ja Gridissä. Olikohan AI niissäkin sitten tällä tavalla feikattu?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

[All] Confirmed Race AI is Phoney - Page 8 - Codemasters Forums
GeorgeL9 sanoi:
I just tired this at the hairpin after the long back strait in China. Parked my car up right on the apex. Vettel then came in and practically stopped, clipping my front wing as he turned around me. His time then came up as provisional pole and (well it was the first lap in the session) marginally quicker than the one he'd posted in Q1. Proves the theory about AI qualifying times being fabricated as being 100% accurate.
En osta mitään Codemastersin kehittämää peliä ainakaan seuraavaan viiteen vuoteen.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Jes, vielä en ole edes ennakkotilattua peliäni saanut ja paljastuu pelistä näin paljon paskaa. Kieltämättä tappaa jo etukäteen peli-iloa kun tietää ettei AI ajelekkaan radalla laisinkaan, ja muutakin huijausta ilmeisesti tapahtuu enemmän kuin tarpeeksi :mad:
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Joo tuon ne on Codemastersilta jo itsekin myöntänyt, että harjoituksissa ja aika ajoissa ei radan tapahtumilla ole mitään merkitystä, vaan ajat syntyvät itsestään. Nyt on enää epäselvyytenä onko sama homma kisassakin..
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Silti tulee hyviä vääntöjä AI:n kanssa, että mitä tuo nyt haittaa?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Tässä alkaa jo ymmärtää miksi GT5:sen teko on kestänyt ja muutaman vuoden. Se tuskin julkaistaan yhtä bugisena:rolleyes:. Eikö viime vuoden versiossa wiille ollut kyseisiä ongelmia vai oliko kyseessä täysin eri "pelimoottori". Kisoissa kyllä jonkin verran haittaa kun ei tiedä tarkalleen muiden autojen eroja ja sijoituksia, jos edes siis ajavat omaa kisaansa, vaan pudotetaan sopivasti aina oman auton ympärille.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

-----------------------------------------------
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Tässä alkaa jo ymmärtää miksi GT5:sen teko on kestänyt ja muutaman vuoden. Se tuskin julkaistaan yhtä bugisena:rolleyes:. Eikö viime vuoden versiossa wiille ollut kyseisiä ongelmia vai oliko kyseessä täysin eri "pelimoottori". Kisoissa kyllä jonkin verran haittaa kun ei tiedä tarkalleen muiden autojen eroja ja sijoituksia, jos edes siis ajavat omaa kisaansa, vaan pudotetaan sopivasti aina oman auton ympärille.

Viime vuoden peli oli vissiin ihan eri firman tekemä, Codemasters ainoastaan julkaisi sen. Ei siis mitään tekemistä tämän kanssa.

Aika häiritsevää varsinkin kun nämä häntäpään autot pysyvät vaivatta muiden mukana...

CM:n foorumeilta jällen:
"It seems like drivers on the track have no reference to the actual performance of their cars and are getting the race pace from the position they are in. To test this follow around the backmarkers until the top cars pit. You will then see the HRT lapping at the leaders pace."

Järkevästi hoidettu tämäkin Codemastersilta.. :rolleyes:
 
Ylös Bottom