Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Kiitos vastauksista:) joo tallikaverini on trulli ja se näkyy punaisena. Massa näkyy jostain syystä sinisenä. Myös haastatteluissa kysellään massasta. Nii ja massan tulokset näkyy mustalla pohjalla. en tiedä sitten mitä meina...

Ne kysyy jossain vaiheessa, että kuka sun pahin vastustaja on :rolleyes:
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Voiko kukaan neuvoa vähäsen tuossa auton säätämisessä itse kisaan. Aika-ajoissa olen ajanut netistä kopioiduilla säädöillä ja sijoittunut aika-ajoissa hyvin, mutta kun noita säätöjä käyttää itse kisassa, niin renkaat ovat piloilla jo muutamassa kierroksessa. Mimmoisia säätöjä pitäisi siis käyttää itse kisassa?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Nyt on ilmeisesti ensimmäinen suhteellisen virallinen vahvistus tullut, että patchi on pelille tulossa. Eipä tuo nyt tosin kellekään varmaan yllätyksenä tule.. Lisätietoja odotellessa. :)
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Nyt repesin. Ajoin Monzassa kisaa. Pyörähdin ja Hamilton pääsi edelle, itse olin Kovalainen - Erillinen kisa - Joku vaikeus.

Eli olin vain pääsyt vahingossa Hamiltonin stopin takia eteen ja sitten se kiri hirveää vauhtia. Sitten kun se meni ohi ja ei heti päässyt karkuun radiosta kuuluu: Ohitat hänet helposti, antaa palaa. 2 kierroksen jälkeen ero oli jo 10sekkaa.

Kyl se radiossa on minusta eniten vikaa, tallipäällikkö puhuu mitä sattuu. Jos tahdotte aivan aitoa ajoa, menkää ajaa vaikka Kartingia.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Voiko kukaan neuvoa vähäsen tuossa auton säätämisessä itse kisaan. Aika-ajoissa olen ajanut netistä kopioiduilla säädöillä ja sijoittunut aika-ajoissa hyvin, mutta kun noita säätöjä käyttää itse kisassa, niin renkaat ovat piloilla jo muutamassa kierroksessa. Mimmoisia säätöjä pitäisi siis käyttää itse kisassa?
En tiedä onko kuinka moni tajunnut, mutta pelissähän ei sinänsä ole säätöjä. Pelkkää tweakkausta. Joka radalle on valmiina setupit, ja sitten niitä vaan hiukan hiotaan pelin omilla säädöillä. Ei ratojen säätöjä voi vertailla keskenään. Esim. Monacossa ja Monzassa on ihan eri skaalalla suurinosa säädöistä. Että Monzan 11 siipi ei ole sama kuin Monacon 11 siipi. Vois melkein kuvitella, että jos siivet olisi välillä 1-50, niin Monacossa on siivet välillä 39-50 ja Monzassa 1-11.

Quick tunesta vaan eniten dry-päälle, niin pärjää.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

On se sanottava kaikkien omien soraäänienkin jälkeen, että mahtava peli tämä on pidemmän päälle. Viikonloppuna jäi ajot vähille ja siksi tuntui vaikealta, nyt löytyi täydelliset vaikeustaso/ajoapu-setit ja nyt on kaikki kohdillaan.

Aloitin uran alusta ja Bahrainissa Virginillä aika-ajossa 19. ja kisassa 10. ohitettuani Sutilin vimpalla kierroksella. Olin ajanut Sutilin perässä jo pari kierrosta ja renkaat olivat alkaneet kulua aika nopeaan tahtiin. Mahtava fiilis kun pääsi ja ohi ja viimeiselle pistesijalle. Ei ehkä kovin realistista, mutta pääasia, että meno on nautittavaa ja kuitenkin haasteellista.

Bugienkin suhteen on tuuri käynyt, kun on pystynyt ne kaikki välttämään ilman suuria kompromisseja. Ei tästä voi kuin pitää! :D
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Päätin kokeilla keskimmäistä vaikeustasoa urassa...paalu tuli helposti.

Kisassa johdin ja alonso tuli ihan imusta kakkosena varikolle.

Kuitenki nvarikolta lähdin niin olin kolmas, aivan hamiltonin perässä, ohitin sen helposti ja sit alonso oli kärjessä :S WTF...

maalissa eroa oli 30sek vaik otin sitä kokoajan 3sek kiekalla kiinni, eli se spawnas varikkopysähdyksel puolkierrosta eteen.

sit yksittäises gp viikonlopussa oli välikeli, sit sade lakkas...glock tms ajo mun edellä välikelin renkailla...sit ohitin sen, pari kolme mutkaa myöhemmin se ohitti mut taas...PEHMEILLÄ RENKAILLA!!!! siis wtf, kesken kierroksen muuttu alle toiset renkaat..sit se meni ohi ja helposti karkuun...just näin CM
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Nyt repesin. Ajoin Monzassa kisaa. Pyörähdin ja Hamilton pääsi edelle, itse olin Kovalainen - Erillinen kisa - Joku vaikeus.

Eli olin vain pääsyt vahingossa Hamiltonin stopin takia eteen ja sitten se kiri hirveää vauhtia. Sitten kun se meni ohi ja ei heti päässyt karkuun radiosta kuuluu: Ohitat hänet helposti, antaa palaa. 2 kierroksen jälkeen ero oli jo 10sekkaa.

Kyl se radiossa on minusta eniten vikaa, tallipäällikkö puhuu mitä sattuu. Jos tahdotte aivan aitoa ajoa, menkää ajaa vaikka Kartingia.

Siinähän se pelin kuminauhatekoäly vaan esiintyy kaikessa komeudessaan. Eli tekoälyauton kun päästää tietyn matkan päähän, niin sillä yhtäkkiä kierrosajat nopeutuukin melkoisesti.

Radiossa on kyllä vikaa melkoisen paljon, mutta sen ongelmat nyt on varsin pieniä verrattuna muihin pelin ongelmiin.


Päätin kokeilla keskimmäistä vaikeustasoa urassa...paalu tuli helposti.

Kisassa johdin ja alonso tuli ihan imusta kakkosena varikolle.

Kuitenki nvarikolta lähdin niin olin kolmas, aivan hamiltonin perässä, ohitin sen helposti ja sit alonso oli kärjessä :S WTF...

maalissa eroa oli 30sek vaik otin sitä kokoajan 3sek kiekalla kiinni, eli se spawnas varikkopysähdyksel puolkierrosta eteen.

sit yksittäises gp viikonlopussa oli välikeli, sit sade lakkas...glock tms ajo mun edellä välikelin renkailla...sit ohitin sen, pari kolme mutkaa myöhemmin se ohitti mut taas...PEHMEILLÄ RENKAILLA!!!! siis wtf, kesken kierroksen muuttu alle toiset renkaat..sit se meni ohi ja helposti karkuun...just näin CM

Auts.. Tuo kyllä taas pikkuisen tuo lisää uskoa niille feikkitekoälyepäilyille..
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Misähän tallissa Mäksä ajelee... itse Neitsyellä ja visusti viimeisenä :(
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Noniin nyt peli käsissä ja uraa HRT:llä ja tottakai täysmittasilla kisoilla :D
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Siis lotuksella meen ja normisti oon 16-24 sijoilla mut laskin nyt Vaikeustason yhden kisan ajaksi tohon int. Tasolle ni olin toinen helposti, voitto ois ilman spawnausta tullu

Just... meil on sitte varmaa eripelit, meinaa mä en mitenkä saa hyvää sijoitusta aika-ajoissa ja kisoissa tekoälyttömyys menee kokoajan ajouralla, eikä väistä yhtään...
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

[video=youtube;u0BBTXpeGQs]http://www.youtube.com/watch?v=u0BBTXpeGQs[/video]

On kyllä mielenkiinto yksinpeliin lopahtanut täydellisesti. Ei vaan tämmöisten videoiden jälkeen innosta tuhlata yli tuntia elämästä tekoälyä vastaan kilpailemiseen, kun sen kilpailemisessa näytäisi tosiaan olevan aika paljon mätää.. Steve Hood sanoi twitterissä, että tekoäly kilpailuissa ei olisi feikki, mtta vähän vaikea uskoa, ennen kuin kaikkiin näihin ihmeellisyyksiin saadaan joku järkevä selitys..
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mitkä on tässä pelissä rattien noi normisäädöt? Menin säätelemään noita, enkä saa niitä enää defaulteiksi :mad:
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Jossain toisessa videossa taisi olla Renaultilla sama homma ja samassa kohti samaa rataa. Että liekö sit vika tuossa mutkassa? Aika perseestähä tuo on :confused:

Sain hetki sitte tähän asti parhaan kisani päätökseen, Kiinan GP. Aika-ajossa oli 13. kun kesken toisen session rupes vettä tihkuun ja ajat ei enää parantunu. Normaalisti oon erittäin huono tuolla Kiinan radalla mut nyt meni iha ok.

Kisan alussa sit lähettii täysillä sadekelin renkailla, hirveä kaatosade. Lähin iha hyvi matkaan mut spinnasin ekalla kiekalla ja tipuin sijalle 21. Sieltä sitte huomasin että mun vauhti riittää yllättävän hyvin ja nousin kierros kierrokselta aina 16. sijalle asti. Sitten muut syöksyivät varikolle hakemaan välikerin kumeja ja ite päätin jatkaa kun rata oli vieläki erittäin märkä. Samoin teki kisan kärki kolmikko/nelikko.

Noh nousin siinä kivasti parin kierroksen aikana muitten stopatessa sijalle 4. Sit ajelin siinä ja huomasin että oli oikea päätös jatkaa täysillä sajekumeilla kun kellotin jatkuvasti pari sekkaa nopeempaa aikaa ku takana olevat. N. 11-10 kierrosta ennen maalia ajolinja rupes kuivumaan ja porukka syöksy taas varikolle hakeen slicksejä. Ite myöhästyin n. 100 metriä ja jouduin ajaan täyden kiekan suht kuivalla radalla tuhoten renkaani.

Lopulta pääsin varikolle ja vaihoin pehmeet renkaat alle kun muilla tais olla kovat. Varikolta palasin kisaan sijalle 9. ja hirvee lössi takana jonossa Buemin johdolla. Mut sit ilokseni huomasin että pehmeet renkaat toi etua ja ne ei saanu mua kiinni. Kisan loppuun sit ajelin jatkuvasti samaa aikaa ku ne ja ero pysy muutamassa sekunnissa suunnilleen.. Ja nousin yhden sijanki ku Massa spinnas edeltä.

Maaliin siis lopulta sijalla 8. ja paras suoritus tähän asti! Viimiset 8 kiekkaa ootin vain kauhulla että millo se rengas pamahtaa tai jotain vastaavaa :cool: Mut hyvin meni.

Aivan mahtava peli kyllä kyseessä.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Ei jumaliste noita ***** äpäriä tuolla netissä! Ei pääse oikein ajamalla ohi niin täytyy ajaa päälle. Noita pitäis leipoa lättyyn ja huolella prkl:mad:

Joo, tänään kokeilin tätä peliä ja pelkkiä publa servereitä...

Osassa oli suht hyvää ajoa kunhan ensin päästi kaikki ykkösmutkaan edelleen ja ohitti niistä noin puolet kun ne veti itsensä pöpelikköön..

Sit ohitustyyli näyttää olevan selkeä, päälle ja ohi. Aina tuli joku pusu tms jonka jälkeen olin kaiteessa ja mulla luki rangaistus "caused collition" ja pusuttaja häipyi horisonttiin. About joka toisessa kisassa oli 10 sek rangaistus lopussa.

Mukavaa oli ajella lotuksella kun autoissa oli se 2010 tasot ja olla kisassa joku 4-6 12 joukossa...eikä sen takia et olisin nopea vaan kun muut oli pöpelikössä enempi kuin minä.

Selkeästi tämä on kaveriporukan peli jossa voidaan jutella säädöistä ja ajella egual autoilla jne.

Illan kruunasi kyllä se, kun kesken kisan muut poistui ja jäin jonkun 13vee gangstan kanssa serverille ja musta tuli kesken kisan hosti. Kun kisa loppui ja seuraava lobby latatui, tuli heti iloinen viesti "you F*cking cheater, you turned the brake assists on, cheater".... kun ilmeisesti serveri avaa kaikki ne optionit kun hosti vaihtuu. ilmeisesti taisi sitä harmittaa kun spinnasi ja mä kerkesin sen edelle kisassa... mutta onneksi sain kuulla että hänellä on hyvä elämä ja mun cheattaajan pitäis hommata oma jne..

ELi, verkkopeli on suht hyvin rokkaavaa, parhainta kaveriporukassa.
Olisivat voineet kopioida Dirt 2:sen hosti optiot ja siihen vielä lisäksi Toca peleistä sen, säätäminen kielletty/sallittu option..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

nyt kun pelin sain niin täytyy todeta että eihän siitä mitään tule kun olen niin onneton siinä :) no harjoitus tekee mestarin.

Peli vaikuttaa olevan aivna loistava, mutta Vauriomallinnus kusee aika pahan oloisesti, Ajoin radalta ulos ja kun olin tulossa radalle niin spinnasin siinä vähän niin että toinen auto kolahtaa suoraan auton etukylkeen, ja vastukselta kyllä etusiipi hajoaa jonnin verran, mutta mulle ei käynyt mitään vaikka damage oli fullilla. Mutta eipä tuo sinänsä haittaa pieni asia monen muun asian tiimoilta kuten tämä varikko bugi.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

toimii tietenkin.

Itsellä tuli oikein herrasmies porukkaa vastaan endurancessa, Parasta publaa ikinä.
 
Ylös Bottom