Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä


Tässähän se tuli mitä yritin sanoa. Voisi olla omasta kynästä joka sana..

Nettipeli nyt on ihan jees kun muutkin spinnailevat koko ajan. Mutta on toi pidon puute ihan kauheeta, koko ajan luistaa kuin ajaisi slikseillä tulvan keskellä.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Tässähän se tuli mitä yritin sanoa. Voisi olla omasta kynästä joka sana..

Nettipeli nyt on ihan jees kun muutkin spinnailevat koko ajan. Mutta on toi pidon puute ihan kauheeta, koko ajan luistaa kuin ajaisi slikseillä tulvan keskellä.

siis ei todellakaan luista yhtään...siis ei tippaakaan jos ajaa niinku pitää, omasta ajovirheestä kyl luistaa, mut ei muuten, pitoa on jopa liikaa
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Ja et 2010:stä puuttuu pitoa? Porukkahan ei juuri muusta ole ajomallinnuksen suhteen valittanutkaan kuin että pitoa on ihan liikaa, ja nyt kyllä alan itse olemaan jopa samaa mieltä. Silloin kuin pyörähtää niin ainoastaan itseään saa kyllä syyttää, aivan järkyttäviä mokia on ne.

Ajomallinnus on kyllä yksi parhaista missään f1 peleistä koskaan.

Pitoa voi kyllä olla ihan tarpeeksi, mutta se ei siitä huolimatta poista sitä auton vetelyä ja liukumista sinne ja tänne. Siinä olet oikeassa, että F1 CEssä pystyi vetämään ns. "kaasu pohjassa" mutkiin, mutta siitä huolimatta sen pelaaminen oli viihdyttävämpää, kun auto ei pokkuroinut koko ajan johonkin suuntaan, kuten se tässä tekee. Tässä ei ole toivoakaan siitä, että voisi ajaa pitkän mutkan korjailematta auton linjaa koko ajan(kuten esim. Shanghain radan ensimmäinen mutka, rata on yksi suurimmista suosikeistani). Tuon kyseisen mutkan pystyi ajamaan CEssä korjailematta auton linjaa, kunhan mutkaan sisääntulolinja oli kunnossa, nyt samalla linjalla sisään tullessa joutuu koko ajan korjaamaan, koska auto puskee ja luistelee miten sattuu.

Tämä peli voi olla realistisempi kuin F1 CE, mutta CE oli hauskempi pelata. Tämä on minun fiilikseni ainakin näin ensitestin perusteella.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

kyllä se auto pysyy just siinä mis sen pitää, ei sitä mitään korjailla tarvitse...kyl vähä nyt tuntuu et on ihan kuskin taidoista kiinni, pistäs ajoapuja päälle vaan sit, koska ei muilla kyl tommosta ongelmaa näyttänyt edes onlinessa olevan et auto jonnekkin luistelis
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Laittakaa hyvät ihmiset TCS päälle jos ette osaa ajaa. :)
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

siis ei todellakaan luista yhtään...siis ei tippaakaan jos ajaa niinku pitää, omasta ajovirheestä kyl luistaa, mut ei muuten, pitoa on jopa liikaa

Samaa mieltä. Radalla pitoa on reilusti jos vaan vauhtia on sen verran että downforcea löytyy. Hitaissa mutkissa on suurimmat ongelmat kun täytyy kääntää paljon, se kaasupoljin houkuttelee jalan alla eikä downforcea ole kun ei ole nopeuttakaan.

Radan ulkopuolella, väärillä säädöillä tai väärillä renkailla ajellessa voi tietysti pitoakin olla aika vähän. :rolleyes:
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Minustakin kyllä ajotuntuma on CE:tä realistisempi ja parempi. Vaikken toki oikeaa formulaa ole testannutkaan... Muutaman kerran kisaviikonlopun aikana spinnasin, mutta nämä johtuivat aina siitä että kaasuttelin ja käänsin kanttarin päällä. Muutoin en kyllä ymmärrä, miten tuossa auton saa pyörähtämään.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

kyllä se auto pysyy just siinä mis sen pitää, ei sitä mitään korjailla tarvitse...kyl vähä nyt tuntuu et on ihan kuskin taidoista kiinni, pistäs ajoapuja päälle vaan sit, koska ei muilla kyl tommosta ongelmaa näyttänyt edes onlinessa olevan et auto jonnekkin luistelis

Toki vikaa voi olla myös ajotaidoissa, sitä en kiellä. En ole pelaillut Formuloita yli vuoteen, mutta kyllä tuo Shanghai on silti edelleen selkäytimessä. Jotenkin tuntuu, ettei Codemasters ole pystynyt kunnolla simuloimaan/koodaamaan tuota downforcen käyttäytymistä, kun tuntuu, ettei tuo auto imeydy rataan oikein missään kohtaa(Eau Rougessa ajaessakin tuntuu, että auto menee minnä sattuu, vaikka tällöin downforcen pitäisi järjen mukaan imeä auto rataan kiinni), kuten se näyttäisi tekevän tv-kuvien perusteella oikeassa elämässä(ja F1 CEssä). Tietenkin tätä on vaikea päätellä siinä mielessä, ettei meistä kukaan ole koskaan oikeaa formulaa ajanut, mutta mitä olen tv-kuvaa katsonut ja CEtä pelannut, niin tältä minusta tuntuu.

Ja älkää ymmärtäkö väärin, olin ehkä aluksi hieman liian kärkäs sanomaan tätä "sonnaksi", koska odotin tältä CEn takia enemmän. Odotin, että peli olisi kehittynyt CEstä, mutta tuntuu siltä, että tuo ajofysiikka ei vaan ole kunnossa, ei edes samalla tasolla kuin CEssä. Ajatellaanpa esim. Gran Turismo 5 Prologueta ja siinä eniten pitoa omaavia Racing-renkaita, niilläkin tuntui saavan autoon enemmän pitoa, kuin tässä saa näillä formularenkailla. Tietenkään kumpikaan näistä peleistä ei simuloi lähellekään reaalimaailmaa, mutta tuntuu jotenkin oudolta. Eli älkää siis ymmärtäkö väärin, F1 2010 ei ole mitään "täyttä sontaa", mutta jos se ei ole hyppäys taaksepäin CEstä, niin ei se kyllä mikään hyppy eteenpäinkään ole.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

kun tuntuu, ettei tuo auto imeydy rataan oikein missään kohtaa(Eau Rougessa ajaessakin tuntuu, että auto menee minnä sattuu, vaikka tällöin downforcen pitäisi järjen mukaan imeä auto rataan kiinni)
hehe, tää on eka peli missä oon pystyny ajaa kaasupohjassa tuon mutkan läpi, muissa en oo osannu/uskaltanu painaa kaasua :D
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mie kyllä tykkään tästä "haastavammasta" ajomallista enemmän kuin F1CE:n vastaavasta joka oli välillä turhanki anteeksantava. Vaan loistavia pelejä molemmat, ei siinä mitään. Ja mielipiteensä jokaisella ja ajotyylit myös : ) Tosin munki silmään grafiikka vaikuttaa vähän rujolta. Vaan eipä tuota kauheesti tuu tuijoteltua kun ajaminen on kuitenki se pääasia.

Nyt on urassa toine kisa Melbournessa menossa ja aika-ajossa pääsin jo lupaavasti Q2:seen. 17 lähtöruutu. Heti vauhti parani ja virheet pieneni kun tuli "tutumpi" rata. Bahrainin muutokset ei vielä iha osu kohilleen.. Nyt kohti kisaa ja toivottavasti parempaa sijoitusta. Tallin tavote mulle on 12. sija .. ei maha osua :D
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Yksi kysymys: Oletko pelannut tätä peliä padilla?
En ole, ja mitä lukenut jo ennen ilmestymistä netistä, niin ei todellakaan ole aikomustakaan koskaan edes koittaa, sitä kun ei selkeestikkään ole tarkoitettu ainakaan ilman ajoapuja sillä ajettavaksi edes
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

(Eau Rougessa ajaessakin tuntuu, että auto menee minnä sattuu, vaikka tällöin downforcen pitäisi järjen mukaan imeä auto rataan kiinni), kuten se näyttäisi tekevän tv-kuvien perusteella oikeassa elämässä(ja F1 CEssä).

Vähän offtopiciksi menee, mutta oliko F1 CE:ssä edes Span rataa? Miksi minä muistan ettei. Olenko väärässä vai onko Ilya(;)) väärässä?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Tuo downforcen mallintaminen tuossa tulikin jo esille. F1CE:ssä kun suoran päässä tekee äkkinäisen ratin liikkeen ja päästää kaasusta ja jarrusta, auto pyörähtää, kuten luultavasti oikeastikin kävisi. Tässä pelissä koitin samaa ja ainut mitä tapahtui oli mutkan leveäksi ajo. Saattoi tosin olla TCS päällä, en mene varmaksi sanomaan. En kyllä muuten huomannut suuria eroja TCS päällä ja kokonaan pois päältä. Toki aavistuksen helpommin lähtee kanttareista pyörimään, mutta ei muuten suuremmin.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Yksi kysymys: Oletko pelannut tätä peliä padilla?

Itse pelaan padilla ja hyvin pelittää. Onhan se vaikeempaa kuin ratilla, mutta ihan hyvin tosiaan istuu auto radassa.
Itse pidän kaikki muut avut pois, mutta TC on mediumilla.
Olen kyllä ajanut verkkokisoja, missä on kaikki avut disabloitu, niin kyllä niissäkin pärjäs ihan hyvin.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

jos on suoran päässä kaasupohjassa, ja siin vauhdis teet äkkinäisen liikkeen ni ei kai se mihkään pyörähdä?, eiköhän se lähde aika jyrkästi aluksi sinne suuntaan minne pyörät näyttää kun pitoa on niin paljon kuten nopeissa mutkissa
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Vähän offtopiciksi menee, mutta oliko F1 CE:ssä edes Span rataa? Miksi minä muistan ettei. Olenko väärässä vai onko Ilya(;)) väärässä?

Lisäsin tuon Eau Rougen esimerkin tuohon viestin kirjoittamisen jälkeen. Se on totta, ettei CEssä tainnut Spata olla, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että F1 2010:ssä Eau Rougen ajaminen tuntuu "oudolta". Auto vetelee mutkasarjassa kummallisesti, eikä tunnu imeytyvän rataan downforcen vaikutuksesta, kuten sen pitäisi.

Sanon edelleen, ettei peli ole mikään surkea, ei ollenkaan. Kuitenkin tuntuu, että tuo fysiikkamoottori olisi jäänyt puolitiehen. Siitä on yritetty tehdä "realistinen" ja simulaatiomainen, mutta sieltä paistaa läpi ongelmia ja hiomattomuutta(kuten tuo Eau Rouge), jotka vaikuttavat ainakin omalla kohdalla peli-iloon suuresti. Kuten sanoin, annetaan pelille kuitenkin vielä mahdollisuus ja säädetään vähän asetuksia. Ensivaikutelma ei kuitenkaan ollut se mairittelevin mahdollinen.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

En ole, ja mitä lukenut jo ennen ilmestymistä netistä, niin ei todellakaan ole aikomustakaan koskaan edes koittaa, sitä kun ei selkeestikkään ole tarkoitettu ainakaan ilman ajoapuja sillä ajettavaksi edes

Niinpä niin. Silti suurin osa pelin ostaneista pelaa sitä varmasti padilla, ja siksi on pelintekijältä todellista typeryyttä tehdä aivan järkyttävän huono padiohjaus. Hyvällä ratti-polkimet setillä peli voikin olla mainio, en tiedä, kun en ole kokeillut, mutta ohjaimella pelatessa sarvi kohoaa otsaan hyvin nopeasti, kun ohjaus on liian herkkä. Hienovaraisten ohjausliikkeiden tekeminen on mahdotonta, tuntuu kuin ohjauksessa olisi vain kaksi pykälää, joko ihan suoraan tai täysillä vasemmalla/oikealla. Tämä on padipelaajalla valtava harppaus taaksepäin mainiosta 2006:sta, jota pystyi padilla ajamaan täydellisesti, 100% kisoja kuin oikeat formulaässät, ajaminen oli mukavaa mutta AI antoi silti haastetta.

Tämähän toki riippuu myös pelaajan näkemyksistä mikä on hyvä ajopeli. Jollekin sitä tarkoittaa vaikeus ja realismi, jollekin se on mukavuus ja helppous. Valitsen jälkimmäisen.

Pistää vaan miettimään, että kuinka kovan pelin Studio Liverpool olisi tämän neljän vuoden aikana kehittänyt, jos Sony olisi kiltisti maksanut sitä lisenssiä...
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mä ajan ilman ajoapuja Pädillä ihan huvikseen. Kyllä se luistelee hauskasti jossain radoilla.

Onhan tää nyt monta kertaa CE:tä parempi.

Mielestäni noi kolarit on vähän omituisia. Ajoin Abu Dhabissa Alonson kylkeen niin että Alonso lenti ilmaan, pomppasi maasta (eturenkaat irtosi) ja sitten vielä päin seinää - tuloksena Alonso keskeytti, no miksi kerron tän.. Alonson viimeinen pomppu osui mun autoon kuin salama ja sitten lähti käsistä ja rengas irti. Sitä sitten uusinnalla kattelin 10minuuttia.

10tuntia nyt veivattu pienillä tauoila. Tuntuu toi Korean rata olevan tosi kiva.

Toi Dynaaminen sää taas - aivan upeaa.
Bahrainissa alko harjoitukset kuivalla kelillä. 19/25 Kierroksella alkoi ilman varoitusta satamaan (pilviä tosin oli jo kerääntynyt). 1 kierros kesti ja slikseillä oli mahdotonta ajaa, onneksi olin juuri pääsemässä varikolle. Kävin vaihtaa renkaat ja hyvin lähti menee. Siinä kärki joutu ajaa viel 1 kiekan kun eivät ehtineet varikolle - enne koko rumbaa olin s: 19, jälkeen s: 7. Lätäköt todella upeat, imussa ei voi ajaa. Mulla ei tota varikkobugia oikeen ilmennyt tänään ollenkaan, mutta kun käskin jätkiä pistämään mut radalle niin kesti 2minuuttia kun muita lähti samaan aikaan.

Huom. Kun käsken itseni radalle, kestää niitten renkaiden laitto autoon aika vähän, ne vaan pistää renkaat kiinni ja menoks.

Kyl tää semmonen ysi puol arvonen peli on. 9,5/10
 
Ylös Bottom