Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Olisiko ketään kokeillut peliä ihan normi padilla pelaten? eli kannattaako peliä hommata jos talossa ei ole/eikä tule rattiohjainta?

Kiehtoisi peli kyllä kovasti, mutta jos ei padilla pelaten pysy lainkaan pelissä mukana, niin taitaa olla lysti kaukana meikäläisen osalta.

Hyvin onnistuu padilla pelaaminenkin ja vaikka ilman ajoapuja jos vaan on tarkkana.
Täs on multa yks video missä ajan padilla.
KonsoliFIN - Media - F1 2010 (PC) - Kierros Spassa. -
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Olisiko ketään kokeillut peliä ihan normi padilla pelaten? eli kannattaako peliä hommata jos talossa ei ole/eikä tule rattiohjainta?

Kiehtoisi peli kyllä kovasti, mutta jos ei padilla pelaten pysy lainkaan pelissä mukana, niin taitaa olla lysti kaukana meikäläisen osalta.

Itse olen tykännyt pelata peliä padilla. Luistoneston pidän tosin täysillä koska minulla on kaasuna määritelty X-nappi ja se on sellainen on/off.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

TODELLA hyvä kierros! Itse en pysty noin myöhään jarruttamaan, menevät renkaat lukkoon. Onko sinulla jarruille jotkut tietyt säädöt?

Ottakaa huomioon että jostain syystä tossa videossa on äänet vähä jäljessä. Alkuperäsessä videossa ei ollut mutta kun laitoin sen tonne KonsoliFin mediaan ni sit oli äänet jäljessä.

R2 on kaasu ja L2 jarru ja niitä vaan pitää käyttää tarpeeks varovasti :D ja kääntää aina rauhallisesti. Jarruille en kai tossa ollu paljoo muuta tehny ku pistäny jarru balanssia muutaman prosentin eteenpäin. Jarrutukset yleensä aina alotan niin että painan L2:n pohjaan ja sitten kun mutka lähestyy ni löysään vähä jarrua. Kaasua taas alan mutkassa jo painaa hiljaa ja kovennan vähä ja vasta sitten ku oon päässy pois mutkasta ja auto on suorassa ni painan sen kunnolla pohjaan, mutta sellasissa mutkissa mitkä ajetaan kovalla vauhdilla voi kaasun avata jo aiemmin.

Ja sitten Spassa vikalle ja ekalle sektorille säädän nuolinäppäimistä etusiiven miinukselle ja ennen 2 sektoria kemmelin suoran päässä laitan siiven plussalle. Sillä saa vielä vähä lisävauhtia suorille ja enemmän pitoo radan mutkaselle osuudelle.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Miten onlinessa tai lanissa kauden pystyy tallentamaan kisan jälkeen? Tähän asti ollaan jouduttu aina aloittamaan uusi kausi, kun vanhaa ei ole pystynyt lataamaan mistään.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Ja sitten Spassa vikalle ja ekalle sektorille säädän nuolinäppäimistä etusiiven miinukselle ja ennen 2 sektoria kemmelin suoralla laitan siiven plussalle. Sillä saa vielä vähä lisävauhtia suorille.


Hetkonen...siipi plussalle...enemmän siipeä...hitaampi suoralla..

Eli pitäis justpäinvastoin tehdä, eli suoralla siipeä miinukselle.

Esim jos siivestä lähtee hiuka palanen irti, ni siipeä enempi ni pysyy taas paremmin tiessä
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Hetkonen...siipi plussalle...enemmän siipeä...hitaampi suoralla..

Eli pitäis justpäinvastoin tehdä, eli suoralla siipeä miinukselle.

Esim jos siivestä lähtee hiuka palanen irti, ni siipeä enempi ni pysyy taas paremmin tiessä

Näin juuri. 1 ja 3 sektorilla on eniten suoria ni ne ajan siipi miinuksella ja 2 sektori alkaa kemmelin suoran lopusta missä pistän just ennen niitä shikaaneita siiven plussalle.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Näin juuri. 1 ja 3 sektorilla on eniten suoria ni ne ajan siipi miinuksella ja 2 sektori alkaa kemmelin suoran lopusta missä pistän just ennen niitä shikaaneita siiven plussalle.

aa, sain tuosta

"ennen 2 sektoria kemmelin suoralla laitan siiven plussalle. Sillä saa vielä vähä lisävauhtia suorille."

päinvastaisen käsityksen :D

ITse kun vihaan sydämmeni kyllyydestä tuota span rataa, enkä edes osaa ajaa sitä niin en noista sektoreista mitään tiedä, koitan välttää ajamasta tuota rataa niin paljon kuin mahdollista :) Sarjan hienoin mutkayhdistelmä, ehkäpä jopa kaikkien ratojen maailmassa hienoin mutkayhdistelmä, mutta muuten koko rata on ihan sieltä, ja syvältä
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Moi.

Tänään sain pelin ja 2h takana. Harjoitellessa meni ja säätäessä ratin säätöjä ja jarrutuspaikkoja, ennenkuin aloitin uran Lotuksella.

Heitin kaikki asetukset vaikeimmalle mitä pelistä vain sai, ja jo bahrainissa (joka itselleni kohtuu outo rata) pääsin toiseen aika-ajoon ollen ensimmäisen aika-ajon 15.s. Toisessa sitten olin 17.s.

Kisaa olen yrittänyt 2 kertaa 30% pituudella, mutta sama tuli kummallakin kerralla: Rengas puhkeaa ja kisa pilalla. Toisella kerralla tämän lisäksi oli normaali varikkokäynnillä tämä "hieman liian varovainen tikkarimies" bugi, ja hienosti noustuani sijalle 9 ennen varikkostoppia, tipuinkin melkein joukon hännille kun tikkarimies viivytteli toistakymmentä sekunttia ennenkuin uskalsi pistää minut radalle.

Ajoltaan ihan kivan tuntuinen peli, ja päällisin puolin. Valikkoja inhoan yli kaiken, ihan samanlaista shaissea kuin edellisissäkin codemastersin peleissä.

Mikä helvattu noissa renkaan puhkeamissa on? Enkö vaan osaa säästellä renkaita vai miten? Ensimmäisen kerran puhkesi rengas varikolle tulo kierroksella pehmeillä renkailla, kun olin säätänyt stoppia kierroksen myöhemmäksi kuin suositeltu. Toisella kerralla tapahtui kovat vaihdettuani jo 4:n ajokierroksen jälkeen, en ainakaan huomannut että minkään sälän yli olisin ajanut ja renkaiden kuntokin oli mainio ennen tapahtunutta (ei keltaisella edes).

Siinä mielessä pettymys että ei tämä liian vaikealta tunnu kun heti alussa pääsen jo epärealistisen korkealle Lotuksella, vaikka vaikeustaso on tapissaan.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

niin no siis ajotyylillä ei ole merkitystä renkaiden puhkeamiselle...itse kun koitin vetää donitseja yli 10min niin punaiselle meni renkaat, mut ei puhjennut
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Eli tuurista kiinni? :D Ei helvatta.. Hieman korpeaa jos noin käy silloin tällöin, harvoin noilla oikeasti kumit puhkeaa.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Eli tuurista kiinni? :D Ei helvatta.. Hieman korpeaa jos noin käy silloin tällöin, harvoin noilla oikeasti kumit puhkeaa.

välillä tuntuu et se bugaa, koska aika-ajoissa saattaa tehdä 7 kertaa putkeen et heti varikonportin jälkeen pahmahtaa...sit ku ottaa session uusiks ni ei ongelmaa :D
 
On kyllä uskomatonta mitä purkkavirityksiä on jouduttu tähän peliin tekemään. Pahimpana tuo "feikki-AI". Aivan älytöntä. En ole aiemmmin formulapeleissä vastaavaan törmännyt 15 vuoden aikana. Onko tuo nyt pitävästi jo todistettu, ettei se koske muuta kun harjoituksia ja aika-ajoja?

Näköjään on keskitytty ensisijaisesti näihin vähemmän tärkeisiin, media/lehdistötilaisuus jne. virityksiin ja sitten onkin huomattu, että ei prkele aika loppuu kesken ja kaikkein tärkeimmät osa-alueet ovat aivan levällään.

Olin jo ensimmäisten käyttäjäkokemusten perusteella hommaamassa peliä, mutta pistää kyllä mietityttämään. Karmea bugilista vaan kasvaa ja kasvaa koko ajan. Ainakaan ennen päivitystä ei taida olla järkevää koskea tähän purkkaviritykseen muussa kun hotläppäys mielessä?

Ilmeisesti mitään tietoa ei ole vielä siitä, mitä tämä tuleva mahdollinen päivitys pitää sisällään? Ja milloin se edes ilmestyy?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

niin no siis ajotyylillä ei ole merkitystä renkaiden puhkeamiselle...itse kun koitin vetää donitseja yli 10min niin punaiselle meni renkaat, mut ei puhjennut

Ei kai nuo renkaan puhkeamiset pelkästä normaalista kulutuksesta tapahdu, vaikka puhkeamisen todennäköisyys varmasti kasvaakin. Esim Hamilton ajeli 2007 Kiinan GPssä kumit totaalisen loppuun, eikä ne silloinkaan puhjenneet.

Puhkeamiset on toki pääsääntöisesti tuurista kiinni, mutta vähemmän niitä puhkeilee kun välttää kontaktia kaiteisiin/kanssakilpailijoihin, kanttareiden päällä ja hiekalla ajelua. Itsellä tässä n. 6h ajelun aikana sattunut tasan 1 rengasrikko ja sekin pian ulosajon jälkeen.


EDIT.
välillä tuntuu et se bugaa, koska aika-ajoissa saattaa tehdä 7 kertaa putkeen et heti varikonportin jälkeen pahmahtaa...sit ku ottaa session uusiks ni ei ongelmaa

okei, tuo kyllä kieltämättä kuulostaa bugilta. Eikä taida mitenkään olla ajotyylistä kiinni
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Kahta asiaa olisin kysynyt.

Olen yrittänyt vaihtaa ohjaimen komentoja itselle sopivaksi. kun yritän vaihtaa kaasun X napin taakse nii se hetken lataa ja sitten siinä on kuitenkin se vanha painike valittuna. Eli en saa sitä vaihdettua. Käyttäjäshän se vika on, eli osaako joku auttaa?:)

Toinen asia mitä olen ihmetellyt niin kun ajan 7 kauden uraa, niin muut kuskit näkyvät ratakartalla valkoisena pisteenä, mutta massa sinisenä. myös tuloksissa massan tiedot on mustana. Mistähän tämä johtuu? Myös haastatteluissa minulta kysytään usein massasta.

kiitos jo näin etukäteen:)
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Teinpä testin laitoin Spa:ssa aika-ajot päälle ja ajoin Eau Rouge mäen päälle tutkimaan tilannetta ;), niin kyllä siellä joka auto ajoi kierroksen jos kolmekin, että näin, en oikein usko tuohon fake juttuun, ajanotto on vaan mitä sattuu...
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Kyllä oli jännä kisa äsken. Tota Spa:ta viimeisellä kierroksella (100% kisa). Monen ihmeellisen kommelluksen (renkaita puhki, siipiä palasina, sadekuuro) niin olin kakkosena, olisko 2sekuntia Alonsosta. Hirveää rehkimistä, ihan lopussa tulee HRT kierroksella ohitettavaksi, mutkassa se kolkkaa Alonsoon, ja molempien eturenkaat puhkeaa (näemmä - hidastuksesta katsoin).

Siinä sitten Alonso ihan edessä vimpolla suoralla helppo kuittaus ohi, maaliin päästyäni oli kyllä hieno tunne.

Te pohditte vain haittoja. Pohtikaa plussia ja sitten syynäätte kunnolla. Ajanotto kusee vähän, mutta mitään feikki AI:ista en ole kuullutkaa, eikä ole näkynyt pelissäni.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Ajanotto kusee vähän, mutta mitään feikki AI:ista en ole kuullutkaa, eikä ole näkynyt pelissäni.

Kehittäjä on myöntänyt, että aika-ajoissa vastustajien ajat generoituvat riippumatta radan tapahtumista. Eli tavallaan A.I.:ta ei ole ollenkaan. Aika feikkiä mun mielestä.
 
Ylös Bottom