Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

ni miks tulee, kerta ei ole virallista ajanottoakaan...?
Taitaa "pakkosyötettynä" kuulua lisenssiin, FOM ja LG lienevät kirjanneet keskinäisiin sopimuksiinsa jotakin moista ja FOM ja Codemasters sitten vain kävivät kauppaa lisenssistä.

Peli myy kuitenkin varmasti -> "Ilmaista" tunnettuutta LG-nimiselle "nyrkkipajalle".
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Olen pari kertaa yrittänyt käyttää flashbackeja, mutta en ole vain osannut. Siis selectiä olen painanut ja siitä avautuvassa riipleissä kokeillut kaikkia nappeja. Kertokaas nyt missä kohtaa teen väärin? Irkissä kuulin huhua ettei niitä olisi saatavilla jos pelaa vaikeimmalla, mutta täällä porukka kehuu vaikeimmallakin käyttävänsä. Ketuttaa noi renkaat. 4 kpl mennyt kahdessa kisaviikonlopussa ja kahdesti olen ressuttanut kisan, kun en tommoista bugia hyväksy.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Kelaat taaksepäin sen verran kuin tarvii (tai menee) ja siitä flashback, taisi tulla neliöstä. Ei toimi expert-vaikeustasolla.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Olen pari kertaa yrittänyt käyttää flashbackeja, mutta en ole vain osannut. Siis selectiä olen painanut ja siitä avautuvassa riipleissä kokeillut kaikkia nappeja. Kertokaas nyt missä kohtaa teen väärin? Irkissä kuulin huhua ettei niitä olisi saatavilla jos pelaa vaikeimmalla, mutta täällä porukka kehuu vaikeimmallakin käyttävänsä. Ketuttaa noi renkaat. 4 kpl mennyt kahdessa kisaviikonlopussa ja kahdesti olen ressuttanut kisan, kun en tommoista bugia hyväksy.

Samasta valikosta, josta säädetään AIn vaikeustaso ja renkaidenkulumiset sekä polttoaineenkulumiset, saa mielestäni valittua Flashbackien määrä. Itselläkin aina 4 renkaiden varalta. Toki pakko myöntää, että paljon maksavan ajovirheen seurauksena kiusaus käy liian suureksi ja tulee käytettyä silloinkin. Ja jos olet tullut varikolta, niin ne on hetken aikaa poissa päältä (luultavasti sen 6 sekuntia, mitä replayt kestävät).

Jos ne on päällä, niin replayssä kelaat taaksepäin ja painat neliötä, kuten edellä mainittiin.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Renkaitten räjähtäminen ärsyttää kyl suunnattomasti ja on täysin epärealistisesti tehty, melkein joka kisas on rengas räjähtäny! siis kyllähän formuloitten renkaat kestää kanttareiden ylityksiä helposti. sitä vartenhan ne kanttarit siel radal on, et niit ylitetään!
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Hirvee poraus renkaide puhkeemisesta :D Kyllähän se ottaa päähän, ja se on kaikille ihan sama tarvi siitä nyt varmaan erikseen joka äijän vuodattaa?

Itse oon ajanut nyt 4 ensimmäistä kisää ja sijoitukset ollu: 23, 24, 24, 20. Ei kyllä hyvin mene. Pitäis opetella säätämään autoa itse vähän paremmin. Tuossa viimeisessä kisassa sen teinkin ja heti oli sijoitus selkeästi parempi. Olisin varmaankin ollut tuossa ~17 nurkilla ellen olisi yrittänyt puristaa liikaa ja ajanut paria kertaa pitkäksi. Mutta toi Kiinan rata sopinu selkeesti parhaiten mulle.

Hyvä peli omasta mielestäni, vaikeusastekin mukavan vaikea ettei kokoaikaa ole voittamassa kisoja vaan saa taistella sijoituksista tosissaan niin kuin sen kuuluukin mennä. (vielä, kun oppisi ajamaan ilman virheitä :( )

7v ura. HRT, AI prof, Traction Control Medium, Racing lines: ON, Gearbox automatic. Muuten kaikki off. Flashbackeihin en ole vielä halunnut turvautua. Dirt2:ssa sitä harrastin kokoajan, mutta nyt yritä selvitä ilman :)
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Jos taas haluat päästä max 15 joukkoon niin tässä neuvo:
Ai vaikeimmalle, 7v ura, renkaan ja polttoaineenkulumimen päälle ja penaltyt realistic. Itellä oli 16 paras sija kisassa, aika-ajoissa kuivalla jos esim Barcelonassa pääset noilla 10:n sakkiin niin kova sälli oot

Kyllähän sen tuolla vaikeaksi saa, etenkin täysmittaisessa kisassa kun AI vetää kisan alussa 2-3 sekuntia nopeampia kierroksia mihin itsellä on mahdollista kun eivät kanna samaa määrää polttoainetta.

Vaikuttaa siltä ettei AI kuluta polttoainetta täsmittaisissa kisoissa ollenkaan, puolenvälin jälkeen pelaajan auto kevenee ja kierrokset rupeavat olemaan nopeampia kuin tekoälyn.

Mutta onhan tuo legend AI liian hidas, tai pelaajan auto (Lotus tässä tapauksessa) liian nopea kun:

1. Voitat tallikaverin (Trulli) aika-ajoissa 4 sekunnilla rata kuin rata
2. Lotuksella mahdollisuus paaluun, ja huonoin sijoitus tähän mennessä itsellä 5. aika-ajoissa
3. Random renkasrikon kera Bahrainissa sija 6. ja Melbournessa 10. Trulli molemmissa kisoissa yli kierroksen perässä. (bensankulutus päällä)

Otin Malesian kisaan kokeilumielessä bensankulutksen pois päältä, edelleen täysmittainen kisa. Todella hienoa kisailua kun tekoälyllä eikä pelaajalla ollut missään vaiheessa painoetua. Lähdin kisaan kuudennesta ruudusta, ensimmäinen stintti option renkailla vedettiin 1.36 kierrosaikoja sekä minun että kärkiautojen toimesta. Varikolle kolmospaikalta ja prime renkailla toinen pitkä stintti 1.37 aikoja. Kuusi kierrosta ennen loppua Hamiltonsita ohi toiseksi viimeisessä mutkassa ja voittoon.

Niin ja tulihan tuossa käytettyä 1 flashback, rengas puhkesi yhdeksännellä kierroksella. Flashbackin jälkeen täysin sama ajotyyli ja rengas kesti ongelmitta kierrokselle 20 stoppiin asti. Pakkohan noita Flashbackejä on tosiaan pitää varalla koska ei nuo renkaat vaan puhkeile tuolla tavalla:D

Hieno fiilis kun ilman mitään erikoisuuksia sai täyden kisan ajaa tekoälyä vastaan, mutta TODELLA harmi että tämä tapahtui 7 vuotisen uran alussa Lotuksen puikoissa.

Jossain huipputallissa minkä autot ovat sen 2-3 sekuntia nopeampia pelaajan käsissa näistä ei olisi minkäänlaista vastusta, oli bensankulutus päällä tai ei.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mistä tän bensankulutuksen saa pois päältä? Hockenheimia oli kiva veivata, taispa tulla eka paalukin sieltä Kubicalla.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Oke oke.. Noni tää peli on varmaan pelattu puhki, hyvin iloisena tahkosin muutaman "kaikki kisat käsittävää" - kautta Vettellillä kaikki, koko ajan aina uuden alkaessa nostin vaikeustasoa.

Amateur ->1. sija, 36 pisteen erolla (flasbackit käytös)
Seuraava -> 14. sija, kärkeen n. 100 pinnaa (1 flashi vähemmän)
Seuraava -> 19. sija, kärkeen n. 140 pinnaa (ei flasheja)
Legendi -> 24 sija, kärkeen n. 200 pinnaa.

Eli kyllä se vaikeustaso vähän muuttuu tossa. Flashbackit on ekaa kertaa edes mulle tulleet pelissä julki, kun tajusin niitten jujun -> Upeaa!, 100% kisojakin uskaltaa ajaa vähnä kovempaa, jos lähtee käsistä voi käyttää Flashhiä.

Eiköhän jokainen ole saanut pelata jo tarpeeksi.
 
Flashbackit on ekaa kertaa edes mulle tulleet pelissä julki, kun tajusin niitten jujun -> Upeaa!, 100% kisojakin uskaltaa ajaa vähnä kovempaa, jos lähtee käsistä voi käyttää Flashhiä.

No oho! :rolleyes:

Sehän se niiden idea juuri onkin. Huijaamista se kyllä on, jos niitä käyttää omien virheiden paikkaamiseen (siihenhän ne tietysti on tarkoitettukin). Pelin bugituksien korjaamiseen niiden käytön ymmärrän, saa väliaikaisesti esim. tämän pelin kohdalla korjattua vähän tuota renkaiden puhkeamista.

Loppujen lopuksi se nyt on täysin jokaisen oma asia, huijaako yksinpelissä vai ei. Ei se keneltäkään muulta pois ole. Mutta itselle ei kyllä mitään nautintoa siitä tule, jos korjaan jonkun ulosajon flaschbackilla ja sen jälkeen voitan kisan.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Hirvee poraus renkaide puhkeemisesta :D Kyllähän se ottaa päähän, ja se on kaikille ihan sama

Paitsi AI:lle.

Ei vieläkään löytynyt sitä sopivaa vaikeustasoa. Aikaisemmat kisat 7 vuoden uralla Legend-vaikeustasolla sijoille 23 tai 24, aika-ajoissa paras oli 13. ruutu. Ennen Istanbulia otin bensasimulaation pois päältä.

Ensimmäisestä harjoituksesta sain viiden lähtöruudun rangaistuksen kun käänsin auton ympäri spinnattuani ensimmäisessä mutkassa. Sateen avustuksella ajoin paalulle eli lähtöruutu oli kuudes. Kisassa sitten muutaman kierroksen jälkeen olin sijalla 10 ja yritin ohittaa De la Rosaa neulansilmässä. Pääsin sisäpuolelle ja edelle, sitten Pedro tönäisi ulkopuolelta kylkeen ja tilanteesta tuomittiin minulle drive-through. Ajoin suoraan varikolle ja jotenkin onnistuin saamaan vielä ennen varikolle pääsyä toisen drive-throughn ohittamisesta keltaisten lippujen alla. Kisan loppupuolelle vielä perinteinen rengasrikko ja maalissa sijalla 22.

Montreal meni sitten vähän paremmin. Taas paalulle, tosin tällä kertaa vain 7 sadasosan erolla Webberiin. Pidin johdon varikkokäynnille saakka jonka tein myöhään. Sen jälkeen 2. sija oli haarukassa mutta yksi spinni verotti kaksi sijaa. Maalissa neljäs ja tallille kauden ensimmäiset pisteet.

Montreal taitaa olla yksi niistä helpoimmasta kilpailusta tuon AI:n vauhdin suhteen, mutta eipä tuo nyt vieläkään ihan kohdallaan ole kun normaalisuorituksella on Lotuksella viiden parhaan joukossa. :(
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Ok, nyt alkaa kasvaa ***** otsaan.

Ensin. Kuinka usein noita päivityspakettetestejä pitäisi tulla? Unkari menossa ja 3 päivitystä lotuksen potkulaudassa vasta.

Selitystä: Rakastan ajopelejä, etenkin jos ne pyrkii realismiin. Vihaan yli kaiken jos AI on eriarvoinen pelin sisällä kuin pelaaja. No tästä johtuen alkaa nousta pissa hattuun.

- Ok, renkaat puhkesivat alkukisoissa helvetin usein. Pistin kuten neuvottiin flashbackit päälle, sen jälkeen ei ole puhjennut kertaakaan?
- Ok, tekoälyyn ei vaikuta bensanmäärä, huomasin kun loppukisasta ajelin suhteessa muihin paljon nopeammin. No bensan kuluminen pois, no hätä, eipä tankilla tarvitse muutenkaan nykyään käydä (vaikka harmittaa että enää suorituskyky ei muutu sen suhteen kisan aikana).
- Ok, tikkarimies bugia voi kiertää jos menee varikolle eri aikaan kuin tekoäly. Noh, eipä aina onnistu, vaan kun renkaat on loppu paras tulla sisään. Unkarissa olin lotuksella 6:s ennen varikkokäyntejä, ylläri kun KAIKKI takana ajavat tulivat sisään samaan aikaan kuin minä. Mikä lopputulos? Noh, olin varikolta tullessa 24:s reilun parinkymmenen sekunnin stopin jälkeen.
- Ok, onhan noita muitakin bugeja, warppailua, tekoäly ei väistä aika-ajoissa nopealla kierroksella ajavaa, tekoäly ei aja oikeita aikakierroksiaan aika-ajoissa laisinkaan, kerran kävi niin että kuivuvalla radalla tekoäly veteli aika-ajoissa 2s nopeampia kierrosaikoja kuin kuivalla. Itse ajoin kyllä ihan sadekelin vauhtia jääden kärjestä vaatimattomat 6s. Ensimmäisessa aika-ajossa olin toiseksi nopein, kuivalla kelillä.
- Lotus tarjosi jatkoa tallissa. En halua jatkaa potkulaudalla, niin pistin etten hyväksy. Mitä tapahtui? Noh, jostain syystä peli tulkitsi että se ei hyväksy painike onkin accept ja ruutuun vaan välähti heti saving. JESS. Miten vitussa, olen varma että painoin oikeaa nappia mutta nyt on jatko sopparit sitten lotuksen kanssa.
- Kun ajaa kuivuvalla radalla, ajourat eivät vaikuta ajoittain pitoon laisinkaan. Slicseillä vaikuttaa, mutta esim. välikelinrenkailla tietyllä sademäärällä ei pätkääkään.
- Sade tulee todella nopeasti ja yhtäkkiä tarvitseekin sadekelin nakkeja vaikka vain muutama pisara tulee?
- Radan kuivuminen on yhtä äkillinen projekti. Toisessa aika-ajossa voi olla täysi vesikeli, ja kolmannessa aika-ajossa onkin täysin kuiva rata. Millä jättikokoisella hiustenkuivaajalla järjestäjät käyvät radan kuivaamassa sen 5-10 minuutin ajotauon aikana?
- Ajan 30% kisoilla 7v uraa. Miksei kone keskeytä KOSKAAN? Ehkä 50% kisoista on yksi keskeyttänyt listalla. Ja muutenkin koskaan ei kukaan edessä ajava tipu pois kisasta, jos tippuu niin näet sen kolarin suoraan tai se on tapahtunut juuri mutkaa ennen että varmasti näet että nyt on auto väärään suuntaan hietikolla.
- Miksi ihmeessä codemasters tekee aina jokaiseen peliin näin paskat valikot? Jee, virtuaalimaailmassa pyörin minä näin, on kivaa :eek:
- Saksan kisassa johdin kisaa ennen varikkokäyntejä. Noh, 2 taaempaa tuli varikolle samaan aikaan, ja menetin sijoitukseni. Ajattelin että olen 3:s jos en päästä ketään ohi. Eikä mitä. Vitali Petrov, tuo VIIPURIN (siis tätähän ei voi sanoa Venäläinen, vaan toki VIIPURILAINEN) suuri poika otti uran ensimmäisen voiton mersujen peesatessa, eikä kukaan kärkikolmikosta välittänyt rengassäännöstä. Siis eivät käyneet varikolla laisinkaan, oli täysin kuiva kisa. In Finland we call this: Reilu Meininki. Ja hylättyhän noita ei tietenkään.

Halusin pitää tästä pelistä. Todella iso puutos on ollut hyvistä ajopeleistä ja F1 lajina on minulle aina kova juttu. En pidä. Ajo on melkein ok, mutta siinäkin on kyllä puutteita. Jos auto meinaa spinnata ja lähtee nelipyöräluistoon, jarrut lukkoon ja meno tokenee. Ei ihan tunnu siltä kuin pitäisi.

Lisääkin vinkunaa olisi, mutta tuo unkarin varikkotapaus nosti nyt otsalle kylmän hien. Ei todellakaan näin.

Hienoa pelissä on yleinen grafiikka, etenkin sadekelin, uudet radat ja autot. Uramoodi ajatuksena ihan kiva. Valitettavasti puutteineen peli on 6/10 peli, ainakin vähänkään fanaattisemmalle virtuaalikuskille.

Suoraan sanottuna: Vaikka fani olenkin, olisi jäänyt hommaamatta jos olisin tiennyt miten huono peli on oikeasti. Vanha GP4 tekee lähes kaiken vieläkin paremmin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Ajotuntumaltaan ihan jees kaahailua, kun edellisestä F1 pelistäni onkin jo muutama vuosi.

-Oon kyllä samaa mieltä usean muun kanssa täällä, yksinpeli sisältää aikasta paljon tauhkaa, kehitystiimin hehkutuksista huolimatta. Nää bukit ja ai-huijjaukset vain ottaa kupoliin, ärsyttävää kuin koneen kuskit pelaa ihan eri säännöille. Tulee väkisin vähän kusetettu olo vaikka kisoissa vääntö olisikin mukavaa. On vain tottunut Forzassa ja GT:ssä ettei ai huijjaa ihan noin törkeästi. Väitän ettei Ai-kuskeilla ole bensankulutuksen lisäksi myöskään renkaan kulumista. Sillä joku kuski voi ajaa koko kisan samoilla kumeilla, tai sitten tekee stopin, jos siltä tuntuu, mutta ihan missä kohtin kisaa vain. Onneksi ai varikkokäynnit on asetettu suurimmaksi osaksi järkeville kohti kisaa. Samoin kesken kisan varikolta voi tulla eteen mikä kuski tahansa, esim paljon taempaa lähtenyt tallikaveri kurvaa varikolta eteen ja jääkin sitten heti jalkoihin. Ihmetyttää vain "missä välissä kisaa se minut ohitti?".
Samoin, kun lähtee paalulta, kuroo kaulaa heti alussa ja ajaa loppu kisan saman laisia aikoja takoen, niin silti Hamilton tjm vastaava kerkeää loppupeleissä sieltä varikolta edelle??? Video-todisteet puuttuu vielä, mutta vaikuttaa enemmän skriptatulta kuin oikealta kilvanajolta :( Toivon todellakin, ettei kisan syvin olemus näkyisi, jossain mini-mapissä ja todellisia vastuksia löytyisi muitakin kuin vain ne näkökentässä olevat.

-Edellämainittuihin seikkoihin, sekä varikko- ja aika-ajon bukiin kun saadaan korjausta, niin kelpais vallan hyvin!

-Ai niin, renkaankulumisen poisto syö kyllä miestä ja autenttisuutta ajamisesta, mutta se auttaa kiertämään tikkarimiehen jästipäisyyttä, voi mennä varikolle milloin itse haluaa, aivan samalla tavoin kuin ai-kuskitkin.

-Oon ajanut kisoja 20-50% pituisena ja yrittänyt tehdä kisailun mielekkyydestä mahdollisimman mukavaa asettamalla, ajoavut, sekä polttoaineen- ja rengaskulutuksen poissa päältä. Käytän myös löysempiä sääntöjä (ei tule turhia rangaistuksia) ja ai:n vaikeusasteena on ollut legend, joten niistä ei pitäisi olla kiinni. Pitänee kokeilla vielä pykälän heikompaa vaikeustasoa, jos vaikka ai-kuskien kusetus katoaisi?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Komppaan Warran ylempää tekstiä täysin. Tänään meni taas hermo noihin varikkokäynteihin. Monaco on täyttä helvettiä. Jos tulee varikolle kierrosta ennen kuin on suunnitellut niin puolet porukasta skippaa varikolla käynnin kokonaan. Jos tulee suunnitellusti niin koko porukka painaa ohi kun tikkarimiehellä jäätyy ranteet. Jos tulee kierroksen myöhemmin niin renkaat on niin karmeassa kunnossa että porukkaa tulee silloinkin ohi. Jos starttaa kovilla renkailla niin käy kuten ensimmäisessä tapauksessa. Ja insinöörin idiootti kertoo joka kerta kun Ferrari on valmiina ottamaan toisen kuljettajan sisään. Ilmeisesti Lotuksella ollaan niin optimistisia että kuvitellaan minun ajavan heitä vastaan kisan voitosta. Olisi kiva tietää mitä se edellä oleva tekee.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Juu itekin mulla meni tänään ensimmäinen voitto sivu suun legend tasolla Bahrainissa. Olin niin tottunut siihen kaukana olleeseen Lotuksen pilttuuseen, joten unohdin jarruttaa kokonaan siihen toisena olleeseen Red Bullin pilttuuseen. Takaa tulleet tikkarimies päästi eka omille pysähdyksille, ennenkuin pääsin liikkeelle ja Alonso sai sitten siitä etua ja palasi eteeni omalta käynniltään.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

No on noita I ongelmia (ei AI) moninpelissä...
Kun oli serveri täynnä suht nopeita brittejä, oli se ilmeisesti tiukka paikka 10% kisassa kun tulin ohittamaan kierroksella. Tyyppi joka oli viimeisenä ja jonka ohi jo pääsin, piti ajaa täysiä perääni tiukkaan mutkaan brasilian radalla...luulisi jo 8kierrosta ajaneena tienneen, että se mutka on siinä..no multa hajoo autosta siipiä ja puhkee kumi jonka jälkeen nilkutan ne vaihtamaan ja pääsen ajamaan vikan kierroksen huomatakseni olevan sitten kolmas.. ja britti peelot juhlii voittoa.. voi tsiiisus kun teki mieli laittaa viestiä.

Ei tätä vakavissaan minunkaan tartte ottaa mutta reilupeli se nyt voisi olla. :D

miten muuten, kertyykö sitä RANK:ia enempi jos voittaa lotarilla ja isomman rankin omaavia kavereita? Kun tuntuu ettei se rank ja voittojen määrä ole mitenkään määrämitallinen. Olisi kiva tietää miten se sijoitus leaderboard listalla määräytyy, kun edessä on kavereita parilla voitolla ja perässä on kavereita tuplavoitoilla..

Sit olen törmännyt ilmeisesti joihinkin statsi horoihin tms, kun ajellaan 1 kierroksen kisoja, AI päällä ja ehkä yksi kaveri serverillä, tai sitten vain kaksisteen publa servulla, ja kun sinne joku menee potkitaan pihalle ja laitetaan peli käyntiin.

Mut, siellä ei ole noita AI ongelmia, paitsi kun on AI otettu serverille mukaan toilailemaan...
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Kyllä jengi menee lujaa. Time Trialin online aikoja kun katselee niin todella kovaa mennään. Laittaa "Ghostin" päälle ja painelee perässä niin karkuun menee ja lujaa. :cool:
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mä en ole vielä jaksanut ruveta säätämään niitä autoja. Ajelen vain niillä quick settingsseillä.
Nillä pääsee yleensä non 3-5sekan päähän timetrialin kärjestä.

Moninpelikisoissa taas ei tuollaisia timetrial aikoja näe tai sitten olen ajanut vaan hitaiden kavereiden kanssa publa servereillä.
Brasiliassa taitaa olla timetrialin kärki jotain 1,04kierrosaikoja mutta moninpelissä pärjää hienosti jos pystyy vetämään tasaisesti 1,09 pintaan.

Nyt kun on kokeillut jokaista rataa moninpelissä, huomaa et ne quick settingssit on ihan OK toisilla radoilla ja toisilla ihan hirveät. Spa:ssa se toiseksi "nopein" kuiva säätö pitäisi olla yliohjaava mutta mutkissa puskee silti ihan sikana.
Brasilian radalle olen oppinut valitsemaan quicksetupista sen toiseksi nopeimman kuiva säädön ja sitten lisäävän vähän etusiipeä. Näin saa suht hyvän ajettavan.

Sektoriajat ja topspeed olisi hyvä tilasto siinä "live timing" näkymässä. Näkisi missä jää jälkeen ja voisi vaklata toisten vaihteiston ja siiven asentoja kun näkee kuinka kovaa on suorilla menty.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Tänään kyl paloi niin pahasti kiinni onlinekisassa, kun aika-ajossa olin ajamassa TODELLA hyvää kierrosta, jolla olisin mennyt kirkkaasti kärkeen, niin jonkun retardin täytyy tulla tukkimaan se tie. Lainehti reunasta reunaan radalla, joten oli hankala arvioida missä vaiheessa mennä siitä ohi ilman törmäystä. Kierros siinä sitten meni pilalle ja se veti leveäksi ja lähdin ajamaan uutta kierrosta. Tälläkin kertaa kierros alkoi todella hyvin, mutta nyt eteen sattui todella hitaat mersu ja red bulli. Molemmat tukki tien melko taitavasti, kunnes molemmat spinnas ja törmäs tietenkin muhun ja mulla meni etusiipi.
Koko aika-ajon aikana sain vain yhden puhtaan kierroksen, joka oikeutti neljänteen sijaan kun oli selvät mahdollisuudet paalupaikkaan.

Kisan lähdössä nousin sitten heti toiseksi, mutta ei, sen saman red bullin täytyi sit pamauttaa ensimmäisessä mutkassa mun perään ja kisa meni piloiks siinä.
 
Ylös Bottom