Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

kertokaas nyt että mitä ei saa tehdä että välttyy tuolta tiedostojen korruptoitumis bugilta.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Käsittääkseni ei saa quitata kesken kisaviikonlopun.

Huomasin tänään että ei taida keltanen lippu pahemmin koskee AI:tä. Ja rengasrikkojen takia pidän kahta fläshbäckkiä varalla.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Parin päivän tauon jälkeen pääsin taas ajamaan ja pääsin taas Monacon ohi. AI vaikeimmalla ja nyt tiedän ensi kaudella laittaa Barcelonaan ja Monacoon vaikeustason toiseksi helpoimmalle. Ottaa päähän ihan toden teolla tuo AI:n tason heittely radasta toiseen.

F1 CE:ssä oli muuten helppo AI vaikeimmallakin, mutta Hockenheim ja Suzuka tarjosivat kunnon haasteen. Jos kyseisessä pelissä olisi ollut AI samaa tasoa kaikilla radoilla kuin Suzukassakin, niin se olisi ollut täydellinen.

Tässä taas tuli nähtyä, että ei ole mitään jakoa. Malesiasta otin vitossijan, mutta muuten on mennyt realistisemmin ilman pistesijoja Virginillä. Sitten pääsin Barcaan ja suosiolla viimeinen sija aika-ajosta. Viimeiset kolme starttia ovat olleet täydellisiä ja se tuntuu olevan hanskassa (luistonesto toki päällä, kun pädillä ajan). Barcassa ja Monacossa lähdössä helposti pari sijaa noustu, mutta sitten se onkin sitä blokkailua loppu kisa. Barcassa sitten ei enää jaksanut ja tein Vettelit (Turkki) Trullille, jonka jälkeen ajoin puolivahingossa varikon kaiteeseen.

Monacossa taas täyttä tuskaa, kun ei voinut edes keskeyttää R & D -savebugin takia. Toiseksi viimeinen sija kun Alonso keskeytti ajaessaan tunnelissa päin meikäläisen takasiipeä.

Pakko sanoa, että AI:n tekemät virheet ovat nautittavimpia asioita tässä pelissä. Kisan alkukierroksilla edessä ajavia hiillostaessa ne tekevät usein pieniä leveäksi ajoja mutkien ulostuloissa ja niissä on helppo kiihdyttää ohi. Hauskaa on myös huomata, että kuivallakin AI pyörähtelee aika ajoin, ainakin Barcelonassa.

Kun se patch sieltä tulee, niin pääsee nauttimaan pelistä toden teolla. Riippuu toki mitä siinä on pystytty korjaamaan. Viikolla pääseekin ostamaan WRC:n ja sitä pelatessa on hyvä odottaa tämän patchia. Jos edes varikkobugi saataisiin korjattua, niin kelpaisi kyllä.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Eilen päätin sitten loppujen lopuksi ostaa tämänkin tekeleen. Enkä kyllä ainakaan vielä ole joutunu katumaan. Ainut mikä vähän kyrsii on juuri tuo vaikeuden vaihtuminen toiseksi vaikeemmalla pelaan ja sain paalupaikan montrealissa lotuksella yli 2 sekunnin erolla ja sama juttu hockenheimis.

Montrealin kisassa olin lopulta 5 kun Ferrarit ja Red Bullit meni ihan omia menojaan. Barcelonassa taas jäin Virgineille puoli sekuntia per kierros vaikka ajoin kokoajan niin hyvin kuin vaan pystyin. Parempaan tiimiin pitäs päästä reputation on tällä hetkellä 9 ja unkarissa on seuraava kisa ja odotettavissa on varmaan joku 20 sija koska oon huono sillä radalla. Tiimi on taas pettynyt ajooni vaikka johdan melkein jokasessa sarakkeessa Trullia.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Codemasters on ilmoittanut, että he tutkivat pelissä esiintyviä bugeja. Samaan hengenvetoon tekijät vakuuttavat, että kisoissa nähtävät kuskit ajavat kaikki tekoälyn varassa, eikä niitä ole skriptattu.

Aika-ajot hoidetaan sen sijaan puhtaasti simuloimalla, eikä niillä radalla nähtävillä kuskeilla ole sen kanssa mitään tekemistä.

[All] AI Issues Response - Codemasters Forums
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Virginillä sitten olin perjantain harjoitusten nopein Montrealissa, vaikeustaso Expert, ilman mitään ajoapuja :rolleyes: Muuten peli on kyllä hemmetin hyvä, kunhan codies korjaa nämä bugit niin hyvä tulee.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

miks pitää pitää renkaiden kulumista tai fuel consumptionia päällä jos ei tykkää? ite ainaki ajan ilman, eikä mitään valittamista vielä
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Nyt on eka kisa Lotuksella takana 7v. uralla, tasona vaikein/legend ja päällä avuista luistonesto, sekä automaattivaihteet ja bensankulutus on pois päältä. Jälkimmäinen sen perusteella, mitä täältä on tullut luettua. Ja ohjaimella tosiaan tulee ajeltua. Kisan pituus 40%.

Jonkun aikaa meni Sakhirin radan totutteluun ja muisteluun kun edellinen formulakokemus on F1 04:sen parista jo aikoja sitten. Toki heti harjoituksista tuli hankittua viiden lähtöruudun rangaistus kun pyörähtämisen jälkeen palasin radalle hetken aikaa väärään suuntaan ajaen. Myöhemmin ehti rengaskin posahtaa kertaalleen. Aika-ajoissa aloin sitten hiljalleen saada mukavasti kohdalleen jarrupaikkoja jne. Viimeisellä kierroksella oli tulossa paras aika siihen asti, mutta kun siellä oli sitten viimeisellä sektorilla Buemi ja joku toinen tientukkeena. Sen verran meni aikaa, että jäin omasta parhaastani jotain 0,040 ja aika-ajon sijoitukseksi jäi 20 tila. Sadasosan parannuksella olisin muistaakseni jo päässyt kakkososioon. Kerran pamahta näissäkin karkeloissa rengas.

Kisassa oltiin sitten jo sijalla 12 kun tultiin varikolle, mutta sitten se tikkari jäi paikoilleen n. kahdeksaksi sekunniksi kun samaan aikaa tuli neljä muuta autoa sisään ja tämän seurauksena en ikinä enää päässyt lähellekään Kubicaa ja kumppaneita. Lopulta sitten vielä viimeisellä kierroksella varastin ekassa mutkassa kanttarin päältä. Auto pyörähtää ja kolme ehti painella ohi. Loppusijoitus juuri vaadittu 18. sija.

Melbourne onkin sitten jo yksi lempiradoistani ja ehdottomasti eniten vuosien saatossa ajamani rata.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Tuntuu vaikuttavan todella paljon rengasrikkoihin ajotyyli. Kanttari vedot ku jättää vaan aika ajoihin ni tuntuu pysyvän kummit paremmin kasassa.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Ajelimpa tuossa 7v uran neljättä kisaa eli Shanghai oli rata. Pari kertaa tuli pyörähdettyä ja ajettua mutka pitkäksi ja lopullinen sijoitus oli 16. Kisan aikana ei tietenkään ole juuri mitään käsitystä muiden sijoituksista. Kun lopulliset sijoitukset tulivat ruutuu piti hieraista silmiä, kisan (50%) oli voittanu Liuzzi lähdettyään matkaan 11. ruudusta. Tämän lisäksi kyseinen kuski oli ehtinyt ohittaa jokaisen kilpailijan kierroksella, jopa toiseksi tullut Alonso oli jäänyt kierroksen.

Voisin jopa vannoa, että jossain 20. kierroksen tietämillä johdossa oli vielä Alonso joten melkoista haipakkaa on Liuzzi kaasutellut viimeiset kierrokset...
 
Itellä äsken sama rata ja 30% kisa..

Kobayahsi vai mite kirjotetaankaan voitti, kubica toinen ja kovalainen kolmas...

Kaikki nää ajeli 10sijan huonommalla puolella kovilla renkailla, kisan loppupuolella alonso johti, Red bullit perässä jne..sit tää voittaja kolmikko tulee varikolle, ja palaavat kauaksi mun edelle vaikka ohitin ne kun ne teki pysähdystään...tosiaan pomppasivat suoraan kärkeen 30sek turvin :S
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Melbourne onkin sitten jo yksi lempiradoistani ja ehdottomasti eniten vuosien saatossa ajamani rata.
Tarinoidaan nyt tämäkin vielä kun sattui erikoisia...

Yhdellä harjoitussessiolla tuli jopa oltua radan nopein kuski jostain syystä. Rata oli märkä ja vetelin välikelin renkailla, Vettel jäi reilun 0,1 sekunnin päähän. Aika ajoissa pääsin peräti toiseen sessioon tällä kertaa ja jäin viimeiseen sessioon oikeuttavasta sijasta sellaiset 0,13 sekuntia. Viimeinen kierros oli hyvällä mallilla, mutta sitten toiseksi viimeisessä mutkassa lipsahdettiin nurmikon puolelle.

Kisassa olin parhaimmillaan neljäntenä, ennen varikkokäyntiä. Juuri sillä kierroksella kun piti tulla varikolle, niin vasen takarengas tyhjeni, mutta onneksi se tyhjeni neljänneksi viimeisessä mutkassa, niin vältyin suuremmilta harmeilta. Varikolta tultiin sitten jonnekin sinne sijan 18 haituville ja lopulta kun maalilippu heilui Webberille niin olin havaitsevani, että lopullinen sijoitukseni oli 11. Mutta sitten kun olin itse päässyt maaliin saakka, niin ukkoni tuuletti ohjaamossa ja tiimiradiosta huudettiin, että olin voittanut kisan. Ja tosiaan olin kuin olinkin tuloslistan ykkösenä ja kakkoseksi sijoittunut Webber oli jäänyt meikäläisestä yhden kierroksen verran....

EDIT: Olisiko tuossa kaksi viestiä ylempänä tapahtunut Liuzzille sama homma kuin minulle?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Ittelle ei ole tullut vielä mitään bugeja vaikka oon 15 tuntia pelannu. Tuli muuten voitettua Span kisa ylivoimasesti, alkaa huomaan että Lotus on vähän kehittyny mutta kyllä tuo voitto tuli ihan vaan sen takia että oon niin tottunu Span rataan.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mieki oon hyvin välttyny bugeilta. Ainoastaan rengas on muutamissa kisoissa pamahtanu mut ne on korjattu flashbackeilla. Esim. Valencian kisassa pamahti 3 rengasta :mad:

Meikäläisenki Lotus senkun vaa paranee. Valenciasta ja Hockesta sijat 5. ja 6. Hockessa kuivalla ja Valenciassa kuiva-märkä sekakelissä. Tuli Lotukselta jatkotarjous ykköskuskiks ja 6.5 m palkalla. Mut odotellaan..

Jännä miten jotku radat ei F1CEssä onnistunu mitenkään ja tässä taas menee hyvin. Esim. oon aina vihannu Hockea joka pelissä tähän asti ja nyt se oli varmaa yks helpoimmista radoista. Tosin Silverstone on edelleen inhokkirata nro 1. Ei onnistu sitten millään ja uusittu rataki vaa aiheutti kiroilua ja muuta. Tuloksena aika-ajossa 15. ja kisassa keskeytys kolariin :( saa nähä onko Suzuka yhtä vaikea mulle ku ennenki..
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mulla droppaa frame rate aika näkyvästi monacossa 3. viimeisessä mutkassa ja viimeisessä mutkassa vähän myös. Muilla samaa? Ainakin harjoituksissa ja aika-ajoissa
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mulla droppaa frame rate aika näkyvästi monacossa 3. viimeisessä mutkassa ja viimeisessä mutkassa. Muilla samaa? Ainakin harjoituksissa ja aika-ajoissa


Tätä jo kirosin tuol aikasemmin viimeviikolla vissiin kun urassa se aiheutti etusiiven menetyksiä kun fps tippu melkeen nollaan..

Sit GP viikonlopussa tilanne ei kuitenkaa oo niin paha kuin uralla. Ja Online ja Time Trial ni ei pätki ollenkaan..ihan uskomatonta
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Kirjoitusten perusteella vaikuttaa melko bugiselta. Toivottavasti laastari ilmestyy kohtapuolin. Pelin tilasin sunnuntai illalla vpd:stä maanantai aamulla lähettivät sms että paketti lähti matkaan. Toivottavasti tänään pääsis hieman ajelee
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Vähän uutisia.

Update: The team have been working through a masterlist of issues, and are making good progress. Various issues have been through the preliminary testing process, and once the patch is complete a build will go in for siginificant testing time.

As soon as I have more news, it'll get posted here.

Caldera.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Vähän uutisia.

Joo kiva kiva, kun pätsi on tehty ja lähetetty SONY:lle, niin sielähän se sitten onkin pitkän tovin...

Mutta saako tolle tekoälylle järkeä vai ei, kun menee hermot siihen kun se ei kunnioita edellä olevia, tulee puoliks rinnalle, mutta kuitenkin niin, että olen edellä, niin runttaa kylkeen ja kappas, mä pyörähän... hermot menny jo monta kertaa liian lyhyessä ajassa :mad:
 
Ylös Bottom