Vastaus: F1 2011 Online-sarja | Kausi 6
Tulipahan taas opittua, ettei väsyneenä ja kylmiltään kannata mennä ajamaan, oli se sen verran hävytöntä menoa
Ensin aika-ajoihin asenteella "no kunhan käy vähän ajelemassa". 10 kierrosta bensaa ja paras kierros tuli siinä kolmannella kierroksella. No sitten jätin kaiken viimeisen varaan, joka tyrehtyy jo ensimmäiseen mutkaan.
Kisan alku olikin sitten melko hienoa aikaa
. Ensimmäisessä mutkassa kärkeen, kunnes joku ajaa perään ja tipun viidenneksi. Sitten toisen sektorin viimeiseen mutkaan aivan liian myöhäinen jarrutus ja kolari tallikamelin kanssa, siitä penalty. Sitten kolari leejuhleen kanssa, joka keskeyttää ja mä pyörähdän ja tipun yhdeksänneksi. Seuraavalla kierroksella kolari aappon kanssa, josta onneksi selvittiin ilman rangaistuksia. Rangaistuksen kärsittyäni ero kärkeen oli jotain 30 ja 40 sekunnin väliltä.
Siitä sitten vaan hurja kiri päälle ja ensimmäisten stoppien jälkeen olin noussut kuudenneksi. Seuraavan stintin aikana otin Qolan, Rampan ja Thuton päänahan, ja olin sekunnin päässä Sam1q:sta, kunnes kierroksella 14 oli aika vaihtaa optionit alle. Nopean varikkopysähdyksen ja hyvän ulostulokierroksen ansiosta onnistuin nousemaan Samin ohi toiseksi, ero Runneriin tässä vaiheessa 30 sekuntia.
Ennen Runnerin stoppia, olin pikku hiljaa ottanut häntä kiinni, ja ero hänen pysähdyksen jälkeen oli enää neljä sekuntia. Mulla oli kuitenkin kaksi vaihtoehtoa: ajaa samoilla vanhoilla renkailla loppuun asti ja varmistella 2. sija, tai käydä varikolla ja tippua kolmanneksi. No otin riskin, enkä käynyt enää kierroksen 14 jälkeen varikolla ja voitte varmaan arvata missä kunnossa renkaat olivat viimeiset 3-4 kierrosta
Kierrosajat lähtivät tippumaan ja Runner katosi maisemaan, mutta outoa kyllä ero Samiin kasvoi aina toisella sektorilla. Viimeiset kaksi kierrosta olivatkin sitten todella tuskaisia, kun piti joka mutka vetää niin hiljaa kuin mahdollista. Samillakin taisi olla kuluneet renkaat, kun hänkin luisteli pariin otteeseen viimeisellä kierroksella, ja sain kuin ihmeen kaupalla pidettyä toisen sijan ja otettua torjuntavoiton.
Olen aika ylpeä siitä, että sain Optionit kestämään 15 kierrosta ilman rengasrikkoa
Tästä kuitenkin otettiin opiksi, ja keskiviikkona tullaan entistä vahvempana ja valmiinpana.
PS. Saattaa olla vähän sekavaa tekstiä.