Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2012

Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Iso helpotus tuli kun vpd laittoi sähköpostia ja ilmoittivat lähettävänsä pelin pari päivää ennen julkkaria eli sen pitäisi keretä perjantaiksi postilaatikkoon eikä tarvitse vklp yli odotella :D odotuksen tuskaa..
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Hei, itseäni häiritsee suunnattomasti tuo input lag mikä tuossa demossa on, että tekee mieli enemmän ajaa pädillä. Eli ratin liikkeet tulevat todella pahasti myöhässä. Myös polkimissa on viivettä. Onko tuo vain rattikohtaista, vai onko se vain pelin ominaisuus? Itsellä G25, ja sillä ainakin ongelma löytyy.

Alla olevassa videossa asian näkee varsin hyvin, kun on ratti samaan aikaan videossa.

F1 2012 | Stephen Hood / McLaren / Austin - YouTube

En kai ole asiani kanssa yksin? Tietysti asiaan tottuu, mutta jotenkin vaan ei kuulu Formulapeleihin noin paha input lag kun ohjauksen pitäisi olla todella nopeaa. Lueskelin jotain vanhoja F1 2011 -topiceja ja joillakin samaa ongelmaa, jopa PC:llä. On olemassa joku "Override input device type"-asetus jota pitää muuttaa, jotta asia korjaantuisi. Ei vaan taida konsoleilla olla tuollaista. Joistakin puheista päätellen osalla rateista tuo F1 2012:n demonkin pitäisi toimia täysin viiveettömästi joillakin rateilla.

Kun saatte kokoversion käteenne, niin ilmoittakaapa onko tuo input lagi siinäkin, ja vielä millä ratilla ajatte. Toki voitte kertoa ajatuksianne jo demosta. Olisi mahtava nähdä, jos jollain toimisi viiveettömästi demo jollakin ratilla.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Ikäviä huhuja luin toiselta foorumilta pelistä. Eli Codemasters olisi poistanut muutamia hyviä juttuja pelistä:

* Renkaiden kulutus ei enää skaalaudu kisamitan mukaan, eli esim. 25 % kisat on mahista ajaa ilman stoppeja ja täysi kulutus on vain 100 % kisoissa. (?). Eli jos ajaa 50 % kisoja niinku minä niin varmaan vain yks stoppi tehtävä. Paitsi että säännön mukaanhan on tehtävä se yks pysähys joka tapauksessa, joten miten lie.

* Vapaita harjoituksia on karsittu pois, eli ei ilmeisesti enää ole kolmea harkkaa vaan yks per viikonloppu

Sekä tietysti mahis ajaa täysi kausi omalla suosikki kuskillaan.

No joka tapauksessa uskon itse voivani pelistä nauttia. Pikkaisen tuo renkaiden kulutus nyt harmittaa.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Ikäviä huhuja luin toiselta foorumilta pelistä. Eli Codemasters olisi poistanut muutamia hyviä juttuja pelistä:

* Renkaiden kulutus ei enää skaalaudu kisamitan mukaan, eli esim. 25 % kisat on mahista ajaa ilman stoppeja ja täysi kulutus on vain 100 % kisoissa. (?). Eli jos ajaa 50 % kisoja niinku minä niin varmaan vain yks stoppi tehtävä. Paitsi että säännön mukaanhan on tehtävä se yks pysähys joka tapauksessa, joten miten lie.

* Vapaita harjoituksia on karsittu pois, eli ei ilmeisesti enää ole kolmea harkkaa vaan yks per viikonloppu

Sekä tietysti mahis ajaa täysi kausi omalla suosikki kuskillaan.

No joka tapauksessa uskon itse voivani pelistä nauttia. Pikkaisen tuo renkaiden kulutus nyt harmittaa.

Miksi ihmeessä ne ois ton skaalautuvan muuttanut? Tai ottanut vapaita harjoituksia pois kun ennestään jo oli lyhyt ja pitkä viikonloppu vaihtoehtoina.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Hei, itseäni häiritsee suunnattomasti tuo input lag mikä tuossa demossa on, että tekee mieli enemmän ajaa pädillä. Eli ratin liikkeet tulevat todella pahasti myöhässä. Myös polkimissa on viivettä. Onko tuo vain rattikohtaista, vai onko se vain pelin ominaisuus? Itsellä G25, ja sillä ainakin ongelma löytyy.

Alla olevassa videossa asian näkee varsin hyvin, kun on ratti samaan aikaan videossa.

F1 2012 | Stephen Hood / McLaren / Austin - YouTube

En kai ole asiani kanssa yksin? Tietysti asiaan tottuu, mutta jotenkin vaan ei kuulu Formulapeleihin noin paha input lag kun ohjauksen pitäisi olla todella nopeaa.

Itselläni Microsoftin ratti (yllättäen xboxilla) ja demon ajettavuus oli minusta parempi kuin F1 2011. Videossa näkyvä "input lag" näyttään olevan enemmänkin rattien välistä kuin ohjaimen ja auton välistä. Eli kuvakulmassa näkyvä virtuaaliratti liikkuu eri tahtiin kuin peliohjain, mutta auto näyttää reagoivan kyllä ohjaimeen erittäin hyvin. Kokeile toista kuvakulmaa muutama kierros ja testaa onko lagi vain psykologista :)
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Miksi ihmeessä ne ois ton skaalautuvan muuttanut? Tai ottanut vapaita harjoituksia pois kun ennestään jo oli lyhyt ja pitkä viikonloppu vaihtoehtoina.

Tänään selvinnee tuo skaalauksen poisto. Mahtaneeko liittyä aikaisempien versioiden bugeihin?

Harkat poistettiin sen takia, ettei juuri kukaan niitä kuulemma pelaa. :rolleyes:
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Itellä on MS:n Racing Wheel eikä itellä ainakaan ole demoa pelattaessa mitään viivettä. Ohjaus tuntuu vaan parantuneen viime pelistä..

Peli oli näköjään lähetetty, jospa sitä pääsis torstaina pelaaamaan :D
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

mä yhä varoittaisin noista ketkä unelmoivat saavansa pelin ennen julkkaria. totta, mahdollista se on mutta jos meette/tuutte heti huutelemaan että saitte pelin niin pahimmassa tapauksessahan tosta Codemaster voi nostaa oikeusssyytteen teitä/pelin myynyttä kauppaa vastaan ennen aikaisesta myynnistä :D itse olis tarkootus perjantaina koulun jälkeen käydä kaappaamassa oma kappale gigantista ja sitten pelaamaan :cool:

Noihin rengaskulumis juttuihin ja harjoituksiin en usko.. Totta varmaan vain 5% ajaa ne harjoitukset mutta silti mullakin tulee joskus 1/100 pelikerrasta sellainen tunne että ajanpa kaikki harjoitukset ja jne.
Että jos poistavat harjoitukset niin.... onhan siellä short weekend joten en vain usko harjoituksien vähentämiseen.

Demossa olen huomannut että ainakin mulla tuo ohjaus on aivan erilainen monzassa kuin 2011. Paljon useammin lähtee 2011 lapasesta ja Demossa ajan sen avulla kovempaakin, aivan samat säädöt/avut jne. :D (ps. oon testannu molempia peräkkäin useastikkin). Mutta nähdään mitä perjantai (torstai) tuo tullessaan :D
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

mä yhä varoittaisin noista ketkä unelmoivat saavansa pelin ennen julkkaria. totta, mahdollista se on mutta jos meette/tuutte heti huutelemaan että saitte pelin niin pahimmassa tapauksessahan tosta Codemaster voi nostaa oikeusssyytteen teitä/pelin myynyttä kauppaa vastaan ennen aikaisesta myynnistä :D itse olis tarkootus perjantaina koulun jälkeen käydä kaappaamassa oma kappale gigantista ja sitten pelaamaan :cool:

Noihin rengaskulumis juttuihin ja harjoituksiin en usko.. Totta varmaan vain 5% ajaa ne harjoitukset mutta silti mullakin tulee joskus 1/100 pelikerrasta sellainen tunne että ajanpa kaikki harjoitukset ja jne.
Että jos poistavat harjoitukset niin.... onhan siellä short weekend joten en vain usko harjoituksien vähentämiseen.

Demossa olen huomannut että ainakin mulla tuo ohjaus on aivan erilainen monzassa kuin 2011. Paljon useammin lähtee 2011 lapasesta ja Demossa ajan sen avulla kovempaakin, aivan samat säädöt/avut jne. :D (ps. oon testannu molempia peräkkäin useastikkin). Mutta nähdään mitä perjantai (torstai) tuo tullessaan :D

Tuskinpa jotain CM:ää kiinnostaa nostella syytteitä yksittäisiä kauppoja vastaan. Johan siellä on monella peli kädessä ja eipä siinä CM mitään häviä kun täyden hinnan saavat kuitenkin.

Ja kyllä ne harkat on otettu pois, monella tuo lopullinen versio on ja kun se on jo viralliselta taholtakin varmistettu, että vain yksi tunnin mittainen sessio on pelissä (short weekend ja full weekend kummassakin sama homma).
Ei ole uskon asia tämä.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Tuo harjoitusten poisto ei haittaa mua yhtään, mutta tuo rengaskulumisen skaalaaminsen poisto vähän harmittaa, koska renkaiden kuluminen on keskeinen asia tällä kaudella ja 50 %'n kisa yhdellä pysähdyksellä tuntuu hieman typerällä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Tuo harjoitusten poisto ei haittaa mua yhtään, mutta tuo rengaskulumis skaalaaminen vähän harmittaa, koska renkaiden kuluminen on keskeinen asia tällä kaudella ja 50 %'n kisa yhdellä pysähdyksellä tuntuu hieman typerällä.

Jotain toivoa sen suhteen on vielä. Joku postasi CM:n foorumeille videon, jossa 25% kisassa pehmeämmät renkaat kuluvat loppuun. Tiedä sitten onko joku piraattiversio tai modattu, mutta ainakin Steve Hoodin mukaan skaalattu renkaidenkuluminen on poistettu.

Lainaus CM:n foorumeilta

"There is tire scaling to the race distance 25% and above. You could make it on 1 set till last lap but your sitting duck because you be SLOW, and the cars that pit for tires will pass you by. I can't really tell if there is a per say "cliff" were they dramatically fall off vut they continually get slow and wear. We also have engine failure this year( I've only come around for release sorry if you knew about it)."
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

En ole vielä pelannut, mutta lupaan teille että ne renkaat kuluu lyhyemmissäkin kisoissa. Joutuu varmasti käymään 1-2 kertaa varikolla 25% kisoissakin!
Ei tämän pelin tekijät voi sellasta jättää pois :cool:
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

En ole vielä pelannut, mutta lupaan teille että ne renkaat kuluu lyhyemmissäkin kisoissa. Joutuu varmasti käymään 1-2 kertaa varikolla 25% kisoissakin!
Ei tämän pelin tekijät voi sellasta jättää pois :cool:

Ei paljoa lupailut auta kun Steve Hood itse sanoi jo, että Skaalattu renkaidenkuluminen on poistettu. Koko versiota pelanneetkin kertovat samaa:
"Dont want to be the bearer of bad news as i want tyre scaling as much as the next man but i have already read posts where people say the tyres go dark orange and stay that way! If you look at the sector times the car performance has not been slowed and is actually quicker! "

Toinenkin:
"From the race I did in career (Melbourne obviously) I can confirm that tyrewear is not scaled. I did a 25% race and the option tyres easily lasted 12 laps before I came in for the prime tyres (15 lap race). The tyre indicator wasn't fully red yet."

Täytynee odottaa perjantaita, että homma selkenee.

Ja kyllä, CM voi helpostikin jättää sellaisia ominaisuuksia pois. Ei olisi ensimmäinen kerta kun kyseinen lafka tekee näitä "nerokkaita" päätöksiä.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Noh vaikka noi "nerokkaat" päätökset olis tehty niin en usko että se kuitenkaan pilaa koko peliä. Ei ne harjoitukset niin tärkeitä ole ja eiköhän tossa noi rengaskulumiset oo ihan kohallaan ja btw. ainahan CM voi tehdä päivityksiä peliin ja hioa rengasjuttuja. Ostoon menee kuitenkin :)
 
Re: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Noh vaikka noi "nerokkaat" päätökset olis tehty niin en usko että se kuitenkaan pilaa koko peliä. Ei ne harjoitukset niin tärkeitä ole ja eiköhän tossa noi rengaskulumiset oo ihan kohallaan ja btw. ainahan CM voi tehdä päivityksiä peliin ja hioa rengasjuttuja. Ostoon menee kuitenkin :)

Rengaskulumiset ei ole kohdallaan, kun kerran chieff game designer eli Steve Hood itse sen on sanonut. Turha päivityksistä on mitään pelastusta odottaa; ei tuo ole mikään bugi vaan tekijätiimiltä harkittu teko, jolla on ilmeisesti vaan haluttu jälleen yhdessä asiassa mennä sieltä mistä aita on matalin.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

Noh vaikka noi "nerokkaat" päätökset olis tehty niin en usko että se kuitenkaan pilaa koko peliä. Ei ne harjoitukset niin tärkeitä ole ja eiköhän tossa noi rengaskulumiset oo ihan kohallaan ja btw. ainahan CM voi tehdä päivityksiä peliin ja hioa rengasjuttuja. Ostoon menee kuitenkin :)

Eihän se peliä pilaa, että renkaat kuluvat 25% kisassa vain 25 prosenttisesti eikä loppuun asti. Ei nuo harkat itseäni haittaa, mutta virallinen peli ja lisenssistä maksettu varta vasten ja sitten vedetään peliin jotain Season Challengeja ja YDT-höttöä ja poistetaan virallisia moodeja. Eipä EA:nkaan ole tarvinnut änäreistä ottaa kausimuotoja pois kun nyt lisäsivät jotain uusimpaan versioon.

Valinnanvaraa ei hirvittävästi ole jos haluaa virallista F1-peliä pelata, siksi taitaa mennä itseltäkin ostoon, mutta eihän tämä hyvältä näytä kun puolet pelistä pitää karsia parin uudistuksen takia.
 
Vastaus: F1 2012 [PS3/X360 Hype]

hood kirjoittanut twitterissä ainakin, että rengaskuluma on pelissä myös lyhyemmissä kisoissa.
 
Ylös Bottom