Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2015

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SkyPolaris
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Onhan tää nyt todella loistava peli.

-pyörii sulavasti
-näyttää hyvältä
-ajotuntuma on todella hyvä kun tottui
-AI on kehittynyt
-fiilis on paljon parempi kaikkine radan ulkopuolisten parannusten vuoksi (varikkotiimi, muiden autojen seuraaminen jne.)
-ajaminen paljon vaikeampaa, joutui opettelemaan aivan uusiksi. Kokoajan on jarrut lukossa tai perä sivulla
-sivuluisut saa hallintaan vihdoin
-keskeytys tulee todella pienestä osumasta

Moitittavaa toistaiseksi vain siitä, ettei pro seasonissa saa säädettyä edes vaikeustasoa tai kisan pituutta 50%:iin. Ymmärrän pro seasonin pointin, mutta edes hieman pelivaraa..

Pro Season aiheuttaa varmasti paljon puheenaihetta vielä.

Pro season on se mitä tulen ajamaan, mutta pari muuttujaa siihen ni ois loistava.

Olen nyt ajanut yhden täyden kisaviikonlopun (25% kisalla) ja aloitin nyt pro seasonin, jossa kaksi harjoitusta ajettu. Mun ajotaidot vaatisi tiputtamista yhdellä vaikeustasolla, joten häntäpäässä ollaan koko kausi, mut sit ollaan..ehkä tos kehittyy.

Pro season on se mitä tulen ajamaan, mutta pari muuttujaa siihen ni ois loistava.

Olen nyt ajanut yhden täyden kisaviikonlopun (25% kisalla) ja aloitin nyt pro seasonin, jossa kaksi harjoitusta ajettu. Mun ajotaidot vaatisi tiputtamista yhdellä vaikeustasolla, joten häntäpäässä ollaan koko kausi, mut sit ollaan..ehkä tos kehittyy.

Kuhan ei kokoaikaa olla häntäpäässä! Sit alkaa peli vituttaa.

Saa nähä hankinko ite tätä.

Jaahas...eka kisa pro seasonissa takana.
Lähtöruutu 14 (tallikaveri sainz 12).. Ekassa AA:ssa väläytin ollen 9:s.

Kisa lähti hyvin liikenteeseen, vaikk itse startti oli huono. Nousin kahden ekan kierroksen jälkeen sijalle 10 ja taistelin hyvin sijasta 9, kunnes oma moka ja pyöräytys seinään, eturengas puhki, etusiipi rikki.

Lopputulos:
Sija 16, taakse jäivät maaliin tulleista vain Manorit.
Kärkeen 3 kierrosta, tallikaveriin (9:s sija) 2 kierrosta...

Eli kyllä toi vaikein legend AI on mulle aivan liian kova, kun expertillä olin aidoilla sijoituksilla. Eli aivan hanurista, ettei pro seasonissa voi ottaa kuin legendin. Ei se vain ole sama ajaa normi kautta ja tehdä siitä itse pro season, kun tietää et voi vaihtaa vaikka kaikki avut päälle.

Eli kyllä toi vaikein legend AI on mulle aivan liian kova, kun expertillä olin aidoilla sijoituksilla. Eli aivan hanurista, ettei pro seasonissa voi ottaa kuin legendin. Ei se vain ole sama ajaa normi kautta ja tehdä siitä itse pro season, kun tietää et voi vaihtaa vaikka kaikki avut päälle.

Ite ajattelin vedellä ensiksi normi championshippiä pykälää helpommalla vaikeustasolla ja sitten kun tuntuu taidot riittävän johonkin muuhun kuin jämäsijoihin niin hyppään Pro Seasonin pariin. Aluksi voisi olla niin hukassa, etten näe ainakaan omalla kohdalla mitään järkeä aloittaa Pro Seasonin puolelta (vaikka mieli tekisi... :rolleyes:)

Tää on kyl kivaa kun psn taas lataa niin nopeesti että jopa 24tuntia jäljellä ja ylipuoleväli jo ladannu. :D

Noniin, kaksi kisaa pelattuna pro seasonia, Fernando Alonsolla ja vuoden 2014 traktorilla(Ferrari).

Melbourne: Aika-ajoissa nappikierroksella toiseen ruutuun, kisassa sitten kaikki menikin päin mäntyä heti alusta saakka. Kolme kertaa taisin käydä etusiiven vaihtamassa ja viisi kertaa kävin yhteensä varikolla. Loppujen lopuksi sijoitus oli kumminkin suht siedettävä 12. kaiken tuon jälkeen.

Malesia: Harjoitukset ja aika-ajot lupaa erittäin hyvää. Aika-ajoissa Q2 about puolessa välissä sade loppui joka oli piinannut ensimmäisistä harkoista lähtien. Noh, jälleen nappikierroksella Qkolmosessa kolmanteen ruutuun. Toivoa täynnä kisaan.
Lähtöruudukkoon saavuttaessa Ferraria piiskaa kaatosade, lähtöruutuna kakkosruutu koska Hamilton paalulta oli saanut viiden ruudun penaltyn aika-ajoissa. Sain erittäin huonon lähdön ja taisi olla 5. mutka jossa kolaan Hamiltonin ja itseni ulos kisasta...

Näin, tallikaverilla Kimillä sitten kahden kisan jälkeen 33p ja mulla eli Alonsolla 0p, eikös sen pitäisi olla ihan toisinpäin? Prkl. :D
Ehkä sitten McLaren Hondalla parempiin tuloksiin...tai sitten ei.

Kirjoitetaan hieman lisää mietteitä. Eilen pelasin tosiaan 7h putkeen tätä ja yöllä alkoi olemaan silmät jo aika solmussa, eikä ajamisesta enää mitään tullut. Mulla on kaikki force asetukset 100%:ia ja kyllä nyt on muuten kädet kipeät! Sen verran säädin, että näppäimet vedin mieluisaksi (peli tunnisti kyllä t300:en ja f1:llekin omat asetukset, mutta vedin custom asetukset). Sit oletuksena kaikki advanced säädöt oli nollassa, joten laitoin lineaarisuutta muistaakseni 25een tai 30:een, niin ei tarvi perus nopeissa mutkissa vetää käsiä kaksinkerroin, vaan pienempikin kääntö riittää.

Paljon porukka manaa Pcarsin forceja, tai niiden säätöjä, mutta itse oikeasti nautin sen pelin forceista ihan siis todella paljon.
Tässä efektejä on vähemmän, mutta kyllä tässäkin forcet aika hyvät on. Tietää hyvin koska puskee, koska lähtee perä alta ja hiekalla tietää ajavansa hiekalla jne. Ei Pcarsin tasolla, mutta hyvät ja ajaa asiansa mainiosti. Ehkä se 100% voima asetuksissa on kuitenkin liikaa pitkille pelisessioille. Kyllä niin hapoilla kädet on.

Tekoäly. Vanhassa ajelin "realistisesti" Legendillä. Tarkoitan siis, että vaikka Williamsilla olin sijoilla 3-8, marussialla siellä +10.
Nyt Pro Seasonissa on pakotettu Legend ja Toro Rossolla kokoajan 2-3sek kierroksella tallikaveria hitaampi. Ei todennäköisesti johdu siitä, että AI menisi kovempaa, vaan siitä et ajaminen ilman apuja on todella paljon haastavampaa, joskin paljon paremman tuntuista kuin ennen. Eli ei vain tällä ajomäärällä taidot vain riitä pysymään perässä. Expert tasolla ajan kuten viimevuoden versiossa Legendillä.

Tekoäly toden totta tulee ohi. Takasiiven aikana, vaikka vedät suht röyhkeästi eteen, AI muuttaa linjaa ja tulee heittämällä ohi. Todella monta kertaa pyörähdin myös, kun AI pysyi rinnalla ja itse liukusin hiukan pitkäksi, jolloin osumaa tuli. Ratavalleihin ei voi enää oikeastaan osua, sillä joko rengas puhkeaa, siipi lähtee tai kisa jää kesken. Siipikin kun lähtee, niin ennen pystyi suht kovaa ajamaan varikolle, nyt oikeasti körötellään kun auto menee aivan suoraan. Tekoäly on kehittynyt huimasti ja etenkin 5 kierroksen pikakisoissa tuli loistavia vääntöjä tekoälyn kanssa, kun olin Kimi ja vastassa oli Williamsit ja Vettel. Ihan jonossa koko kisa.

Kisainssin komentojen kanssa oikeasti pärjää niin pitkälle, että melkeinpä hudin saa ottaa joka pelimuodossa pois. Komentojen toimivuudessa vain olisi toivomisen varaa. En tiedä kuuluuko voice nappia pitää pohjassa ja samalla säätää nuolinäppäimillä, vai painaa kerran voicea ja sitten nuoli näppäimillä, mutta 9/10 kerrasta tulee ilmoitus, ettei inssi kuullut mitä sanoin. Kun selaan listaa alaspäin komennoissa, yks kaks se valikko katoaa enkä ehdi valitsemaan mitään. Enkä tiedä mitä teen väärin.

Ajotuntuma on todella hyvä, siis oikeasti todella hyvä. Ajaminen on mielettömän hauskaa, mutta todella haastavaa. Perä lähtee alta herkästi, mutta myös kisan aikana jarrubalanssia täytyy säätää renkaiden kulumisen mukaan, jotta ei mene etu/takapää lukkoon liian herkästi. Renkaisiin on myös mallinnettu kuoriutuminen, eli renkaiden suorituskyky heikkenee hetkeksi, kunnes taas palautuu toviksi ennen kuin oikeasti pito menee. Tällä kertaa pito ei lähde hyvästä nolliin kierroksessa kuten ennen, vaan oikeasti kuluneilla renkailla pystyy taistelemaan aika pitkälle.

Harjoituksissa ja aika-ajoissa varikkoboxi on todella hyvin tehty. Ajat varikolle, varikkotiimi tulee ulos, nostaa auton, työntää sisälle, kytkee piuhat, laittaa renkaanlämmittimet jne. Todella aidon oloista ja tuo fiiliksen et oikeasti olet osa f1 sirkusta, etkä vain aja ajopeliä. Pcars sortuu tähän, se on vain ajamista. Tämä on muutakin.
Boxissa istuessa pyydät kisainssiltä tabletin, josta valitset renkaat ja säädät auton. Renkaiden kuluman näkee todella hyvin. Näkee miten hyvä pito on 0-100 väliltä, näkee miten monta kierrosta renkaat kestää ja näkee eri renkaiden välillä vaikutuksen kierrosaikaan. Todella hyvin infoa ja hienosti tehtynä. Nyt myös auton säätö on tehty niin, että on ne viisi esiasetusta kuten ennenkin, mutta voit suoraan siitä lähteä editoimaan kyseistä setuppia mieleiseksesi.
Kuva rengasvalinnasta:

Boxissa sitten tabletin lisäki on tietysti monitori kuten ennenkin. Sekin on vedetty täysin uusiksi. Näet tavoitesijoituksen ja siihen vaadittavan ajan, säätilat paljon tarkemmin kuin ennen, lisäksi näet tuloslistassa kunkin kuljettajan kohdalta todella nopeasti millä sektorilla olet nopeampi tai hitaampi.
Uutena on live tv feed, eli voit valita kuskin ja kuvakulman ja katsoa AI kuskien ajamista ja heidän sektoriaikojaan jne realiajassa.
Kuva tv feedistä:

Todella hyvältä vaikuttaa. Oma versio ei kuitenkaan eilen saapunut, no jouduin sitten lattiat pesemään kun ei veruketta sen siirrolle ollutkaan. :D Ihan hyvä siis.

Onko tässä vaikeustasot samat kuin aiemmissa versioissa ja onko AI suht saman tasoista vaikeuden osalta? Edellinen peli mulla siis oli vuoden 2013 versio. Toi on myös hyvä, että damage on herkempi. Onko se yhtään realistisempi sen osalta, että kovasta iskusta renkaat irtoaa vai onko samaa kuin aiemmissa?

Entä sadekisoja, tuleeko paljon vai ovatko harvinaisempia nyt? Joskus niitä oli 70-80% kisoista aina.

Ja onko nyt harjoituksia enemmän kuin se yksi? :D

Pelin ohjaaja Paul Jeal kertoi Red Bullin haastattelussa, että peliin ei julkaista lainkaan ladattavaa lisäsisältöä. Niinpä ei kannata odottaa myöskään sitä, että peli laajenisi joskus uusilla pelimuodoilla

No career mode. No season challenge. No rival system. No online co-op. No champions mode. No classic content. No split screen. No functional safety car. No motorhome. No paddock. No TV interviews

Kannattaako tuota silti ostaa vaikka noita ei oo ollenkaan

Onko tässä vaikeustasot samat kuin aiemmissa versioissa ja onko AI suht saman tasoista vaikeuden osalta? Edellinen peli mulla siis oli vuoden 2013 versio. Toi on myös hyvä, että damage on herkempi. Onko se yhtään realistisempi sen osalta, että kovasta iskusta renkaat irtoaa vai onko samaa kuin aiemmissa?

Entä sadekisoja, tuleeko paljon vai ovatko harvinaisempia nyt? Joskus niitä oli 70-80% kisoista aina.

Ja onko nyt harjoituksia enemmän kuin se yksi? :D
AI tasot on samat kuin kaikissa aikaisemmissa, veikkaan että vaikeudeltaankin ovat kuskin taitoihin nähden suhteessa samat. Joutuu vain niin täysin opettelee ajamaan uusiksi, että aluksi on vaikeaa.
Damage on herkempi, mutta menee niin, että törmäät esim esim kaiteen suuntaisesti kaiteeseen. Eli isku ei ole kova, mutta auto hajoaa. Ulkoisesti ei välttämättä tule vauriota ollenkaan, mutta ruutu menee harmaaksi ja kisä jää kesken, tai käytät flashbackiä. Toisaalta toinen auto saa tulla vaikka 300:aa päin ja menee vain siipi/rengas puhekaa. En ole itse siis yrittänyt damagea saada, mutta mitä kisoissa on mokia tullu ni rengas esim ei ole lähtenyt kertaakaan, vaikka keskeyttämään olen joutunut monesti.

Eilisen illan 7h putken jälkeen pidän tätä ehkä jopa tämän hetken parhaana konsoliajopelinä, eli sen varjolla kyllä. Peli on oikeasti todella hyvä, eikä joudu katselemaan 5min välein pcarsin kaltaisia bugeja.

Pelin ohjaaja Paul Jeal kertoi Red Bullin haastattelussa, että peliin ei julkaista lainkaan ladattavaa lisäsisältöä. Niinpä ei kannata odottaa myöskään sitä, että peli laajenisi joskus uusilla pelimuodoilla

No career mode. No season challenge. No rival system. No online co-op. No champions mode. No classic content. No split screen. No functional safety car. No motorhome. No paddock. No TV interviews

Samaa mietin minäkin?:rolleyes:

Samaa mietin minäkin?:rolleyes:

Pelimuodoissa pätee varmaankin sama kuin NHL:ssä ja Project Carsissa - eli mitä peliltä haluaa. NHL on minulle lähinnä kaksinpeli, jota pelataan samalla sohvalla, joten se ei tarvitse niinkään pelimuotoja vaan pelkästään hyvää pelattavuutta. Project Carsissa parasta on juuri se, ettei sitä ole rakenteellistettu liikaa ja ajaminen on hauskaa yksinkin omia aikoja vastaan (tätä pelaan kylläkin PC:llä, konsoliversioista ei mitään käsitystä). Jos kaipaat F1:een uramoodia, co-opia tai muita tuttuja moodeja, älä osta. Jos pelkkä ajaminen riittää ja formula kuumottaa, osta - mutta tietoisena siitä, että kaikki osa-alueet ovat todennäköisesti vähän parempia jo seuraavana vuonna. Esim. jotkin rajoitteet ovat vähän outoja; Pro Seasonin vaikeustasot, aika-ajojen pituuksia ei kai voi muokata kisapituuksista erikseen (?)... Kokonaisuutena F1 2015 ei jää historiankirjoihin, mutta kyllä sitä pelata pystyy ja sen ratatoiminnasta nauttimaan, ei se sillä tavoin rikki ole. :)

Esim. jotkin rajoitteet ovat vähän outoja; Pro Seasonin vaikeustasot, aika-ajojen pituuksia ei kai voi muokata kisapituuksista erikseen (?)...
Pro seasonissa kaikki on 100%.
Kaikissa muissa muodoissa saa harjoitusten pituuden, aikajojen pituuden (lyhyt tai kolmiosainen kuten oikeasti) säädettyä erikseen.

Pro seasonissa kaikki on 100%.
Kaikissa muissa muodoissa saa harjoitusten pituuden, aikajojen pituuden (lyhyt tai kolmiosainen kuten oikeasti) säädettyä erikseen.

Mites kun perus-Championshipissä ainakin vaikuttais olevan valittavissa vain Short, Normal ja Long Weekend? Lyhyessä kertalaakin Q ja 25% kisa, normaalissa lyhyt Q ja 50% kisa, pitkässä täysi Q ja 100% kisa. Missaanko jotakin? Olis nääs kiva, jos näitä ei paritettais näin tiukasti yhteen, vaan annettaisiin enemmän vapauksia - esim. kaikki muu 100% paitsi kisa, joka voisi olla vaikka 25-50%.

Ai oliko se silleen. Mitä hittoa....

Aika hanurista jos noin ovat säätäneet. Itse en 100 % kisoja jaksa ajaa, mutta 50 % tai jotain menee, mutta haluaisin silti muut osiot täysinä kokemuksina. En ymmärrä miksi joka vuosi pitää aina kikkailla noiden harjoitusten ym kestojen kanssa. Saisi suoraan räätälöidä sellaisen viikonlopun kuin haluaa niin olisi kaikkein paras.

Sormet jo syyhyää pelaamaan, vielä pitää tunti töissä heilua. :cool:

Vaikuttaa näin ensikokemusten jälkeen kyllä ihan nautinnolliselta ajopeliltä.
Onlinee tuli eilen koitettua, mutta ei oikein meinannut vastustajia löytää kuin 1-3 joka kisaan.
Sen huomasin että tässä pystyy ajamaan online seasonia kaverin/kavereiden kanssa mihin saa itse valita radat ja säännöt.
Mutta ilmeisesti kisat pitää ajaa kaikki samalta istumalta ja en ole varma saako lähtöruudukon täydennettyy AI kuskeilla.

F1 2015 [Hype]

Quick racessa saa myös vaikka kaikki kisat vissiin lisättyä. Siellä saa määriteltyä aika-ajojen pituuden jne. Eli voi vetää oman kauden sieltä. Ja ne voi tallentaa et jatkaa "kautta" siitä mihin jäi. Eli miks samaa ei voi olla champion chipissä. Toihan on ihan sama asia..

Edit: tällä tavalla saa joka kisaan omat asetukset.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom