Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2015

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SkyPolaris
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2015

ite ajelen kanssa pädillä ja muita apui en käytä kun automaatti ja mutkien merkit :)

Mulla kans enää käytössä vain automaattiset vaihteet, tuntuu että pelistä saa nyt enemmän irti ja ei ole niin vaikeaa kuin aluksi oletti. :)

Varmaan ekaa kertaa Codemastersin formulapeleistä sellainen, jossa AI:n vaikeustaso tuntuu just sopivalta itselle. Eli expertillä mennään ja Ferrarilla. Yhtään voittoa ei ole, mutta yksi podium löytyy. Muutoin on aina itse säheltänyt jotenkin niin on menny mahikset podiumille. Ja ai että Itävallan rata oli nannaa pitkästä aikaa, varmaan 2002 viimeksi pelannut :D

äsken oli outo juttu kun ajoin championship modea kimillä ekassa kisassa australiassa, huomasin yhtäkkiä että auton peräpäästä tuli suoralla varsinkin aika paljon savua. Inssi välil puhu jotain tehoista ja kertoi moottorin lievästä kulumisesta. Mielenkiintoista vaihtaako tiimi mulle malesiaan uuden moottorin, tästä tulee mieleen McLaren Honda. Kertokaa mitä mieltä ootte tästä tilanteesta ja onko teille käyny niin?

Onko muilla käynyt näin, että kisassa varikkokäynnille ajaessa auto jää 45' kulmaan kuin olisi menossa pilttuuseen, mekaanikot seisovat jäätyneenä ympärillä etkä voi tehdä muuta kuin quittaa pelin. Kärjestä sisään ja noin.
Hieman harmitti. Ps4.

Varmaan ekaa kertaa Codemastersin formulapeleistä sellainen, jossa AI:n vaikeustaso tuntuu just sopivalta itselle. Eli expertillä mennään ja Ferrarilla. Yhtään voittoa ei ole, mutta yksi podium löytyy. Muutoin on aina itse säheltänyt jotenkin niin on menny mahikset podiumille.

Katos, suoraan kun omalta näppikseltä. Itsellä myös Kimi kuskina, Expert tasona, nolla voittoa ja yksi podium. :D Kisoja tosin takana vasta neljä, mutta tällä innostuksella niitä rapisee aika nopeasti lisää. Kausi avattiin Melbournessa 2.sijalla. 3.paikka näytti varmalta, mutta Hamiltonille iskee tekniikkaongelmia viimeisellä kierroksella ja pääsen ohi viimeisessä sektorissa. Toinen kisa taas ihan täyttä helvettiä. Sepangin rataan en saanut mitään otetta missään vaiheessa ja aika-ajon 17.sija tuottaa kisassa lopulta 15.paikan. :D Kiinassa taas hemmetin hyvää vääntöä Maldonadon kanssa avauskierroksella (uppailen varmaan Youtubeen tästä pätkänkin jossain rakosessa, kun paahdettiin puolikas kierros rinta rinnan) ja lopulta maalissa paikalla 5. Myös tässä kisassa Hamilton kärsii, kun tiimiradiosta infottiin britin kärsivän ERS-viasta. Noh, vikalla kierroksella paljastui et vikaa tosiaan oli. Saavutan kierroksella Merhin ja huomaan, että katos perhana, siinähän se Hamilton kisailee samalla kierroksella samasta sijasta Marussian kanssa. Ei päässyt edes sillä hemmetin pitkällä takasuoralla ohi, kun ei tehot riittäneet koneessa. :D
Kaiken kaikkiaan aivan älyttömän hyvää vääntöä AIn kanssa lähes joka kisassa ja edellinen kisa (Bahrain) siitä lopulta parhaimpana esimerkkinä. Kisan alussa vääntö Maldonadon ja Hülkenbergin kanssa. Lopulta saan kaksikon karistettua ja saavutan Grosjeanin ja Nasrin -> parin kierroksen päästä pääsuoralla "tuplaohitus" molemmista. Seuraavana vuorossa Bottas, jonka ohi paahdan myös suoralla. Myös Ricciardon edelle kerkeän kierros ennen varikkopysähdystä ja stopille päästessä huomaan molempien seuraavan perässä. Ferrarin varikkomiehistö päättää sitten pistää homman mielenkiintoiseksi, koska nyhjäävät 3,8 sekunnin stopin ja varikkoruudusta lähdettyä huomaan olevani takaisin pisteessä A: Bottaksen ja Ricciardon perässä. Kisan viimeiset 20 kierrosta (mukaanlukien toiset stopit) taistelenkin tämän kaksikon kanssa 4.sijasta ja sijoitus vaihteli 4-6 välillä varmaan lähemmäs kymmenen kertaa. Bottas painelee vielä 27.kierroksella minusta pääsuoralla ohi, mutta kuittasin viimeiselle kierrokselle lähdettäessä myöhäisellä jarrutuksella 1.mutkaan. Maalissa minä neljäs +45sek kärkeen (9sek podiumille), Bottas viides ja Ricciardon kuudes. Ricciardon ero muhun 0.9 sekuntia. :D

Pakko muuten suositella kaikille (ainakin ratin omaaville) ajamista ilman sitä virtuaalista ajolinjaa. Itse olen aiemmissa F1-peleissä ajellut pääosin se päällä, mutta nyt vedetty ilman. Voin sanoa, että ajaminen maistuu vielä 10x enemmän, kun tietää tekevänsä kaiken mahdollisen itse ilman apuja.

Tuli tuossa eilen itsekin aloitettua kausi Bottaksella 50% kisoilla ja onhan tuo vaan hauskaa ajaa. Vaikeustasoksi otin Hardin kun en ole pahemmin
formuapelejä lähiaikoina ajellut ja se tuntui ainakin kisoissa olevan ihan riittävä taso. Harjoitukset ja aika-ajot meni Australiassa ja Malesiassa suvereenisti meikäläisen nimiin, mutta kisat
olivatkin toinen juttu. Australiassa meni kaikki muuten hyvin mutta pehmeämmät renkaat sulivat alle ja meni aika luisteluksi niin tipuin neljänneksi ennen vikaa stoppia. Kovemmilla renkailla
sain otettua porukkaa kiinni kunnes toiseksi viimeisellä kierroksella loppui bensa :( siinä sitten köröteltiin hissukseen kohti maalia ja olin lopulta 6. maalissa. No Malesian kisassa otin hieman rauhallisemmin
mutta silti ennen ekaa stoppia vasen eturengas puhkes ja tipuin monta sijaa. Lopputuloksissa olin kumminkin 4. ja nyt olisi ollut bensaakin ajaa muutama kierros lisää :) Saisi noi insinöörin kommentit kuulua vähän kovempaa kun ei oikein tahdo kuulua vaikka olen säätänyt insinöörin äänet täysille ja auton äänet minimiin niin silti ei meinaa kuulua vaikka pelaan kuulokkeilla.

Oltiinko siis tähän tekemässä custom seasonia?

Itse pelaan ps4 ja manor tason sijoituksista taistelisin :)

Miten ennen kisaa voi katsoa säädöt? Pelkään että ajan tämänhetken kisaa sadekelisäädöillä kun aika-ajojen alussa satoi? Miten sääntö menee? Vai meneekö se niin ettei koko vkl aikana saa säätöjä muuttaa?

Harjoituksissa voit säätää autoja ja oliko niin et ennen ekaa aika-ajovetoa. Mut sen jälkeen et enää voi säätää.

Eli taktiikka puolella mokAsin rankasti. Jos olisin eka sessioihin ottanut vähemmän siipeä niin olisin kisassakin nyt vahvempi.

Ennen näki helposti koko viikonlopun sään, mut mistä sen nykyisin näkee? En löydä kuin sen session ennusteen?

Eli vois just ennakoida kisasäätöjä.

Tuli tuossa eilen itsekin aloitettua kausi Bottaksella 50% kisoilla ja onhan tuo vaan hauskaa ajaa. Vaikeustasoksi otin Hardin kun en ole pahemmin
formuapelejä lähiaikoina ajellut ja se tuntui ainakin kisoissa olevan ihan riittävä taso. Harjoitukset ja aika-ajot meni Australiassa ja Malesiassa suvereenisti meikäläisen nimiin, mutta kisat
olivatkin toinen juttu. Australiassa meni kaikki muuten hyvin mutta pehmeämmät renkaat sulivat alle ja meni aika luisteluksi niin tipuin neljänneksi ennen vikaa stoppia. Kovemmilla renkailla
sain otettua porukkaa kiinni kunnes toiseksi viimeisellä kierroksella loppui bensa :( siinä sitten köröteltiin hissukseen kohti maalia ja olin lopulta 6. maalissa. No Malesian kisassa otin hieman rauhallisemmin
mutta silti ennen ekaa stoppia vasen eturengas puhkes ja tipuin monta sijaa. Lopputuloksissa olin kumminkin 4. ja nyt olisi ollut bensaakin ajaa muutama kierros lisää :) Saisi noi insinöörin kommentit kuulua vähän kovempaa kun ei oikein tahdo kuulua vaikka olen säätänyt insinöörin äänet täysille ja auton äänet minimiin niin silti ei meinaa kuulua vaikka pelaan kuulokkeilla.

Moi,oletko säätänyt ps4 valikosta kuuloke ja pädi äänet täysille?Sitten noihin säätöihin,mulla ainakin saa säädettyä.
1,aika-ajo säädät auton,2,aika-ajo,niin enään ei saa kaikkia säädetty esim:siivistä ei saa kuin etusiivet,takasiivet harmaana,jousitus vain takajousitus etujousitus harmaana ja sitä rataa,3 aika-ajo,sitten taas vain muutama säätö.Ehkä kisa insinööriä katsoo että noi mitkä on harmaana ne on oikeet sille radalle.Ja toi kisa aloitetaan luultavasti (en ole varma) niillä viimeisillä säädöillä,koska inssi huutaa että,muuta sitä ja tätä säätöä melkein heti startin jälkeen.(en osaa tota enkkua kunnolla,muutaman sanan).

Bensan kulutuksessa on bugi, josta on keskustelua Codemastersin foorumilla. Codemasters on tietoinen bugista ja tulee korjaamaan asian päivityksessä.

Moi,oletko säätänyt ps4 valikosta kuuloke ja pädi äänet täysille?Sitten noihin säätöihin,mulla ainakin saa säädettyä.
1,aika-ajo säädät auton,2,aika-ajo,niin enään ei saa kaikkia säädetty esim:siivistä ei saa kuin etusiivet,takasiivet harmaana,jousitus vain takajousitus etujousitus harmaana ja sitä rataa,3 aika-ajo,sitten taas vain muutama säätö.Ehkä kisa insinööriä katsoo että noi mitkä on harmaana ne on oikeet sille radalle.Ja toi kisa aloitetaan luultavasti (en ole varma) niillä viimeisillä säädöillä,koska inssi huutaa että,muuta sitä ja tätä säätöä melkein heti startin jälkeen.(en osaa tota enkkua kunnolla,muutaman sanan).

Autoon ei saa tehdä muutoksia aika-ajojen aikana. Ensimmäisessä osiossa käytetty asetus jää kisaan. Eli voit vielä aika-ajojen ensimmäisessä osiossa ladata setupin jos sinulla on esimerkiksi väärä. Muissa osioissa voit säätää korkeintaan noita siipi asetuksia. Autot säädetään ja laitetaan kuntoon vapaissa harjoituksissa.

Bensan kulutuksessa on bugi, josta on keskustelua Codemastersin foorumilla. Codemasters on tietoinen bugista ja tulee korjaamaan asian päivityksessä.

Autoon ei saa tehdä muutoksia aika-ajojen aikana. Ensimmäisessä osiossa käytetty asetus jää kisaan. Eli voit vielä aika-ajojen ensimmäisessä osiossa ladata setupin jos sinulla on esimerkiksi väärä. Muissa osioissa voit säätää korkeintaan noita siipi asetuksia. Autot säädetään ja laitetaan kuntoon vapaissa harjoituksissa.

Moi,ajoin juuri äsken 1,2,3 aika-ajon ja sain tehdä jokaisessa ajossa säädöt,siivet vain etu,rengaspaineet kumpaankin pariin,polttoaineen määrän,muut oli harmaana.Mulla on siinä sellainen säätö kuin PARC FERME SETUP.Säästä sen verran että eikö se rullaa siinä aika-ajo valikossa 0min-10min-20min........ viimeinen on 90min.

Moi,ajoin juuri äsken 1,2,3 aika-ajon ja sain tehdä jokaisessa ajossa säädöt,siivet vain etu,rengaspaineet kumpaankin pariin tai rengaskorkeus kumpi se nyt onkin,polttoaineen määrän,muut oli harmaana.Mulla on siinä sellainen säätö kuin PARC FERME SETUP.Säästä sen verran että eikö se rullaa siinä aika-ajo valikossa 0min-10min-20min........ viimeinen on 90min.

Sitten pieni lisäys,tossa PARC FERME SETUP:ssa on lukko siinä logon päällä,jonka vuoksi en saa kaikkia säätöjä auki,eli niitä jotka on harmaana.Kun saan lukon auki,niin pääsen niihin kaikkiin säätöihin(ehkä).

Parc ferme tarkoittaa juuri sitä, että autot sinetöidään aika-ajojen jälkeen ja ajetaan yöksi parc ferme alueelle. Eli säätöjä ei saa tehdä. Eipä kai siinä säännössä kellään mitään epäselvyyksiä ole? Niitä voi lukea ihan Wikipediasta F1 sääntöjen alta..

Tuon Parc Ferme säännönhän saa halutessaan pois päältä jos haluaa säätöjä tehdä myöhemmässä vaiheessa aika-ajoja :)

Silti, on tosi ihme ettei mistään näe sääennustetta esim koko viikonlopulle. On kuitenkin aiemmissa peleissä ollut tämäkin "ominaisuus".

Ylös Bottom