Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2015

Vastaus: F1 2015 [Hype]

Mulla on nyt vähän kaksijakoiset fiilikset tästä pelistä. Graafisesti ja yleisilmeeltään peli vaikuttaa todella hyvältä. Niitä videoita mitä nyt tässä katsellut, niin grafiikka, äänet, yleisöt jne jne jne. tuntuu paljon paremmilta. Tulee sellainen fiilis, että sä oikeasti olet siellä paikassa X ajamassa kilpailua.

Sitten niitä miinuksia. Ei uramoodia :mad:
Vanhemmissa versioissa oli hienoa, kun pystyi uramoodilla aloittamaan uransa jostain pienemmästä tallista ja hyvin ajamalla siellä peräpäässä alkoi vähän kovemmat tallit kiinnostumaan. Loppukaudesta tuli jo viestiä, että vaikkapa Force India olisi kiinnostunut. Siinä sitten ajoit vielä ne pari kilpailua pois alta tietäen, että seuraavalla kaudella ollaan taas hiukan korkeammalla. Sitten tuli seuraava kausi uudessa tallissa ja jälleen sama juttu. Ajat hyviä tuloksia ja repäiset jopa pari yllätys palkintopallia ja isommat tallit alkavat kiinnostumaan. Sitten oletkin jo ajamassa vaikka Ferrarilla kisojen voitoista ja mestaruuksista :) Samalla kun ajoit jo paremmassa tiimissä, niin sulla muodostui tietynlainen side niihin sun aiempiin talleihin, joiden tuloksia kävi katsomassa. Puhumattakaan siitä että nouset sillä omalla nimelläsi "maailman tietoisuuteen".
Nyt tulevassa pelissä voit vain ajaa yhden kauden jollakin olemassa olevista kuljettajista, jonka jälkeen kaikki nollaantuu. Sitten voi taas valita uuden kuljettajan, jolla haluaa ajaa seuraavan kauden ja lähtökohdat on palautuneet samaan missä olivat aiemminkin. Et siis pysty ottamaan jotain keskikastin tallissa olevaa kuskia, jolla ajat tiesi sinne huipputalliin. Eli kuten tiedetään, ei uramoodia ei minkäänlaista...
Eikä ilmeisesti ole CO-OP mahdollisuuttakaan!

Tulee tästä pelistä pahasti sellaiset NHL15-fiilikset. Ulkoasua sun muita ollaan paranneltu reilusti, mutta vanhoja ominaisuuksia ja pelimuotoja jätetty pois.

Toki mitä olen lukenut foorumeita ja infoa, niin kyseessä saattaa olla muukin kuin Codemastersin kädettömyys. FOM eli taho, joka hallitsee Formula 1:n oikeuksia on erittäin tarkka näistä asioita, joten ehkä heille ei kelpaa enää se että keksityt hahmot ajelevat siellä ja ottavat jonkun oikean kuljettajan paikan ja voittavat kilpailuita. Jokuhan saattaa laittaa vaikka pelivideon nettiin, jossa Ferrarin ykköskuskina ajaisi Dick Butt. Suorastaan karmeaa!

Tuon FOM:n toiminnan tuntien en olisi edes yllättynyt. Poistavat muunmuassa Youtubesta kaikki formulavideot alta aikayksikön. Toki oikeuksienhaltijoina heillä se oikeus on, mutta eipä muutkaan tahot omilta aloiltaan lähellekään noin tarkkoja ole. Eivätkä edes julkaise mitään vanhaa materiaalia, kuten vanhoja kisoja omilla virallisilla kanavillaan. Ihmettelen miten heitä se haittaa, jos joku laittaa 15 vuotta vanhoja kisavideoita sinne. Luulisi sen vain lisäävän fanien ja lajin suosiota eikä ylimääräinen rajoitus a'la Pohjois-Korea. Toki mitäpä voi Bernie Ecclestonelta tai muilta vanhoilta 50-luvussa eläviltä jääriltä odottaa.
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Onhan tämä nyt naurettavaa että edes kaikkia autoja ei julkaisuun saada. Ennen olin sitä mieltä, että en osta tätä koska ei ole careeria, mutta nyt kantani on että en osta ennnen Marussia patchia.
Kumma homma kun on ollut koht 4 kuukautta aikaa laittaa auto peliin :mad: :eek:
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

http://youtu.be/MSxGW_CiOwk

Spa+sade+ratti
Liukasta näyttää olevan, mutta kyllähän toi nyt hyvälle näyttää, vaikka sit ajettais vain bottaksella kautta läpi.

Hyvältähän tuo näyttää ja varsinkin mukavan haastavalta. Ei saanut videon kuski edes tyhjällä radalla kunnolla edellä ajavia kiinni, joten vaikeustasot tuskin ainakaan itsellä loppuvat hetkessä kesken. :D

Tuo Careerin puuttuminen on tosin järkyttävän iso miinus. Oliko siis myös niin, ettei voi ajaa edes oikeilla kuskeilla useampaa kautta putkeen, vaan homma nollaantuu aina kauden lopussa?
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Kuka oikeesti haikailee sitä Mid Season Changea mihinkään Careeriin? Naurettavan epärealistista kun ajelet jollain Sauberilla 5-10 sijoja ja pääset Ferrarille kesken kauden. Itse en ole koskaan käyttänyt tuota mahdollisuutta.
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Kuka oikeesti haikailee sitä Mid Season Changea mihinkään Careeriin? Naurettavan epärealistista kun ajelet jollain Sauberilla 5-10 sijoja ja pääset Ferrarille kesken kauden. Itse en ole koskaan käyttänyt tuota mahdollisuutta.

Ei kai kukaan, mutta se ettet voi enää ajaa omalla kuskillasi, et voi kauden päätteeksi vaihtaa tallia parempaan jne. Eli mitään uraa ei ole ollenkaan.

Kyllä bottaksella ja räkällä pari kautta voi ajaa, mutta en todellakaan halua ajaa esim alonsolla, tai buttonilla. Mclarenia kyllä. Nyt ei onnistu.
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Tuo Careerin puuttuminen on tosin järkyttävän iso miinus. Oliko siis myös niin, ettei voi ajaa edes oikeilla kuskeilla useampaa kautta putkeen, vaan homma nollaantuu aina kauden lopussa?
Näin olen itse käsittänyt mitä muita foorumeita ja tunnettujen formula Youtubettajien videoita katsellut.
Kun kausi on ohi, niin kaikki nollaantuu. Ainoa vaihtoehto on ottaa uusi kausi uudella kuljettajalla(tai samalla), mutta aiempien ajettujen kausien suoritukset eivät vaikuta millään tavalla. Taas alkaa Australiasta 2015 samoilla kuljettajilla.

Todella tylsää ja harmi kun peli vaikuttaa muuten todella lupaavalta. Luultavasti yhden kauden jaksaa ajaa jollakin Kimillä ja sitten pelkästään onlinea...
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Onhan tämä nyt naurettavaa että edes kaikkia autoja ei julkaisuun saada. Ennen olin sitä mieltä, että en osta tätä koska ei ole careeria, mutta nyt kantani on että en osta ennnen Marussia patchia.
Kumma homma kun on ollut koht 4 kuukautta aikaa laittaa auto peliin :mad: :eek:

TeamVVV tais puhua videollaan, että tulis day1 pätsissä.
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Tällä viikolla pitäisi tulla lisätietoja pelistä, mikäli kaikki menevät suunnitelmien mukaan.

"@LiteralZero Hi can we expect something in this week? Stream, dev diary?"

- Käyttäjä TomskiPL

"Can't give you 100% but if all goes to plan there should be something, yes."

- LiteralZero Member, Codemasters

Lähde: http://forums.codemasters.com/discussion/6483/f1-2015-teaser-trailer-and-screenshots/p17 - Kaksi viimeistä viestiä
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Uramoodin puuttuminen vähän jakaa mulla fiiliksiä. Toisaalta se oli aiemmissa peleissä se juttu jonka takia pelasin, vaan tämä kyllä näyttää ajamisen puolesta tosi hyvältä. Varmaan menee siis hankintaan jossain vaiheessa. Kautta voin ihan mielelläni vaikka Kiminä tai Bottaksena ajella, ja miksei jonain muunakin. Aikanaan F12002 oli sellainen superfiilis vaikkei uraa ollut siinäkään. Silti tuli kymmeniä tunteja tahkottua. Ja eihän toi ura oikein ole missään pelissä vielä täydellisesti toiminut. Ainakaan itse en muista että olisi kovi loogisia tallitarjouksia tai muutakaan tullut.

Jos siis vain ajaminen on hyvää ja AI realistisen vaikeaa, eikä Mclarenilla oteta pisteitä niin sit kelpaa kyllä.
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Minä haluaisin peliin kunnollisen ajanoton! Mä haluan nähdä mun ennätykset jokaisella autolla joka radalla. Huonoa lähteä edes kokeilemaan Marussialla, jos jo Mersulla on tullut aika tehtyä, eli ei vain parasta aikaa vaan paras aika joka autolla ja mielellään joka sektorilta.
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

F1 2015 TV Spot

Puolen minuutin TV-spotti julkaistu. Hienolta näyttää ja kuulostaa.

Pitkät kaksi viikkoa edessä ja enpä muista, että näin hyvät fiilikset olisi jostain pelistä ollut pitkään aikaan. Aluksi olin todella pessimistinen tämän pelin suhteen, mutta mitä enemmän videoita nähnyt niin sitä vakuuttuneemmaksi tullut. Ainoastaan aiemminkin puhuttu uramuodon puute hiukan haittaa.
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Jotenkin tuntuu, että aika kuraa tulee. Konsolipuolella harppaus saattaa olla suuri, koska PS3-versio F1 2014:stä on ihan hirveä. Tämä F1 2015 saattaa tuntua liikaa F1 2014:n PC-versiolta, missä ei sinänsä ole vikaa. Itse vaan olisin halunnut uutta peliä, missä koko pelimoottori, fysiikat, radat ja autot olisi mallinnettu alusta ihan uusiksi.
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Itse vaan olisin halunnut uutta peliä, missä koko pelimoottori, fysiikat, radat ja autot olisi mallinnettu alusta ihan uusiksi.

Muistan joskus lukeneeni Codemastersin foorumeilta, että olisivat ihan alusta asti koodanneet uuden pelimoottorin. Pelihän nimenomaan tuo uudistuksia noille osa-alueille, joista puhuit.
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Muistan joskus lukeneeni Codemastersin foorumeilta, että olisivat ihan alusta asti koodanneet uuden pelimoottorin. Pelihän nimenomaan tuo uudistuksia noille osa-alueille, joista puhuit.
Ei valitettavasti siltä näytä videoiden perusteella. Radat on ainakin suoraan portattu vanhoista versioista. Detaileja vaan muutettu, mutta itse radan mallinnukseen ei ole tehty mitään.
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

http://youtu.be/fkO4Gqbhafo

Mietteitä pelistä. Kuulema ajomalli ja fysiikka on paljon parempaa kuin 2014 versiossa. Uskoinkin jopa tämän herran puheisiin, kunnes selvisi et hänen kaveri on vastaamassa ajomallista Codemastersilla. :D
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Ja sitten varmaan 9.7 Codemasters ilmoittaa että Damage ja Safety Car on poistettu tämän vuoden pelistä. :rolleyes:
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Ois kans hienoa mikäli kuljettajat vaihtais talleja (sama MotoGP-peliin) ja uusia kykyjä tulis peliin kausien edetessä.

Taitaa kyl olla utopistinen vaatimus,taitaa lisenssit estää ton.
 
Vastaus: F1 2015 [Hype]

Pikkusen tässä alkaa jo formula kuumetta olla, eli ihan pakko hankinta peli on mulle. Niin paljon on tullu F1 pelejä jauhettua vuosien varrella et nyt oikeen odottaa uuden konsolin versioo. Näissä formula peleissä vaan on niin hyviä suomi-online kisoja tullu ajeltua useita kymmeniä tuolla toisella foorumilla joka nyt alkaa oleen jo aika kuollut paikka :).
Pitkät kisat, taktiikat, rengaskulutus, ja hyvällä porukalla voi 16 kuskia mahtua sekunnin sisään kierroksella.

Toivottavasti tännekkin saadaan kunnon kisat pystyyn tällä pelillä. Project carsilla on ainakin ollu ihan hyvää kisailua niin miksei tälläkin.
 
Ylös Bottom