Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2016

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vvvili
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2016

PS. Manor on kurainen jötkö joka osa-alueella. :D

Manorillahan oli tänäänkin treeneissä kovimmat suoravauhdit. Aerodynamiikka onkin sitten todella huono. Olisi hyvä, jos Red Bullin aerodynamiikan hyvyys erottuisi muista "ei mersuista" ja Williamsilla taas olisi suoravauhtia, muttei vetopitoa. Myös ratakohtainen menestys olisi hyvä olla tuolla perusteltua.
 
Vastaus: F1 2016

[video=youtube;TitR9X3HoY8]https://www.youtube.com/watch?v=TitR9X3HoY8[/video]

Career Modesta taas videota, jossa näkyy myös lämmittelykierros, startti ja safety car. Mukavalta näyttää ja hypejuna jatkaa puksuttamistaan.
 
Vastaus: F1 2016

Näyttää kyllä ihan helvetin hyvältä. Hype ihan katossa ja ennakkotilaus jo tehty.
 
Vastaus: F1 2016

On kyllä todella hyvän näköinen tuo aito t-cam -kuvakulma. Paljon parempi kuin missään edellisessä Codemastersin F1-pelissä. Kuvakulma ei myöskään turhia tärise tai liiku vaan pysyy staattisena kuten itse haluan aina kaikki kuvakulmat.

Keskitetty t-cam taasen näyttää todella hirveältä. En muista pitkään aikaan noin huonoa keskitettyä t-camia missään lisenssi-F1-pelissä.

Tulee mukavaa valita ajeleeko aidolla t-camilla vai itsemuokatulla cockpitillä. Kerrankin on valinnanvaraa.

On tää kyllä suurin hyppäys eteenpäin Codemastersilta ikinään F1-pelien sarjassaan. Monta asiaa laitettu kuntoon jotta peli olisi kunnon ajosimulaattori ja varsinkin kisasimulaattori. Lisäksi vielä career näyttää ehkä parhaalta mitä missään ajopelissä tällä hetkellä.

Omaa listaa mitkä asiat erityisesti lämmittää mieltä:

+Realiaikaiset rengaslämmöt asteina(ei pelkkänä värinä)
+Realiaikaiset renkaidenkulumat %-lukemina(ei pelkkänä värinä)
+Kaasu- ja jarrumittarit(näkee heti jos polkimissa on vikaa)
+Reaktiostartit
+Turva-auto
+Muokattava cockpit(fov ja sijainti) ja parempi aito t-cam
+T-camissa isommat ja selkeemmät peilit
+Lähimpien kilpakumppanien rengasseos näkyy erojen lisäksi(näkihän ne ennen pausettamalla, mutta onlineen kiva uudistus)
+Tasauspyörästön säätö kesken ajon
+Varikolle pitää jarruttaa
+Kolmen rengasseoksen valinnat koko kisaviikonlopulle
+Auton kehittäminen Careerissa
+Oisko frame rate PS4:llä lähempänä 60 kuin ennen tai ainakin tasasempi?

Jotain varmaan unohtu, mutta täydentyy sitten kun peliä pääsee pelaamaan.

Edit:
+22 pelaajan online
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2016

Hmm täytyy kyllä sanoa että tuo yllä oleva video näyttää todella vakuuttavalta materiaalilta. Ehkä formula peli vihdoin saadaan tuntumaan paljon enemmän oikelta formulalta.
 
Vastaus: F1 2016

Simon listaan vielä
- jarrubalanssa prosentteina. Ei vain eteen/taakse/keskelle
- lämmittelykierros
- turva-auton takana on täysi kontrolli autoon!
- manuaaliset varikon sisääntulot
 
Vastaus: F1 2016

Hyvältä näyttää tosiaan ,mutta mitähän Codemasters on miettinyt kun on laittanut Kimin hymyilemään ja tuulettamaan jotain jämäsijoja? :rolleyes:
 
Vastaus: F1 2016

Tässä hieman videota auton säätämisen mahdollisuuksista. Hyvä nähdä ajokorkeuden säädön tulevan takaisin sekä jarrubalansin kunnollinen säätömahdollisuus.

Toivottavasti eri säädöt myös vaikuttavat kunnolla auton käyttäytymiseen kun aikaisemmissä sarjan peleissä auton säädöillä ei juurikaan ole ollut vaikutusta auton käytökseen tai kierrosaikoihin. Sekä toivottavasti peli mahdollistaa eri säätojen käytön oman ajotyylin mukaan eikä siten kun on ollut tähän asti että pelissä on vain yksi ns. "super setuppi" jota kaikki käyttää koska se on nopein jokaisella radalla sekä siivet tekisi muutakin kun vain hidastaisi autoa suorilla.

[video=youtube;vJFvdyC3h1o]https://www.youtube.com/watch?v=vJFvdyC3h1o[/video]
 
Vastaus: F1 2016

Taitaa olla sillain että jos tämän pelin ostaa niin pitäis olla kiinnostusta ajaa tekoälyä vastaan tai hakeutua nettiliigaan. En jotenkin näe tätä peliä sellaisena missä hotlappaamisessa ois järkeä ja avoimessa nettipelissä kolisee 100% varmasti koko ajan.
 
Vastaus: F1 2016

Onkos tässä tai oliko edellisessä kolme harjoitussessiota? Poistui vuoden 2011 jälkeen tuo ominaisuus PS3-peleistä.
 
Vastaus: F1 2016

Onkos tässä tai oliko edellisessä kolme harjoitussessiota? Poistui vuoden 2011 jälkeen tuo ominaisuus PS3-peleistä.

Oli edellisessä ja on käsittääkseni myös tulevassa.

Taitaa olla sillain että jos tämän pelin ostaa niin pitäis olla kiinnostusta ajaa tekoälyä vastaan tai hakeutua nettiliigaan. En jotenkin näe tätä peliä sellaisena missä hotlappaamisessa ois järkeä ja avoimessa nettipelissä kolisee 100% varmasti koko ajan.

Tavallaan kyllä, tavallaan ei. Kyllä onlinessakin on välillä ihan hyviä kisoja ja ghostaamisen takia pahimmat kolarikaverit eivät saa tuhoa aikaiseksi, vaikka yrittäisivät. Jonkin hotlap-ajamisen takia pelkästään ei kannata melkein mitään peliä ostaa. Se olisi vähän sama kuin ostaisi CoDin ja kampanjan ja multiplayerin sijasta pelaisi pelkästään split-screenia itsekseen.
 
Vastaus: F1 2016

[video=youtube;ExXVqBZWQQ8]https://www.youtube.com/watch?v=ExXVqBZWQQ8[/video]

Yksi video lisää, jossa ajellaan Haasilla Venäjällä. Itselleni tämä video taitaa olla tähän asti nähdyistä gameplay-videoista miellyttävin, koska AI vaikuttaa kaikista parhaimmalta. Nyt uskaltavat välillä änkeä pienempiinkin rakoihin ja onnistuvat ohituksissa ulkokauttakin.

Vaikeustasosta yritin yhdeltä pelintekijältä kysellä Twitterissä, katsellaan vastaileeko.
 
Vastaus: F1 2016

Vaikeustasosta yritin yhdeltä pelintekijältä kysellä Twitterissä, katsellaan vastaileeko.

Ei vastaillut, mutta samainen Youtube-käyttäjä lisäsi aiemmin tänään uuden videon, jossa kertoo, että käytössä on ensimmäistä kertaa Ultimate-vaikeustaso. (uusi, vaikein vaikeusaste). Ko. video alla. Oletettavasti siis edellisen viestin videossa käytössä oli Legend.

[video=youtube;ccp-a1ugbcs]https://www.youtube.com/watch?v=ccp-a1ugbcs[/video]

Tässä taas jokaisen tallin on-board-kuvakulmista klippiä:

[video=youtube;tMuT_rare2A]https://www.youtube.com/watch?v=tMuT_rare2A[/video]

E: Päivitellään samaan viestiin, kun en jaksa spämmätä koko aikaa ja asia ei mikään megasuuri ole. Eli noita äänikomentoja(/valikon kautta valittavia kysymyksiä tiimiradioon) on lisätty varsin radikaalisti tämän vuoden peliin. Viime vuonna aika-ajossa ja harjoituksissa kysymyksiä taisi olla 4(?) ja kisassa kymmenkunta. Nyt lukemat ovat 20 ja 30.

Tässä yhden Codemastersin työntekijän kommentti:

You have three pages of voice commands this year for a total of 30 in races, or 20 in Practice/Qualifying sessions. The system listens for all the keywords, so you don't have to be on the listed page for it to register. You can also manually navigate the menu if you don't want to use or don't have available the voice recognition.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2016

Onko Verstappen Red Bullilla vai Toro Rossolla tässä? Toivottavasti olis Red Bullilla.
 
Vastaus: F1 2016

Onko Verstappen Red Bullilla vai Toro Rossolla tässä? Toivottavasti olis Red Bullilla.
Tuossa muutama viesti sitten postatussa videossa, jossa ajellaan Haasilla Venäjän rataa näyttäisi Kvyat olevan Toronto Rossolla ja Verstappen RB:llä.
 
Vastaus: F1 2016

En tiedä muista, mutta nuo äänet on kyllä jotain.. Toki oikeaa formulaa ja oletettavasti oli myös edellisessä versiossa. "Vanhan koulukunnan" formulafanina olisi kiva että koneet vinkuu kuten "wanhoina" hyvinä aikona. Mutta toki hyväksyttävää että nykyään on tätä. Muuten näyttää kyllä hyvältä. En ennakkotilaa koska luen ensin muiden kommentit, kuten teen nykyään kaikkien pelien kohdalla, mutta ostoon menee luultavasti :)
 
Vastaus: F1 2016

Vauriomallinnuksesta videota, se nyt ei vähemmän yllättäen kovin kummoiselta näytä edelleenkään, kiitos Fom-lisenssien yms. Renkaat, etusiipi ja ehkä takasiipi voi irrota, niin kuin kai aiemmissakin osissa.

 
Vastaus: F1 2016

Vauriomallinnuksesta videota, se nyt ei vähemmän yllättäen kovin kummoiselta näytä edelleenkään, kiitos Fom-lisenssien yms. Renkaat, etusiipi ja ehkä takasiipi voi irrota, niin kuin kai aiemmissakin osissa.

Jep. Onneksi noista suurin ei ole tuolla uudella simulation-asetuksella, koska muuten huolestuttaisi vielä enemmän. Twitterissä oli juttua myös, että tuo Australian kolari radan loppuvaiheilla ei olisi ollut edes Full-asetuksella vaan Reduced. Toivon mukaan näin, koska kyllä tuosta kuuluisi jo renkaan irrota.

Sääli, että FOM on noin tiukkapipoinen kaiken kanssa. Sitten joskus, kun Ecclestone siirtyy syrjään on mahdollisesti tuollekin puolelle vihdoin tulossa siirto 2010-luvulle.
 
Ylös Bottom