Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2017

Vastaus: F1 2017

Ennen Unkarin kisaa tuli sopimustarjouksia. Tartuin Ferrarin tarjoukseen. Melkoinen järkytys tuli ensimmäisissä harjoituksissa. Ferrarin perä oli todella liukas ja ei kyllä millään meinannut pysyä radalla. Ekat harjoitukset meni säätöjen haussa. Nyt auto pysyy jo radalla, mutta puskee vähän liikaa, eli täytyy vähän säätää vielä toisissa harjoituksissa. Saa nähdä miten loppukausi menee Ferrarin puikoissa.
 
Vastaus: F1 2017

Jos jotakuta, joka ei muuten meidän skaboissa ajele, kiinnostaa ajoavuton sarja klassikkoautoilla, niin tässä linkki kyseiseen sarjaan.
 
Vastaus: F1 2017

Onko jossain jotain hyvää setup guidea. Olen tyytynyt aina lataamaan muiden setuppeja. Nyt tekisi mieli itse harjoitella säätämistä.
Jos joku haluaa jonkun rautalangan vääntää mihin mikäkin vaikuttaa niin erittäin kiitollinen olisin. Siivet ja ballast nyt selkeä. Lähinnä campperit ja jousitus
vähän hepreaa.
 
Vastaus: F1 2017

Jännää miten sitä osaa etsiä mitä ihmeellisimpiä pulttia ja mutteria tai palvelun tarjoaa, mutta näinkin yksinkertaisesta hakua ei ymmärrä tehdä.
Kiitos linkistä.
 
Vastaus: F1 2017

Pikamestaruussarjasta tuli ajettua viimeiset kolme kilpailua. Belgiassa ja Malesiassa oli huolimaton ja sain aikasakon. Itävallassa ajoin hallitusti ollen viides. Pyrin välttämään mahd. paljon kelauksen käyttöä.

Kokonaispisteissä olin yhdestoista.
 
Vastaus: F1 2017

Ferrarin ratissa on voittoja napsinut. Kolme peräkkäistä voittoa. Ferrarin bensan kulutuksessa on jotain ihmeellistä. Malesiassa laitoin kierroksen verran ylimääräistä ja kuivalla ajettaessa hupeni kokoajan ja ei olisi standardi seosksella riittänyt maaliin. Alkoi satamaan melko heti startin jälkeen ja välikelin renkailla ajettaessa ajoin laihalla ja pitkillä suorilla rikkaalla seoksella. Sillä tavalla riitti hyvin. Lopussa pääsi vielä ajamaan kuivalla muutaman kierroksen. Vettel keskeytti kaksi kisaa putkeen tekniseen vikaan. AI vissiin ajaa osat ihan loppuun? Mä kun siirryin ferrarille, niin kolme vaihdelaatikkoa oli 100% kuluneisuudessa, eikä nuo muut osat hirveän paljon paremmin olleet.

Kisainssi kyllä sekoilee radiossa ihan omiaan noiden renkaiden kanssa. Malesiassa sanoi, että olemme tyytyväisiä renkaisiin ja ei tarvetta vaihtaa slickseihin vielä. Seuraavassa mutkassa tuli ehdotus vaihtaa strategiaa ja heittää supersoftit alle. Hamilton sössi oman kisan sateen alettua ihan täysin Malesiassa. Kaikki muut meni vaihtamaan välikelin renkaat ja Hamilton jatkoi slickseillä. Hamilton oli mun takana kun menin vaihtamaan välikelin renkaita ajoin sen kiinni ja ohi sen jälkeen, kun se liukasteli siellä radalla. Muuten kisat maistuu ihan kivasti, mutta sitä rattia on kova ikävä. Ei tuo vaan ole jouhevaa tuo ajaminen padillä.
 
Vastaus: F1 2017

Nythän tuo säätäminen tuo ihan uutta syvyyttä jo valmiiksi hyvään peliin.
Ura aloitettiin Renaultilla varsin maltillisella 72 vaikeustasolla. Avuista päällä ainoastaan TC medium. Vaikka ratilla ajelin niin tuntui ihan mahdottomalta pitää
kokonaan luistonestoa poissa. Harmi kun ei tässä ole mitään slideria tuohon Luistonestoon, medium on ehkä hieman liian anteeksiantava omaan makuun, kun
taas off söi vähän liikaa pelinautintoa. No josko toisella kaudella sitten.

Harjoituksissa riittää mukavasti puuhasteltavaa juurikin tuon säätöjen etsimisen takia. Australiassa ja kiinassa kummassakin viides tila. Australian safety carin ja Kiinan sateen takia.
Kuvittelenko vaan kun tuntuu että oli minkä vuoden versio tahansa kyseessä niin Kiinan GP:ssä tuntuu satavan lähes joka kerta.
Bahrainista nyt ajettu P1 ja en tahdo millään saada balanssia autoon. Perä todella levoton. Vauhti on vähän liiankin hyvää 0.4 Hulkia nopeampi vikuroivalla autolla ja pari virhettä vielä nopeimmalla
kierroksella kolmos sektorissa. Melkein voi vaikeustasoa hinata ylöspäin tässä GP:ssä
R&D toteutettu hyvin ja kaikinpuolin kelpo peli.
 
Vastaus: F1 2017

Onks tässä enemmän eroja hyvän ja huonon tallin välillä kuin 2016-versiossa??

Ois kans hyvä jos kuljettajat vaihtais talleja,mutta ei taida lisenssien takia onnistua..
 
Vastaus: F1 2017

Onks tässä enemmän eroja hyvän ja huonon tallin välillä kuin 2016-versiossa??

Ois kans hyvä jos kuljettajat vaihtais talleja,mutta ei taida lisenssien takia onnistua..

Eroista en osaa sanoa, kun ajan itse Red Bullilla ja mielestäni viime vuoden pelissäkin kärkitallit olivat melkeinpä aina TOP6 sijoilla, mutta se, mikä on minusta tähän 2017-versioon tehty paremmin, on autojen (jopa kärkitallien) hajoaminen kisoissa. Olen itse kohta urassa 1. kauden puolivälissä ja tähän saakka sekä McLarenien että Ferrarien jompikumpi kuskeista on keskeyttänyt yhteensä 2-3 kisassa. Lisäksi viimeisimmässä kisassa (Itävalta), Sergio Perez sijoittui toiseksi ennen 20s aikasakon saaneita Kimiä, Valtteria ja Lewisia. Vettel puolestaan keskeytti tekniseen vikaan kyseisen kisan.
 
Vastaus: F1 2017

Eroista en osaa sanoa, kun ajan itse Red Bullilla ja mielestäni viime vuoden pelissäkin kärkitallit olivat melkeinpä aina TOP6 sijoilla, mutta se, mikä on minusta tähän 2017-versioon tehty paremmin, on autojen (jopa kärkitallien) hajoaminen kisoissa. Olen itse kohta urassa 1. kauden puolivälissä ja tähän saakka sekä McLarenien että Ferrarien jompikumpi kuskeista on keskeyttänyt yhteensä 2-3 kisassa. Lisäksi viimeisimmässä kisassa (Itävalta), Sergio Perez sijoittui toiseksi ennen 20s aikasakon saaneita Kimiä, Valtteria ja Lewisia. Vettel puolestaan keskeytti tekniseen vikaan kyseisen kisan.

Kyllä se ois hyväku ois kunnon erot tallien voimasuhteissa.

Tää ehkä on vähän off-topikkia:Joku Hamilton ei haluaisi jotain Vetteliä tallikaverikseen..niinku oikeessaki elämässä? No tää liittyy enempi johonki Motorsport Manageriin..
 
Vastaus: F1 2017

Onks tässä enemmän eroja hyvän ja huonon tallin välillä kuin 2016-versiossa??

Ois kans hyvä jos kuljettajat vaihtais talleja,mutta ei taida lisenssien takia onnistua..
Kyllä on. Sauberilla ajaessa pääsin ainakin itse kauden aikana aika-ajoissa Q2:seen vain kaksi kertaa ja yleensä sijoitus oli sijoilla 18-20 Mclarenin ja tallikaverin kanssa.
 
Vastaus: F1 2017

Eroista en osaa sanoa, kun ajan itse Red Bullilla ja mielestäni viime vuoden pelissäkin kärkitallit olivat melkeinpä aina TOP6 sijoilla, mutta se, mikä on minusta tähän 2017-versioon tehty paremmin, on autojen (jopa kärkitallien) hajoaminen kisoissa. Olen itse kohta urassa 1. kauden puolivälissä ja tähän saakka sekä McLarenien että Ferrarien jompikumpi kuskeista on keskeyttänyt yhteensä 2-3 kisassa. Lisäksi viimeisimmässä kisassa (Itävalta), Sergio Perez sijoittui toiseksi ennen 20s aikasakon saaneita Kimiä, Valtteria ja Lewisia. Vettel puolestaan keskeytti tekniseen vikaan kyseisen kisan.


Itsellä toinen kausi n. puolivälissä ja kyllä noita teknisia vikoja sattuu myös Ferrarille ja Mersulle. Toki tasapuolisuuden nimissä voisihan niitä sattua myös itselle. Minulla ei ainakaan tähän mennessä ole tullut yllättävää moottoririkkoa ja vaihdelaatikon hajoamista tähän mennessä, vain viat tulevat aina kun vaihdelaatikko ja moottori on lähes loppuun kulutettu. Mitään sähkövikoja ym pelissä ei liene ollenkaan?... Kyllähän jotkut autot keskeyttävät kauden ensimmäisen kisan tekniseen vikaan, joka ei ilmeisesti itselle mahdollista.
 
Vastaus: F1 2017

Ei näköjään vieläkään ole saatu kuntoon turva-auto bugeja...
Ajoin Singaporessa varikolle turva-auton tultua radalle, niin enpä sitten kerinnyt saamaan letkaa kiinni ennen kuin tuli penaltya.
Noh, aloitin kisan alusta, kun oli vasta 5-6 kierrosta ajettu, ja uudessa kisassa sama tilanne ja sama lopputulos. Tosin muutama muukin joutui tekemään varikon läpiajo rangaistuksen.
Pitänee ottaa taas turva-auto pois päältä...
 
Peli sai ihan uuden ulottuvuuden kun ratin hommasi. Nyt pystyy Monacon ajamaan "helposti" ja aikaisemmin esim. Japani ei istunut omaan hanskaan yhtään. Nyt kaikki radat menee nauttien läpi. Teknisiä vikoja kaipaisi toisinaan vähän omalle kohdalle myös, mutta niitä on näkynyt tasan yksi kappale. Williamsin ratissa kolmannella kaudella kanadassa Q2 alkaessa insinööri ilmoitti, että joku on löytänyt vuodon jäähdytysjärjestelmästä ja pitää korjata. Se hörppäsi aika-ajon ajasta pois reilut 5 minuuttia. Muuten pelaaminen ratilla on ollut parasta koskaan ja tästä tuskin on paluuta pädillä ajoon enää koskaan. Wheel stand pro v2 oli vähän epäiltyksen alainen, mutta tuo on osoittautunut loistavaksi hankinnaksi. Loistava teline, joka ei kyllä heilu pätkääkään. Ainoa valituksen aihe on lyhyet johdot. Jos haluat ratin hiukan kauemmas, tarvitsee jatkojohdot.
 
Time Trialissa tein uudet kierrosenkat Red Bullilla Spa:ssa ja Sepangissa. Auto on samaan aika nopea että käteen istuva. Uusien autojen kanssa on siis muistettava olla tarkkana ulostuloissa pienemmän downforcen vuoksi.

Interlagosissa ajoin pikakisan Vandoornen McLarenilla sateisissa olosuhteissa, varovaisuudesta huolimatta osuin Palmeriin tullessani varikolle. Onneksi toteutin tavoitteen maaliinpääsemisestä 18. sijasta huolimatta. :D

Miten saa Spectator Moden käyttöön uusintatilassa vai onko se vain PC-versiossa?
 
Kierrosajat parantuu, muta avauskierroksella ajan yhtä holtittomasti, kuin Grsjean. :D Järkeväksi tavoitteeksi olen asettanut maaliinpääsemisen. Kun taidot kartuu, niin nostan vaikeustasoa mediumille.
 
Viime viikolla tuli pelattua kisaviikonloppu Alonsolla Red Bull Ringillä. Pääsin toiseen ruutuun häviten Vettelille 0,030 sekuntia, mutta viiden kierroksen kilpailun lopussa tuli kolari peittäessäni Bottasin ohitusta. Ei muuta, kun varikolle ja viimeisenä maaliin. Tallennuksista on hyötyä: ei tartte yhdeltä istumalta pelata koko sompaa ja tämä tietää hyvää pitkiä kilpailuja ajatellen.
 
Ylös Bottom