Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2017

Vastaus: F1 2017

Mulla yhdessä kisassa kävi vähän vastaava. Yritin sitten ottaa oman paikan takaisin, niin eihän se kelvannut, vaan piti jäädä lähes koko porukan perälle.
 
Vastaus: F1 2017

Opettelua tuli kahden kisan verran. Ensin Bakun turkasen vaikea katuradalla pääsin Felipe Massalla maaliin 12:sta. Sepangissa ajoin pikakisan Kimin 2007 Ferrarilla ja oli 15. Molempiin kisoihin lähin takarivistä. Kokeilin ilman lukkiutumattomia jarruja, mutta tuloksena oli seinään osuminen. Flashbackiin joutui myös turvautumaan.

Jos nettipeli kiinnostaa, voitte haastaa minut. En ole kaikista paras, tärkeintä on hauskanpito.
 
Vastaus: F1 2017

Ei tuo Japani vaan osunut kohdalleen. Sijoitus 18/20. Missään vaiheessa en saannut autoa istumaan hanskaan ja muutenkin kisa meni aika kehnosti. Tuli vähän mieleen jotenkin Monaco tuosta kisasta.
 
Vastaus: F1 2017

PC:llä testailin ja se pisti silmään että, ainakin jotkut radat on huonosti mallinnettu, Spa, Suzuka, Monaco, Montrealia testasin. Varsinkin Spa oli aika järkyttävä, kun vertaa Assetto Corsan laserskannattuun.

Ajotuntuma on mennyt parempaan suuntaan, ja pelisarjaa vaivannut yliohjauskin loistaa lähes poissaolollaan.
Sitä en kyllä ymmärrä että miksi ohjaamo kuvakulmassa ei saa hudia päälle.

Kyllä tän vois ehkä joskus alelaarista hommata.
 
Vastaus: F1 2017

Ootko kattonu säätöjä täältä?
Juu olen ja yleensä on ihan hyvät ollut, mutta jostain syystä en nyt saanut autoa hyväksi. Toisaalta tuo ratakaan ei oikein istunut missään vaiheessa kunnolla. Ehkä ensi kerralla sitten. Tähän mennessä kaikki radat Monacoa ja Japania lukuunottamatta on taipunut. Monaco ei tule taipumaan koskaan, ainakaan ohjaimella ja sen skippaan suosiolla yli joka kerta. Yleensä päädyn seinään siellä tavalla tai toisella.
 
Vastaus: F1 2017

PC:llä testailin ja se pisti silmään että, ainakin jotkut radat on huonosti mallinnettu, Spa, Suzuka, Monaco, Montrealia testasin. Varsinkin Spa oli aika järkyttävä, kun vertaa Assetto Corsan laserskannattuun.

Ajotuntuma on mennyt parempaan suuntaan, ja pelisarjaa vaivannut yliohjauskin loistaa lähes poissaolollaan.
Sitä en kyllä ymmärrä että miksi ohjaamo kuvakulmassa ei saa hudia päälle.

Kyllä tän vois ehkä joskus alelaarista hommata.

Juu Spa on edelleen sama kuin Codemastersin ekassa formulassa, F1 2009ssä. Ehdottomasti sitä heikointa osastoa Monzan ja Hungaroringin kanssa. Suzuka on täksi vuodeksi mallinnettu uudestaan ja se onkin nyt melko huikea ajaa uusilla autoilla.

Nyt ensimmäistä kertaa autot saa säätämällä liian yliohjaavaksi turn-ineissä ja ilman kaasua. Omasta mielestä tää on suurin syy miksi ajaminen on paljon nautinnollisempaa kuin kahdessa viime pelissä. Lisäksi kaasun kanssa peli on loogisempi ja lähempänä muita pelejä. Pari viime vuotta kaasun käyttö tc-offilla oli sellasta että ei oikein voinu pelata muita pelejä välillä tai kadotti tuntuman ihan kokonaan.

Cockpit on viime vuodesta menny eteenpäin kun kaiken blurrin, värinät ja kääntyilyt saa pois. Mutta edelleen vaivaa se että hudia ja virtuaalipeiliä ei saa päälle. Eli kisaamiseen cockpit ei kaikilla autoilla sovellu. Mikä sinänsä on harmi koska fovin ja penkin saa säädettyä melko täydelliseks. Ajotuntuma cockpitista käsin tuntuu jo melko simumaiselta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2017

Eka kausi paketissa. Olisi ollut mahdollista siirtyä Ferrarin, Williamsin, Reb Bullin kakkoskuskiksi seuraavaksi kaudeksi. Päätin kuitenkin jäädä Sauberille vielä toiseksi kaudeksi ainakin. Eka kausi meni 25% kisapituudella. Toinen kausi vedetään 50%. Katsotaan miten pärjätään.
 
Vastaus: F1 2017

Eka kausi paketissa. Olisi ollut mahdollista siirtyä Ferrarin, Williamsin, Reb Bullin kakkoskuskiksi seuraavaksi kaudeksi. Päätin kuitenkin jäädä Sauberille vielä toiseksi kaudeksi ainakin. Eka kausi meni 25% kisapituudella. Toinen kausi vedetään 50%. Katsotaan miten pärjätään.
Ajatko millä vaikeus asteella ja pelaatko ratilla vai pädillä?
Itse ajan 100% kisoja ratilla ilman ajoapuja. Kaksi kisaa vasta takana ja tuo Kiina tuntui hyvinkin hankalalle williamsilla. Ei meinannu saada vaan rengasta toimimaan siellä millään + polttoaineen säästö ,että pääsee kisan loppuun asti:D
Seuraavaksi ois Bahrain vuorossa. Nostin vähän vaikeustasoa ylöspäin ,että tulis vähän lisää haastetta:rolleyes:
 
Vastaus: F1 2017

Ajatko millä vaikeus asteella ja pelaatko ratilla vai pädillä?
Itse ajan 100% kisoja ratilla ilman ajoapuja. Kaksi kisaa vasta takana ja tuo Kiina tuntui hyvinkin hankalalle williamsilla. Ei meinannu saada vaan rengasta toimimaan siellä millään + polttoaineen säästö ,että pääsee kisan loppuun asti:D
Seuraavaksi ois Bahrain vuorossa. Nostin vähän vaikeustasoa ylöspäin ,että tulis vähän lisää haastetta:rolleyes:

Ajan pädillä, mutta ajattelin ratin hommata jossain vaiheessa(logitech 920 vaan maksaa sen 299€ ja teline 99€). Nopeissa shikaaneissa ja pitkissä mutkissa ei pädillä todellakaan ole hyvä ajaa. Vaikeusastetta nostin pitkin kautta. Tällä hetkellä on 80(hard). Varmaan nostan sitä tällä uudella kaudella lisää. Yksi kisa jo ajettu toisella kaudella jossa sijoitus 15 tuolla sauberilla. En tiedä mistä johtui, mutta kauden loppupään kisoissa alkoi olla itsellä myös ongelmia renkaiden kanssa. Jostain syystä rengasta alkoi kulua paljon enemmän loppupään kisoissa. Tiedä sitten oliko radoista kiinni vai vähän kehnot säädöt. Täytyy varmaan auton kehitykseen laittaa paukkuja sinne chassis puolelle missä sai rengaskulumaa pienemmäksi. Muutama kehityskohta meni vielä ketuiksi kauden aikana ja niihin paloi siis turhaa kehityspisteitä.

Noita vapaiden harjoitusten renkaan säästöohjelmia en ole kyllä ajanut kuin pari. Pädillä kun kääntää, niin se menee helposti yli ja kun korjaat, niin se syö rengasta silloin niin paljon, että menee punaiselle niin helposti. Kaikkia muita on kyllä tullut ajettua.
 
Vastaus: F1 2017

Itsellä nyt uraa ensimmäinen kausi takana ja toistakin ajettu jo kolmen kilpailun verran. Tallina McLaren ja ensimmäiseltä kaudelta taisi pisteitä kertyä yhteensä 14 kappaletta.
Tallikaveri (Alonso) jätettiin taakse komeasti sillä, sillä keräsin kaikki tallin pisteet. Tuntuu kyllä ainakin itsellä mahdottomalta tehdä Mclarenista tiimiä, jolla pystyisi ajamaan mestaruudesta.
Niukasti edelleen ollaan Sauberin edellä, mutta muut ovat vielä aika kaukana. Muutenkin siirryttäessä uudelle kaudelle kaikkien tallien voimasuhteet ovat hyvin samalla tasolla kuin ensimmäisellä kaudella.
Tähän olisin toivonut isompaa vaihtelua. Samoin yhtään kuskivaihdosta ei toiselle kaudelle tullut. Vai onko uramoodissa tapana että kuskivaihtoja ei muissa talleissa tapahdu? Itse en saanut mistään
toisesta tallista sopimustarjousta ensimmäisen kauden jälkeen. Toivottavasti toisen kauden jälkeen tulee, sillä kolmas kausi McLarenilla ei ehkä enää innosta :) Muutamia puutteellisuuksia mitä kauden aikana
huomasin:

- Lähtöruuturangaistuksia varsinkin loppukaudesta tuli aivan liikaa ja epätodellinen määrä. Muutamassa kisassa (oisko ollut Austin ja Mexico) ajoin aika-ajoissa ruutuun 17. mutta pääsin lähtemään ruudusta
3. koska lähes kaikki saivat roimat rangaistukset
- Turva-auto tuli radalle vain yhdessä kisassa? Taisi olla Mexico. Tosin tämä nyt ei juuri haittaa, koska tiettyjä ongelmia taitaa myös sisältyä tuon turva-auton takana ajamiseen.
- Olemattomat autojen voimasuhteiden vaihtelut
 
Vastaus: F1 2017

Itsellä nyt uraa ensimmäinen kausi takana ja toistakin ajettu jo kolmen kilpailun verran. Tallina McLaren ja ensimmäiseltä kaudelta taisi pisteitä kertyä yhteensä 14 kappaletta.
Tallikaveri (Alonso) jätettiin taakse komeasti sillä, sillä keräsin kaikki tallin pisteet. Tuntuu kyllä ainakin itsellä mahdottomalta tehdä Mclarenista tiimiä, jolla pystyisi ajamaan mestaruudesta.
Niukasti edelleen ollaan Sauberin edellä, mutta muut ovat vielä aika kaukana. Muutenkin siirryttäessä uudelle kaudelle kaikkien tallien voimasuhteet ovat hyvin samalla tasolla kuin ensimmäisellä kaudella.
Tähän olisin toivonut isompaa vaihtelua. Samoin yhtään kuskivaihdosta ei toiselle kaudelle tullut. Vai onko uramoodissa tapana että kuskivaihtoja ei muissa talleissa tapahdu? Itse en saanut mistään
toisesta tallista sopimustarjousta ensimmäisen kauden jälkeen. Toivottavasti toisen kauden jälkeen tulee, sillä kolmas kausi McLarenilla ei ehkä enää innosta :) Muutamia puutteellisuuksia mitä kauden aikana
huomasin:

- Lähtöruuturangaistuksia varsinkin loppukaudesta tuli aivan liikaa ja epätodellinen määrä. Muutamassa kisassa (oisko ollut Austin ja Mexico) ajoin aika-ajoissa ruutuun 17. mutta pääsin lähtemään ruudusta
3. koska lähes kaikki saivat roimat rangaistukset
- Turva-auto tuli radalle vain yhdessä kisassa? Taisi olla Mexico. Tosin tämä nyt ei juuri haittaa, koska tiettyjä ongelmia taitaa myös sisältyä tuon turva-auton takana ajamiseen.
- Olemattomat autojen voimasuhteiden vaihtelut

Muiden tallien kuskit eivät vaihdu, johtuen oikean elämän formulapamppujen tiukoista säännöistä F1 pelille. Täytyy tyytyä siihen, että Kimi ajelee vielä 2027 Ferrarin ratissa :)

Ajelin kans ekan kauden pakettiin vaikeusasteella 99%, joka osoittautui hieman helpohkoksi varsinkin loppukaudesta. Kisamittana FQ ja 50% kisat.
Tallina Toro Rosso, jolla irtosi kokonaissijoitus 7. 3 kertaa palkintopallille sijoituksilla 2-3.
Voimasuhteet pysyivät aika samana myös itellä, kipusin pari napsua ylöspäin voiman ja auton rungon suhteen. Silti mielestäni ihan järkevästi autot kehittyy ja palikoita riittää yllinkyllin.
Turvauto tuli radalle ehkä n.7 kisassa, joka ei ollut paha ollenkaan. Sadekelejäkin oli inhimillinen määrä

Miinuspuolena huomasin:
- AI kuskien ajavan yhtä nopeita kierroksia kevyessä sateessa kuvilla renkailla, joten näissä tilanteissa ei mitään jakoja pärjätä,
- Strict corner cutting toimii jos toimii. Välillä samasta mutkasta tulee penalti todella herkästi ja joskus kun vetää nurmikolta niin ei mitään...
- AI heikko taktikointikyky erikoistilanteissa, kuten esim. turvauton tullessa radalle, kuskit eivät reagoi millään lailla ja välillä tulvat vaihtamaan renkaat paria kiekkaa ennen loppua, mutta nämähän on ollut jo riesana ties kuin kauan
- Välillä kuskit ajavat täysillä SC perään.. näin
 
Vastaus: F1 2017

Terve vaan kaikille, vanhoilla päivillä tuli ratti ostettua pitkän tauon jälkeen, ja myös tämä peli. Olisin muutamia vinkkejä/tietoa kysynyt, luin threadin läpi mutta ei sattunut silmään.



1. Saako tuota rattia piilotettua jotenkin kun ajaa esim. ohjaamo-kuvakulmasta?

2. Jos ei saa, niin miten saisin sen synkronoita niin että ratti kääntyy kädessä ja pelissä saman verran?

3. Laitoin kääntösäteeksi 290 astetta, onko ihan hakusessa?

4. Oletteko pitäneet g29 ratilla ajavat napit ihan oletusasetuksissa, vai onko jotain parempaa tiedossa? Menin muutamaa nappia muuttamaan mutta tuli ongelma kun aina tuli kaksi komentoa yhteen nappiin.

5. Olisiko ratin säädöistä muuten jotain huomioitavaa, miten laittaa forcet yms. asetukset?


Nyt ei muuta polttavaa tule mieleen, toivotaan että joku jaksaisi näihin vastailla.

Laitteet: Ps4 pro, g29, optoma hd27 tykki.

Kiitos!
 
Vastaus: F1 2017

Terve vaan kaikille, vanhoilla päivillä tuli ratti ostettua pitkän tauon jälkeen, ja myös tämä peli. Olisin muutamia vinkkejä/tietoa kysynyt, luin threadin läpi mutta ei sattunut silmään.



1. Saako tuota rattia piilotettua jotenkin kun ajaa esim. ohjaamo-kuvakulmasta?

2. Jos ei saa, niin miten saisin sen synkronoita niin että ratti kääntyy kädessä ja pelissä saman verran?

3. Laitoin kääntösäteeksi 290 astetta, onko ihan hakusessa?

4. Oletteko pitäneet g29 ratilla ajavat napit ihan oletusasetuksissa, vai onko jotain parempaa tiedossa? Menin muutamaa nappia muuttamaan mutta tuli ongelma kun aina tuli kaksi komentoa yhteen nappiin.

5. Olisiko ratin säädöistä muuten jotain huomioitavaa, miten laittaa forcet yms. asetukset?


Nyt ei muuta polttavaa tule mieleen, toivotaan että joku jaksaisi näihin vastailla.

Laitteet: Ps4 pro, g29, optoma hd27 tykki.

Kiitos!

1. Ei saa pois. Säädä fov ja penkki, niin että pelin ratti peittyy omalla ratilla.

2. 360 astetta asetuksiin päälle

3. kato kohta 2.

4. Ei oo kyseistä rattia, mutta ei tuo haittaa mitään vaikka komentoja on samassa napissa. Se on vähän tarkoituskin. Esimerkiks joku voi tykätä, että drs, pit limiter ja kytkin on samassa napissa. Esim. itellä on niin, että fuel mixin lisäys on samassa napissa kuin drs. Pit limiter on samassa napissa fuel mixin vähennyksen kanssa. Joskus oon tehny semmosiakin, että fuel mix nousee aina ylöspäin vaihdettaessa tai kaasun painamisella. Sekin on hyvä, että fuel mixi laskee kun painaa jarrua tai vaihtaa alaspäin. Tää on itseasiassa ihan helvetin hyvä uudistus Codemastersilta, että noita toimintoja voi mäpätä useamman samaan nappiin.

5. Ei oo itellä G29, mutta yleisesti ite tykkään, että kaikki turhat efektit on poissa. Eli overall forcet 150 ja weight 65 toimii ainakin itellä T300RS+F1addonilla. Samaten oon ottanu understeer enhancen pois. Omasta mielestä se vain häritsee ja lisää nimenomaan liikaa kääntämistä, mitä tuon "avun" pitäisi vähentää.
 
Vastaus: F1 2017

Minkäs vuoksi Ferrarilla on pelissä Singha mainokset kyljessä? Kun taas tietyt alkoholimerkit on bannattu, kuten Martini. :confused:

Onko tässä muuten mahdollisuutta siirtää auton kehitystä ensi kauden autoon jossain vaiheessa kautta?
 
Vastaus: F1 2017

Toinen kausi edennyt sauberilla Kanadaan. Se rata on aina sopinut mulle ja se kyllä näkyi. Aika-ajossa sensaatiomaisesti 3. ruutu. Kisassa loppusijoitus kakkonen. Tosin kisassa alkoi satamaan ja renkaanvaihto osui nappiin ja interit just oikeaan aikaan alle. Puolessa välissä sade yltyi. Sen jälkeen saatiin turva-auton radalle ja sateen yltyessä hain täyden sadekelin renkaat, kaikki muut jatkoi intereillä. Auton perä luisteli noilla intereillä jonkun verran, mutta sadekelin renkailla olikin jo ihan kauhea. Perä oli todella levoton jatkuvasti. Insinööri vielä huuteli jossain vaiheessa, että interit on oikea valinta, no ei niitä oikein voinut hakea, kun sijoitus olisi sen jälkeen ollut häntäpäässä. Kisa oli sadekelin renkailla lähinnä takana tulevien blokkailua ja oli suoranainen ihme, että sain pidettyä takana. Onneksi olin laittanut bensaa extraa parin kierroksen edestä, niin pitkällä suoralla seos aina rikkaalle, että sain pidettyä takana. Mutkissa piti vaan keskittyä, että tulee oikealla linjalla ja ettei jarrutus vaan mene pitkäksi.
 
Vastaus: F1 2017

Onko tässä muuten mahdollisuutta siirtää auton kehitystä ensi kauden autoon jossain vaiheessa kautta?

Kyllä ja ei. Niitä kauden aikana tulevia kehityspisteitä voit säästää seuraavalle kaudelle, MUTTA ainoastaan jos jäät siihen talliin missä olet sillä hetkellä. Jos siirryt muualle, pisteet nollaantuu ja aloitat auton kehittämisen alusta.
 
Vastaus: F1 2017

Mites usein muilla käy tuota autoa kehitettäessä niin, että laitat 1000 resurssipistettä johonkin osaan, jonka luvataan olevan valmiina 1-2 viikon kuluttua ja sitten kun tuo seuraava kisaviikonloppu koittaa, niin teknikko tuleekin kertomaan, että ei se kehitetty osa sopinutkaan autoon / läpäissyt testejä, mutta ei huolta, sillä tietävät, mikä vika siinä on, ja saavat kyllä korjattua. Siitä "korjauksesta" pitääkin grindaa 500 pistettä lisää ja odottaa muutama viikko lisää.

Sitten toinen kysymys: Jos kesken kisan inssi kailottaa radioon, että nyt sulta hävis muutama vaihde vaihdelaatikosta, niin mitenkäs tuo nyt sit menee jos vaikkapa 2-vaihde uupuu ja ajan automaattisilla vaihteilla, pystynkö mitenkään vaihtamaan 1. vaihteelta 3. vaihteelle vai pitääkö käytännössä ottaa käyttöön manuaalivaihteet tossa vaiheessa, jos mieli ajaa kisa loppuun? Näin käynyt sekä Bahrainissa että Monacossa ja molemmissa muutamaa kierrosta ennen maalia 25% kisan pituuksilla ajettaessa.
 
Vastaus: F1 2017

Mites usein muilla käy tuota autoa kehitettäessä niin, että laitat 1000 resurssipistettä johonkin osaan, jonka luvataan olevan valmiina 1-2 viikon kuluttua ja sitten kun tuo seuraava kisaviikonloppu koittaa, niin teknikko tuleekin kertomaan, että ei se kehitetty osa sopinutkaan autoon / läpäissyt testejä, mutta ei huolta, sillä tietävät, mikä vika siinä on, ja saavat kyllä korjattua. Siitä "korjauksesta" pitääkin grindaa 500 pistettä lisää ja odottaa muutama viikko lisää.

Sitten toinen kysymys: Jos kesken kisan inssi kailottaa radioon, että nyt sulta hävis muutama vaihde vaihdelaatikosta, niin mitenkäs tuo nyt sit menee jos vaikkapa 2-vaihde uupuu ja ajan automaattisilla vaihteilla, pystynkö mitenkään vaihtamaan 1. vaihteelta 3. vaihteelle vai pitääkö käytännössä ottaa käyttöön manuaalivaihteet tossa vaiheessa, jos mieli ajaa kisa loppuun? Näin käynyt sekä Bahrainissa että Monacossa ja molemmissa muutamaa kierrosta ennen maalia 25% kisan pituuksilla ajettaessa.
Mulla meni useita kisoja ilman päivityksen epäonnistumista. Sitten otin moottoripuolelle yhden ison(major) ja pienen(minor) päivityksen. Molemmat epäonnistui. Toista kautta ajoin tässä vaiheessa. Olin vielä ostanut kaksi kertaa sen jutun mikä pienentää epäonnistumisen todennäköisyyttä. Onhan noita muutama epäonnistunut 1.5 kauden aikana.

Laatikosta on itsellä hävinnyt myös vaihteita ekalla kaudella. Itsellä ainakin ne tuli takaisin jossain vaiheessa. Tosin mulla ne ongelmat tuli kisassa aikaisemmin ja ei ennen loppua. Automaattivaihteilla ajoin.
 
Vastaus: F1 2017

Alotin viiden kilpailun pikamestaruussarjan, jossa arvotaan lähtöjärjestys viiden kierroksen kilpailuun. Alensin vaikeustasoa 31:teen, sillä olen vielä edelleen noviisi tässä pelissä. Suzukassa ja Austinissa olin joukon viimeinen, mutta Brasiliassa tulin komeasti toiseksi. Huippuhetkenä Hülkenbergin ohitus pääsuoralla avattua takasiipeä (DRS) käyttäen.:cool:
 
Ylös Bottom