Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2017

Vastaus: F1 2017 (25.8.2017)

Nuo Formula 1 -lähetysten viralliset introt on kyllä loistava lisä, kuten olen jo aikaisemmin hehkuttanut. Ennen sessiota tulee hyvä Formula 1 -tunnelma, kun nuo kuulee.

Virallista introa käytettiin jo Sonyn F1 2001 ja 2002-peleissä. Formula One Managment on aina ollut tiukka tekijänoikeuksien kanssa.

Muuten kiva lisä, joka tuo formulatunnelmaa.
 
Vastaus: F1 2017

Pitääkö careerissa pelata samallla autolla aloitin uran Renaultilla sitten tuli kesken kauden sauberin auton rattiin mutta ei se mihinkää kulje kuinka hyvin pitää ajaa että saa kunnon talli vaihtoja
 
Pitääkö careerissa pelata samallla autolla aloitin uran Renaultilla sitten tuli kesken kauden sauberin auton rattiin mutta ei se mihinkää kulje kuinka hyvin pitää ajaa että saa kunnon talli vaihtoja

Ei.tarvitse.kesken.kauden.voi.tulla.tarjouksia.ja.sitten.kauden.jälkeen.yleensä.tulee.uusi.tarjous.uudesta.tallista.

PS. Oli niin paha välimerkkivajaus, että jouduin kompensoimaan niitä omaan viestiini.
 
Vastaus: F1 2017

Jos ajoseuraa pleikalla joku vailla niin lisäilkää H4MT4R0_FIN. Olis kiva ottaa porukalla ihan kunnon kisat :) Ps. ratilla pelaan
 
Vastaus: F1 2017

On kyllä ollu mukavaa päristelyä mutta yks paha bugi on tullu vastaan. Venäjällä tuli turva-auto radalle, olin sillä hetkellä kuudentena. Homma jatku vasta sitten kun olin pudottautunu vipaksi. Muut ohitteli turva-auton aikana ja jos yritin ottaa sijotuksen takas niin tuli varotustekstiä että annappas paikkas takasi, turva-auton aikana ei ohitella! Sama toistu vaikka otin kolme kertaa restart. Samaten aika tylsää koko turva-auto koska tuntuu tulevan joka kisas. Ainaki itellä jokases neljäs ekas kisas...=(! Suosiolla ihan senki takia pois pois.
 
Vastaus: F1 2017 (25.8.2017)

Yksi mielenkiintoisimpia asioita, joita olen löytänyt tuolta asetuksista on Project CARSista tuttu UDP Telemetria. En ole täysin varma kuinka systeemi toimii, mutta ideana on se, että pelistä pystyisi ohjelmiston kautta siirtämään telemetria dataa tietokoneohjelmistolle, joka on tehty vastaanottamaan tuota dataa. Tuolla saa esimerkiksi älypuhelimelle oman datanäytön.

Tässä vielä Codemastersin foorumin adminin Hoo:n vastaus:



Lisää keskustelua aiheeseen liittyen löytyy Codemastersin foorumilta.
Oli jo viime vuoden pelissä. Melko hyvä pitkissä kisoissa, jos haluaa tarkasti laskea bensankulutusta, kun kuitenkin koko ajan mixiä pitää säädellä. Tabletilla käytän semmosta softaa kuin Sim Dashboard http://www.stryder-it.de/simdashboard/?lang=en_US
https://play.google.com/store/apps/details?id=de.stryder_it.simdashboard&hl=fi

En ole itseasiassa vielä testannu toimiiko F1 2017:n kanssa. Oli valikoihin ainakin pelinä F1 2017 lisätty.
 
Vastaus: F1 2017

Tuli tämä hommattua ja kyllähän se vähän rattia huutaisi peliin. Ei vaan mene sujuvasti nuo mutkat, kun joutuu pädillä korjaamaan kokoajan. Career heti tulille ja ekassa kisassa sijoitus 17 ja toisessa 12. Sauberilla ajoin. Thrustmaster TMX olisi budjettitietoisen valinta. Toisaalta ei siinä ole isoa eroa tuohon logitech g29 rattiin. Penkiksi vaikka playseat challenge tai wheel stand pro v2. Säätöjä katselin netistä ja laitoin Kiinan kisaan jonkun tekemät säädöt ja oli kyllä huomattavasti parempi kuin perussäädöt, vaikka ne oli tehty mersulle. No täytyy katsella miten tuo menee. Tällä hetkellä ei vaan vauhti näytä riittävän ihan kaikkeen. Ekassa kisassa hävisin kärjelle 4 sekuntia aika-ajossa. Toisessa ei enää niin pahasti, mutta kärkeen ei ole mitään asiaa. Kiinan kisan vedin ylimääräisellä bensalla ja koko alkumatkan seos rikkaalla. Taistelin siinä jopa sijasta 9-10, mutta liian ahnas ohitusyritys kostautui etusiiven vauriona joka vaihdettiin varikkopysähdyksen yhteydessä. Lopussa piti ihan tosissaan ajaa vielä, kun takaa tulija yritti ohi parin viimeisen kierroksen aikana. Onneksi olin ajanut puolivälissä kisaa bensaa säästellen, sitä nimittäin tarvitsi puolustukseen. Tuohon auton kehitykseen ei ainakaan se harjoitusten aikana ajettava renkaiden säästämiseen tähtäävä juttu onnistu ollenkaan. Johtuuko sitten säädöistä vai pädillä ajamisesta, mutta renkaat on punaisella kokoajan. Joko ei riitä kierrosaika tai jos yrittää ajaa, niin että kierrosaika riittää, niin renkaat punaisella kokoajan.
 
Vastaus: F1 2017

Tuli tämä hommattua ja kyllähän se vähän rattia huutaisi peliin. Ei vaan mene sujuvasti nuo mutkat, kun joutuu pädillä korjaamaan kokoajan. Career heti tulille ja ekassa kisassa sijoitus 17 ja toisessa 12. Sauberilla ajoin. Thrustmaster TMX olisi budjettitietoisen valinta. Toisaalta ei siinä ole isoa eroa tuohon logitech g29 rattiin. Penkiksi vaikka playseat challenge tai wheel stand pro v2. Säätöjä katselin netistä ja laitoin Kiinan kisaan jonkun tekemät säädöt ja oli kyllä huomattavasti parempi kuin perussäädöt, vaikka ne oli tehty mersulle. No täytyy katsella miten tuo menee. Tällä hetkellä ei vaan vauhti näytä riittävän ihan kaikkeen. Ekassa kisassa hävisin kärjelle 4 sekuntia aika-ajossa. Toisessa ei enää niin pahasti, mutta kärkeen ei ole mitään asiaa. Kiinan kisan vedin ylimääräisellä bensalla ja koko alkumatkan seos rikkaalla. Taistelin siinä jopa sijasta 9-10, mutta liian ahnas ohitusyritys kostautui etusiiven vauriona joka vaihdettiin varikkopysähdyksen yhteydessä. Lopussa piti ihan tosissaan ajaa vielä, kun takaa tulija yritti ohi parin viimeisen kierroksen aikana. Onneksi olin ajanut puolivälissä kisaa bensaa säästellen, sitä nimittäin tarvitsi puolustukseen. Tuohon auton kehitykseen ei ainakaan se harjoitusten aikana ajettava renkaiden säästämiseen tähtäävä juttu onnistu ollenkaan. Johtuuko sitten säädöistä vai pädillä ajamisesta, mutta renkaat on punaisella kokoajan. Joko ei riitä kierrosaika tai jos yrittää ajaa, niin että kierrosaika riittää, niin renkaat punaisella kokoajan.

kyllähän tämä ratilla vaan maistuu vielä paremmalta, itse hommasin ratin Gigantin viikkotarjouksesta Logitechin G920.
Jouduin hieman asiaa miettimään että hommaanko Thrustmasterin vai Logitechin, ratkaisevasti ostopäätökseen vaikutti se että aika paljon ilmeisesti mennyt rikki noita Thrustmasterin ratteja.
Joskus omistin Fanatecin ratin ja polkimet joissa juuri polkimet olivat jatkuvasti rikki, ärsytti lähetellä koko ajan takuuhuoltoon ja se epävarmuus että milloin menee taas rikki, ei jaksa enää.
Kuullut että Logitechin tuotteet on kestäviä ja pitkäikäisiä, tämä vaikutti itselleni ratkaisevasti valintaan.
Hommasin myös Wheelstand pro 2 ja ollut kaikinpuolin loistava setti.
Varmasti tossa Thrustmasterissa myös kestäviä yksilöitä ja toisinpäin myös Logitechissä viallisia mutta tässä hieman omia ajatuksia rattini hankkimisesta.
 
Vastaus: F1 2017

Varmasti hyvä peli, koska viimevuotinen oli jo todella hyvä peli, mutta 5* autopeli? 5* ansainneita ajopelejä (on ne sitten arcadea, simcadea, tai simua) on viimeisen 10v aikana konsoleille tullut ehkä 2-5kpl yhteensä. Ja niillä parannuksilla mitä tämä vuosi toi tullessaan, ei mun mielestä ollut edes järkevää päivittä 2016:sta uudempaan, eli en oikein näe mitenkään viiden tähden pelinä. Toki arvostelijan mielipide ja arvostelu muutoin ihan hyvä. Kyllä 5* ois pitänyt silti sisältää ylistystä aika paljon, jotta sen ansaitsisi. :) (mutta arvostelijalla oma mielipide ja tämä on mielipide pelaajalta, joka ei edes ole pelannut uusinta, joten hyväksytään. :))
 
Vastaus: F1 2017

Tämä uusin versio lähtee ostoon heti, kun saavat nuo pienet lapsuudet patchattua pois pelistä. Codemastersin foorumilta voi seurata lisää, mutta ainakin aika-ajon ja turva-auton kanssa tuntuu olevan vielä joitakin bugeja.
Esim. turva-auton tullessa radalle saattaa kesken jonossa ajelun tekoäly ohittaa sinut, jonka jälkeen tulee penalttia jos otat paikkasi takaisin. (Lisäksi Räikkönen kuulemma voittaa kilpailuja usein:confused:) Nämä saataneen kuitenkin korjattua nopeasti.

Sen sijaan jo viime vuoden versiosta tuttu ongelmaa Codemasters ei näemmä osaa korjata; eli tekoälyn reagoinnin puute.
Case 1) Sade alkaa kilpailun toiseksi viimeisellä kierroksella, kaikki autot tulevat sisään vaihtamaan välikelin renkaat alle. Ajelet viimeiset kierrokset vähän liukastellen vanhoilla renkailla maaliin ohittaen pysähtyneet.
Case 2) Turva-auto tulee radalle, kukaan ei tule sisään. Käyt varikolla hakemassa uudet renkaat ja liityt jonoon. Turva-auton poistumisen jälkeen muut tulevat sisään ja taas ajelet maaliin ohittaen pysähtyneet.

Yllä mainittuja voi toki kiertää laittamalla turva-auton pois tai leikkimällä mukana, mutta kyllähän se vähän fiilistä syö. Näillä pienillä korjauksilla peli olisi omasta mielestä jo 5/5.
 
Vastaus: F1 2017

Sen sijaan jo viime vuoden versiosta tuttu ongelmaa Codemasters ei näemmä osaa korjata; eli tekoälyn reagoinnin puute.
Case 1) Sade alkaa kilpailun toiseksi viimeisellä kierroksella, kaikki autot tulevat sisään vaihtamaan välikelin renkaat alle. Ajelet viimeiset kierrokset vähän liukastellen vanhoilla renkailla maaliin ohittaen pysähtyneet.
Case 2) Turva-auto tulee radalle, kukaan ei tule sisään. Käyt varikolla hakemassa uudet renkaat ja liityt jonoon. Turva-auton poistumisen jälkeen muut tulevat sisään ja taas ajelet maaliin ohittaen pysähtyneet.
Eilen ajoin kisan Malesiassa ja nämä molemmat tilanteet tuli hyvin esille. Case 2 meni niinkun sanoit, tosin oli rankkasade ja renkailla oli ajettu reilut viis kierrosta. Ei ois ollu pakko käydä varikolla, mutta kävin huvikseen vaihtamassa renkaat. Ykskään AI ei pysähtyny. Sitten SC:n lähettyä pois radalta seurravalta kierrokselta muutama AI varikolle. Ei onneks läheskään kaikki.

Sitten kisan lopussa alko rata kuivua. Olin toisena ja ajoin kären kanssa samaa vauhtia. Kävi tylsäks niin kävin vaihtamassa interit alle kolme kierrosta ennen maalia ja putosin sijalle 14. Olin 3-5 sekuntia per kierros AI:ta nopeempi ja nousin vielä toiseks. Kaikki AI:t ajo full weteillä maaliin joka oli nopeempi taktiikka, hävisin varikkostopin takia vajaat kymmenen sekuntia. Ja voittaja oli muuten Kimi :D.
 
Vastaus: F1 2017

Jännä juttu, että muilla Kimi voittanut. Mulla kaksi kisaa ajettu ekan voitti Vettel ja Kimi keskeytti. Toisen voitti Bottas ja Kimi taas keskeytti. On noissa sentään jotain hajontaa.
 
Vastaus: F1 2017

Jännä juttu, että muilla Kimi voittanut. Mulla kaksi kisaa ajettu ekan voitti Vettel ja Kimi keskeytti. Toisen voitti Bottas ja Kimi taas keskeytti. On noissa sentään jotain hajontaa.

Ois kiva tietää millä perusteella toi peli noita tuloksia arpoo, kun mulla oli jo viimevuonna se tilanne, että joka kaudella Kimi oli selvästi Vetteliä parempi aina. Kimi taisteli mestaruuksista ja aina kärki kahinoissa, kun Vettel oli sijoilla 3-7.
 
Ylös Bottom