Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2018

Voiski melkee ostaa tämän ja todeta on kyllä huippupelattavuus!

Tosi mestarit pärjää kyllä siinä MotoGP-pelissä!?
 
Mitä pitäis ottaa huomioon uramoodissa tossa kun testiajoja ennen kisaa, niin kannattaako tota autoa aina päivitellä, turboa jne. Et ois jotku mahikset voittaa, antakaa neuvoja mitä kannatas huomioida ennen kisaa. En ole siis aikasemmin näihin f1 peleihin koskenut, eilen pelasin ekan uramoodin kisan easy tasolla ja sekin tuntu vähän haastavalta vaikka ajoinkin hyvin ilman kovia kolarointeja.
Kannattaa autoa kehittää ihan reilusti kauden aikana, mutta tuleville kausille voi tulla pelin edetessä "sääntömuutoksia" jolloin ilmeisesti menettää esimerkiksi joltain osa-alueelta kaiken kehitystyön (korjatkaa mikäli olen väärässä, eka kausi vielä itselläni kesken).

Moottorin osia kannattaa vaihdella harjoituksien ja aika-ajon&kisan välillä. Minä ajan yleensä harjoitukset kuluneemmilla osilla ja vaihdan vähän tuoreempaa sitten aika-ajoihin ja kisoihin. Jossain vaiheessa kautta ainakin eka kaudella on pakko ottaa lähtöruuturangaistuksia uusien moottorin osien tai vaihdelaatikon takia.

Tuohon renkaiden kulumiseen liittyen, minun mielestäni se toimii juuri noin että harjoituksissa se skaalautuu 100% kisamatkan mukaan ja itse kisassa kisamatkan mukaan.
 
Toimiiko muilla nettipelissä rengasvalinnat? Itse kun yrittää valita seuraavaan kisaan kovemman setin, niin varikolla kun katsoo niin sama setti siellä on ku balanced-valinnalla. Ja jos seuraa netissä tietokonekuskien ajoa, niin ääni kuulostaa siltä kun kierrokset kävisi rajoitinta vasten koko ajan...
 
Ensimmäinen kausi on nyt paketissa. Vettel munasi loppukauden aivan täydellisesti, sillä Hamilton voitti kuljettajien mestaruuden 14 pisteen erolla, vaikka Vettel johti vielä kuusi kisaa ennen loppua 60 pisteellä MM-sarjaa.

Renaultista kehittyi myös kauden viimeiseen kisaan mennessä selkeä TOP4-talli. Jospa tuosta kolmen kärjestä joku jäisi jo performance -taulukossa taakse ensi kaudella.

On tää vaan mahtava peli. Ei ole mitään isompia bugeja tullut vastaan ja jokaisessa kisassa on mukavan tasaista vääntöä.
 
Ensituntuma pelistä.

+ Simumaisempi, kuin viime vuonna
+ Autoissa on eroa, kun vaikeustasoa nostaa
+ Pädiystävällinen

- Tiimiradio huutaa (säädä äänen ulostulo tv:n kautta)
- Framerate-pudotus animaatioissa
 
Minua kiinnostais minkälaisen eron ootte huomannut ajamisessa kun alkaa ajoapuja vähentämään, kylillä puhuvat että kierrosajat nopeutuu sen myötä?
 
Minua kiinnostais minkälaisen eron ootte huomannut ajamisessa kun alkaa ajoapuja vähentämään, kylillä puhuvat että kierrosajat nopeutuu sen myötä?

Ei taida pitää paikkaansa. Medium TC ja ABS päällä on nopein yhdistelmä, mikä on väärin. Codemasters pienensi Medium TC:n vaikutusta, mutta palasi vanhaan siitä syntyneen paskamyrskyn takia. Mielestäni apujen täytyisi hidastaa, full TC hidastaakin.
 
Ei taida pitää paikkaansa. Medium TC ja ABS päällä on nopein yhdistelmä, mikä on väärin. Codemasters pienensi Medium TC:n vaikutusta, mutta palasi vanhaan siitä syntyneen paskamyrskyn takia. Mielestäni apujen täytyisi hidastaa, full TC hidastaakin.
Ajaminen nopeutuu, kun apuja vähentää, itselläni on käytös ajolinja(vain mutkissa), medium tc sekä varikkorajoitin. Medium TC on paras vaihtoehto, sillä auto lähtee kivasti lapasesta. Full TC:llä voit helposti yliyrittää. Rattipelaajat ajavat ilman luistonestoa. Itse pelaan pädillä.
 
Tämän vuoden pelissä huomasin, että TC medium on hitaampi kiihytyksissä kuin TC off, joten ilman apuja on mahdollista olla nopeampi. Vaatii toki että onnistuu ilman apuja ylipäätään ajella. ABSista en osaa sanoa, enkä oo juuri eroa huomannut itse. Myös käsittääkseni avut vaikuttavat renkaiden kulumiseen enemmän, joten ilman apuja voi sitäkin kontrolloida paremmin.

Itse ajelen pääasiassa TC mediumilla ja ABSit On tai Off, ihan mukavuussyistä.

TC Full on sellainen täi tervassa - meno, että sitä ei voi oikein suositella. TC mediumilla jo nopeuttaa huomattavasti Versus TC Full.
 
Vaihdoinpa itsekin tuon TC:n mediumille ja huomasin, että tää pelihän sai itsellä ikään kuin uuden ulottuvuuden. Vaikeustasoakin sai hieman hilata ylöspäin, kun kierrosajat tosiaan nopeutuivatkin aika reippaasti. Toisaalta on mukava, että pari kertaa on aika-ajo mennyt pilalle ajovirheen vuoksi, joita full TC:llä on aika vaikea saada aikaan, ellei virhe johdu myöhäisestä jarrutuksesta.

Turva-autoa tässä välillä kaipaisi useammin radalle. Ihan liian harvoin tulee verrattuna oikeisiin formula ykkösiin. Eka kaudella taisi tulla 2-3 kertaa ja toisella kaudella on kauden puoliväliin mennessä tullut tasan kerran.
 
Onko muuten muut panneet merkille, että ajoittain AI ajaa aivan ihmeellisiä kierrosaikoja etenkin aika-ajoissa? Treeneissä niitä ei oikeastaan tule katseltua, niin en tiedä onko ongelma sielläkin. Monta kertaa on käynyt aika-ajoissa niin, että Q2:ssa ajetaan aivan jäätäviä kierrosaikoja (tai sitten joku yksittäinen kierrosaika, joka on tyyliin 1,5sek kakkosta nopeampi), mutta Q3 kierrosajat tippuvat kuitenkin useita kymmenyksiä tai jopa lähes sekunnin? Tää on alkanut jotenkin ärsyttämään, vaikka onhan tää ollut mukana enemmäjn ja vähemmän joka vuosi.

Toinen juttu mikä on ehkä vielä ärsyttävämpää on, että AI:n ohjaamat autot tuntuvat olevan terästä. Usein ei isommastakaan kolahduksesta tapahdu mitään, vaikka minulla on vehicle damage täysillä. Ajoin Itävallan GP:ssä Bottaksen perässä ja toiseksi viimeisessä mutkassa oli kulman takana Toro Rosso yllättäen poikittain keskellä ajolinjaa. Bottas ajoi kaasu pohjassa kylkeen ja jatkoi matkaa, Toro Rossosta taisi sentään irrota rengas. Usein AI:n kanssa itsekin kolaroidessa niille ei tapahdu mitään, mikä on ärsyttänyt jo aiemminkin, mutta näköjään se on ihan kunnon bugi pelissä...
 
Uusi kausi olis alkamassa ens viikolla, käykäähän ilmottautumassa mukkaan.

https://forum.konsolifin.net/threads/ps4-kfin-f1-2018-kausi-2-ilmoittautuminen-kaeynnissae.90830/

Jos kiinnostaa nähä minkälainen meno on, niin tänään ajettavat ekan kauden viimeset kisat striimaa Fiskemannn selostuksen kera 2. Divisioonan kisa kello 18.45 ja ykkönen heti perään, noin kello 20.15:
https://www.youtube.com/channel/UCAd-Z-pqWbwH__pXKh-vDXw

Myös aiempia kisoja on selostettu, lisäsin ne ekan kauden ketjuun, sieltä voi käydä kahtomassa jos kiinnostaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ajoin Monacossa ensi kertaa pitkiin aikoihin maaliin asti ilman vaurioita career modessa. Sijoitus oli toki vasta 8., vaikka auto on ylivoimaisesti paras. On tuo vaan kyllä tuskainen rata, eturenkaat kuumenee todella herkästi ja lopussa oli muutama selvästi hitaampi auto edessä, mutta ohittaminen on vaan tuolla radalla lähes mahdotonta.

Olisi hienoa jos ensi vuoden peliin tulisi mukaan "tallimäräykset" tai ainakin niin, että ne voisi halutessaan laittaa on/off. Toisi paljonkin realistisuutta ja taktisen elementin mukaan kisoihin. Minä päästin Espanjassa tallikaveri Ricciardon n. 8-10 kierrosta ennen maalia ohitseni sijalle 6, kun tuli takaa tuoreilla pehmeillä kumeilla ja lopulta Ricciardo ajoikin sitten kolmanneksi. Muutenkin tuo AI kaipaisi vielä lisää realistisuutta, sinisten lippujen aikana eivät tahdo väistää millään ja sitten kun "antavat tilaa", niin ne lyö jarrut pohjaan ajolinjalla juuri ennen mutkaa. Samoin aika-ajoissa könnäävät monesti edessä pilaten kierroksen totaalisesti.

Johtuu myös ehkä selkeästi parhaasta autosta, mutta suorilla eteenkin DRS-alueilla ohittaminen on itselle usein aivan liian helppoa. AI taistelee toisia AI:n autoja vastaan selkeästi enemmän, eikä aina pääse ohitse, vaikka olisi tosi lähelläkin. Ohittamista pitäisi jollain keinolla saada vaikeammaksi seuraavaan versioon, sillä sitähän se on oikeastikin.
 
Ei tarvitsisi välttämättä tallimääräyksiä, mutta jotain plussaa saisi kyllä tulla tiimipelistä. Nykyäänhän tallikaveri on se pahin vihollinen, mikä nyt on osittain totta sekin.
 
Toinen kausi vauhdissa, padilla pelaten. Peli tuntuu erinomaiselta, mutta ratti+polkimet tekisi mieli hankkia vaikka mielestäni myös padilla pelaaminen onnistuu moitteita. Olisiko yhteisössä vinkkiä minkalaista rattia kannattaisi katsella ja mitkä jättää suosiolla pois? Xboxilla pelailen. Onko kokemuksia pelituoleista?
 
Toinen kausi vauhdissa, padilla pelaten. Peli tuntuu erinomaiselta, mutta ratti+polkimet tekisi mieli hankkia vaikka mielestäni myös padilla pelaaminen onnistuu moitteita. Olisiko yhteisössä vinkkiä minkalaista rattia kannattaisi katsella ja mitkä jättää suosiolla pois? Xboxilla pelailen. Onko kokemuksia pelituoleista?
Suosittelen vahvasti thrustmasterin rattia hakvemmasta kalliimpaan tmx, tmx propedaaleilla, tx, tx pro ped( löytyy itseltä), ts rw onki jo suht hintava.
Tmx pro pedaleilla ja siihen wheelstand pro teline yms. Pääsee suht halvalla.
Tai joku käytetty setti, missä vaikka tuo tx ja ferrarin f1 replica rim. Mahtava yhdistelmä!

Kannattaa tsekata myyntipalsoja.
 
Pieni mainostus tähän väliin pelin ystäville. Tänään starttaa KonsoliFINin virallisen epävirallisen F1-sarjan kolmas kausi pelin parissa. Kisat tullaan kolmos kauden ajan striimaamaan suoratoistona youtubeen selostuksen kera, täällä kanavallani: https://www.youtube.com/channel/UCP6IhmawTgLQGBOVNRe0gTQ

Tervetuloa mukaan jännäämään kauden avauskisaa tänään klo 20 alkaen Saksan GP:hen. Striimi availlaan hetkeä ennen kahdeksaa. Kisat jatkossa torstaisin klo 20 alkaen. Kisaamassa liki koko sarjan kerma ja perunat. Aika-ajon aikana otetaan striimissä vastaan veikkauksia kärkisijoista, tule siis mukaan pelaamaan KonsoliFINin omaa supertriplaa. Palkintona virtuaalipysti kiertopalkintona. [facebook, KFIN, youtube, codemasters tai Kela ei ole mukana tässä arvonnassa]

Myös muita saman porukan sarjoja pyörii pitkin viikkoa, joten ajohalukkaat voivat myös käydä tutustumassa sarjan tietoihin.

Sarjasta tietoa foorumilla:
https://forum.konsolifin.net/thread...-3-kausi-alkamassa-uusia-mahtuu-mukaan.91011/
 
Vähän aikaa sitten sain mestaruuskauden Alonsolla ajettua. Loppukauden voittojen ansiosta olin pisteissä kahdeksas. Täytyy vaan jatkossa laittaa aika-ajoissa enemmän löpöä tankkiin, ettei viimeisillä kierroksilla lopu.
Tämän jälkeen olen Time Trialissa harjoitellut ratoja eri autojen kanssa. 70-luvun autoja täytyypi kokeilla.
 
Ylös Bottom