Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2018

Tuli tuossa pelattua tuon 2017 vuoden pelin trial versio läpi. Käytännössä vain ensimmäinen kisaviikonloppu urasta.

Renaultilla ajoin oli vähän vaihteleva fiilis läpi koko viikonlopun.

Alku meni tietysti siihen että ylipäänsä oppi sen radan. Kivoja nuo harjoitus ohjelmat joita pelaaja voi suorittaa.

Aika-ajot meni ihan ohi kun juuri ja juuri pääsin ekasta osiosta läpi. Tulos oli se että autoon tuli tekninen vika ettei jarrut toiminu oikein.

Sen korjauksissa meni 7 minuuttia toisesta aika-ajo osiosta. Ja yllätys sillä välin 14 muuta kuskia oli käyny ajamassa kuivalla kelillä oman ajan ja itse ajoin tai pikemminkin yritin sitä sateella.

Noh 15 sija. Siitä kisaan jossa sitten nousin pikku hiljaa koko ajan eteenpäin ja lopulta olin kisassa kuudes. Magnussenin kanssa piti ajaa noin 8 kierrosta että siitä ohi pääsi.

Jo tuon perusteella voi sanoa että tää pelisarja on nykyää ihan eri tasolla kun se oli siinä vuoden 2015 aikana joka on se edellinen F1 peli jota mä oon pelannu.

Samalla nous odotukset pilviin tätä peliä kohtaan :D
 
Viimeksi muokattu:
En ole ennakkotilannut peliä, mutta odotukset on kyllä kovat. Erittäin hyviä ja kaivattuja uudistuksia, mukava että pelinkehittäjät oikeasti kuuntelevat pelaajia. Se ei tunnu olevan ihan jokaisessa pelisarjassa arkipäivää.

Eniten F1 2017 -pelissä ärsyttää rengasbugi, ihme että sitä ei ole missään vaiheessa korjattu. Q3 jälkeen kone pystyy vaihtamaan eri rengasseoksen kisaan millä ajoivat aika-ajon jostain syystä. Melkein joka kisassa käy niin että yhtäkkiä kärkijoukoissa on startissa pari autoa kovemmilla renkailla. Toivon, että tuon saisi pelistä pois niin kisat muuttuisivat vielä realistisimmiksi.
 
En ole ennakkotilannut peliä, mutta odotukset on kyllä kovat. Erittäin hyviä ja kaivattuja uudistuksia, mukava että pelinkehittäjät oikeasti kuuntelevat pelaajia. Se ei tunnu olevan ihan jokaisessa pelisarjassa arkipäivää.

Eniten F1 2017 -pelissä ärsyttää rengasbugi, ihme että sitä ei ole missään vaiheessa korjattu. Q3 jälkeen kone pystyy vaihtamaan eri rengasseoksen kisaan millä ajoivat aika-ajon jostain syystä. Melkein joka kisassa käy niin että yhtäkkiä kärkijoukoissa on startissa pari autoa kovemmilla renkailla. Toivon, että tuon saisi pelistä pois niin kisat muuttuisivat vielä realistisimmiksi.

Kuivalla kelillä Top 10 lähtee kisaan niillä renkailla millä on tehty nopein aika Q2.
 
Kuivalla kelillä Top 10 lähtee kisaan niillä renkailla millä on tehty nopein aika Q2.
Ahaa, eli olen ollut vaan itse kuutamolla säännöistä. :D Jossain vaiheessahan ne startin renkaat taisi mennä Q3:n mukaan? Tää on vielä oikeasti häirinnyt ja meinannut mennä maku pelaamisesta tuon takia, mutta hyvä että selvisi että olenkin ollut vaan itse väärässä. :D
 
Onko tietoa, saako 2018 versiossa auton kehityspisteitä myös kisaa ajamalla? 2017 versiossa pisteitä sai (enimmäkseen) vain jos ajoi samat loppua kohden puuduttaviksi käyneet harjoitusohjelmat FP-sessioissa. Samoissa sessioissa on pidempään pistänyt silmiin myös se, että kehityspisteitä saa ajetuista kierrosmääristä - miksi vastaavaa ei voisi olla kisoissa? Kannustaisi ajamaan ehkä 50-100% kisoja nykyisten 25% kisojen sijasta.
 
Onko tietoa, saako 2018 versiossa auton kehityspisteitä myös kisaa ajamalla? 2017 versiossa pisteitä sai (enimmäkseen) vain jos ajoi samat loppua kohden puuduttaviksi käyneet harjoitusohjelmat FP-sessioissa. Samoissa sessioissa on pidempään pistänyt silmiin myös se, että kehityspisteitä saa ajetuista kierrosmääristä - miksi vastaavaa ei voisi olla kisoissa? Kannustaisi ajamaan ehkä 50-100% kisoja nykyisten 25% kisojen sijasta.
Itse ajan tässä tulevassa pelissä joka tapauksessa noita 100% kisoja.

Esim jos ajaa sen 25% kisan ja kierrosmäärä kisassa on 18 niin 70% autoista menee varikkolle kierroksella 9. Typerää suoraan sanottuna. Renkaiden kuluma sentään skaalataan suhteessa kisa pituuteen.
 
Eräästä career preview -videosta pisti nyt viimein silmään se, mitä olin kaivannutkin jo tuolla aiemmin eli se, että kehityspisteitä saa harjoitusohjelmien lisäksi myös erinäisiä tiimin/sponsoreiden asettamia tavoitteita saavuttamalla. Näistä videolla vilahtanut oli tyyppiä "sijoitu kahdessa peräkkäisessä kisassa top5-joukkoon". Vaikuttaa lupaavalta!
 
Vaikuttaa ihan lupaavalta:


Tosin ihmetyttää etteivät tuota VR tukea ole lisänneet vieläkään. Noh, itsellä ei VR laseja ole, joten ei haittaa, mutta aika moni jättää ostamatta tuon takia.
 
Saa nähdä käykö tässä niin että allekirjoittanut laittaa tuon ERS käytön automaattiseksi. Ei näytä kovin hauskalta säätää tuota joka mutkassa ja suoralla eri asentoon. Joku KERS oli kiva käyttää kun piti vain pitää liipaisinta pohjassa, mutta tuo näyttää aika rasittavalta. Hyvä muutos kuitenkin tuoda tuokin peliin.
 
http://opencritic.com/game/6211/f1-2018?tab=1

Arvosteluja alkanut tippumaan, suurin osa oli sitä mieltä että pelin uuditukset on todella pieniä, mutta oikeuttaa silti vuotuisen julkaisun, itsehän en ole näihin koskenut sitten 2013 vai oliko 14 no kuitenkin, uudistuksia on varmaan sen verran että itselle olis ostamisen arvoinen tekele.

Enemmänkin mietityttää miten nämä pelaa ohjaimen kanssa, vaikka ratti löytyykin niin sillä pelaaminen ei nyt luonnistu joten onko ohjain ajettavuus tarpeeksi hyvä jotta sillä saa tiukkoja kisoja aikaseks.?
 
http://opencritic.com/game/6211/f1-2018?tab=1

Arvosteluja alkanut tippumaan, suurin osa oli sitä mieltä että pelin uuditukset on todella pieniä, mutta oikeuttaa silti vuotuisen julkaisun, itsehän en ole näihin koskenut sitten 2013 vai oliko 14 no kuitenkin, uudistuksia on varmaan sen verran että itselle olis ostamisen arvoinen tekele.

Enemmänkin mietityttää miten nämä pelaa ohjaimen kanssa, vaikka ratti löytyykin niin sillä pelaaminen ei nyt luonnistu joten onko ohjain ajettavuus tarpeeksi hyvä jotta sillä saa tiukkoja kisoja aikaseks.?

Itse olen ainakin ollut tyytyväinen pädituntumaan. Sitä saa tietysti säädettyä, mikäli oletusasetuksilla ei meinaa onnistua.
 
Pistkäkäähän sitten ilmoitusta jos jossain ensi viikolla on peli jo myynnissä ennen julkaisupäivää. Koska i like the mummo joka laittaa pelin hyllyyn ennen julkaisua :)
 
Jotenkin tuo ajaminen näyttää niin luonnottomalta, mutta se johtuu siitä et kokoajan tapahtuu jotain eikä ajeta vain jonossa niinkuin oikeissa formuloissa.
 
Näkeekö silmäni väärin vai onko ruudunpäivitys/grafiikat vielä aiempaa paremmat? Vai onko nuo pelivideot vain pc-versiosta? Näyttää nimittäin sulavammalta kuin aiemmat versiot, mutta voin toki olla väärässäkin.
 
Ylös Bottom