Ihan hyvät ensifiilikset. Uramoodia nyt tahkottu harjoitukset ja aika-ajot läpi, kisan jätän huomiselle.
Ennen tuli vedettyä 100% kisoja, mutta nyt on jotenkin fiilis, että se 50% on ihan sopiva.
Tuli taas valittua vaikeustaso väärin aluksi. Muutaman pykälän olisi saanut olla korkeammalla, kun nyt ajelen McLarenilla kärkiaikoja treeneissä jne. Harmi kun voi vasta seuraavaan kisaviikonloppuun sitä säätää. Pitää varmaan kisassa ottaa iisisti eikä ainakaan voittoon ajelle, kun menee muuten odotusarvot sun muut piloille sitten kun nostaa ne vaikeustasot selvästi kovemmiksi.
Ajaminen on kyllä erittäin nautinnollista ihan jo pelkällä ohjaimellakin. Ollut jo pari vuotta, mutta tämän vuoden pelissä on menty taas eteenpäin sen suhteen.
Paljon pieniä hyviä juttuja tullut lisää ja kuten sanottua ihan hyvät on ensifiilikset, mutta on muutama kehityksenkin paikka.
Haastattelut tuntuu aika turhilta jo nyt ja voisin veikata, että mitä pidemmälle ura etenee, sitä turhimmilta ne alkaa tuntumaan, kun luultavasti alkaa samanlaiset kysymykset toistumaan.
Onhan tuossa tietysti se kiva juttu, että tavallaan voit olla joko "kusipää" tai sitten tiimipeluri, kun noihin vastailet, mutta omasta mielestäni vastasin kolmannessa haastattelussa tiimiä myötäileviä kysymyksiä ja silti tiimin "mielenkiinto" laski itseäni kohtaan.
Saattaa myös tulla ongelmia sellaisille, joiden englanti ei ole sujuvaa, koska aikaraja vastaamiseen on aika tiukka ja vaikka itsellä englanti sujuu helposti, niin silti meinasi tulla kiire lukea kaikki ne vastaukset joista voin valita aikarajan puitteissa jne.
Tekoäly tuntuu ihan hyvältä, mutta on siellä niitä hölmöilyitä edelleen. Australiassa tullaan edelleen aika surutta varikolta suoraan sinun eteesi, kun olet nopealla kierroksella. Todella turhauttavaa, kun näet jo pääsuoralla, että jaahas sieltä tulee AI radalle ja tiedät, että menee seuraava kierros käytännössä piloille tai ainakin kärsit jonkun verran siitä, kun yrität ohittaa joltain puolelta.
Flashbackin käyttö tietysti auttaisi jos kelaisi tarpeeksi kauas ja hidastelisi, mutta toisaalta silloin menee se aiempi kierros piloille, jos ajelee nopeita kierroksia putkeen jne.
Sitten kävi vielä niin, että osuin kevyesti seinään ja etusiivi hajosi. Päätin ajaa radan reunaa varikolle takasuoralla, niin eiköhän sieltä Sauber aja meikäläiseen hipoen ohi ja osuu eturenkaaseen, josta spinnaa ja meikäläiselle viiden ruudun rangaistus. Katsoin vielä tuon tilanteen siitä Sauberin kyydistä ja tulee suoraan meikäläistä kohti käytännössä, kunnes joku puoli sekuntia ennen yrittää kääntää sivummalle. Eli säätämistä riittäisi vielä tekoälyssä.
Yritin tuossa yhden onlinekisan vetää, mutta lobbysta kun siirryttiin kisaamaan, niin ruutu meni vain mustaksi. Eipä lähtenyt siitä parin minuutin aikana, joten suljin konsolin ja tulin tätä kirjoittamaan.
Viime pelissä en onlinea juuri pelannut ja luin vain, että aika paljon oli teknisiä sun muita ongelmia sen suhteen eikä tuo nyt ainakaan luottamusta pahemmin herättänyt mitä itselleni kävi...
Pieni hauska yksityiskohta on, että selostusnimeksi voi valita muutaman yleisimmän suomalaisen sukunimen, kuten Korhonen, Virtanen jne. Löytyi sieltä myös mm. ainakin Iceman ja Flying Finn lempinimiksi.