Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2019

Enemy

Well-Known Member
Julkaisija: Codemasters
Alustat: Xbox One, PS4, PC
Julkaisupäivä: 28.6.2019



Uutta F1-peliä pukkaa. Trailerin perusteella myös Formula 2 luokka mukana.

Taisi olla edellisen pelin ketjussa jopa toivottu uudistus tuo, että päästään aloittamaan alemmasta luokasta ja noustaan F1:iin. Ainakin toivon itse että uramuoto etenee niin.
 
Tätä ollaan nyt kuulemma 2 vuotta tehty ja pitäisi olla heidän kaikkein hiotuin F1 pelinsä, sittenhän se nähdään mitä sieltä ulos putkahtaa.
 
Oikeastaan ihan turhaa julkaista joka vuosi uusi peli, kaikkein parasta ois kun tulis uudet skinit ja kuskit noin 15-20€ DLC:nä.

Jos se on totta että tätä on tehty 2v niin se tarkoittaa sitä että tekevät montaa versiota yhtä aikaa, kyllähän siinä väkisin vähän laatu kärsii.
 
Ei se tarkoittanut et tätä on tehty 2v. Vaan et pari vuotta sit päätetty tavoitteeksi peli x. Aikaisemmat versiot on niiden kehitysversioita.

Meneehän änäri kanssa 4-5v sykleillä ja siksi uudistukset on maltillisia, kunnes sit tehdään isompaa muutosta.

Eli tämän vuoden versio on se mikä heidän visio oli pari vuotta sitten. Tän jälkeen lähtee seuraava 2-4 vuotinen kehityssykli.
 
Ei se tarkoittanut et tätä on tehty 2v. Vaan et pari vuotta sit päätetty tavoitteeksi peli x. Aikaisemmat versiot on niiden kehitysversioita.

Meneehän änäri kanssa 4-5v sykleillä ja siksi uudistukset on maltillisia, kunnes sit tehdään isompaa muutosta.

Eli tämän vuoden versio on se mikä heidän visio oli pari vuotta sitten. Tän jälkeen lähtee seuraava 2-4 vuotinen kehityssykli.

Sit tuleekin todennäköisesti uusi konsolisukupolvi :cool: ja villi veikkaus, ”eka” versio varmaan keskittyy sitten enempi vaan perus kauden ajamiseen.
 
Oikeastaan ihan turhaa julkaista joka vuosi uusi peli, kaikkein parasta ois kun tulis uudet skinit ja kuskit noin 15-20€ DLC:nä.

Jos se on totta että tätä on tehty 2v niin se tarkoittaa sitä että tekevät montaa versiota yhtä aikaa, kyllähän siinä väkisin vähän laatu kärsii.

Juu riittäis, jos ei mitään isompia muutoksia, niin seuraava tulis vaan DLC:nä. Muuten tulee hommattua alekorista, tai ei ollenkaan, kun en varsinaisesti oo tässä moninpelikoukussa.
 
Sit tuleekin todennäköisesti uusi konsolisukupolvi :cool: ja villi veikkaus, ”eka” versio varmaan keskittyy sitten enempi vaan perus kauden ajamiseen.
Näinhän se nimenomaan menee ja sit pahimmassa tapauksessa kesken konsolisukupolven vaihdetaan pelimoottori ja taas palataan pelkkään yksittäisten kisojen ajeluun. :D
 
Näkihän sen jo viime versiosta, että kyseessä oli vain pakollinen vuosipäivitys, joka huijattiin täyteen hintaan pelaajille. Nyt sentään vaikuttaisi olevan isompi päivitys luvassa.
 
Pari Career modeen liittyvää kuvaa. Huomioitavaa kypärässä oleva sponsori

D5asIPFW0AE5m8I.jpg
D5asISwWAAA_6a4.jpg
 
- Ura alkaa F2:ssa
- Ura sisältää jonkinlaisen story moden
- Uran alussa mahdollista valita oma "driver academy"
- Pelaajan F2 rivalit siirtyvät myös F1 luokkaan
- Tallimääräykset Career modessa
- Parempi pelaajan customointi, kuten kypärä, hanskat, ajopuku, sekä onlinessa mahdollista vaihtaa myös auton väritys
 
Taas testailin 2018 versiota vähän enemmän ja kyllähän se ihan erinlainen on kuin simulaattorit.
Ajelet vaikka jotain Assetto Corsaa ja hyppäät tähän peliin niin vauhti on ainakin itsellä täysin kateissa, ei saa mitään tuntumaa autoon.

Saisivat muuttaa sitä etupäätä ihan kunnolla tähän 2019 versioon, että se ois saman suuntainen kuin muiden pelien openwheelerit.
Ite oon kuitenkin ajellut openwheeleitä sen 20v erinlaisilla simuilla ja mikään niistä ei ole koskaan tuntunut näiltä codemastersin F1 peleiltä.

Ensimmäinen ajopeli mihin jäin kunnolla koukkuun oli PS1 F1 95, se oli aikaansa nähden loistava peli, löytyi kunnolla ominaisuuksia ja Murray Walkerin selostus. Mielellään ostaisin tämän 2019 version, mutta tällaisenaan en pysty nauttimaan ajotuntumasta oikeastaan yhtään.
 
Viimeksi muokattu:
Johtunee siitä, että iso massa nauttii F1 tyyppisestä tuntumasta.
Itse pelasin myös noin 20v simuja ratilla ja polkimilla. Mutta juuri open wheelit oli ne mitä vihasin pelissä kuin pelissä, en vain halunnut ajaa niillä koskaan. Paitsi CM:n F1 peleissä (ja 2000luvun alussa joku EA F1).

Nykyisin terveys pakottaa ajamaan pädillä ja ero on vielä räikeämpi. Simujakin voi ajaa pädillä, mutta kun hyppää open wheeleihin, niin tulee rage quit nopeasti. Mutta F1 2018 on todella kivaa pädilläkin.
 
Legendaarisen Geoff Crammondin GP4 on paras formulapeli mitä allekirjoittanut on koskaan pelannut.
 
Itse olen sitä mieltä että kukaan ei oikeasti lopulta nauti F1 codemasters pelin fysiikoista, se on vaan ainut mitä ne on testannut.
Jos ihmiset saatais vaikka Asseton fysiikoita testaamaan, niin olen 100% että he tykkäis.

Kyse on lopulta varmaankin samasta kuin GT Sportsin kanssa, eli kyse ei ole simulaatiosta, vaikka niin kehdataan väittää.

Jos joku haluaa meikäläisen arvostelun jostakin ajopeleistä, niin täällä löytyy hyvä kokemus, pystyn kyllä olemaan objektiivinen.
Pystyn katsomaan normaalin ohjainpelaajan puolesta myös, jos tarvii asiantunijuutta tuntumassa niin olen käytettävissä.
 
Viimeksi muokattu:
Itse olen sitä mieltä että kukaan ei oikeasti lopulta nauti F1 codemasters pelin fysiikoista, se on vaan ainut mitä ne on testannut.
Jos ihmiset saatais vaikka Asseton fysiikoita testaamaan, niin olen 100% että he tykkäis.

Kyse on lopulta varmaankin samasta kuin GT Sportsin kanssa, eli kyse ei ole simulaatiosta, vaikka niin kehdataan väittää.

Jos joku haluaa meikäläisen arvostelun jostakin ajopeleistä, niin täällä löytyy hyvä kokemus, pystyn kyllä olemaan objektiivinen.
Pystyn katsomaan normaalin ohjainpelaajan puolesta myös, jos tarvii asiantunijuutta tuntumassa niin olen käytettävissä.
Niinkuin sanoin, niin olen ajanut ajopelejä noin vuodesta 92 asti, ratilla vähän myöhemmin kun niitä alkoi markkinoilla olemaan. Ajanut ihan kaikkia simuja käytännössä mitä tarjolla on ollut. Gp sarja ja EA F1 (2002??) formulat olleet ainoat jotka olleet hyviä. Sen jälkeen tulleista CM on ainut millä mä pystyn ajamaan.
Assetton, Pcarsin, GT sarjan ja kaikkien muiden pelien open wheelit on mulle olleet täysin punainen vaate. Vihaan niiden tuntumaa yli kaiken, eikä niillä ole mitenkään nautinto ajaa. Olkoot vaan joku Assetto realistisempi, mutta hauskaa se ei ole nähnytkään. CM:n tuntuma on yksinkertaisesti simcadena paljon nautittavampaa ajettavaa ja aivan taatusti casuaali pelaajalle myös sopivampaa.
Kuitenkin samojen pelien koppiautot on juuri niitä mistä nautin ylikaiken. Juuri open wheelit on ne kamalat ajettavat.
 
Itse ainakin oikein nautin Assetto Corsassa Ferrarin F1:llä ajamisesta, on yksi niistä harvoista peleistä jossa on ajaminen onnistunut formula-autolla meikäläisen taidoilla. Ne vähäiset kokeilut muutamaa Codemastersin F1:stä on aina tuntunut vaikealta, kun se pidon raja sekä ylipäätänsä tuntuma ei välity niin hyvin. Ihan kelvollinen toki se on näissäkin peleissä ja moni varmasti tykkää vähän yksinkertaisemmasta mallinnuksesta. Itselle se ei ole vain koskaan tuntunut luontevalta, juuri se asia minkä esim. Dirt Rally 2.0 naulaa lähes täydellisesti.

Codemastersin ei toki liian realistista tai vaikeata kannata yrittäkään tehdä, mutta etupään tuntumaa voisi parantaa nykyiseen mallinukseen. Toki oikeilla formulakuskeilla on eroja minkälaisesta tuntumasta tykkää. Räikköselle mm. on tärkeää olla juurikin herkkä etupää ja hyvä rengastuntuma. Aliohjaava auto tai jäykkä etupää on sille aina tuottanut ongelmia tuntumaan, säätämiseen sekä lopulta vauhtiin radalla.
 
Mulla taas päinvastaset kokemukset. Kaikkia Codemastersin formuloita vuodesta 2010 lähtien tahkonnu, ja sitten ku Assetto Corsan F1:llä ajoin niin tuntuma oli ihan hirvee. Eli eiköhän tässäkii oo enimmäkseen tottumisesta kyse. Sitä en toki sano että Codemastersin tuntuma olis realistisempi, varmastikkaan ei.
 
Codemasters markkinoi näitä uusimpia F1 pelejänsä ihan simulattorina, väittivät jopa että 2018 on realistisimmat F1 fysiikat mitä on missään koskaan nähty.

Tämähän tarkoittaisi käytännössä sitä että kaikki itseään simulaattoreina pitävät pelit ois ihan hukassa omissa fysiikoissa, sen verran erinlainen tuntuma näissä F1 peleissä on.
 
Ylös Bottom