Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2019

Jatkoin uratilaa aloittamalla toisen kauden ja kokeilin heti Australian kisassa aiheuttaa itse kolarin, jotta näkisin, tulisiko turva-auto radalle. Virtuaalinen turva-auto sieltä ainakin tuli samantien kun rysähti, mitä ei ekalla kaudella omissa kisoissani tapahtunut kertaakaan. Aloitin 25% kisan sitten alusta helpottuneena siitä, että ehkä Codemasters tämän oli sittenkin saanut korjattua. Kisassa ei kuitenkaan sitten tapahtunut mitään, joten varmaksi en tätä korjausta vielä voi sanoa. Olisi hauska nähdä, tuleeko turva-auto radalle, jos AI törttöilee tai keskeyttää johonkin vaaralliseen kohtaan rataa.
 
Tuli ostettua tää viime viikolla, kun oli Storessa alennuksessa 19,90e. Aloitin 25% careerin ja hauskaahan tuo on ollut. Ei oo tosin vielä turva-autoa näkynyt. Olisi tosin pitänyt aloittaa Haasilla, koska ajan aivan kuin Romain Grosjean :D

 
Tuli ostettua tää viime viikolla, kun oli Storessa alennuksessa 19,90e. Aloitin 25% careerin ja hauskaahan tuo on ollut. Ei oo tosin vielä turva-autoa näkynyt. Olisi tosin pitänyt aloittaa Haasilla, koska ajan aivan kuin Romain Grosjean :D
:D

Millä asetuksella luistonesto? Oliko manuaalivaihteet käytössä? Odotas kun jokusen kisan tai ehkä kauden jälkeen otat jarruapuviivat pois käytöstä, niin saat opetella mutkat vielä kertaalleen uusiksi. :)
 
Millä asetuksella luistonesto? Oliko manuaalivaihteet käytössä? Odotas kun jokusen kisan tai ehkä kauden jälkeen otat jarruapuviivat pois käytöstä, niin saat opetella mutkat vielä kertaalleen uusiksi. :)

Luistonesto on muistaakseni mediumilla. Mulla on ollut aina näissä ajopeleissä tapa et otan heti alussa kaikki ajoavut pois, eli heittäydyn suoraan syvään päähän. Sit en kuitenkaan pärjää, kun ei riitä kärsivällisyys opetella, jonka jälkeen palaa hihat ja jää koko peli hyllyyn. Nyt otin ekaa kertaa vähän kevyemmällä linjalla ja laitoin automaattivaihteet, ajolinjat, automaattisen ers:n ja pit assistin. Edellinen pelaamani F1 peli on ollut 2012, joten pikkusen noissa radoissa opettelemista. Azerbaijan oli ihan älyttömän siisti. Täytyy sanoa ettei oo (vielä) yhtään ottanut aivoon, kun autokin kestänyt alla melko hyvin. Onneksi noita asetuksia, apuja ja vaikeustasoja voi ihan vapaasti muuttaa kisaviikonloppujen edetessä, niin olen vähitellen nostanut AI:n vaikeustasoa. Alussa tais olla 20% mut nyt Ranskan GP menossa ja vaikeustaso 60%.
 
Luistonesto on muistaakseni mediumilla. Mulla on ollut aina näissä ajopeleissä tapa et otan heti alussa kaikki ajoavut pois, eli heittäydyn suoraan syvään päähän. Sit en kuitenkaan pärjää, kun ei riitä kärsivällisyys opetella, jonka jälkeen palaa hihat ja jää koko peli hyllyyn. Nyt otin ekaa kertaa vähän kevyemmällä linjalla ja laitoin automaattivaihteet, ajolinjat, automaattisen ers:n ja pit assistin. Edellinen pelaamani F1 peli on ollut 2012, joten pikkusen noissa radoissa opettelemista. Azerbaijan oli ihan älyttömän siisti. Täytyy sanoa ettei oo (vielä) yhtään ottanut aivoon, kun autokin kestänyt alla melko hyvin. Onneksi noita asetuksia, apuja ja vaikeustasoja voi ihan vapaasti muuttaa kisaviikonloppujen edetessä, niin olen vähitellen nostanut AI:n vaikeustasoa. Alussa tais olla 20% mut nyt Ranskan GP menossa ja vaikeustaso 60%.
Joo, tässä on ihan älyttömän hyvät säätömahdollisuudet apujen suhteen. Me vedetään nyt kaveriporukan onlineliigaa niin että luistonesto mediumilla, ei jarruviivoja, manuaalivaihteet ja vaikeustaso taisi AI kuskeilla olla 68%. Pit assistit käytössä. Ollaan kokoajan pikkuhiljaa otettu apuja pois käytöstä. Lopputulemana olisi kuitenkin tarkoitus ajella ilman mitään apuja, mutta jos oltaisiin suoraan hypätty syvään päähän, ei ensimmäisen (tai toisenkaan) kauden kisoista olisi tullut mitään. :D
 
millaiset calibration asetukset olisi ratille ja polkimille hyvät?
Tässä henkilökohtaiset mieltymykset nousevat isoon rooliin. Hankala sanoa toisen puolesta hyviä asetuksia, kun tuntuma rattiin ja tiehen täytyy itse hakea. Toki rippuu myös vähän mikä ratti ja mitkä polkimet käytössä. Itsellä on esimerkiksi Thrustmasterin T3PA-polkimet, joissa on kuminen lisävastusjarrulle, joten jarruasetuksia joutui rukaamaan aikalailla että löysi sopivan kohdan. Pienensin myös Vibration and Force Feedback Strength -asetusta 80 tienoille. Wheel Damper -asetus myös jakaa porukkaa. Yllättävän iso osa tykkää pitää asetuksen nollassa. Itsellä se on nyt 25. Se tuo rattiin sellaista jatkuvaa vastusta ja painoa. Hankala kuvailla, mutta suosittelen testailemaan eri arvoja.
 
Tässä henkilökohtaiset mieltymykset nousevat isoon rooliin. Hankala sanoa toisen puolesta hyviä asetuksia, kun tuntuma rattiin ja tiehen täytyy itse hakea. Toki rippuu myös vähän mikä ratti ja mitkä polkimet käytössä. Itsellä on esimerkiksi Thrustmasterin T3PA-polkimet, joissa on kuminen lisävastusjarrulle, joten jarruasetuksia joutui rukaamaan aikalailla että löysi sopivan kohdan. Pienensin myös Vibration and Force Feedback Strength -asetusta 80 tienoille. Wheel Damper -asetus myös jakaa porukkaa. Yllättävän iso osa tykkää pitää asetuksen nollassa. Itsellä se on nyt 25. Se tuo rattiin sellaista jatkuvaa vastusta ja painoa. Hankala kuvailla, mutta suosittelen testailemaan eri arvoja.
itse tarkoitin näitä kaasuun ja jarrun lineaarisuutta yms.
 
itse tarkoitin näitä kaasuun ja jarrun lineaarisuutta yms.
Niissä ihan yhtälailla oma mieltymys ja käytettävissä oleva laitteisto vaikuttaa. Kuten sanoin, kumisella lisävastuksella varustetuissa T3PA-polkimissa jarrun vastetta sai ihan kokeilemalla säätää että löysi sopivan asetuksen. Joku saattaa tykätä, että kaasu ja/tai jarru nappaa heti kiinni, toisille taas pieni pätkä liiketilaa on parempi.
 
Niissä ihan yhtälailla oma mieltymys ja käytettävissä oleva laitteisto vaikuttaa. Kuten sanoin, kumisella lisävastuksella varustetuissa T3PA-polkimissa jarrun vastetta sai ihan kokeilemalla säätää että löysi sopivan asetuksen. Joku saattaa tykätä, että kaasu ja/tai jarru nappaa heti kiinni, toisille taas pieni pätkä liiketilaa on parempi.
pitää enempi alkaa testailla
 
Singaporen 25% kisassa safety car saatiin radalle heti lähdössä. Tuli kyllä ihan naurettavan kämäsestä tilanteesta, kun Verstappen vaan pyörähti ensimmäisessä mutkassa eikä edes osunut seinään. Palasi välittömästi takaisin jonon hännille eikä yksikään auto kärsinyt vahinkoa tilanteessa. Varmaan tuo safety car on radalla aina saavuttuaan ainakin 3 kierrosta ja tämänhän pystyi hyvin käyttää taktikointiin - jota AI ei niinkään hallitse. Onhan se toki vähän huvittavaa ajaa 3 kierrosta pintakaasuletkaa, vaikkei mitään "rojua" edes radalla ole.

25% kisaan riittää hyvin yhdet kumit, joten sukelsin varikolle heti 1. kierroksen jälkeen ja vaihdatin alle toiset pyörät. Samoin teki ainoastaan viimeisestä lähtöruudusta startannut Gasly. Kukaan muu AI-kuski ei tuota osannut hyödyntää ja olin jo 2 kierroksen päätyttyä jonon takana uusilla kumeilla. Safety car lähti radalta kierroksen 4. alussa ja AI-kuskit rupesivat tässä vaiheessa käynnistämään varikkostrategiaansa ja kävivät varikolla kierroksilla 4-8. Turva-auto kun lähti radalta niin bensaa oli tankissa +2 kierrosta, joten rikasta seosta päälle ja urku auki. Eipä ollut kovin vaikeaa ajaa voittoon noilla eväillä ja viimeisenä startannut Gaslykin ajoi maaliin sijoituksella 6. Kerran se kävi jo kolmosena, mutta ei lopulta pystynyt pitämään nopeampia autoja takanaan loppuun asti :D Olisi huikeaa jos olisi ruudusta 20 vetänyt podiumille Toro Rossolla.
 
Onko tuo ura aina tuon tarinan mukainen, vai onko siinä mahdollista vetää ensin täysi F2 kausi? Kun erikseen taisi olla valittavana F2 kausi, mutta ei siinä urassa osunut silmiin kuin ne kolme tarinan kannalta oleellista ”kohtausta”.
 
KFIN-sarjan 7. kausi on kohta alkamassa, eli jos innostelee käydä kokeilemassa rajoja meidän rennon kivassa online-sarjassa niin ei muuta kuin viestiä minulle tai Thutolle. Tällä hetkellä ilmoittautuminen ja äänestys ensi kauden viritelmistä on auki kuskeille, mutta näillä näkymin jo ensi viikosta alkaen jatkuu karkelot. Melko varmasti tilaa on innokkaille, ja taitotasollahan ei tunnetusti ole väliä.

Tänään vielä pistetään pakettiin 6. kausi Brasilian osakilpailulla, joka myös striimissä tänään klo 20 alkaen.

Onko tuo ura aina tuon tarinan mukainen, vai onko siinä mahdollista vetää ensin täysi F2 kausi? Kun erikseen taisi olla valittavana F2 kausi, mutta ei siinä urassa osunut silmiin kuin ne kolme tarinan kannalta oleellista ”kohtausta”.

Ei ole täyttä F2-kautta uramoodissa, vaan ainoastaan nuo muutama ennalta määritelty skenaario, jonka jälkeen sitten ne taistelukumppanit F2-luokasta tulee mukaan F1-uraan. Halutessaan tuon saa skipattua ja näin on vain oikean elämän F1-ukot gridissä. Erillisenä championship-moodina toki löytyy sitten F2-kausi.
 
KFIN-sarjan 7. kausi on kohta alkamassa, eli jos innostelee käydä kokeilemassa rajoja meidän rennon kivassa online-sarjassa niin ei muuta kuin viestiä minulle tai Thutolle. Tällä hetkellä ilmoittautuminen ja äänestys ensi kauden viritelmistä on auki kuskeille, mutta näillä näkymin jo ensi viikosta alkaen jatkuu karkelot. Melko varmasti tilaa on innokkaille, ja taitotasollahan ei tunnetusti ole väliä.

Tänään vielä pistetään pakettiin 6. kausi Brasilian osakilpailulla, joka myös striimissä tänään klo 20 alkaen.



Ei ole täyttä F2-kautta uramoodissa, vaan ainoastaan nuo muutama ennalta määritelty skenaario, jonka jälkeen sitten ne taistelukumppanit F2-luokasta tulee mukaan F1-uraan. Halutessaan tuon saa skipattua ja näin on vain oikean elämän F1-ukot gridissä. Erillisenä championship-moodina toki löytyy sitten F2-kausi.
Aivan käsittämätön ratkaisu, ettei sitten voi olla lisänä mahdollisuutta nousta kunnolla f2:sta kauden jälkeen ylös.
 
Virallinen F1 Kausi on avattu Australiassa, 29 kierrosta virtuaali jännitystä :D Kyllähän tuo ihan hyvältä näyttää niin kauan kun ei ole kontakteja toisten autojen kanssa, kolarit on aika huvittavaa katseltavaa.

 
Virallinen F1 Kausi on avattu Australiassa, 29 kierrosta virtuaali jännitystä :D Kyllähän tuo ihan hyvältä näyttää niin kauan kun ei ole kontakteja toisten autojen kanssa, kolarit on aika huvittavaa katseltavaa.


Tänään tulee Bahrainin GP virtuaalisena, mukana jälleen osa oikean elämän kuskeista.
 
Tästä mallia pojat miten näillä ajetaan onlinessa. :p

Herbert näyttää miten vakavissaan ottaa F1 sarjan virallisen kisan. Unohtaa koko ekan mutkayhdistelmän ja vetää suoraksi nousten ruudusta 15, kärkeen. :D:eek::p

 
Tästä mallia pojat miten näillä ajetaan onlinessa. :p

Herbert näyttää miten vakavissaan ottaa F1 sarjan virallisen kisan. Unohtaa koko ekan mutkayhdistelmän ja vetää suoraksi nousten ruudusta 15, kärkeen. :D:eek::p

Melkoista kaaosta tuo oli muutenkin.
 
Melkoista kaaosta tuo oli muutenkin.
Joo niin oli. Siinä toisessa epävirallisessa kisassa huomasin et oli ajamassa myös tubettaja aarava, joka on vuosikausia ajanut formulapeleillä ja oli ihan häntäpäässä kokoajan. Jännä miten sekin oli niin huono. Ei toki pelimäärä hyväksi tee, mutta kun mukana oli kuskeja joilla ei ole kokemusta kyseisestä pelistä, niin luulisi jo sillä saavan etulyöntiaseman.
 
Ylös Bottom