Dragonfly
KonsoliFIN Alumni
Peli on parantunut huomattavasti. Edelleenkään ei ole mikään täydellinen simu, mutta silti yksi parhaista autopeleistä tällä hetkellä. Miksikö? Ensinnäkin kisaamisen tunne on saatu todella hyvälle tasolle. Tällä tarkoitan tietysti moninpeliä, mutta myös yksinpelissä tekoälyä vastaan on todella hyvää vääntöä. Tässä auttaa se että vaikeustasoa voi säätää prosentin tarkkuudella, joten sieltä kyllä löytyy sopivan haastava vaikeustaso kaikille.Siellä se nyt latautuu. Tuli tuo Seventy Edition hommattua 33€, on vähän kipurajan yli mut antaa mennä nyt. Viimeisin peli mitä pelannut näytti olevan F1 2012 joten hetki vierähtänyt, varmaan hieman parantunut peli siitä.
My Team -pelimuoto myöskin puhaltaa uutta intoa ajaa tekoälyä vastaan, kun sen saa tehdä oman tiimin väreissä. Itsellä jäi yksinpelin puoli 2019 versiossa lähes pelaamatta, vaikka moninpeliä väänsin kymmeniä ellen satoja tunteja. Nyt olen pelannut My Teamia melkein yhtä paljon kuin moninpeliä. Siinä on vaan sitä jotain kun saa itse säätää sponsorit, kehittää autoa ja kuskia, neuvotella toisen kuskin paikasta ja tehdä kaiken muunkin oheistoiminnan. Siihen päälle tietysti itse kisaaminen varsin hyvin ajavaa tekoälyä vastaan. AI puolustaa paikkaansa ja ajaa välillä aika kovaakin mutkaan yrittäen viime hetken ohitusta. Ne myös kolaroivat keskenään ja keskeytyksiä tulee muutenkin mukavan usein.
Edellisessä My Team kisassa Kanadassa varikolta kerrottiin että Bottakselle on jotain ongelmia auton kanssa. Bottas oli sillä hetkellä toisena. Itse olin viidentenä. Ja kappas vaan Bottaksen vauhti hidastui selvästi vaikkei kuitenkaan joutunut keskeyttämään. Hän ei kuitenkaan päästänyt ketään ilmaiseksi ohi, joten taakse muodostui muutaman auton jono ja palkintokoroke paikoista käytiin kova kamppailu aina ruutulipulle saakka. Olin lopulta neljäs. Toisaalta ei tämän hetkisellä oman tiimin autolla pitäisi Mersuille pärjätäkään, joten tämän kaltaiset tapahtumat ovat oikeastaan ainoa mahdollisuus taistella itsensä kolmen parhaan joukkoon. Mentiin rystyset valkoisena viimeiset mutkat mutta ei tällä kertaa auttanut.
Lisätään vielä sen verran että suosittelen ajamaan vähintään 25% kisoja. Tämä siksi että silloin mukana on pakollinen varikkokäynti. Lyhyet viiden kierroksen kisat ovat moninpelin puolella välillä ihan jees, mutta kyllä siinä katoaa aika paljon formula-ajamisen fiilistä jos ei tarvitse miettiä rengastaktiikkaa tai sitä pystyykö venyttämään ensimmäistä stinttiä tai olisko nyt hyvä paikka undercutille tai onko sateen uhka todellinen viimeisille kierroksille. 25% kisat ovat sen 11-20 kierrosta radasta riippuen, joten alle puoleen tuntiin nekin käytännössä aina ajaa.
Viimeksi muokattu: