Aika heikosti oletusasetuksilla noita aikoja rikotaan. Default asetuksissa 1-3 on liian vähän suoranopeutta ja oletusasetuksissa 4 ja 5 autosta katoaa niin paljon stabiilisuutta, ettei niillä pärjää mutkissa. Joten kyllä, oletusasetuksilla on hyvin vaikea ajaa kovia aikoja aika-ajossa. Toisaalta taas Default 3 on ihan ok setup vaikka My Teamiin ja vaikka ihan moninpelimittelöihinkin. Radalla kun tapahtuu silloin niin paljon kaikkea, ettei aika-ajokierroksen tasoisia kierroksia juuri ajeta.
Parit perusvinkit auton säätöön.
1. Perusasetuksilla auto on melkein radalle kuin radalle liian korkealla, joten autoa tontiin vaan. Esim eteen arvo 2 ja taakse 4. Nämä riippuu aika paljon mikä rata ja kuinka pahat kanttarit. Joskus olen ajellut jopa 1 ja 3. Tämä tuo heti lisää suoranopeutta.
2. Kun auton laittaa tontiin on syytä löysentää jousitusta tai muuten on aika pomppiva ja kiikkerä ajettava. Nämä voi laittaa ykköseen tai ainakin lähelle sitä.
3. On throttle differential lähelle 50 prosenttia. Tässä menettää vähän mutkista lähdössä kiihdytystehoa, mutta samalla auto on paljon stabiilimpi ja helpommin ajettava.
4. Säätämällä pyörän kulmia agressiivisemmiksi auto kääntyy paremmin antaen enemmän pelivaraa siipien asetuksille ja pienemmät arvot siivissä tarkoittavat parempaa suoranopeutta.
Kaiken kaikkiaan siis pyrkisin mahdollisimman hyvään suoranopeuteen, mutta tietenkin niin että mutkissa on vielä järkevä ajaa. Tässä nyt ainakin jotain lähtökohtia, joista voi testailla sopiiko omaan ajoon.
Disclaimer: nämä siis itselle hyviksi todettuja asetuksia. Älkää ampuko lähettiä.