Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2021

Hankin tämän juuri 27 € ja tosiaan XSX. Mukavaa että 120fps Performance Mode, niin ajaminen erittäin sulavaa. Tämän videon mukaan laitan omat asetukset:

 
Tänään ajellaan KonsoliFINin ja Devil's F1 Leaguen kanssa yhteistuumin järjestetty Joulu-Cup. Ajopaikat on jo täynnä, mutta kisameiningistä muuten kiinnostuneet, niin kääntäkäähän KonsoliFINin twitch-kanava auki vähän ennen klo 20 tänään illalla. Striimaan ja selostan illan kisailut livenä siellä.

www.twitch.tv/konsolifin

KFIN-sarjan 4. kausi starttaa myös tammikuun puolella, joten tästä kiinnostuneet voivat olla minuun yhteydessä. Alustana PS4/PS5.
 
Hei, hankin tuon Deluxe Editionin pelistä, niin mietin kannattaako tuo VIP-passi hommata? Pelin sisäisestä kaupasta.
 
Hei, hankin tuon Deluxe Editionin pelistä, niin mietin kannattaako tuo VIP-passi hommata? Pelin sisäisestä kaupasta.
Podium passin avulla avaat enemmän kosmettista tavaraa tasojen noustessa. Kannattaako sen hommaaminen riippuu ihan siitä kuinka korkealle näitä kosmeettisia tavaroita arvotat.

Jos pelaat peliä paljon, niin ihan kivahan se on koristella autoa uusilla maalauksilla ja käyttää uudenlaisia kypäriä jne.
 
Joo tuli hankittua tuo. Tykkään erityisesti tuosta Aiden Jacksonista, elikkä kun ajan uramoodissa Ferrarilla niin oma pelihahmo tuo Aiden Jackson, 19-vee Britti kuski. Tallikaverina Charles Leclerc. Peli maistuu suorastaan erinomaisesti, luulen että hyvä kuvakulma valinta + 120fps. Sitten fiksasin tuota missä koossa näkyy asiat ruudulla.

Nyt vasta tutustun ratoihin yksi kerrallaan. Suurimmasta osasta tykkään, mutta uratilassa aion simuloida nämä hirveät Sothsit ja vastaavat.
 
Poistuuko F1 kaudella 2022, nämä:

- DRS
- ERS

Elikkä säilyykö nuo vai poistuuko? Käsittääkseni autot muuttuvat paljonkin ja säännöt ovat muuttuneet koko ajan.
 
Poistuuko F1 kaudella 2022, nämä:

- DRS
- ERS

Elikkä säilyykö nuo vai poistuuko? Käsittääkseni autot muuttuvat paljonkin ja säännöt ovat muuttuneet koko ajan.
Molemmat taitavat edelleen olla mukana ensi kaudella, joskin jos lähellä ajaminen helpottuu niinkuin on suunniteltu, niin tulevilla kausilla voidaan tiputtaa DRS pois.
 
Joskus ollut samaa ongelmaa kavereiden kanssa. Muistaakseni nat3 tyyppi pitää saada nat2 (voi tarkistaa pleikan verkkoasetuksista kumpi se on). Pitäis onnistua vaihtamalla kännykän mobiilidatan yhteyspisteen (apn)
Osaakohan kukaan auttaa tässä ongelmassa. Eli kaverin kanssa yritetään pelata tota co-op careeria, mutta aina kun on hyväksynyt pyynnön niin loppujenlopuksi tulee teksti No network connection. Mitenkähän tämän voisi korjata? Tai mitä tuolle voisi tehdä niin että pääsisi pelaamaan?

Muita multiplayer kisoja pääsee kyllä pelaamaan ilman ongelmia, mutta jostain syystä cuuppi careeri ei toimi.

Molemmilla käytössä ps4 ja puhelimen kautta jaetaan nettiä.
Noniin, eli päästiin pelaileen tasan kerran co-op careeria viime viikolla, mutta nyt oon taas sama ongelma että tulee joko No internet connection tai session No longer exist -.-

Molemmilla nyt Nat 2 asetukset ja kaikki samalla lailla mitä viimeksikin ja ei vaan onnistu. Samat tulee jos koittaa kaverin kanssa pelkkää nettipeliä ai kuskeja vastaan. Mikähän tässä nyt mättää?
 
Noniin, eli päästiin pelaileen tasan kerran co-op careeria viime viikolla, mutta nyt oon taas sama ongelma että tulee joko No internet connection tai session No longer exist -.-

Molemmilla nyt Nat 2 asetukset ja kaikki samalla lailla mitä viimeksikin ja ei vaan onnistu. Samat tulee jos koittaa kaverin kanssa pelkkää nettipeliä ai kuskeja vastaan. Mikähän tässä nyt mättää?
Okei. Nämä mobiiliyhteydet monesti aiheuttaa ongelmia siinä vaiheessa kun pitäisi olla pelissä "hostina". Se vaatii sitten ehkä julkisen IP-osoitteen hommaamisen operaattorilta, jotkut taitaa antaa ilmaseks tai sitten siinä on joku pieni kk-maksu. Takeita toimivuudesta en anna, mutta toi on yks mitä voi kokeilla.
 
NOOBin kysymys, elikkä kun yritän ohittaa niin onko tavallista että käytetään samaan aikaan: ERS ja DRS?

Sitten toinen juttu kun ajan harjoituksia niin kuka päättää sen että millä renkailla? Minulla oli valkoinen elikkä HARD mutta muut ajoivat joko punaisilla SOFT taikka keltaisilla MEDIUM. Sitten kisassa muilla oli medium kun minulla olikin soft.
 
NOOBin kysymys, elikkä kun yritän ohittaa niin onko tavallista että käytetään samaan aikaan: ERS ja DRS?

Sitten toinen juttu kun ajan harjoituksia niin kuka päättää sen että millä renkailla? Minulla oli valkoinen elikkä HARD mutta muut ajoivat joko punaisilla SOFT taikka keltaisilla MEDIUM. Sitten kisassa muilla oli medium kun minulla olikin soft.
Käytä DRS ja ERS jos vaan pystyt samaan aikaan. Varmasti pääset näin helpommin ohi, kuin käyttämällä vain toista.

Itse päätät renkaasi. Tai no, jossain harjoituksissa taisi riippua siitä mitä harjoitusohjelmaa teet, mutta aika-ajoon ja kisaan (sijoituksesta riippuen) saat valita renkaat.
 
Okei, kiitos. Olen tosiaan täysin NOOB mutta mitä enemmän pelaan sitä paremmalta peli tuntuu. Jos olisi budjettia niin hankkisin ihan kunnon penkki+ratti+poljin setin. Pelaan tosiaan XSX ja tuo 120fps on todella koukuttava. Pelattavuus tuntuu täydelliseltä ja vauhdin tuntu.
 
Okei, kiitos. Olen tosiaan täysin NOOB mutta mitä enemmän pelaan sitä paremmalta peli tuntuu. Jos olisi budjettia niin hankkisin ihan kunnon penkki+ratti+poljin setin. Pelaan tosiaan XSX ja tuo 120fps on todella koukuttava. Pelattavuus tuntuu täydelliseltä ja vauhdin tuntu.
Joo, tämä on ihan eri peli ratilla. Toki padillakin ihan ajettava, mutta kun ratilla ajamisen makuun pääsee, niin aika hankala on palata takaisin ajamaan padilla. Minulla vaihtui 2018 versiossa padista rattiin, enkä ole sen jälkeen muutamia kisoja enempää ajanut padilla.
 
Joo tuntuu siltä että padilla ajaminen on tehty ihan viimeisen päälle, etenkin XSX, MUTTA sitten itseä vaivaa F1 2021 peliä pelatessa koko ajan tunne siitä millaista tämän pelaaminen voisikaan olla kunnon setupilla.



Tällaisesta olen haaveillut, luulisi että tuossa mukava istua ja ajaa.

Saa ilmeisesti Suomesta:
 
Viimeksi muokattu:
Joo tuntuu siltä että padilla ajaminen on tehty ihan viimeisen päälle, etenkin XSX, MUTTA sitten itseä vaivaa F1 2021 peliä pelatessa koko ajan tunne siitä millaista tämän pelaaminen voisikaan olla kunnon setupilla.



Tällaisesta olen haaveillut, luulisi että tuossa mukava istua ja ajaa.

Saa ilmeisesti Suomesta:

Minulla ei ole tuota virallista F1 penkkiä, mutta löytyy Next Level Racingin F-GT, joka on asetettu formula-asentoon. Voin kompata, että siitä on aika mukava ajaa formulaa. :)

Tietysti tuo virallinen setti olisi varmasti vielä parempi, mutta toki maksaakin enemmän.

Penkkiä tärkeämpää on kuitenkin forcefeedback ratti. Sillä se ajotuntuma ensisijaisesti paranee.
 
Ensi vuoden versio on pitkästä aikaa uusi peli kun modellit ja fysiikat menee uusiksi. Saapa nähdä mihin suuntaan peli lähtee, nyt kun EA omistaa Codemastersin niin todennäköisesti menevät enemmän casuaalimpaan suuntaan, ei sieltä ainakaan mitään simulaattoria ole tulossa.
 
Ensi vuoden versio on pitkästä aikaa uusi peli kun modellit ja fysiikat menee uusiksi. Saapa nähdä mihin suuntaan peli lähtee, nyt kun EA omistaa Codemastersin niin todennäköisesti menevät enemmän casuaalimpaan suuntaan, ei sieltä ainakaan mitään simulaattoria ole tulossa.
Juu, ei nykyinenkään versio mikään simulaattori ole ollut. Pelin parasta osa-aluetta on ollut hyvä kisaamisen fiilis niin tekoälykuskeja kuin ei-sikailevia-ihmiskuskeja vastaan. Tämän lisäksi pelistä löytyy autopelien onlinepelimuotojen kuningas, eli onlineliiga, jossa voi ajaa koko formulakauden läpi tuttujen ja/tai tuntemattomien kanssa. Saa säätää itse säännöt, kisapituudet, radat, tekoälykuskit, ihan kaikki. Tämä on suurin syy miksi juuri F1 sarja on se joka omassa autopelimankelissa kerää ihan kevyesti eniten peliaikaa.

Kunhan onlineliiga pysyy myös ensi vuoden versiossa, niin sen tietää että peliä pelataan ja paljon. Parhaimmillaan on mennyt kaveriporukassa onlineliigan mestaruustaistot viimeiseen kisaan muutaman pisteen erolla. Se on ollut ihan yhtä pahaa sydämentykytystä kuin viime vuoden IRL Hamilton vs. Verstappen taisto. :)
 
Juu, hyviä pointteja.

Tuollainen setti kiinnostaa, mutta ensin pitäisi saada kasaan ainakin se 2000 €. En tiedä riittääkö 900 € hyvään rattimoottoriin, rattiin ja polkimiin, luultavasti ei mitenkään. F1 ratti kiinnostaisi ja 2 poljinta.

Minusta on vain hyvä että EA on nyt mukana. Toivon että jatkavat tuota Boiling Point tarina tilaa, sillä parhaimmillaan se on ollut itselle sitä ihan parasta antia, vaikka tämä oma talli on myös tosi magea juttu. Tämän hetken simulaatio taso on itselleni riittävä, mutta se mitä toivon niin vielä lisää persoonallisuutta peliin. Elikkä noissa radoissa, olisi selkeämmin minkä tiimin kotirata / kotikisa ja se näkyisi ja kuuluisi.

Esim. Itävalta / Red Bull niin täysin oransseja katsomon osia, jossa hollannin liput liehuvat. Lähikuvaa etenkin Verstappen. Sitten Ranskassa niin ikään pari katsomoa jossa Ranskan liput liehuu ja kansallislaulu. Italiassa Ferrari huumaa ja sitä rataa. Sitten tuo vesikeli niin saisi olla vettä siellä täällä mutta minusta ei mielellään niin paljoa naamalla. Elikkä silloin olisi kivempi ajaa sateessa, eli ei tarvitsisi olla niin realistista.

Dynaaminen sää on ollut mieletön kokemus itselle, esim. Portugalissa taisin käydä kaikki mahdolliset sääolot yhden viikonlopun aikana vaikkakin sinisiä renkaita en ole vieläkään nähnyt. Valitettavasti.

edit:

Otetaan sittenkin hitusen sanoja takaisin, on tämä Braking Point upeaa draamaa, vaikka välillä myötähäpeä on valtava. Tämä on pikkaisen spoiler! mutta yhdessä kisassa sää vaihtuu aivan hirveäksi eli siinä mielessä tuo sää touhu on upeasti tehty. Sataa niin paljon ettei kisasta meinaa tulla mitään eikä ilman sinisiä renkaita välttämättä pärjää lainkaan.

Mitä enemmän tätä pelaa sitä enemmän tykkää ja varsinkin jos F1 tietoutta löytyy niin saa varmasti paljon irti. Katson itse juuri tätä Netflixsin Drive to Survive sarjaa ja siinä on hieno jakso Williamsista. No satun ajamaan juurikin samassa tallissa tässä tarinatilassa. Ei lainkaan pöllömpää. Kyllä tässä jo vakavasti miettii mistä rahat kunnon playseat setuppiin.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom