Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2021

Mitäs porukka mieltä, pitääkö kohta laittaa jo F1 2022 ketju pystyyn? Aloin kelaamaan näitä autoja, jotka ilmeisesti paljastetaan ensikuussa, kun eikö testit jo ala? Vaikea uskoa että uudet ensi kauden autot tulisivat peliin? Varsinkin jos ne muuttuvat selkeästi, jos siis muuttuvat. Tuntuu että porukka jo hylännyt tämän vuoden pelin ja odotetaan kuumeisesti tulevaa.
Aikamoista, jos todella jo nyt olisi peli hylätty, kun sen julkaisustakaan ei ole vielä edes puolta vuotta. Ja seuraava pelikin on todennäköisesti ainakin 7 kuukauden päässä. Olisiko nyt taas kyse omasta kärsimättömyydestäsi? Tunnut näitä hypekoneita käynnistelevän kovin usein jo erittäin varhaisessa vaiheessa.
 
On kyllä hyvä peli. @MariusFin kiitos kun vinkkasit AlluD:n, harmi kun kuvanlaatu on noin huono. Itse olen seurannut My Teamin pelaamista tämmösen tubettajan kautta:




Noista asetuksista, itse käytån automaattista ERSää ja DRSää koska en pelaa vaikeimmilla tasoilla. Samoin kannattaa laittaa päälle se että auto hidastaa automaattisesti varikkosuoralle, helpottaa sinne ”syöksymistä”.

Pelaan ohjaimella mutta on se kyllä vaikeaa, ei vaan joihinkin mutkiin käänny auto tarpeeksi?? Ratti tekisi mieli hommata, joku halpa.
 
Allun kanava on suomenkielinen, tämä valtava etu.

Itse käytän ehdottomasti manuaalisena niin ERS kuin DRS koska se tekee ajamisesta hitusen vaikeampaa, mutta koukuttavampaa. Sama idea varikolle tultaessa. Noissa F1-rateissa on oikealla ylhäällä muistaakseni nappi joka painetaan pohjaan varikolle tultaessa ja silloin autolla ei pääse kovempaa kuin 60kmh taikka 80kmh... riippuen radasta.

Mutta kiitos, tutkin tuon videon. Kyllä nämä ajopelit huutavat kunnon setuppia... peliohjain on peliohjain ja sitten tuollainen mitä parhaimmillaan voi olla... ai että on se vaan ihan eri maailma, sim racing maailma. Harrastus joka on kasvanut valtavasti viime vuosina, jopa niin paljon että Sim Racing kuskit ovat saaneet oikeita sopimuksia Formula 2 luokasta, eli siis videopelaaja on päässyt oikean formulan rattiin.

Tämä johtuu siitä että esim. tämä F1 peli ja vastaavat ovat niinkin realisitisia. Jopa oikeat kuskit harjoittelevat näillä simulaatioilla.
 
On kyllä hyvä peli. @MariusFin kiitos kun vinkkasit AlluD:n, harmi kun kuvanlaatu on noin huono. Itse olen seurannut My Teamin pelaamista tämmösen tubettajan kautta:


Aarava on tosiaan ihan hyvä kanava. Aaravahan on muuten mukana myös F1-kuski Lando Norrisin perustamalla kanavalla: https://www.youtube.com/c/Quadrant/videos
Pelaavat F1 peliä, mutta tekevät myös paljon muuta. Ihan hauskaa settiä.

Toinen hyvä kanava, joka pelaa My Teamia ja co-op uraa on Tiametmarduk:
 
Osaiskohan kukaan täällä auttaa mua ongelmassa. Haluisin todella paljon ajella My Team Careeria, mutta ongelmana on auton suoranopeus. Kaikki hauskuus pelattavuudesta katoaa, kun pääsen ajamaan parhaimmillaan vain 170-180 MPH. Tämä toistuu kisasta toiseen, eikä esimerkiksi osien vaihdolla autoon ole mitään merkitystä. Äsken ajelin Kanadan GPtä ja hävisin ihan puhtaasti suorilla 2sec per kierros. Samaan aikaan Zhou ajelee tallikaverina pisteistä. Menin kokeilemaan yhtä GP viikonloppua ja sama ongelma toistui sielläkin, että häviän suoranopeudessa aivan tolkuttomasti. Onkohan minulla joku asetus pielessä vai mistä tämä voi johtua?
 
Osaiskohan kukaan täällä auttaa mua ongelmassa. Haluisin todella paljon ajella My Team Careeria, mutta ongelmana on auton suoranopeus. Kaikki hauskuus pelattavuudesta katoaa, kun pääsen ajamaan parhaimmillaan vain 170-180 MPH. Tämä toistuu kisasta toiseen, eikä esimerkiksi osien vaihdolla autoon ole mitään merkitystä. Äsken ajelin Kanadan GPtä ja hävisin ihan puhtaasti suorilla 2sec per kierros. Samaan aikaan Zhou ajelee tallikaverina pisteistä. Menin kokeilemaan yhtä GP viikonloppua ja sama ongelma toistui sielläkin, että häviän suoranopeudessa aivan tolkuttomasti. Onkohan minulla joku asetus pielessä vai mistä tämä voi johtua?

Ihan aluksi voisit mennä valikkoon ja vaihtaa mailit -> kilometreiksi.

Onko mitään mahdollisuutta että katsoisit tätä suomenkielistä F1 sarjaa. Siinä pelataan juuri My Team uraa ja tuo Allu selittää siinä samalla kaikkea pientä formula tietoa, mm. juuri tuosta sinun aiheesta eli sen moottorin kehityksestä ja kuinka tärkeä on samalla tarkailla muiden tallejen suorituskykyä.

 
Osaiskohan kukaan täällä auttaa mua ongelmassa. Haluisin todella paljon ajella My Team Careeria, mutta ongelmana on auton suoranopeus. Kaikki hauskuus pelattavuudesta katoaa, kun pääsen ajamaan parhaimmillaan vain 170-180 MPH. Tämä toistuu kisasta toiseen, eikä esimerkiksi osien vaihdolla autoon ole mitään merkitystä. Äsken ajelin Kanadan GPtä ja hävisin ihan puhtaasti suorilla 2sec per kierros. Samaan aikaan Zhou ajelee tallikaverina pisteistä. Menin kokeilemaan yhtä GP viikonloppua ja sama ongelma toistui sielläkin, että häviän suoranopeudessa aivan tolkuttomasti. Onkohan minulla joku asetus pielessä vai mistä tämä voi johtua?
Minkälaisella auton setupilla ajat?

Jollakin niistä viidestä valmiista vaihtoehdosta, vai oletko itse säätänyt? Varsinkin etu- ja takasiiven säädöt vaikuttaa auton suoranopeuteen.
 
Osaiskohan kukaan täällä auttaa mua ongelmassa. Haluisin todella paljon ajella My Team Careeria, mutta ongelmana on auton suoranopeus. Kaikki hauskuus pelattavuudesta katoaa, kun pääsen ajamaan parhaimmillaan vain 170-180 MPH. Tämä toistuu kisasta toiseen, eikä esimerkiksi osien vaihdolla autoon ole mitään merkitystä. Äsken ajelin Kanadan GPtä ja hävisin ihan puhtaasti suorilla 2sec per kierros. Samaan aikaan Zhou ajelee tallikaverina pisteistä. Menin kokeilemaan yhtä GP viikonloppua ja sama ongelma toistui sielläkin, että häviän suoranopeudessa aivan tolkuttomasti. Onkohan minulla joku asetus pielessä vai mistä tämä voi johtua?

Oudolta kuulostaa kyllä, onko ongelma ollut koko ajan ja joka kisassa? Siis toinen auto kulkee lujempaa? Jos oot Bottas :D

Onko sulla automaattinen ERS ja DRS? Jos ei niin niillä häviät varmaan sen verran suorilla jos et niitä käytä. Tsekkaa ainakin tuo asetuksista ja laita ne autolle.

Ootko tehnyt tämän AI Difficulty säädön? Testaapas tuota ja säädä se vaikeusaste tuolla kohdilleen ja sit aja joku testi aika-ajo ja kato jäätkö vielä suorilla. Älä muuta mitään car setuppeja tai mitään vaan niillä oletuksilla mitä se antaa.


 
Juu voi aloittaa vaikka että A.I. vaikeustaso on 30 ja nostaa sitä mukaan kun koet että homma, ajaminen tasaisempaa. Toki edelleen suosittelen tuota Allun sarjaa jos haluat hieman enemmän ymmärtää sitä My Team uratilaa.
 
Kiitos vastauksista.
Yleensä olen vain ajanut default setupilla. Osaltaan tämän ongelman myötä aloin etsimään netistä parhaimpia setuppeja eri radoille, koska ajattelin sen vaikuttavan tuohon vauhtiin... sillä ei kuitenkaan ollut mitään vaikutusta. Tuo vauhtiero suorilla on vain ihan valtava.

Ei ole automaattista ERS ja DRSää käytössä. Kokeilin tuota AI Difficulty säätöä tuloksetta. Vaikka laittaisin sen nollaan, niin AI tulee silti suorilla ohi leikitellen. Tosiaan tuota My Teamia tullut eniten ajettua ja ensimmäisellä kaudella oli pari kisaa missä pysyin suorilla mukana ja voitin ne ylivoimaisesti... johtuen varmaankin todella alhaisesta AI tasosta.

Kävin huvikseni ajamassa onlinessa ja sielläkin suoravauhti muihin nähden aivan karsea. Ruvennut miettimään, että voiko omassa ohjaimessa olla vikaa, koska eihän tämä voi olla normaalia? Kuitenkin kahdella eri ohjaimella ajanut ja suoravauhti on aina sama.
 
Kiitos vastauksista.
Yleensä olen vain ajanut default setupilla. Osaltaan tämän ongelman myötä aloin etsimään netistä parhaimpia setuppeja eri radoille, koska ajattelin sen vaikuttavan tuohon vauhtiin... sillä ei kuitenkaan ollut mitään vaikutusta. Tuo vauhtiero suorilla on vain ihan valtava.

Ei ole automaattista ERS ja DRSää käytössä. Kokeilin tuota AI Difficulty säätöä tuloksetta. Vaikka laittaisin sen nollaan, niin AI tulee silti suorilla ohi leikitellen. Tosiaan tuota My Teamia tullut eniten ajettua ja ensimmäisellä kaudella oli pari kisaa missä pysyin suorilla mukana ja voitin ne ylivoimaisesti... johtuen varmaankin todella alhaisesta AI tasosta.

Kävin huvikseni ajamassa onlinessa ja sielläkin suoravauhti muihin nähden aivan karsea. Ruvennut miettimään, että voiko omassa ohjaimessa olla vikaa, koska eihän tämä voi olla normaalia? Kuitenkin kahdella eri ohjaimella ajanut ja suoravauhti on aina sama.
Tämä voi olla vähän kaukaa haettua, mutta käyppä tarkistamassa pelissä input asetukset. Voisiko siellä olla kaasun saturaatio jotenkin pielessä. Toisin sanoen, kun sinulla on liipaisin pohjassa, niin kaasua onkin vasta esim. 80%.
 
Tämä voi olla vähän kaukaa haettua, mutta käyppä tarkistamassa pelissä input asetukset. Voisiko siellä olla kaasun saturaatio jotenkin pielessä. Toisin sanoen, kun sinulla on liipaisin pohjassa, niin kaasua onkin vasta esim. 80%.
KIITOS! Siellähän se vika olikin. En ollut aikaisemmin edes tiennyt tuollaisesta asetuksesta. Nyt on meikäläisen pelit pelastettu!
 
Tämä johtuu siitä että esim. tämä F1 peli ja vastaavat ovat niinkin realisitisia. Jopa oikeat kuskit harjoittelevat näillä simulaatioilla.
No eivät kyllä harjoittele näillä Codemasterin F1-peleillä. Norris esimerkiksi on sanonut että nämä eivät vastaa oikeaa ajamista autojen käytöksen osalta. Codemasterin tekemät radatkaan eivät ole yks yhteen oikeiden kanssa, korkeuserot ja kallistukset on vääriä, myös töyssyjä puuttuu jne.

Asetto Corsa tai Iracing ovat tehneet radat jo aika tarkasti.

Talleilla on ihan omat simulaattorit testaamista varten.
 
Ekalla kaudella kun ajelin omalla kuskilla williamsilla niin keskeytin tekniseen vikaan kaksi kertaa ja nyt toisella kaudella kun siirryin ferrarille niin viiden kisan jälkeen olen joutunut keskeyttämään tekniseen vikaan jo kaksi kertaa :D Tuo mukavasti lisää jännitystä ajamiseen kun koskaan et tiedä että milloin se oma auto lahoaa.
 
Ekalla kaudella kun ajelin omalla kuskilla williamsilla niin keskeytin tekniseen vikaan kaksi kertaa ja nyt toisella kaudella kun siirryin ferrarille niin viiden kisan jälkeen olen joutunut keskeyttämään tekniseen vikaan jo kaksi kertaa :D Tuo mukavasti lisää jännitystä ajamiseen kun koskaan et tiedä että milloin se oma auto lahoaa.

no juu, mutta on tärkeä kehittää "durability" eli myös sitä auton kestävyys puolta, mutta melkoista. Se on kova paikka keskeyttää kun tekninen vika, mutta toisaalta realistista. Itse toivon että tulevaisuudessa tehtäisiin paljon työtä kunnon vauriomallinnuksen puolesta ja saataisiin välillä rajujakin kolareita, massa kolareita ja ylipäätään vielä enemmän sellaista mitä F1 oikeastikkin on.



eli ihan jo tuo vauhti, irtoavat osat, pöly, ja se voima millä homma lähtee sitten käsistä. Tilanteen dramaattisuus...
 
Ekalla kaudella kun ajelin omalla kuskilla williamsilla niin keskeytin tekniseen vikaan kaksi kertaa ja nyt toisella kaudella kun siirryin ferrarille niin viiden kisan jälkeen olen joutunut keskeyttämään tekniseen vikaan jo kaksi kertaa :D Tuo mukavasti lisää jännitystä ajamiseen kun koskaan et tiedä että milloin se oma auto lahoaa.
Aiemminkin tätä täällä ihmettelin mutta itse ajellut uramodea reilut 100h eikä koskaan ole minkään tallin ajokki hajonnut yllättäin..
 
Voiko joku referoida miten nuo nettipelit toimii?
Onko jotain liigaa tms kausi mittelöitä ja kuinka niiden peli kalentoroituu jne?
Kiinnostaisi tulla koittamaan.
Mitkä säännöt jne?

E: voiko tällä navikoida pelin valikoissa ps5 alustalla? Runkona T300RS joka tuolle käy.

 
Viimeksi muokattu:
Voiko joku referoida miten nuo nettipelit toimii?
Onko jotain liigaa tms kausi mittelöitä ja kuinka niiden peli kalentoroituu jne?
Kiinnostaisi tulla koittamaan.
Mitkä säännöt jne?
Nettipeli toimii tässä hyvin samaan tapaan kuin muissakin peleissä. On ranked ja social pelejä. Ranked kisat ovat joko 5 kierrosta tai 25% oikeasta kisamitasta, mikä tarkoittaa noin 13-18 kierrosta vähän radasta riippuen. Pelejä hakiessasi saat päättää haluatko pidempiä vain lyhyempiä kisoja.

Sitten on eSport karsinnat, jotka voisi laskea pelin omiksi ajastetuiksi liigoiksi. (Weekly Events, Challenger Events jne.)

Sitten on onlineliigat. Nämä ovat pelaajien perustamia ja hallinnoimia liigoja. Siellä liigan perustaja määrää ajoavut, radat, kierrosmäärät ja niin edelleen. Näihin voi vapaasti liittyä, jos ne hakutoiminnolla löytyvät. Liigan perustaja voi myös tehdä liigasta yksityisen, jolloin sinne pääsee mukaan vain kutsulla. Liigat ajetaan kausissa ja kun liigan kaikki radat on ajettu, niin seuraavaa kausi alkaa. Tässä lasketaan mestaruuspisteitä ihan samaan tapaan kuin oikean elämän formuloissa.

E: voiko tällä navikoida pelin valikoissa ps5 alustalla? Runkona T300RS joka tuolle käy.

Kyllä voi.
 
Ylös Bottom