Nyt on pelattu sekä Ps5, että Pc versioita.
Kiva että nykyisin konsoleillakin peli pyörii sulavasti, mutta jostain syystä välivideoissa, uusinnoissa jne näkyi pientä stutterointia jota näin jo youtube videoilla.
Odotin PS5 liipasimilta todella paljon, mutta enpä kyllä kiinnittänyt niihin mitään huomioita kisojen aikana ja muut värinät oli tosi suppeat. Sit taas Series x ohjaimella pc:llä värinät oli voimakkaat ja jotenkin paljon paremmin palautetta antavat.
Lisäksi taitaa Xboxin ohjaimen tatissa, että liipasimissa olla pidempi liikerata koska sillä ajaminen oli aivan tuhottoman paljon helpompa ja nautinnollisempa. Monet sivuluisut sai hallintaan mitä ps5:lla ei onnistunut tekemään.
En tiedä onko PC:llä Ray Tracing kisojen aikanakin päällä vai mistä johtuu, mutta pc näyttää valaistusten jne suhteen paljon paremmalta ja jotenkin elävämmältä. Kaiken kaikkiaan Pc:llä kaikki asetukset tapissa 4k graffoilla ja 90-100fps ni ihan jees.
2020 edellinen josta kokemusta ja sen ajelu loppui siihen mikä mulla on aina ongelma. En pääse samantien sinuiksi ohjaukseen, joten pienikin tauko tai muita pelejä välissä ja ajamisen joutuu opettelee uusiksi. Nyt oli ensimetristä alkaen hyvä tuntuma. Eli jotain siinä on pädille tehty paremmin nyt.
Ajomalli on nyt mun mielestä just sopiva. Ei oo liian vaikea, mut kyllä seinä kutsuu jos ei keskity.
Tekoäly on ottanu aivan älyttömät harppaukset mun viime kokemuksista. Voi että toi on nannaa nyt niiden osalta!
Paljon kertoo myös se, ett olen vihannut uusia ratoja, koska en osaa, enkä opi niitä. Tekoälyä pitäisi säätää älyttömästi ennen viikonloppua, Mutta ei nyt. Miami alle, eka kierros harjoituksissa ja Alfalla 15, Aika-ajoissa 9:s. Sit varsinainen kisa olikin sateella. Meikä ei oo sateella pärjänny edes aikanaan ratilla ajaessa, saati pädillä. Nyt nousin kisan aikana 9->3 sijalle ja ihan ajamalla. Tiesin missä saavutan ja iskin aina sinne. Pikkuhiljaa otin kiinni ja ohitin. Yleensä turvaudun ”huijaamiseen” ja peippailen puolelta toiselle, teen syöksyä missä toinen menettää etusiiven jne. Nyt ei tarvinnu. Tuntu ku oisin oikeasti pärjännyt, ei oo hetkeen tapahtunu tollasta mulla..pädillä siis.
Lisäksi uramuodossa auto tuntuu käyttäytyvän ihan eri tavalla eri radoilla, loistavaa, koska nyt huomaa et oma auto sopii radalle x paljon paremmin kuin radalle z.
Lähdöt..huh huh miten hyvin ne nyt onnistuu. Edelleen sutii jne, mutta siinä missä aikaisemmin ei tullu kyseeseenkään pitää omaa sijoitusta, niin nyt saatan jopa nousta 1-3 sijaa. Jopa sateella.
Yksi loistava lisä siitä mitä mä oon viimeksi pelannut on toi harjoitusten skippaaminen siten, että on mahdollista silti saada kehityspisteitä.
Käyttöliittymän, kisainssin jne osalta tää onkin sit ihan 1:1 kopiota jo vuosien takaa ja se pisti heti itseasiassa kyllästyttämään ja se sit taas pisti ärsyttämään kun radalla ois kaikki niin hyvin.
Kaiken kaikkiaan tää pääsi yllättämään tosi positiivisesti. Ja melkeinpä voin kyllä suositella varauksetta vaikka vanhat ois ois jo tahkottu puhki.
Luulen että itsellä ei silti motivaatio riitä pelata tätä niin paljoa et kannattais ostaa. Jos ostan ni valinta on selkeä, pc. Parempi fps, selvästi parempi grafiikka, Xboxin ohjain toimii selvästi paremmin, ei oo uusinnois/välivideoissa mitään stutterointia, nopeammat latausajat jne.
Loppuun pari kuvaa Pc version uusinnasta. Tää alkaa koht näyttää aidolta menolta!
Näytä liitetiedosto 9032Näytä liitetiedosto 9033