Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 22

Series X:llä pitää jäädä odottamaan päivityksiä, koska ohjainvärinöissä jotain häikkää. Liipaisinvärinät ei toimi ollenkaan ja muuten ohjain värisee jopa suoralla. Pakko oli FH5:sta kokeilla, siinä toimii normaalisti. Vika ei ole ohjaimessa ja viimeisimmät ohjainpäivitykset on.
Noni, nyt tuli huomattua että värinät toimii niinku pitää.:cool: Olen F1 15,16,17,18 ja 21 pelannut, eikä tällaista bugia niissä ollut julkaisussa. Johtuuko tämä EAsta että julkaistaan keskeneräisenä?:oops: Automaattisella vaihteistolla ylöspäin vaihdettaessa vaihtaa liian myöhään, se varmaan korjataan.

Ei tämä nyt hirveästi eroa 21stä, miamin rataa en oo vielä päässyt ajamaan. Juuri läpäisin imolan Aston Martinilla Vettel tallikaverina (erikoista että lopettaa oikeasti ajamisen, ehkä sillä on muuta elämää).
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on 1,5 kautta ajettu omassa tallissa. Aluksi oma talli oli huonoin, mutta nyt vähän parempi. Lähdöissä olen Bottastakin huonompi, aina putoo 2 sijaa lähdössä, ehkä vähän paremmaksi tullut, mutta kierroslukua on vaikea saada kohilleen, ja jos saa niin joskus ajoitus ei onnistu tai auto sutii liikaa. 50 on sopiva vaikeus itelle. Lopuksi pohdintaa radoista:

Bahrain: aika helppo ja mitäänsanomaton rata. Yksi hankala tiukka mutka jossa pitää jarruttaa.

Saudi-arabia: katuradaksi yllättävän helppo ja nopea, pääsee kovaa ajamaan.

Australia: keskinkertainen, ei mitään ihmeellistä

Imola: mahtava rata, hyvät korkeuserot

Miami: yks huonoimmista, en tykkää

Espanja: Iha Ok kyl tätä ajelee

Monaco: erittäin vaikea/paska rata, joutuu pudottamaan vaikeutta ainakin 40:een. Miks täällä pitää ajaa

Baku: helpoin katurata, paljon viivottimella tehtyjä suoria. Jos ei olis seinät lähellä, olis helpoin rata melkein

Kanada: enpä tiiä, pelattava

Britannia: yhtä hyvin vois ajaa lentokentällä, tylsähkö

Itä-valta: yks parhaimmista, vois koska vaan ajaa

Ranska: hyi

Unkari: ei mitään ihmeellistä

Spa: hieno rata, legendaarinen eau rouge mutka on mahtava. Joutuu vaikeutta nostamaan

Hollanti: Ok paljon hyviä mutkia

Monza: helpoin ja paras rata. Vaikeutta ylöspäin pikkasen

Singapore: hankala rata, vaikeutta alaspäin. Kohtalainen

Japani: ai että mitä mahtavuutta, tykkään

Meksiko: ajelee mielellään ympäriinsä

USA: melkoista siksakkia eka sektori, muuten hyvä

Brasilia: helppo ja hyvät mutkat ja korkeuserot

Abu Dhabi: hyvä rata, taitaa olla pisin suora
 
Minäkin osallistun ratamietteisiin, kiva idea. Kommentoin ratoja myös ohi F1 sarjan, kun moni sarja ajaa samoja ratoja.
Bahrain: aika helppo ja mitäänsanomaton rata. Yksi hankala tiukka mutka jossa pitää jarruttaa.
Tavallaan mitäänsanomaton, mutta yksi omista suosikkiradoista F1:llä, koska siellä on helppo olla nopea ja ajaa tasaisia kierroksia.

Saudi-arabia: katuradaksi yllättävän helppo ja nopea, pääsee kovaa ajamaan.
Paljon sellaisia mutkia mitkä ei vaan istu omille ajotaidoille pädillä, eI inhokki, mut ”ajetaan nyt” osastoa.

Australia: keskinkertainen, ei mitään ihmeellistä
Ratana legendaarinen ja rata jota olen ajanut 30 vuotta, joten väkisinkin suosikkeja. Harvoja ratoja joilla pystyn ajamaan kovaa vaikka sateella. Myös monta paikkaa, jo herpaantuu niin olet seinässä.
Imola: mahtava rata, hyvät korkeuserot
Ratana yksi parhaita ikinä…mut ei formuloilla. Esim WTCC sun muilla kevyemmillä touring careilla voisin ajaa vaikka 24/7, parhautta ja upeita vääntöjä. Mut formuloilla. Yök. Pelkkää jonossa ajelua kaikki kisat, ei tapahdu mitään.
Miami: yks huonoimmista, en tykkää
Olihan tää joo…taas näitä ”pakko saada uus rata”. Aivan väkisin väännetty.
Espanja: Iha Ok kyl tätä ajelee
Kans osastoa mitä tahkottu 30v, ja vieläpä kaikissa eri peleissä, kaksi ja nelipyöräisillä, joten rento fiilis aina mennä kun osaa kunnolla. Uutena ratana tääki ois just ”ok”, mutta tää on näiden muiden vanhojen ratojen vuoksi jo osa minua, joten siksi suosikkeja.
Monaco: erittäin vaikea/paska rata, joutuu pudottamaan vaikeutta ainakin 40:een. Miks täällä pitää ajaa
Tää on hyvin kaksipiippuinen juttu. Aikanaan kun EA:lla oli lisenssi (2002?) mulla oli f1 peliin modeilla kunnon vauriomallinnus, että random moottoririkot joiden herkkyyksiä sai slidereilla säädettyä. Monaco oli yksi niistä radoista joita tahkosin uudestaan ja uudestaan täysillä kisoilla ja yritin päästä nousemaan kärkeen ja oli aivan huikea. Gp sarjan pelit, etenkin gp3 oli myös aivan huikea jo näppiksellä Monacossa. Sit se Historic formula peli jonka nimeä en muista. Varmaan realistisin f1 peli edeleen, Monacossa aivan huikeaa.

Mulla siis rakkaimpia muistoja juuri Monacosta. Mutta nykyiset F1 pelit, etenkin pädillä on Monacossa täyttä tuskaa, skippaus on eka ajatus aina.
Baku: helpoin katurata, paljon viivottimella tehtyjä suoria. Jos ei olis seinät lähellä, olis helpoin rata melkein
Helpoin katurata tosiaan, mutta itse en tykkää yhtään, aivan tuskaa ja jostain syystä joka kerta mun auto on ylivoimaisesti hitain juuri täällä.
Kanada: enpä tiiä, pelattava
Mun lempiratoja ehdottomasti, täälläkin on helppo ajaa vaikka sateella kovaa, kuitenkin usein AI osalta tapahtumaa.
Britannia: yhtä hyvin vois ajaa lentokentällä, tylsähkö
Kaikkien aikojen inhokkirata. En vain osaa nopeita loivia mutkia. En ratilla, enkä pädillä. En kaksi, enkä nelipyöräisellä, en avo enkä koppiautolla. Silkkaa tuskaa vuodesta toiseen kaikissa peleissä. Ei istu mulle ei sit ollenkaan.
Itä-valta: yks parhaimmista, vois koska vaan ajaa
Samaa mieltä, tää on niin nautintoa, lyhyt rata, paljon tapahtumaa, hyviä ohituspaikkoja. Nautin isosti.
kaksi sanaa: Hyi että!
Unkari: ei mitään ihmeellistä
Viharakkaus. Tykkään radasta, mutta olen hitain täällä aina, enkä tiedä miksi en saa mutkia osumaan.
Spa: hieno rata, legendaarinen eau rouge mutka on mahtava. Joutuu vaikeutta nostamaan
Rata jota vihasin lähes 30 vuotta. Pitkä, tylsä isoksi osaksi ja en osannut ajaa kovaa. Jostain syystä uusin F1 ja on silkkaa nautintoa ajaa tätä rataa, uudet autot istuu hienosti tänne.
Hollanti: Ok paljon hyviä mutkia
Tääki on viharakkaus. Tässä vaan toisinpäin, nimittäin en tykkää radasta, mutta pärjään julmetun hyvin ja pääsen kovaa. :D
Monza: helpoin ja paras rata. Vaikeutta ylöspäin pikkasen
Tylsin rata koko sarjassa. En jaksais ajaa. Helppo F1:ssä, mutta esim tasaisemmassa luokassa kuten joku WTCC, niin milli shikaani pieleen ja jäät 3sek. Todella ärsyttävä rata.
Singapore: hankala rata, vaikeutta alaspäin. Kohtalainen
En tykkää ite, hankalimpia itselle.
Japani: ai että mitä mahtavuutta, tykkään
Tykkään radasta joka pelissä, ajaa en osaa ollenkaan näitä nopeita mutkia tässäkään, joten en ikinä pärjää.
Meksiko: ajelee mielellään ympäriinsä
Yksi mun inhokeista, en ole jaksanut opetella kunnolla.
USA: melkoista siksakkia eka sektori, muuten hyvä
Ekaa sektoria en osaa ajaa missään pelissä, mutta tykkään radasta paljon. Uudessa F1:ssä helppo rata, mutta esim prätkällä ihan tuskaa vaikka tykkäänkin.
Brasilia: helppo ja hyvät mutkat ja korkeuserot
Mainitsin aikaisemmin F1 2002:n. Ajelin aluksi useita ratoja uudelleen ja uudelleen niillä modeilla. Lopulta ”löysin” brasilian hienouden. Vedin yli kaksi vuotta pelkkää tätä rataa sadekelillä ja jollain minardilla tms, maaliin pääsin varmaan kolmesti kun moottori hajosi aina, mutta nautin ja rakastan. Ja tänäpäivänäkin rakastan tätä rataa. Koko kausi voisi olla pelkkää tätä.
Abu Dhabi: hyvä rata, taitaa olla pisin suora
En tykännyt ennen, mutta oisko ollu Project carsissa tai jossain missä tää oli. Siinä oli urassa useamman kerran ja oli pakko aina ajaa lämmittelykierrokset jne, joten siinä aloin tykkäämään. Ei nyt suosikki edelleen, mut ihan kiva.
 
Itse pelaan vain vajaita kausia juuri tiettyjen ratojen (Monaco ja Ranska eiiii) vuoksi. Eau Rouge on hienoin ja mieleenpainuvin mutkayhdistelmä mikä on tullut vastaan peleissä poislukien sitä yli 90astetta alas ja melkein taaksepäin kääntyvä mutka jossain Gran Turismo 3:ssa. Mikähän rata olikaan, en saa päähäni. Näen siitä painajaisia.
 
Itse pelaan vain vajaita kausia juuri tiettyjen ratojen (Monaco ja Ranska eiiii) vuoksi. Eau Rouge on hienoin ja mieleenpainuvin mutkayhdistelmä mikä on tullut vastaan peleissä poislukien sitä yli 90astetta alas ja melkein taaksepäin kääntyvä mutka jossain Gran Turismo 3:ssa. Mikähän rata olikaan, en saa päähäni. Näen siitä painajaisia.
Laguna Sega <3
 
Ylös Bottom