Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fable III

Vastaus: Fable III [Syksy 2010]

Kunkkuna/kinkkuna olemisessa oli se huono puoli, ettei teoilla ollut ilmeisesti juurikaan mitään vaikutusta muuhun kuin välivideoihin ja kirstun täyttöasteeseen. Itse tein sen virheen, että hyvistelin päätöksissä, koska olin hyvistellyt koko pelin. Sitten jäi jokusesta sadasta tuhannesta vajaaksi, että olisin saanut pelastettua koko pupulaation :mad:
 
Vastaus: Fable III [Syksy 2010]

Kunkkuna/kinkkuna olemisessa oli se huono puoli, ettei teoilla ollut ilmeisesti juurikaan mitään vaikutusta muuhun kuin välivideoihin ja kirstun täyttöasteeseen. Itse tein sen virheen, että hyvistelin päätöksissä, koska olin hyvistellyt koko pelin. Sitten jäi jokusesta sadasta tuhannesta vajaaksi, että olisin saanut pelastettua koko pupulaation :mad:

Ähh, toi varmasti harmittaa. :S

Mites, olisiko mahdollista korjata tilannetta, esimerkiksi vaikka soittamalla luuttua?
 
Vastaus: Fable III [Syksy 2010]

Läpi pelasin ja tein pääsääntöisesti hyviä valintoja, pidin lupaukseni jne. Rahaa ei tullut ja lopussa oli vain parikymmentä tuhatta plussalla. Omaisuutta oli siirretty treasuryyn ja omat liikkeet tuottivat tasatahtia. En kuitenkaan jaksanut odottaa että niistä kertyisi miljoonia sillä halusin päästä pelin jo läpi. Valtakunta pelastui mutta asukkeja ei paljoa enää jäänyt. Hahmot antoivat positiivista palautetta, mutta se päänaisääni/hahmo huonoa. Loppujuoksentelussa en näe järkeä, sillä peli on käytännössä ohi jos silloin. Tallennusta tai no point of return-tilaisuutta jäin kaipaamaan.

Pelin tarjoamat vaihtoehdot olivat liian dikotomisia tyyliin kumman näistä tapat, ystäväsi vai kolme tuntematonta. Muita vaihtoehtoja tai toimintamahdollisuutta ei ollut. Eli teet niin tai näin niin aina teet väärinpäin. Toisaalta pelin aikana olisi voinut itsekseen miettiä että mitä hallitsemalleen kansalleen oikeasti haluaa antaa: huonon elämän vai hyvän kuoleman. Toisella kerralla tietää juonenkäänteistä hieman enemmän, jos jaksaisi pelata. En kyllä taida nyt aloittaa uutta kertaa, meni 20h tuohon vaikka juoksin kaikki sivutehtävät keräilytehtäviä lukuunottamatta läpi.
 
Vastaus: Fable III [Syksy 2010]

Tallennusta tai no point of return-tilaisuutta jäin kaipaamaan.

Point of no return on siinä kun
Viemärissä kartan äärellä päätetään lähteä Auroraan etsimään apuja ja pitäisi seurata sitä solttua.
Walter vielä sanoo ääneen, että paluusta ei ole tietoa ja nyt on hyvä aika hoitaa keskeneräiset tehtävät ja hyvästellä perhe.

Mites, olisiko mahdollista korjata tilannetta, esimerkiksi vaikka soittamalla luuttua?

En ole varma, mutta olin jo siinä vaiheessa, että pelimaailmaan ilmaantui portaali johon astumisesta alkaisi loppukähinät. Myin kaikki kiinteistöt jne, mutta vajaaksi jäi. Tämä oli jo aamuyötä joten en edes kokeillut olisinko päässyt huoneesta ulos ja luutun soittoon, olisi varmaan mennyt aamuun asti :D
 
Vastaus: Fable III [Syksy 2010]

En ole varma, mutta olin jo siinä vaiheessa, että pelimaailmaan ilmaantui portaali johon astumisesta alkaisi loppukähinät. Myin kaikki kiinteistöt jne, mutta vajaaksi jäi. Tämä oli jo aamuyötä joten en edes kokeillut olisinko päässyt huoneesta ulos ja luutun soittoon, olisi varmaan mennyt aamuun asti :D

Hehe, no seuraavalla läpimenokerralla sitten. :p
 
Vastaus: Fable III

Onpas muuten helvetin perseestä, ettei noita co-op achievementteja voi tehdä lokaalissa co-opissa vaan pitäisi liveen mennä. Avovaimon kanssa just koitettiin saada se joku demoniovi auki ja ei tuntunut onnistuvan, ja sitten katsottiin achievement-listoja niin ilmeisesti co-op achit pitäisi sitten Livessä vääntää :-( Typerä ratkaisu, kun kerta lokaali co-op:kin on pelissä mukana..

Ei sillä että yleensä acheja juurikaan metsästäisin, mutta ihmetyttää tuollainen typeryys silti (ja olishan se demoniovi ollut kiva saada auki).
 
Vastaus: Fable III

Ei sillä että yleensä acheja juurikaan metsästäisin, mutta ihmetyttää tuollainen typeryys silti (ja olishan se demoniovi ollut kiva saada auki).

Jos meinaat siellä lumipaikassa olevaa ovea niin kyllä se täällä onnistui aukeavan tyttöystävän kanssa pelaamalla. Olethan varma että oli oikea expressioni?
 
Vastaus: Fable III

Voisi peliavun joku pistää oikealle alueelle.

Ei siitä sen enempää, tulin tänne nyt kertomaan pelistä omia kokemuksia koska ihmiset tykkää lukea toisten kokemuksia :)

Allright!

Ihan ensimmäiseksi haluaisin sanoa että tämä on mainio peli kaikissa osapuolissa. Ja jos joku on toista mieltä niin voi painua pelailemaan vaikka autopelejä, sama se minulle.

Itse ostin pelin maanantaina ja juuri äsken tuli peli vedettyä läpi. Joten en sanoisi että peli on lyhyt, tai että juoni osuus olisi lyhyt, sillä ilman olkopuolisia säädöksiäkin pelin läpi vetämiseen ekaan kertaan menee varmasti se 2 päivää. Ja tässä viittaan itseäni, koska itse käyn koulua enkä pelaa turhaan yöllä kun voisi nukkua. Mielestäni pelin juonen pitus oli erittäin sopiva ajatellen mitä muuta peli tarjoaa sivu tehtävien kautta.
Ja pelin pituuttahan voi helposti pidentää vaika keräämällä kaiken ENNEN kun päättää juonta päätökseensä.

Tunnelma pelissä oli myös erittäin paljon sitä mikä Fable2:n kohdalla kadotettiin. Vaikka maailma on erittäin tuttu monille niin silti riittää hyvin paljon mystiikkaa ja kauneutta niin silmille kuin tunnelmalle.

Kuninkuus osuudesta ku aletaan puhumaan niin tuntuu kuin peli hajoaisi pirstaleiksi, sillä kyseinen osuus on lyhyehkö ja erittäin intensiivinen. Tuon osuuden pelistä heivaa alta pariin tuntiin ja lopputuloksena on vain pettymys kun olisi voinut itse toimia kuninkaana paremminkin, mutta siinähän tulikin jo lopputekstin vastaan kun tajusi tämänkin. Ja miksi sanon että se on intensiivinen on koska käytännössä sinulla on vain 2 varsinaista tehtävää ja loput on jakkaralla istumistaa ja päätöksien tekemistä. Ehkä pieni lisä omiin päätöksiin olisi ollut tarpeen, esimerkiksi kun olet tehnyt päätöksen jostakin Albionin alueesta saat lisätehtäviä alueelle jotka sinun "täytyy" tehdä saadaksesi ihmiset vaikka ymmärtämään miksi teit niin, mutta ei toiveajatteluja siitä.

Oikeastaan ainoat todella harmittavat asiat pelissä on lukemattomat bugit. Itse jouduin peliä pelaamaan kuulematta Jasper:n (Hovimestarin) ääntä sen jälkeen kun tehtiin tehtävä jossa soluttauduttiin palkkamurhaajien kylään. Eli oikeaastaan alusta saakka ollut mykkä.

Kuninkuusvaiheessa kun mentiin hakemaan patsasta, mikä oli questi, joku stolen statue tjs. Siinä kun on ilmeisesti pakko seurata sitä kultaista janaa koska jos menet pelastamaan kylää balverinelita ilman että tapat kaikki kultamurun tiellä olevia balverineja niin tehtävä jää jumiin eikä johtaja ilmesty. (Voi olla että johtui jostain muusta) Et voi poistua kylästä koska "Näkymättömät seinät, etkä voi teleporttaa toiseen alueeseen koska "olet tehtävässä", joten reset konsoli ja tehtävä alusta.

Hidasteet tulevat tielle pitkin peliä. Ei sitä jaksa katto hidastetta jos miekka ei edes osu -.- Ihmiset tulevat miekan tielle ja hidastus päälle niin siinä repii hiukiaan enemmän kun päitä palkkamurhaajilta.

En tiedä olenko vain tyhmä vai mitä mutta enkä voi ampua päitä irti enään? Vai puuttuuko joku ase upgrade tjs?

Koira bugaa ärsyttävän paljon. (Enemmän kun Fable2:ssa).

Pelille antaisin henk. kohtaisesti 9/10, mutta yleisesti antaisin 7/10 täysin noiden lukemattomien bugien takia.

Juoni ja fable tyyppinen krafiikka on kuin tutti vauvan suuhun. Pelattavuus mainiota lukuunottamatta ylläolevia bugeja.
 
Vastaus: Fable III

Päivityshän on tulossa, joka korjaisi noita bugeja. Tosin tarkkaa aikataulua tälle ei ole annettu.

Niin. Nuo bugit ovat vain kohtuu suuria, jolloin tulee mieleen että peli on keskeneräinen. Täysin samoja mokia löyty Fable2:ssa, eivätpä ottaneet opikseen. Mutta ei se haittaa kunhan päivitys korjaa suurimmat ongelmat.

Tuosta kartasta vielä sen verran että se on täysin turha karttana. Siitä ei saa mitään selvää että missä itse olet tai alueesta yleisesti ei mitään selvää saa, ehkä sen takia että rakennukset ovat niin suuria että mitta etäisyydet toisiinsa saa alueen näyttämään ihan täysin erilaiselta kuin mitä se on. Hyvä esimerkki on Bowerstone Oldquarters josta ei siis saa mitään selvää katsotko edes oikeaa kartaa.
 
Vastaus: Fable III

Jos meinaat siellä lumipaikassa olevaa ovea niin kyllä se täällä onnistui aukeavan tyttöystävän kanssa pelaamalla. Olethan varma että oli oikea expressioni?

Joo, oli oma moka ja koitettiin tossa äsken uusiksi niin hyvinhän toi onnistui kun hetken toisteli eri expressioneita. Silti kyllä harmittaa ettei noita paria achievementtiä, oliko naimisiin meno livessä & lapsi, ei voi saada local co-opissa :-(

Muuten tää peli on kyllä nyt muutaman tunnin perusteella vaikuttanut omasta mielestä jostain syystä paremmalta kuin kakkonen. En oikein tiedä miksi. Joitain ärsyttävyyksiä pelistä on löytynyt, toisinaan fps laskee ja pahasti (onneksi hyvin harvoin) ja koiran reitit bugittaa ihan huolella. Oli huvittava katsella kun avovaimo pelasi, koira löysi dig spotin ja jäi pyörimään 2 minuutiksi ympyrää vesilätäkköön :p Kartta voisi olla myös parempi, sanctuary muuten tuntuu toimivan yllättävänkin hyvin toistaiseksi, tiedä sitten tuleeko tuosta vain rasite kun on enemmän pelitunteja takana.

Saa nähdä mitkä on fiilikset kunhan saa vähän enemmän pelattua, jospa tuo avovaimo saisi tuon vedettyä huomenissa läpi niin pääsisi itse kunnolla viikonlopun aikaan pelailemaan..
 
Vastaus: Fable III

toisinaan fps laskee ja pahasti (onneksi hyvin harvoin)

Ole huoleti, kyllä se notkahtelee pelin edetessä ihan riittävän usein, näin ainakin itselläni oli. Kultapölykin katoaa välillä ihmeellisesti ja saa kartan kautta aktivoida uudestaan, joskus joutuu ottamaan hetkeksi toisen tehtävän jotta saa näkyviin.
 
Vastaus: Fable III

Nyt tuntuu ainakin näin alkuvaiheissa että uudelleenpelu toimii. Jasper puhuu!!!

Miekkakin on nytten hienompi kuin viime kerralla, ja 50 eri versiotahan niistäkin pitäisi olla ja osaa et omassa maailmassasi edes voi saada :)

Naisella tosiaan alotin tokan kerran, ja täysin sen takia että pelasin miehellä hyvänä ja täytin lupaukset mutta raha ei riittänyt alkuukaan pelastaakseni yhtäkään asukasta loppujenlopuksi niin siinä ole sitten maailma täynnä pelkkiä vartijoita ja quest tyyppejä ja orpoja lapsia : DD Yhtään normaalia asukasta en maailmasta löytänyt.

Nyt jos tokalla kerralla keräisi rahaa pari miljoonaa ja siirtäisi sitten sinne aarteiksi :)
 
Vastaus: Fable III

Eikös tämä pitänyt julkaista simmottis digitaalisena versionakin? Eipä ole näkynyt. Sitäkautta olisin jo ostanut. :mad:
 
Vastaus: Fable III

Eikös tämä pitänyt julkaista simmottis digitaalisena versionakin? Eipä ole näkynyt. Sitäkautta olisin jo ostanut. :mad:

PC-versio varmaan ilmestynee GFWL:ään, sitten kun se joskus julkaistaan, jos sitä tarkoitit? Eipä oo paljoo PC-versiosta kuulunut aikoihin, näinköhän sitä taaskaan tulee.. :-|

Nyt itsellä kuitenkin jotain reilu 19 tuntia takana ja jostain syystä tätä on ollut pirusti mukavampi pelata kuin kakkosta. Kohtapuoliin pääsisi jo läpi vetämään, pitää vaan kerätä eka tuota rahaa että saa koko kansan pelastettua. Kuningaskunnan tili aika rankasti miinuksella niin joutuu jonkun hetken kuitenkin sivutehtäviä tekemään, ennenkuin kehtaa ruveta taas etenemään :) Tietty voisi ryöstää avovaimon, joka meni pelin läpi hyviksellä pelastaen kaikki ja nyt jo kerinnyt tehdä toiset 6 miljoonaa rahaa jollain helvetin keinolla :p

Tekikö muuten tuo tänään/eilen illalla ilmestynyt pieni patchi mitään? Samat vanhat bugit joihin itse olen törmännyt siltikin paikallaan, ja fps droppeja ilmenee silti..
 
Vastaus: Fable III

Itsellä ei nykimistä, kultapölyn katoamista ja pelottavan pitkiä latausruutuja lukuunottamatta ollut oikein muuta valitettavaa.

Tosin vaikeustasoa olisi/pitäisi saada muutettua.

Minkä pelin pääsee kertaheitosta ilman "kuolematta" läpi?! :rolleyes:

Karttaa myöskin jäin kaipaamaan, vaikka että uhrattaisiin se bugittava kultapöly ennemmin ja saataisiin hieno detailattu kartta jota voisi ihastella.

Eksyin vähän enemmän ja vähemmän kun piti käydä vaikka perhettä moikkaamassa. :D

Kuninkuusvaiheessa huomasin, että pätäkkää pitäisi saada, mutta

Fable/Fable II läpipelanneena olin jo ostellut jo 99% taloista ja täten rahaa sai kerättyä kun sompaili vaan vaikka lähimetsässä ampumassa gnomeja.

Yhden lupauksen rikoin, koska en tajunnut että rahaahan voi siirtää omasta tilipussista treasuryyn. :D

Muut lupaukset pidin, ja ihmiset pelastin. Sain bonuksena hienot enkelisiivet. ;)

Muuten sitä tuttua Fablea oli, tarina nyt tuntu vähän väkisinväännennyltä.

Harmittaa vaan nuo liveachviementtien yleistyminen. Itsellä kun on varmaan 3 kaveria siellä jotka ei pelaa. :D
 
Vastaus: Fable III

Oma hahmo on nainen ja lapsi pitäisi saada tehtyä...
Jos löytyy isäehdokkaita niin tuosta vasemmalta lisäämään listaan ja eikun hommiin :D
 
Vastaus: Fable III

Tuli muutes mieleen, että onko tässä mahdollista tehdä geeaayy avioliitto? Eli voiko esim. 2 karvaista äijänkekkulia mennä avioon ja adoptoida lapsen? :D

noose01: Täälä olisi yksi innokas ehdokas! Tosin en tänään ehdi, kun olen yötöissä, mutta huomena päivällä voisin *krhöm* pökkäistä :D
 
Vastaus: Fable III

Kyllähän ne äijänkekkulit voi avioitua ja adoptiokin onnistuu ainakin yksinpelissä samaa sukupuolta olevan kanssa. Tolla mun heroinellakin on adoptiolapsi jonku rekkalepson kanssa ja yks biologinen jonkun "rantojenmiehen" kanssa :D

Kain: Iltaisin vain linjoilla näin arkisin, katsotaan jos osutaan linjoille samaan aikaan.
 
Vastaus: Fable III

:D

noose01: Täälä olisi yksi innokas ehdokas! Tosin en tänään ehdi, kun olen yötöissä, mutta huomena päivällä voisin *krhöm* pökkäistä :D


HA! Minä en suvaitse moniavioisuutta. Odotappas kun saan oman kopioni, laitetaan tää siemenlinko hommiin ja lapset laitetaan orjiksi hakkaamaan halkoja.
 
Ylös Bottom