Sen verran pitää herättää keskustelua kuvista, tai pikemminkin itse pelin grafiikasta, että mitäpäs tuumaatte? Esimerkiksi pelattavuuttahan ei voi kovin paljoa kuvien perusteella pohtia, mutta perinteinen grafiikkahömpötys on aina mahdollista.
Henkilökohtaisesti olen hieman huolestunut piirtoetäisyydestä, sillä monissa uudemmissa kuvissa piirtoetäisyys vaikuttaisi melko lyhyeltä. En haluaisi nähdä Morrowindin kaltaista usvaa ja draw-iniä uudelleen. Okei, joissain Kibitzin kuvissa on erinomainen piirtoetäisyys, mutta toisaalta osa on melko vanhoja kuvia. Tässä herääkin kysymys, ovatko nämä hyvällä piirtoetäisyydellä varustetut kuvat vuosien takaa, ja piirtoetäisyyttä olisi nyttemmin lyhennetty merkittävästi, jotta peli saataisiin pyörimään luvatut 30FPS?
Esimerkiksi tämä kuva:
http://personal.nbnet.nb.ca/stevens6/kibscreen26.jpg
Tuossahan metsä ikään kuin loppuu ja taustalla näkyy taivasta (?). Jos tämä olisi yksittäinen kuva, voisi ajatella, että siinä on varmaan jokin pudotus tai vastaava, mutta tällaisia kuvia olen nähnyt valitettavan useita. Toivokaamme, että Big Blue Box pystyy rutistamaan Xboxin niin äärirajoilleen, että piirtoetäisyys olisi vähintään keskinkertaista luokkaa. Pop-up/Draw-in kun voi pahimmillaan olla varsin ärsyttävän näköistä ja pilata illuusion elävästä virtuaalimaailmasta. Mieluummin sitten vähemmän pieniä yksityiskohtia ja enemmän piirtoetäisyyttä.
PS. Aivan uusia kuvia Fablesta ei ole saatavilla, sillä Lionheadin PR-henkilö kertoi hiljattain, etteivät he aio tuottaa uusia screenshotteja lähiaikoina, vaan panostavat täysillä pelin kehittämiseen.