Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fable - taas kerran

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TeKe
Ylempihän oli aika huvittava... :) Se toinen sitten oli aika törkeä, mutta siinähän sanottiin, että moista tuskin pelissä näkyy.

juu vahan niin kuin fallout pclle etta sensuroidaan vaikka lapset pois pelista :confused:
 
Nyt niit on taas lisää - tuli ilmeisesti lauantaina. Jos joku ei vielä tiennyt. ;)

Ja se lapsen tappo kuva - se teksti ei alunperin ollut siinä. Ilmeisesti ihmiset ovat alkaneet taas kitistä... huh huh...

kattokaa täältä, vähän nopeammin http://personal.nbnet.nb.ca/stevens6/
 
Sen verran pitää herättää keskustelua kuvista, tai pikemminkin itse pelin grafiikasta, että mitäpäs tuumaatte? Esimerkiksi pelattavuuttahan ei voi kovin paljoa kuvien perusteella pohtia, mutta perinteinen grafiikkahömpötys on aina mahdollista. :)

Henkilökohtaisesti olen hieman huolestunut piirtoetäisyydestä, sillä monissa uudemmissa kuvissa piirtoetäisyys vaikuttaisi melko lyhyeltä. En haluaisi nähdä Morrowindin kaltaista usvaa ja draw-iniä uudelleen. Okei, joissain Kibitzin kuvissa on erinomainen piirtoetäisyys, mutta toisaalta osa on melko vanhoja kuvia. Tässä herääkin kysymys, ovatko nämä hyvällä piirtoetäisyydellä varustetut kuvat vuosien takaa, ja piirtoetäisyyttä olisi nyttemmin lyhennetty merkittävästi, jotta peli saataisiin pyörimään luvatut 30FPS?

Esimerkiksi tämä kuva: http://personal.nbnet.nb.ca/stevens6/kibscreen26.jpg

Tuossahan metsä ikään kuin loppuu ja taustalla näkyy taivasta (?). Jos tämä olisi yksittäinen kuva, voisi ajatella, että siinä on varmaan jokin pudotus tai vastaava, mutta tällaisia kuvia olen nähnyt valitettavan useita. Toivokaamme, että Big Blue Box pystyy rutistamaan Xboxin niin äärirajoilleen, että piirtoetäisyys olisi vähintään keskinkertaista luokkaa. Pop-up/Draw-in kun voi pahimmillaan olla varsin ärsyttävän näköistä ja pilata illuusion elävästä virtuaalimaailmasta. Mieluummin sitten vähemmän pieniä yksityiskohtia ja enemmän piirtoetäisyyttä. :(

PS. Aivan uusia kuvia Fablesta ei ole saatavilla, sillä Lionheadin PR-henkilö kertoi hiljattain, etteivät he aio tuottaa uusia screenshotteja lähiaikoina, vaan panostavat täysillä pelin kehittämiseen.
 
Mitä nyt olen nähnyt videoita ja kuvia tästä kyseisestä pelistä niin en voi muuta sanoa kuin että olen rakastunut. <3
Pikkuisen kyllä alkaa huolestuttamaan...
Onko Fable tosiaan niin vapaa kuin annetaan ymmärtää ?
Siis olen odottanut kyseistä peliä kuola valuen siitä asti kun siitä ensin kuulin ja lukenut kaikki jutut ja nähnyt videoita mutta siis tuo vapaus alkaa vähän pelottamaan :/

Ja mitä grafiikkaan tosiaan tulee niin kaunista on, erittäin kaunista mutta kun monet ovat puhuneet kuinka pelit tökkivät jne. niin mitäs luulette tästä pelistä ? :p

Kovin innoissani olen pelistä ja odotan sitä kuin kuuta nousevaa ja ostan sen vaikka olisi mitä mutta kerrankin toivon että tehtäisiin peli mikä vastaa odotuksia ja uskokaa kun sanon että tämä peli on niitä ihmisille antanut.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan BaDari
Ja mitä grafiikkaan tosiaan tulee niin kaunista on, erittäin kaunista mutta kun monet ovat puhuneet kuinka pelit tökkivät jne. niin mitäs luulette tästä pelistä ? :p

No ennakkoversioissa on ollut jonkin verran ruudunpäivitysongelmia, mutta kuten aiemmin sanoin, Big Blue Box on luvannut pystyvänsä järkkymättömään 30 ruutuun per sekunti. Toivottavasti tämä ei vain tule piirtoetäisyyden kustannuksella. :)
 
Et sä Hakkiz o vielä nähny sitä e3 videota? Voin meinaan sanoa, että piirtoetäisyys ei ole ongelma. BBB käyttää todella ovelia tekniikoita pop-upin välttämiseksi.

Osa Kibitz kuvista on tosiaan vuodenkin vanhoja, mutta miksipä se olisi siitä muuttunut huonompaan suuntaan?

Ja 30fps, e3 videossa ei ihan vielä, mutta lähellä.
 
No en ole, en. Aika paha ladata, jos tulee aina erroria ruutuun, kun sitä yrittää alkaa imemään. Muuta E3-videoita en ole pelistä nähnyt kuin sen Xbox.comin huonolaatuisen pätkän. :(
 
Piirto etäisyyksistä...

Ite olen joskus rukannut morrowindin piirto etäisyyksiä morrowind.ini filestä... Tietty tarvii olla modi koneessa että saat ko systeemin tehtyä, mutta pointtina se, että aika hyvin pystyy xboxin pelejä editoimaan ihan mattimeikäläinenkin...

Esim morrowindin säät, draw_distancet, sumut yms... vaihdoin alku demon loppu demoksi...

Esim Transworld Snoukkarissa kuinka paljon saat pisteitä eri liikkeistä (editoin itse sillain että lopputuloksena oli aina joitain miljoonia pisteitä radan lopussa).

Fable = vasta toinen peli Morrowindin jälkeen mitä odotan ihan innolla, ja toiv mukaan ei kaadu MorroWindin bugisuuteen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slash80
Täällä taas ei koko sivua enään löydy. :confused:

Mulla toimii edelleen -> säädä explorer. ;) Jos lionsource ei jostain syystä lataudu, siis se webbisaitti, paina refresh:iä, se yleensä auttaa.
 
Olette varmaan huomanneet että eräs ominaisuus Fablessa on nyt herättänyt todella paljon keskustelua, en tosin tiedä miksi.
Ja tuo ominaisuushan on lasten tappaminen.
Nyt on noussut hirveä haloo siitä että voiko sitä tehdä vaiko ei ja jotkut jopa sanovat että eivät osta peliä sen tähden koska se pilaa sen ns. valinnan vapauden mistä Fablessa on kyse.
Itse en niin välitä tuleeko tiettyä ominaisuutta siihen vaiko ei, sanon vaan että niinkin hyvässä pelissä kuin Deus Ex oli tämä ominaisuus eikä siitä sanottu mitään.
Mutta niin, mitäs te olette mieltä ?
Pilaako tämän asian jättäminen pois pelin vapautta vaiko ei ?
 
En tajua mikä mättää...

Se, että sanoo ettei osta peliä lasten tappamisen takia on aivan ihmeellistä. Minkä ihmeen takia? Ei sitä ole pakko tehdä! Pelistä ei tee väkivaltaista se, että se sisältää mahdollisuuden siihen vaan se, jos siinä täytyy sitä myös toteuttaa. Fable:ssa kaikki on pelaajasta kiinni.

Ongelma syntyy jos lapsien tappaminen estetään. Mitä tapahtuu kun yrität lyödä lapsia miekalla? Otetaan lapset pois olisi yksi ratkaisu, mutta silloin koko pelin idea rikkoutuu. Pelaajahan aloittaa itse lapsena... missä ovat kaikki muut lapset?

Aikuisia pelissä saa kuitenkin tappaa, siis miksei lapsiakin. Fablessa jokaisella teolla on seuraus, syyttömien tappamisen tapauksessa kummitukset.

Ja yhden huhun mukaan Fablessa on myös NPC hahmoja joilla on jotain inhottavaa tekemistä lasten kanssa... kidnappauksia yms.

EDIT: Eron Deus Ex:n ja Fablen välillä on se, että Fable:ssa pelaajalle tehdään selväksi mitä hän tekee. Deus Ex ei varmaankaan juuri korostanut teon pahuutta? Onko näin?

Ei lasten tappaminen Fablea pilaa, mutta sen pois ottaminen harmittaa... ei aikuisten ihmisten käyttäytymistä tarvitse ohjailla.

S*atanan sensuuri! :mad:
 
Suurin ongelma taitaa nyt kuitenkin olla se, että nykyään uudet pelit korostavat pelaajan valinnan vapautta ja yrittävät sillä puolustella pelissä esiintyvä väkivaltaa. "Ei ole pakko tappaa edetäkseen." ja "Täysi valinnanvapaus." taisivat olla iskulauseita myös GTA -pelisarjan taholta. Näitä lupauksia ei kuitenkaan lunastettu.

Luulisin, että Fablen tekijät haluavat estää sensuurirumban, joka tästä asiasta mahdollisesti on syntymässä. Viranomaiset eivät varmaankaan jaksa uskoa kaikkia näitä mainoslauseita pelaajien tavoin. Jos pelissä voi tehdä sanoinkuvaamattomia hirveyksiä sen kummemmitta seurauksitta (mikään seuraus pelissä ei todennäköisesti ole sellainen, jota pelaaja _ei_ pitäisi viihdyttävänä) voidaan sitä mielestäni pitää arveluttavana.

edit:
Ei lasten tappaminen Fablea pilaa, mutta sen pois ottaminen harmittaa... ei aikuisten ihmisten käyttäytymistä tarvitse ohjailla.
Voi kun näitä pelaisikin vain 21 vuotta täyttäneet.
 
Siis tuo lasten tappamisen poisjättäminenhään ei ole Fablen tekijöiden idea vaan kuulemma mikkisohvalta on tullut jotain sanomista.
Itseäni kyllä kanssa harmittaa jos sitä aletaan muokkaamaan, millainen peli on sellainen jossa voit tappaa kaiken muun mutta pikkulapset ovat sitten näkymättömiä ja kuolemattomia.
Siis ei se muuten harmita mutta ku se kuuluu juuri tuohon pelin vapauteen, mahdollisuus tehdä mitä ikinä tykkää ja kokea seuraukset.
Eikä siitäkään mitään tulisi jos kaikki lapset olisikin kääpiöitä ja sitten niitä voisi vahingoittaa (kuten on monella palstalla sanottu :D).
Ja toinen on että nyttenhän tuosta Fablesta on tuo ikääntyminenkin osittain jätetty pois.
Eli vain pelille tärkeät hahmot ikääntyvät mutta sanotaan että tapaat jonkun tyypin ja olet 20v ja sekin on 20v, menet takaisin ja olet 30v niin se tyyppi on vielä sen 20 vuotta.
Tuo asia tosin ei mua haittaa paskaakaan. :D
Toivon vain että Fable lunastaisi ne odotukset ja olisi semmoinen peli mihin rakastuin <3 Oih kunpa jo tulisi se päivä! :mad:
 
Suurin ongelma taitaa nyt kuitenkin olla se, että nykyään uudet pelit korostavat pelaajan valinnan vapautta ja yrittävät sillä puolustella pelissä esiintyvä väkivaltaa. "Ei ole pakko tappaa edetäkseen." ja "Täysi valinnanvapaus." taisivat olla iskulauseita myös GTA -pelisarjan taholta. Näitä lupauksia ei kuitenkaan lunastettu.

GTA ei ole Fable. Fable:ssa teosta tulee henkilökohtaisia. Niitä ei tee Tommy Vercetti, vaan pelaaja itse. Kyseessä ei ole valmis hahmo. GTA ei tunne hyvää eikä pahaa...

Se huomattava eroavaisuus verrattuna GTA:han kun pelaaja huomaa tekevänsä näitä "kauheuksia". Se on pelaaja, joka ne tekee, ei kukaan muu? Ymmärrätkö? ;)


Luulisin, että Fablen tekijät haluavat estää sensuurirumban, joka tästä asiasta mahdollisesti on syntymässä. Viranomaiset eivät varmaankaan jaksa uskoa kaikkia näitä mainoslauseita pelaajien tavoin. Jos pelissä voi tehdä sanoinkuvaamattomia hirveyksiä sen kummemmitta seurauksitta (mikään seuraus pelissä ei todennäköisesti ole sellainen, jota pelaaja _ei_ pitäisi viihdyttävänä) voidaan sitä mielestäni pitää arveluttavana.

Carterit ja PM ovat sanoneet, että he tekevät parhaansa saadakseen pelaajan tuntemaan tekojensa seuraukset. "Jos tapat jonkun pidämme huolen siitä, että et halua tehdä sitä toiste"

EDIT: Jos tätä peliä pelaa joku alle 18v niin pitääkö minua siitä rankaista? Mitä mä oon tehny?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Mutta tuskinpa tuosta pelistä, sen moraalista tai tästä negatiivisesta karmasta voi sanoa yhtään mitään ennen kuin se julkaistaan. Olen kuitenkin sitä mieltä, että mikään ruudulla tapahtuva ei voi olla sellaista, joka ei olisi jollakin asteella viihdyttävää. "Oho, mä tapoin lapsen ja nyt toi ukko pirstoutui pitkin maita ja mantuja. Uudestaan!"
edit: Eri juttu jos kaikki savet tuhotaan ja peli alkaa alusta :)

Ja tuskin tohon Fableen halutaan mitään K-18 lätkää? Vai?
 
Ylös Bottom