Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fable - taas kerran

Vastaus: Fable - taas kerran

Mä ihmettelin pitkään että mikä siinä on kun välillä kaikkki ihmiset katos johonkin öisin, pitkään aivoissa raksutettua tömähti vastaus, ne menee nukkumaan :D Mä olin pelannut morroa reippaasti yli puoli vuotta ennen fablea ja jotenkin tottunut noihin "mä pyörin ympyrää ja soperran samaa tylsää fraasia vuorokauden ajasta tai ilmasta huolimatta samassa paikassa(ellen ajaudu seinään jumiin, tai putoa kuolemaani silt strider asemalta) änpeeceihin. Siksi mä en ihan oikeasti oikein ymmärtänyt kylien outoa tyhjyyttä yöllä(vaikka jotain kuorsauksen tapaista välillä kuuluikin). Mun täytyy kyllä sanoa että mulle nyt noin 12 pelitunnin jälkeen fable kolahtaa HUOMATTAVASTI paremmin kuin morro. Tähän suuntaan kun oblivionia vääntäisivät, mutta korjailisivat fablen lapsuksia niin siitäpä vasta loistopeli tulisi. Mä olen oikeasti todella innoissani fablesta, ja kauhulla odotan kun ilmeisesti ei montaa pelituntia ole jäljellä koska lyhythän tämä on, mutta toisaalta sitten voi aloittaa alusta, ja katsoa että saako sitä vaihtelua väännettyä tekemällä tehtävät erilailla, tai ei nyt erilailla, mutta vetäisi todella pahana sarvet päässä keikkuen :cool:
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Grendel sanoi:
Mä ihmettelin pitkään että mikä siinä on kun välillä kaikkki ihmiset katos johonkin öisin, pitkään aivoissa raksutettua tömähti vastaus, ne menee nukkumaan :D Mä olin pelannut morroa reippaasti yli puoli vuotta ennen fablea ja jotenkin tottunut noihin "mä pyörin ympyrää ja soperran samaa tylsää fraasia vuorokauden ajasta tai ilmasta huolimatta samassa paikassa(ellen ajaudu seinään jumiin, tai putoa kuolemaani silt strider asemalta) änpeeceihin. Siksi mä en ihan oikeasti oikein ymmärtänyt kylien outoa tyhjyyttä yöllä(vaikka jotain kuorsauksen tapaista välillä kuuluikin). Mun täytyy kyllä sanoa että mulle nyt noin 12 pelitunnin jälkeen fable kolahtaa HUOMATTAVASTI paremmin kuin morro. Tähän suuntaan kun oblivionia vääntäisivät, mutta korjailisivat fablen lapsuksia niin siitäpä vasta loistopeli tulisi. Mä olen oikeasti todella innoissani fablesta, ja kauhulla odotan kun ilmeisesti ei montaa pelituntia ole jäljellä koska lyhythän tämä on, mutta toisaalta sitten voi aloittaa alusta, ja katsoa että saako sitä vaihtelua väännettyä tekemällä tehtävät erilailla, tai ei nyt erilailla, mutta vetäisi todella pahana sarvet päässä keikkuen :cool:
Ällös pelkää... oon pelannu peliä nyt 20 tuntia eikä loppu häämötä vielä vähään aikaan. Eli ei tarvitse kauhistella :D... vaikkakin lyhyt fablen tarina on silti.

Tarinasta vielä sen verran että mielestäni Fablen tarina pieksee esim. Morron tarinan 6-0. Oikeasti se on ihan hyvä.. joissain kohdissa todella hyvä ja "aito".
Alku kohdan perheen menetys tragedian jälkeen luulin että Fable sortuu siihen samaan ansaan kuin jotkin muutkin pelit, että sankari vain päättää että "Tulen saamaan kostoni!!!" ja lähtee pieksemään vihollisia. Fablessa homma hoidetaan inhimillisemmin... ei mikään iso juttu mutta pistinpähän vain merkille

Grafiikka on bökä pelien aatelia... musiikki on todella hyvää... pelin hahmot liikkuvat aidosti.. ja ne on todella hienosti luotuja!! Meitsi ainaki antaa Fablelle kympin.

peeäs: Tietääkö kukaan voiko pelin alussa ensimmäisessä guestcardin otto kohdassa olevia snow troll ja muita tehtäviä ottaa?!?!?!??... tiedättekö mitä tarkoitan???
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Ruutana sanoi:
Tarinasta vielä sen verran että mielestäni Fablen tarina pieksee esim. Morron tarinan 6-0. Oikeasti se on ihan hyvä.. joissain kohdissa todella hyvä ja "aito".
Alku kohdan perheen menetys tragedian jälkeen luulin että Fable sortuu siihen samaan ansaan kuin jotkin muutkin pelit, että sankari vain päättää että "Tulen saamaan kostoni!!!" ja lähtee pieksemään vihollisia. Fablessa homma hoidetaan inhimillisemmin... ei mikään iso juttu mutta pistinpähän vain merkille

Fablessa on aika hyvä juoni, mutta voin kyllä huoletta sanoa, että Morrowindissa on paljon eeppisempi, epätavallisempi ja täten mielenkiintosempi. Fablessa oikeastaan mielenkiintoisin kohta tähän mennessä oli siskon kohtaaminen, mutta senkin erikoinen "ominaisuus" oli kuin suoraan jostain toisesta tarinasta ripattu - muistais vaan mistä.

Hieman offtopicina: Oblivionin ensimmäisiä infoja tulkiten, sen pitäisi olla Morrowind feat. Fable - tosin, pelialue ei kuulemma tule olemaan lähellekkään Morrowindin vastaavaa.
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Tuleekos muuten kellekkään muulle fablea pelaillessa Tim Burtonin elokuvat mieleen? Mulle tulee jatkuvasti tuosta tunnelmasta ja upeista synkistä metsistä erityisesti päätön ratsumies mieleen mutta on siinä jotain saksikättä ja muutenkin. Tietysti ainakin osittain ilmeisesti Danny Elfmanin musiikki vain tukee näitä tuntemuksia. Mulle tulee oikeasti välillä haikea olo esim oakvalessa koska se musiikki on niin upeaa ja se "lapsuuden kesien" kultainen värisävy. Äh meneepäs nyt herkäksi, mutta tämä peli on kyllä herättänyt tunteita, erittäin positiivinen seikka, ja tätä olisi kyllä mukava nähdä enemmänki peleissä. Jestas onkohan musta tulossa fable fanipoika :eek:
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Minulle Fable on ollut lämmin kokemus nimenomaan hyvän tunnelmansa takia. Karsi siitä se ihana pelimaailma ja maukas äänitoteutus, niin se olisi vain "ihan ok" -tason seikkailu. Fable on tietyssä mielessä enemmän kuin osiensa summa - mutta jos tunnelma ei kosketa, tuskin itse pelikään sitä tekee. (Hei hetkinen, olenko sanonut tämän ennenkin?)
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Ruutana sanoi:
peeäs: Tietääkö kukaan voiko pelin alussa ensimmäisessä guestcardin otto kohdassa olevia snow troll ja muita tehtäviä ottaa?!?!?!??... tiedättekö mitä tarkoitan???

Jossain FAQ:ssa tuli tuo vastaan.
Niitä ei voi ottaa. Suunnittelijat olivat tuon "bugin" kuitanneet sillä, että kilta hoiti ne tehtävät.
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Fable on kohta pelattu läpi, mikäli tänään jaksan vain vähän aikaa pelata. Mutta kyllähän seikkailtavaa oletettavasti riittää "juonenkin" jälkeen. Tunnelma on pelissä kohdallaan, mutta välissä ääninäyttely kyllä ärsyttää ja toistaa itseään. Varsinkin hautausmaalla ja vastaavan atmosfäärin omaavilla paikoilla on musiikki hieno, sekä vihollisten kuollessa päästämä parkaisu on todella onnistunut ja luo tunnelmaa. Tuntuu kuin olisi itse keskellä hautausmaata. Graafisesti peli on jotenkin sadunomainen ja kaunis, vaikkakin pientä nytkähtelyä ja popuppia ilmenee silloin tällöin. Myös maailma tuntuu elävältä kun ihmiset kulkevat askareillaan. Naisten viinapää nyt ei ole mistään parhaasta päästä, sillä ne tuntuvat olevan jo melkoisessa huppelissa yhden oluen jälkeen.

Hahmon tekojen/päätösten vaikutusta maailmaan/juoneen saisi olla vähän enemmän vaikutusta. Pahaksi kääntyminen on vaikeaa hommaa, kun taas hyväksi muttuu helposti. Oikeastihan hyvät teot unohdetaan ja pahat muistetaan aina.

Taistelusysteemi on vähän yksinkertainen, mutta kun kikkailee erilaisten taikojen ja aseiden kanssa niin saa siihenkin vähän väriä aikaan. Esim. 4x multiplier-taialla varustettuna ja kunnolla augmentoitu ase kädessä lähtee henki vihollisilta herkästi. Hyvä pelihän tämä on varsinkin kun ei ole sortunut hypen uhriksi.
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Noin 13h pelattu, areena tehtävän menin just läpi. Eli pelattavaa kai vielä riittää hetkeks.

Loistava peli ja hienot musiikit.
 
Vastaus: Fable - taas kerran

tänään piti kyseisen pelin tipahtaa minunkin postilaatikostani sisään, vaan yllätys yllätys posti oli möhlinyt ja sanoi palatkaa maanantaina. huono lohtu kun viikonloppu on ainoa aika kun työssäkäyvällä on aikaa kunnolla peleihin uppoutua
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Läpi meni eilen illalla ja pari side questia jäi tekemättä ja tietenkin noita demoniovia sekä se miekkakin jäi nostamatta, mutta peli jatkuu. Jotain 10h meni tuossa pelikellon mukaan. Aika huikeesti ehti tapahtua n. 10 "pelipäivän" aikana ;)
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Sellainen pikkujuttu ärsyttää, en kerinnyt sitä Heroe's Guildin demoniovea avaamaan ennen lopparia, ja nyt rakennus on hajalla joten takapihalle ei pääse mitenkään :( Kaippa peli pitää pelata sitten vielä kerran hyviksenä ja vasta sen jälkeen pahiksena, vai olisikohan minulla jossain joku aikaisempi save? Hmm..
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Onko se tallennussysteemi täysin automaattinen, niinkuin Halossa, vai "puoliautomaattinen", niinkuin ainakin Splinter Celleissä, niin että check-pointtien kohdalla tulee tallennusmahdollisuus, ja sitten voi valita että tekeekö uuden seivin vai tallentaako päälle... Toimiiko se tallennus Fablessa? Halossa se automaattinen seivi oli vähän epäselkeä, ainakin kun pitäisi jatkaa peliä.
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Chromium Alpha sanoi:
Onko se tallennussysteemi täysin automaattinen, niinkuin Halossa, vai "puoliautomaattinen", niinkuin ainakin Splinter Celleissä, niin että check-pointtien kohdalla tulee tallennusmahdollisuus, ja sitten voi valita että tekeekö uuden seivin vai tallentaako päälle... Toimiiko se tallennus Fablessa? Halossa se automaattinen seivi oli vähän epäselkeä, ainakin kun pitäisi jatkaa peliä.

No jos Halossa oli epäselvä niin mikäs tässä on ;) Pelissä on kaksi erilaista tallennusta: Hero save ja World save. World save tallentaa koko pelimaailman ja on mahdollinen kun et ole questeissa. Hero save taas toimii vain kun on quest menossa, jolloin tallennetaan vain heron kyvyt. Oli vähän ilkeää kun puolivahingossa aloitin questin, enkä löytänyt mitään keinoa enää tallentaa peliä siihen paikkaan tai ladata ennen questin aloittamista.
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Jos käyttää questin aikana 'Hero Savea', niin se tallentaa pelitilanteen questin alkuun, ihan yksinkertaisia juttuja, ei mitään epäselvää. Itse en varmaan kertaakaan käyttänyt Hero savea, sillä eihän sitä edes tarvi.
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Sarine sanoi:
Jos käyttää questin aikana 'Hero Savea', niin se tallentaa pelitilanteen questin alkuun, ihan yksinkertaisia juttuja, ei mitään epäselvää. Itse en varmaan kertaakaan käyttänyt Hero savea, sillä eihän sitä edes tarvi.

No voihan nakki. Itse yritin tuolla sählätä niin koko pelin ärsyttävin quest meni sitten sinne :D Noh, eipä siinä mitään. En minä sitä questiä enää uusiksi jaksanutkaan menna. En ole ohjekirjasta tai mistään muualtakaan tarkemmin noita tietoja tallennuksista lukenut, joten en täysin varmasti tiedä miten ne toimii. Ihan kokemuspohjalla oltiin liikkeellä. Antanette anteeksi karmaisevan virheeni. Jos ette, voin lähteä harjuun....
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Ootteko muuten kokeillu noita arena runeja? Eli vedätte arenan melkeen loppuun asti siinä ku pitäis valita tappaako wishperin vai jättääkö eloon. Eli Pistätte hero save ja sitten lataatte. Tolleen saa helposti kaikki tärkeet skillit maximoituu :) ja sitten vielä jos rahat haluutte ni ennen ku tulee se skorpioni ni meette selliin ja savetatte. Niin että ei tässä sitten muuta.
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Tiistaina kauppaan ostamaan Fable, meni meinaan Ninja Gaiden läpi! Kauan se kestikin! *Menen jammailemaan sohvalle*
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Reilut 19 tuntia siihen meni, mutta nyt on lopputekstit ruudussa. Upea sadunomainen tunnelma, hieno ulkoasu, edityksellinen ja ennennäkemätön
interaktiivinen vuorovaikutus pelihahmojen välillä ei valitettavasti riitä
peittämään sitä tosiasiaa että Fable on mielestäni pohjimmiltaan varsin
keskinkertainen seikkailupeli. Juoni ei ole siitä omaperäisimmästä päästä, ja
suorastaan tylsä, tehtävät samoin - liikaa puuduttavia saattokeikkoja ja
hirviöiden mätkimistä. Sivutehtäviä on aivan liian vähän. Kenttäsuunnittelu ei
erityisemmin häikäise, pieniä samantapaisia putkikenttiä jonossa. Enemmän
kyliä ja varsinkin kaupunkeja olisi kaivattu. Moraalisilla valinnoilla ei oikeasti
ole mitään merkitystä kun ne eivät vaikuta tehtäviin, ulkonäön muutokset
ovat kyllä hienoja, mutta pohjimmiltaan vain kosmetiikkaa.

Näistä kommenteista huolimatta aion kyllä jatkaa Fablen pelaamista, haluan
nähdä miten sankarini ikääntyy, saanko raskaaksi ketään kolmesta vaimostani
ja jos saan, haluan nähdä miten pienet sankarinalut kasvavat (vai kasvavatko
he?). Erityisesti haluaisin nähdä leikkiviä lapsia Lady Grayn kalseassa kartanossa. Että silleen :cool: .
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Azathoth sanoi:
Näistä kommenteista huolimatta aion kyllä jatkaa Fablen pelaamista, haluan
nähdä miten sankarini ikääntyy, saanko raskaaksi ketään kolmesta vaimostani
ja jos saan, haluan nähdä miten pienet sankarinalut kasvavat (vai kasvavatko
he?). Erityisesti haluaisin nähdä leikkiviä lapsia Lady Grayn kalseassa kartanossa. Että silleen :cool: .

Sankarisi on varmaan jo ikääntynyt tappiinsa, mikä on muistaakseni 65-vuotta, koska minun sankarini oli lähelle 60-vuotias kun läpäisin pelin (13H). Pelissä ei voi saada lapsia.
 
Vastaus: Fable - taas kerran

Dr Evil sanoi:
Sankarisi on varmaan jo ikääntynyt tappiinsa, mikä on muistaakseni 65-vuotta, koska minun sankarini oli lähelle 60-vuotias kun läpäisin pelin (13H). Pelissä ei voi saada lapsia.

Joista molemmat mielestäni "törkeitä" puutteita...
Mielestäni olisi pitänyt saada jatkaa sukuaan ja mikä olisi ollut parempi tapa lopettaa peli kuin loppuvideo, jossa sankari päätyy joku taivaaseen tai helvettiin riippuen kumpia tekoja on ollut enemmän...

Muutenkin pelistä jäi jälkeen vain ontto olo.
Potentiaalia olisi ollut vaikka mihin, mutta eipä tuossa sitä vapautta ollut loppujen lopuksi kovin paljoa.

No ehkä 2. osa olisi jo parempi.

KOTOR 2:sta odotellessa...
 
Ylös Bottom